[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:45

Ik mag me ook melden
Kitzbi verwacht 14 juni haar veulen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:26

Nicole288 schreef:
Marije: Wie staan daar allemaal nog meer? Vergeet je fototoestel niet!

Uhm even nadenken...
Samson en Caitlin hebben ze het eerst gekocht. Die zijn vorig jaar zomer (Samson) en in januari (Caitlin) daarheen gegaan.
Caitlin was trouwens dit jaar op een show nog Reserve Youngstock Champion geworden onder een Engelse jury. We zijn toen ook wezen kijken.
Een paar weken geleden hebben ze ook Catrin, Seren en Lona gekocht. Deze had ik vorig jaar naar iemand in Brabant verkocht maar door een heel naar ongeluk/operaties e.d. kan hij niets meer met paarden doen en omdat ik met veel nieuwe eigenaren toch nog wel een paar keer per jaar contact heb, kon ik bemiddelen en nu staan die 3 dus ook in Friesland Lachen
Catrin is nu overigens drachtig van een hengst uit België, ik ben erg benieuwd... Ja
En het veulen van Macy was al voor de geboorte verkocht omdat ze graag nog een veulen van Samson wilden hebben. Hij wordt voorlopig ook opgefokt met doel om er later mee te gaan dekken.
Zijn halfbroer Caio is dit voorjaar al goedgekeurd bij het NWPCS.

Ook misschien nog leuk om te weten, Copper was onlangs reserve kampioen op een keuring en is inmiddels ook drachtig van een hengst uit België.
Copper kan haar dochter Caru binnenkort op de nationale keuring weer zien, beide zijn daarvoor geselecteerd Lachen

En onlangs kreeg ik ook foto's van Myron op de mail. Ook een dikke buiken veulen van Macy en Samson uit '05 Haha!
Hij is nog hengst en hij wordt nu zadelmak gemaakt en gaat daarna de sport in.

Toch wel leuk om af en toe wat over de cobs te horen hoor. Ik weet van bijna allemaal nog waar ze staan en van de meesten krijg ik ook wel bericht als ze naar een wedstrijd/keuring gaan e.d.
En bij belangrijke keuringen (hengstenkeuring e.d.) proberen we ook nog te gaan kijken.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 00:02

Heel leuk om te blijven volgen Ja
Caio goedgekeurde hengst! Dekt Samson bij hun ook nog?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 00:09

Nee hij is vorig jaar geruind en doet nu zijn best als rijpony Lachen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:42

Inderdaad erg leuk om alles te kunnen blijven volgen..
Ik heb dr nu 3 op andere plaatsen en doe ook m'n best alles te blijven volgen..

Zo heb ik 2 maanden geleden m'n 2 jarige verkocht maar die komt nu dus terug.. Door persoonlijke problemen konden ze haar niet houden en gaven mij de 1e kans haar terug te kopen en dat heb ik dan ook gedaan.
Zaterdag komt Vienna dus weer terug..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:10

Leuk dat ze weer terug komt Pauk!
Ik ben mijn 2 verkochte fokproducten wel een beetje uit het oog verloren. Cantate heb ik trouwens wel foto's van gehad, die is enorm groot geworden (te groot Nagelbijten / Gniffelen ) en veel lichter van kleur als ik verwacht had. Ravindra heb ik tot nu toe niets eigenlijk van gezien. Wel nog contact over de mail gehad toen Devdan goedgekeurd was, is natuurlijk altijd leuk als je een volle broer hebt gekocht van een goedgekeurde hengst.
En eigenlijk zeggen de foto's me niet zoveel op dit moment. Het wordt interessanter als ze 3 zijn, volgend jaar dus bij Cantate.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:26

moet gaaf zijn om te zien hoe je fok product opgroeit en wat er van komt!
Na m'n 4 week ni zweden denk ik dat ik het hele fokken toch wel iets beter snap, tis toch echt wel veel meer dan alleen een goede hengst zoeken zoals ik eerst dacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:31

Alleen de eerste 3 jaar is er weinig aan. Clown Er zit dan altijd een vreemd model in. Clown Ik ben dus heel benieuwd naar als ze 3 zijn. Alleen is mijn eerste nu 3 (die dus wel van mezelf is maar ik maar 1 keer in de maand nu zo'n beetje zie) en de andere 2 duurt dus nog wel even. Overigens, had van nummer 2 foto's gekregen als jaarling, ik herkende hem eigenlijk niet meer. Ik ben vooral dus benieuwd naar als ze 3 zijn en ouder, en wat ze in de sport gaan presteren. Van beide die verkocht zijn heb ik hoge verwachtingen, Cantate in de springsport, Ravindra juist weer in de dressuursport. Zou ook leuk zijn als dat uit kwam. Haha!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:45

Ik vind het ook altijd leuk als je je verkochte paardjes toch nog wat kan volgen!

Terra is gister terug gescand, en nog steeds drachtig!! Waren er wel vrij zeker van, maar omdat ze bij de laatste scan pas 4 weken drachtig was, moest ze na 2 maanden nogmaals gescand, die tijd was nu voorbij, en alles zag er heel goed uit!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:20

Ik vond het altijd wel leuk om het jonge spul op te fokken en dan te zien hoe ze zich ontwikkelden.
Als ik alleen de cob veulens tel, 18, ben ik blij dat ze allemaal een super plek hebben gevonden en op een enkeling na ook nog bij de 1e koper zijn.
Uiteindelijk heb ik maar 1 van mijn stammerries aangehouden (Macy) en een kleinzoon van haar.

Het veulen van Macy van dit jaar is vanmorgen gechipt en vanmiddag breng ik hem weg.
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat vinden met zijn nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:32

Beetje bijhouden wat nakomelingen doen is zeker wel leuk ja.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:52

Dyonne schreef:
Beetje bijhouden wat nakomelingen doen is zeker wel leuk ja.

Ja en Marije heeft best veel nakomelingen die het goed doen. Bloos Ja

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:16

Dat is heel gaaf! *LOL*

Onze eerste nakoemling van Bryan is nou 3, en gaat voor het nationale duitse kampioenschap. Echt super. Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:25

Nou ik meld me ook maar!

Mijn merrie is vandaag voor het eerst gescand en ze is drachtig Haha! dit is het eerste veulentje dat ik fok... En voor haar ook de eerste keer.

de scan verliep redelijk soepel allen moest ze lichtelijk verdoofd worden omdat ze niet wou ondspannen... vind je het gek als er iemand in je kont loopt te graaien Tong uitsteken Maar we hadden dus al vrij snel voor een spuitje gekozen... vond ik ook wel slim omdat het anders zo'n naare eerste ervaring is. Maar toen de spuit er eenmaal in zat kon de dierenarts wel zijn werk doen.

Ik heb meet zitten kijken op de scan en zag gelijk al dat er een frumeltje zat Haha! De dierenarts had nog niks gezecht maar ik wist het al... hij heeft toen ook voor me uitgerekend voor me op hoeveel dagen ze ongeveer zat en we kwamen op 25 dagen Haha! Dus volgendjaar rond +/- 13 juni staat een een klein wondertje naast mijn paard en heb ik er 2 Haha! (nu ook al maar ze moet hem eerst op het goede moment uitpoepen Tong uitsteken )

Ik ben erg benieuwd wat er uit gaat komen en hoe het er uit komt te zien Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:00

Spannend Marlijn! Ga je ook kijken?

Gefeliciteerd Peelie Lachen

Nou Macy's veulen is afgespeend en alles lijkt goed te gaan. Wel wat stress natuurlijk en een bomvol uier maar dat begint nu al af te nemen.
Als er een veulen bij loopt, doe ik nooit wat met haar maar nu heb ik haar weer lekker voor mijzelf en ga weer lekker met haar rommelen om weer wat conditie op te bouwen Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:19

En, Marije, hoe was het om al je nakomelingen weer eens te zien? Lachen Fijn dat het afspenen goed is gegaan!
Ik weet niet of we gaan kijken, het is 500 km rijden. Nagelbijten / Gniffelen

DA is net geweest, en ook Blos is in 1 keer drachtig! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Die is uitgerekend op 21 juni 2008. Ja

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:25

zo zo in 1 keer??? doe je goed Tong uitsteken

Mara is net zo vervelend af en toe alsof ze hengstig is. dan gaat ze altijd een beetje lopen stieren... dat heeft ze nu dus continu, ze gaat er dan wel altijd lekker van lopen. Tong uitsteken

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:30

Al onze merrie's zijn dit jaar in 1 keer drachtig. Ja Wel wat problemen met hengstig worden, vandaar dat we al relatief laat in het seizoen zitten. Knipoog En dan heb ik nog een merrie waarbij de vrucht weg was met 9 weken, en die daarna weer opnieuw in 1 keer drachtig is geworden. Nagelbijten / Gniffelen

Nou alleen nog even wachten op Missy die volgende week op 18 dagen zit. Hopelijk is ook die in 1 keer drachtig!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:39

ja ik hoop dat het bij die van mij allenmaal blijft zitten.

Ik heb er een goed geveoel over en volgensmij vind ze het zelf ook wel leuk.

En ook hoop ik dat nadat ze het veulen heeft gehad dat ze dan wat minder een pismerrie is... want dat is echt vreselijk...

Whie ik vind het allenmaal zo spanned Haha! (t is voor mij de eerste keer en voor haar ook)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:00

marlijn: super joh, van harte! Nog één scannen en als die drachtig is heb je dan al je dames drachtig?

peelie: van harte ook jij en welkom hier!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:02

Peelie ,dan zitten we in het zelfde schuitje, ik krijg ook me eerste 'fokproduct' Lachen *LOL*

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:11

jenny: Ja! Haha! Dat zou echt het eerste jaar zijn dat dat lukt. Clown
Hopelijk krijgen we nu ook allemaal gezonde veulens. Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:15

Hier wordt geen 2e keer gescant heb ik te horen gekregen.
het is altijd goed gegaan bij n stuk of 6 veulens. en aangezien ik er niets over te zeggen heb laat ik het zo Knipoog
de precieze dekdatum weet ik niet, meende ergens half mei... dan zou ze dus half april/eind april een veulen moeten krijgen.

Heb gisteren de eerste foto gemaakt Haha!
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:51

just_kiki schreef:
Peelie ,dan zitten we in het zelfde schuitje, ik krijg ook me eerste 'fokproduct' Lachen *LOL*

Hier nog iemand Haha! .

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:54

Twinklebel schreef:
just_kiki schreef:

Hier nog iemand Haha! .

haha, Lachen

wat doen de mensen hier trouwens met de nageboorte?
checken jullie dat zelf?(of het heel is)
of doet de DA dat? en waar leg je het Vork