[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silketje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:21

Nurona en Mias gefeliciteerd!!!

prachtig vee amandake :) en ja, juul is idd geschoren op zn 'silketje's ' lekker kort met beenverwarmers :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:24

@ jennyk een deze dagen moet ze weer hengstig worden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:25

Ben toch nog maar even terug gereden naar Eefje toe, heeft nu aan 1 tepel echt drup hangen en ander mini drup, banden waren net iets losser dan eind van de middag.

Kan nog best meer dan een week duren, maar ik vertrouw dat gekke ding niet helemaal.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:28

Talida schreef:
Ahh ze is wel heel schattig, hoop dat ze geen krampjes krijgt...

Hier is Tal net een worstje :=

Afbeelding

Jeutje die is rond!!!
Al was Donna dat ook, en die is na de bevalling ook al heul veel rond-heid kwijt :D

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:32

Iedereen die een veulen hebben gefeliciteerd, ben erg moe van het werken, nieuwe baan, heb dus niet heel erg bij gelezen.

Mabel vandaag 335 dagen en uier is weer gegroeid en ze is het goed zat.

Hier foto's

Afbeelding
En toen ik er per ongelijk in kneep kwam er dit ui, is doorzichtig.
Afbeelding
Der banden
Afbeelding
En der kling
Afbeelding

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:33

eindelijk tijd om even het verhaal te doen over zita en haar nieuwste spruit; Dot com.
de bevalling was zoals eerder gezegd, flink zwaar, ze kreeg het veulen er niet uitgedreven. heb flink mee moeten werken. hoe het precies heeft gelegen weet ik niet, maar het hoofdje zag je niet boven de voetjes, maar aan de onderkant. het was heel apart, maar het lag in ieder geval anders dan alle keren dat ik bevallingen heb meegemaakt en dat zijn er inmiddels heel wat. nouja, uiteindelijk is dot com dan geboren...
als ze gaat staan, blijkt het dat ze toch wel heel kromme achterbeentjes heeft en dat ze op haar kogels loopt, bovendien staat haar kontje scheef ten opzichte van het lichaam. nu heb ik al veel foto's en verhalen gezien van veulens die raar op de benen staan in het begin en bij vrijwel alle veulens loste dit zichzelf op. ik besluit het een paar dagen aan te zien.
dan blijkt dat de nageboorte niet loslaat, ik heb om half 2 de dierenarts laten komen voor een prikje. om half 4 was het nog precies hetzelfde, dus moest de nageboorte afgepeld worden. ik had dit zelf nog nooit meegemaakt en zag er dan ook erg tegenop, vooral omdat zita zo'n stresskip is.
gelukkig viel het allemaal nogal mee, hij is, denk ik, een kwartier bezig geweest en gelukkig sliep dotje de hele tijd, dus was zita vrij rustig. placenta is mooi losgekomen en zita knapte gelijk ook weer wat op. omdat de dierenarts toch moest komen, heb ik hem gelijk ook even naar het veulen laten kijken, deze zei, zoals ik al hoopte dat ik me niet druk moest maken en dat de tijd dit euvel vanzelf zou oplossen. vandaag is mijn eigen dierenarts geweest (voor een ander paard) maar ze heeft ook gelijk even gekeken, ze heeft de ruggengraat gechekt, deze is gelukkig toch recht, dus geen vergroeiingen, ook zij verzekerde me ervan dat dit helemaal goed gaat komen. dus daar vertrouw ik maar op.
ik vind het een heel naar zicht, maar ze drinkt, poept, slaapt en kan er redelijk goed mee lopen en verder is het echt een schatje...hier een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:35

Mag ik zeggen dat ik de naam heel ongelukkig gekozen vind Kannie.
Dot Com heette het veulen van Neonlight wat helaas overleden is dus heb er toch een beetje een raar gevoel bij.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:39

maseike: toch weer dekken met monnie?? :P :P :P

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:39

Bij de vierde foto dacht ik eerst oh dat valt wel mee.. Maar die laatste foto's zie je toch wel heel erg duidelijk dat ze niet recht zijn. Gelukkig komt dat weer goed :)
Ik vind het veulen wel heel mooi getekend!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:40

Maar wel een lieffie, hoop dat het bijtrekt die benen. (vast wel ;-) )

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:43

Kannie wat een leuke naam als ik me niet vergis was er vorigjaar ook een veulen met deze naam toch? Is inderdaad een beetje eng gezicht hoe ze op haar achterbeentjes staat maar onze Draco (veulen dat door Diablo hier op bokt is gefokt) had bij de geboorte ook een scheve achterhand maar is helemaal goed gekomen hij kan showen als een tierelier nu Hij heeft in de merrie wat klem gezeten waarschijnlijk.

Ik ga lekker mijn bedje op zoeken en weer elk uur de wekker zetten om op de camera te kunnen turen, gelukkig staat het schermpje naast mijn bed dus hoef er verder niet uit maar goed het breekt hoe dan ook op.
Dus voor alle wakers Succes en ik hoop dat er weer genoeg veulentjes worden geboren.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:44

Ohwjah, Mias gefeliciteerd met je hengstveulen!!

Melsey, wij wisten ook niet zeker of hij gepoept had, daar we ook niets vonden, en zijn buik was ook niet hard en opgezet.
Maar hij stond wel degelijk te persen. verder was hij wel alert, en vrolijk.

Maseike, wat is Cookie toch gaaf!! Ik blijf bij haar kwijlen :o En toch weer dekken? STOER!! Nog zo'n gaaf ding :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:44

@Kappiegirl, dat klopt, dat was het veulen van Neonlight. Dot Com is helaas heel onverwacht overleden.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:45

oei, die staat wat raar idd, hoop dat het goedkomt.

Ben het er wel mee eens dat de naam ongelukkig is... Neon dr veulen van vorigjaar heete Dot Com, en is overleden helaas...

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:45

Mooi veulen kannie!
:9 Gefeliciteerd!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:57

jennyk schreef:
neon: goh toch gespot, mijn man vroeg er vanavond nog naar of ik al gezien was :D
Temp was 37.0
Vorig jaar beviel ze met 37.1 maar dat had ze gister en zondag ook (37.1) zonder te bevallen.
we wachten af....

Goh mon toch weer drachtig proberen te krijgen dus! Spannend toch weer!
Wanneer was ze hengstig?

Mijn merrie wa sgister 36,3 nou nog steeds geen veulen hoor.
Haar normale temperatuur is 37,4.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:58

oh jeetje! zit hier gewoon met een rode kop zeg! dat wist ik echt niet over dat veulen van neon. pffff we hadden een hengstennaam, we wilden een naam met een d omdat het zita's 4e veulen is (d=4e letter), maar een merrienaam konden we maar niet bedenken, gisteren onder het avondeten zaten we allerlei rare namen naar elkaar te roepen en zo kwam ineens dot com naar boven en omdat ze zeker ook vlekken zou krijgen vonden we dit zelf heel origineel verzonnen.
dus ben nu ten eerste verbaasd dat er nog iemand is die deze naam heeft bedacht en ten tweede voelt het heel vervelend, omdat ik hier echt niets van wist. had vorig jaar geen drachtige merrie en heb toen het dikkebuikentopic ook niet echt gevolgd.
dus neon, hierbij: mijn excuses, ook al wist ik het niet, ik hoop niet dat ik je een rotgevoel heb gegeven.....

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:59

Charaz schreef:
@Kappiegirl, dat klopt, dat was het veulen van Neonlight. Dot Com is helaas heel onverwacht overleden.

Oh ja presies die hele stoere spikkel dat is waar ja dan is inderdaad de naam wel even slikken ja, maar goed misschien wist Kannie dat niet en heeft ze haar veulen deze naam willekeurig gegeven.

Pff ik heb voor ons veulen als het ooit naar buiten wil komen :+ waarschijnlijk wel al een naam voor hengst en merrie (is me nog nooit gelukt om namen te hebben voor het veulen geboren is haha) maar goed niets is zeker voor die namen moet het zo ie zo wit hebben anders klopt het ook weer niet dus ze moet nog even haar best doen maar ook wel weer heel snel want ik kan niet meer wachten.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:07

Ik heb gewoon een naam gekozen die ongeslachtig isof hoe je dat ook alweer zegt.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:12

haha ja dat had ik voor Juwel ook maar goed daar moet eerst nog maar eens een uier onder komen voor ik echt geloof dat daar een veulen in zit. Voor Juwel's veulen hebben we Black Pearl maar goed dan moet het wel een zwarte zijn haha maar goed daar zouden we wel van uit gaan met een zwarte moeder en een zwarte vader *die onverwacht een cream gen draagt* hij heeft bij een andere donkerbruine merrie een palomino gegeven en daarna is hij getest en bevat een creamgen. Maar ik zeg het als die pony geen uier krijgt dan zal ze wel gewoon gust gebleven zijn en dan hebben we vette pech gehad met haar.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:14

:= Dat verhaaltje over Talida. Maf paard, energie genoeg dus!

Ze is wel erg mooi getekend kannie. Die achterhand ziet er wel akelig uit zo, kan me voorstellen dat je je er niet helemaal
lekker bij voelt. Hoop dat het gauw bij trekt. Hou ons op de hoogte ;-)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:23

kappiegirl: Jij krijgt dan vast een vosje, als je er zo van uit gaat dat het zwart wordt ;)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:41

@ manueeltje jipjip :):)

@ Balou_lover Cookie is zeker een gaaf ding.
Ze is grappig fun en zooo vriendelijk dier.
Humor en Mon doet vrolijk mee :P :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:52

Mijn Dotje heette voluit Reedhill's Dot Com. :) Wel raar om nog een keer die naam tegen te komen. Mijn Dotje had overigens echte dotjes, kleine spikkeltjes. Je zat vorig jaar niet in het DB-topic, en mijn onderschrift is erg klein, lees je makkelijk overheen.

justgushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:03

zijn er nog wakers