[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:44

Duimen draaien hier ook voor de laatste pogingen :j

Volgende week woensdag wordt Daisy gescand, de 6 weken scan....Zo spannend, ze heeft nog niet weer hengstig getoond, maar blijf het spannend vinden ... .

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:10

Spannend inderdaad voor de merries die nog moeten zeg!

Ik hier net naar de DA geweest werd helemaal stik zenuwachtig van iedereen met Fewie is misschien wel schijndrachtig:

Afbeelding

Ik liep bij de DA naar binnen en het eerste wat ze zei: "als die schijndrachtig is, is het een heel erg overtuigende!". Magoed ze ging voelen en al gelijk voelde ze het veulen en tikte ze het aan en ineens heel die buik op en neer... Waarschijnlijk zal het nog 1 a 2 weken duren en dan hebben we eindelijk het veulen :P Ik denk dat ik daarna ook niet meer dek, maar wacht tot volgend jaar en dan vroeg beginnen..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:18

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesus nee joh wat is die DIIIIKKKK!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:29

Nou, 1e contact met hengstenstation; Mexx = superrrr braaf! haha, NIET verdoofd, en loopt gewoon de opvoelbox in alsof ze dit al jaren doet!
En wij zien zo af met haar thuis op stal met insemineren, spuiten e.d... wat een MUTS!
(dierenarts thuis werd met het achterbeen van Mexx gemept op haar heup terwijl ze bij de voorbenen van Mexx stond! Lenig hé!)

Verder was er geen vooruitgang qua hengstigheid helaas, dus ze gaan d'r hengstig spuiten (wat ik eigenlijk niet meer wilde doen), maar als we dit niet doen weten we zeker dat het hem niet meer gaat worden..

ben benieuwd..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:31

haha die Dustinlover! Wat een grappige poownie! :D

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:31

Dustinlover schreef:

Ik hier net naar de DA geweest werd helemaal stik zenuwachtig van iedereen met Fewie is misschien wel schijndrachtig:

[ Afbeelding ]

Ik liep bij de DA naar binnen en het eerste wat ze zei: "als die schijndrachtig is, is het een heel erg overtuigende!". Magoed ze ging voelen en al gelijk voelde ze het veulen en tikte ze het aan en ineens heel die buik op en neer... Waarschijnlijk zal het nog 1 a 2 weken duren en dan hebben we eindelijk het veulen :P Ik denk dat ik daarna ook niet meer dek, maar wacht tot volgend jaar en dan vroeg beginnen..

daarna zou ik idd ook niet meer dekken (dit jaar) wordt erg laat he

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:32

Cheytjuh schreef:
Duimen draaien hier ook voor de laatste pogingen :j

Volgende week woensdag wordt Daisy gescand, de 6 weken scan....Zo spannend, ze heeft nog niet weer hengstig getoond, maar blijf het spannend vinden ... .

Snap ik! Die van mij was ook niet hengstig geweest.. |(
Ik duim voor je! :j

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:14

Knappe Mexx! +:)+

Hier Dup vandaag geinsemineerd. Morgen scannen en dan zien we ook hoe en wat met Doortje.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:23

spannend voor de paardjes die nou nog geinsemineerd zijn/worden! :D

Essie hoe gaat het trouwens met jouw Totilas?
en heb jij je paardjes al drachtig?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:22

Netjes Mexx! Zo hoort het! Met een beetje geluk heeft ze nu door dat het allemaal niet zo vreselijk is - dan kan je da voortaan zonder gevaar voor eigen leven scannen ;)

En m'n duimen draaien voor iedereen die nog aan het proberen is een merrie drachtig te krijgen. Van wat ik om me heen hoor is het een drama, dit seizoen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:26

Dustinlover schreef:

[ Afbeelding ]

mijn idee ook, dan kan ze wel heel goed faken :)
maar mooi dat je nog zo'n leuke afsluiter hebt van dit seizoen.

LiiNd_Y schreef:
spannend voor de paardjes die nou nog geinsemineerd zijn/worden! :D

Essie hoe gaat het trouwens met jouw Totilas?
en heb jij je paardjes al drachtig?

Ben ik ook benieuwd naar. Even showen die totilas

Mijn jaarlingetje zit nu iets meer dan 4 weken verder van haar ongeluk, en wond heelt netjes nog steeds. Deze week gaat het echt snel. Geen stinkerij meer, beetje productief nog, grootste deel is dicht en de huid haalt nu ook snel in, zie het met de keer krimpen. :)
helemaal blij
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3069_n.jpg
binnekant is al laatste goed gaan helen
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8140_n.jpg
buitenzijde
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8119_n.jpg voorzijde

16 augustus nog
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2431_n.jpg
wat een verschil he
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1126_n.jpg
eerste verbandwissel
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5499_n.jpg
net gehecht

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:03

Hoop dat de merries nog drachtig worden die nu nog pogingen doen om drachtig te worden.

DL toch een veulen nog op komst leuk!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:27

cemyls wat een wond zeg!! Jeetje! Was ze nou in stroomdraad terrecht gekomen of wat heeft ze gedaan ook alweer?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:34

Ja ze was in de schrikdraad terecht gekomen s nachts tijdens een onweer. Been was toen bijna letterlijk als een afgekloven kippenpootje (zoals mijn collegada het omschreef haha), die hele lap wat voor het pijpbeen zat lag er in een flap vanaf, of tenminste ging onderaan gelukkig nog vast. Strekpezen, alles had ze door. we hebben de gok er maar op gegooid en gehecht, pezen weg, en onder verband. Ik kan gelukkig alles zelf doen, dus het scheelt me enorm in kosten. Risico was dat de flap niet zou houden en afsterven en tja dan hou je weinig over op dat been. Maar godzijdank is de flap grotendeels gebleven, wel iets gelost, maar zoals je ziet idioot hoe snel zoiets lelijks zo mooi hersteld. je zal het altijd blijven zien hoor, mooi been zal het niet meer worden, maar ik hoop doordat ze nog een hoop moet groeien dat de schade beperkt blijft en dat ze toch nog een leuke fokpony kan worden (en hopelijk nog een predikaatje halen op de keuring), want verwachtte zoveel van dit dier...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:13

jeetje cemlys dat ziet er uit joh! wel al een stuk verbeterd :j
@lindy en cemlys haha ja gaat goed, die staat lekker lelijk te wezen in zijn groep :P ziet er goed uit hoor maar vind jaarlingen altijd zo lelijk :') hij heeft wel een navelbreuk, gelukkig alleen een flapje en geen gat dus hij hoeft niet geopereerd te worden maar moeten het wel even goed in de gaten houden :)
dus als hij weer wat mooier word dan maak ik wel weer foto s hahaa
verder heb ik alleen zijn moeder highlight drachtig, enjoy lukte niet en highlight nu met de laatste poging wel.. het word haar laatste veulen

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:18

Jemig wat een wonddddddddd,geneest al mooi zeg

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:36

Het is maar goed dat ik geen foto heb van voor de operatie. En wil het ook nooit meer zien. Ik werd vaag gebeld met dat ze inde draad had gezeten en toch dierenarts moest bijkomen want been was open. Doodleuk collega gebeld dat er paar hechtingkjes op moesten. Toen ik aankwam werd ik gelijk gewaarschuwd dat het behoorlijk erg was, niet mooi om te zien. Maar eeuwig optimist als ik ben hupte ik richting wei. Mijn 2 waren al apart gezet. En toen zag ik dat been van ver dacht ik oliebol. En dichterbij zag ik gelijk dat er geen pezen meer zaten en ik zag alleen bot. Moet toegeven ben veel gewend mAar die wond in combi met je eigen dier zat ik heel erg tegen het janken aan. Ben ook heel eerlijk geweest als er meer schade was geweest had ik der laten inslapen. Ben die dag nog behoorlijk in shock geweest.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:41

dustinlover wanneer was die merrie uitgerekend??

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:19

cemlys geneest mooi maar wat zag dat er uit ooo verschrikkelijk zo iets wil je toch nooit mee maken
is de kans er wel dat die weer hele maal goed word voor de sport enz??

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:41

beetje laat, maar wil me graag melden voor dit topic
mijn barock pinto merrie is eindelijk na 2 jaar dragend geraakt dit werd me pas op 11-7 verteld,( dit ivm mijn verdriet iedere keer als het er weer af was gekomen) maar toen was ze al 8/9 weken
dat betekend dat ze nu ongeveer 119 dagen is, alleen moet nog achter de precieze dekdatum komen (geintje van mijn hengstenhouder om het niet te vertellen)
Afbeelding
dit is de vader, maar heb nog geen mooie foto
http://i1190.photobucket.com/albums/z44 ... G_1273.jpg
voor iedereen die nog pogingen gaat doen: succes
voor alle anderen, moet eerst even gaan bijlezen :))

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:09

Welkom quibje, en gefeliciteerd! Na twee jaar pas dragend, jeetje. Dan heb je al heel veel geduld moeten hebben!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:29

gefeliciteerd quibje en natuurlijk welkom,

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:54

thanx, ja iedere keer werd ze dragen gescand en dan werd ze weer hengstig, de laatste keer kwamen we er pas na 5,5 mnd achter dat er niks in zat omdat ik een echo liet maken, bleek dat ze een schimmel in de baarmoeder had, dus daar is ze voor behandeld en de 3e keer erna was ze dragend.. zoooo blij ikke *\o/*

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:25

Wel grappig, hier stonden allebei de inseminators tegelijk op de stoep, Door en Dup zijn tegelijk geinsemineerd, lekker in de wei. Als het nu bij allebei pakt, zijn ze gewoon op dezelfde dag uitgerekend :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:31

hihihi das humor