Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:10

Wauw Malina, wat een prachtig knollie heb jij daar lopen!

Ik heb gelukkig een doorgewinterde stalhouder/ fokker dus op hem vertrouw ik.. Maar uiteraard wordt de dierenarts uitgenodigd de volgende dag voor een check van nageboorte, mams en kiddo..

Ik krijg steeds harder de zenuwen zeg Haha!
Niet gek eigenlijk huh...

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:20

Het zou pas gek zijn als je geen zenuwen had! Haha!

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 08:43

Haha! ik heb me veulentje gevoeld Haha! hij/zij schopt nu al hard hoe moet dat later? hahaha. ze zeggen je mag niet accpteren als een paard schopt. naja om nou bij je merrie binnen te kruipen en fout te zeggen doen we ook maar niet haha. Haha! ik ben zo vrolijk zo vrolijk Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:47

Die kleine in mams buik hier schopt ook flink goed..
Bij mijn andere merrie vorig jaar was dat ook zo.. Hard Hard.. De DA zei toen.. Dat wordt een druk veulen.. Daar krijg je je handen vol mee.. En wat heb ik staan.. Het meest rustige veulen allertijde.. Agh jaat

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:34

haha zo zie je maar je weet maar nooit wat eruit komt dat is het spannendste van allemaal.
veulen zijn wel goed voor je zenuwen. Dromen denk je telkens doe ik dit wel goed doe ik dat wel goed en bla bla.

wat voeren jullie je merrie??

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:47

De een krijgt 2 x 1 schep.. de anders 2 x anderhalf schep wat ik op ga voeren. Ik vind haar toch niet echt bijster dik.. Verder voldoende ruwvoer natuurljik

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:03

froukje_daan schreef:
wat voeren jullie je merrie??

2x 1 kg basisbrok, 1 voerschep kruidenmuesli, 's morgens weidegang en aansluitend hooi, 's avonds hooi, tussendoor voederbiet, wortels, appels, brood etc.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:04

Hier ook druk leven bij jane!!!!! Het wordt nu wel spannend chubby!!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:18

Ik heb het de afgelopen dagen heel druk gehad en kan even niet op iedereen reageren. Ik ben alleen heeeeeel benieuwd hoe het met bij Chubby is nog maar 2 weken he spannend!
Ik heb net de eerste zak merriebrok gekocht en vanaf vandaag gaan ze er aan, waaaaaaant ik mag gaan aftellen Haha!

Misty zit op 240 dagen dus nog 100 dagen *LOL*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:59

Leuk Faniek,kan je aftellen! Knipoog

En wat ziet die merrie van Melina er prachtig uit zeg!!

Hier ook weinig nieuws..Het is véél spannender bij Chubby momenteel! Tong uitsteken

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:30

Quirina is 272 dagen drachtig!

Ik heb Quirina al een dekentje afgedaan en het lukt vrij goed, de eerste twee dagen had ze wel wat kou vermoed ik omdat ze nogal lusteloos was... Maar dat is nu terug goed.. Als ze na een tijdje dit gewoon is, gaat het andere deken ook af zodat ze zonder staat..

Quirina begint serieus last te krijgen van dikke benen achteraan, zit echt vol vocht, geen stalbenen want ze krijgt genoeg beweging. En wanneer ze bewogen heeft, is haar achterbeen nog steeds dik, wat een zielige merrie heb ik toch Tong uitsteken

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:57

Toch goed opletten dat het wel degelijk van de dracht komt,en niet door een klein wondje ofzo Quirinake!

Mijn merrie had een dik achterbeen,tijdens haar dracht,maar dat was Einchuss( olifantenbeen),of toch een begin ervan!
Veel rust en antibiotica kregen dit weer goed,moesten we er niet naar omgezien hebben,kon dit blijvend zijn!
Komt door bvb.mok of een klein wondje,maar wij hebben toen ook niks gevonden,je ziet het vaak niet eens.

Ze is natuurlijk wel al ver in de dracht,dus hopelijk voor haar enkel wat vochtophoping door de dracht! Knipoog

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:08

thnx pretty voor de waarschuwing, ik zal er zo even naar kijken of ik wondjes vind. Het zou me wel verwonderen want vorige dracht kreeg ze ook last van dikke benen op het einde van haar draagtijd.. Toch bedankt! Ze is idd al ver in de dracht Haha! We zijn er BIJNA Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:25

Als ze het de vorige keer ook had,zal het waarschijnlijk ook wel zoiets zijn hoor,maar ik had het toch ook niet verwacht bij mijn merrie,dat het zo erg kon zijn!

Begin ook maar alvast met aftellen in je onderschrift,kvind dat zo spannend! Tong uitsteken Haha!

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:29

8 maanden hoeveel dagen is dat??
want jullie hebben het over zoveel dagen.
en hoeveel dagen dragen merrie 340 ongeveer toch??

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:53

froukje_daan
Je kan bij www.foalcam.nl de laatst gedekte datum invullen en welke datum het nu is en dan berekent die het aantal dagen!
Een dracht is ongeveer 340 dagen, een dracht tussen de 320 en de 360 (geloof ik) wordt als normaal beschouwd Lachen

Blossom komt zo! Hyper! Go jij! Go jij!

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:32

ze is nu 238 dagen en is op 1 april uitgerekend

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:10

scandeert: "blossom, blossom, blossom!!!!" *ben zoooo benieuwd!*

hier wordt ook altijd de da gebeld als een merrie eraan begint (of lees:als we zien dat het veulen er is Clown )
meestal staat het veulen dan al bijna tegen de tijd dat die hier is (15 minuutjes)
als er echt wat mis zou gaan, zou ik ook wel kùnnen helpen, maar kunnen vertrouwen op een kundige hand stelt toch gerust Knipoog

ik wil er gewoon bij zijn om zo snel mogelijk te zien wat het is Tong uitsteken
nee, grapje, ik wil erbij zijn zodat ik in de gaten kan houden als er wat gebeurt. Bij tinkerbell vben ik zo stilaan wel zeker dat die haar veulen gewoon weer vlotjes krijgt, maar je weet maar nooit he...

ik waak normaal gezien door wakker te blijven tot een uur of 1 en dan elk uur of elk halfuur naargelang verdacht op bevallen op te staan en op het camerascherm te kijken.
maar ik heb bij baileys dus voor niks gewaakt, die is om 19u op de wei geboren, en voor chenoa was het de eerste nacht beetje waken. ik had niet gedacht dat ie al kwam, maar zo'n voorgevoel zei me om toch 1x mn wekker te zetten.
wou eerst om 3u of 3u30 opstaan, uiteindelijk voor 4u gekozen.
toen stond ie er al naast en tink alweer te eten. hij moet er echt in no time uitgefloept zijn, was nog kleddernat.
bij baileys heefthet toch een weekje geduurd voor mijn woede op tinkerbell gekoeld was Bloos bij chenoa was ik echt wel happy: dat moet een bevalling om door een ringetje te halen geweest zijn. nergens bloed, dolenthousiaste en onuitgeputte merrie, etc. Wat kan je dan nog meer wensen Knipoog

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:31

Bij Casablanca ging t dit jaar ook heel snel... Op vrijdag hars, ik 's nachts waken, elk uur ff kijken...
Zaterdag avond, zat al klaar om weg te gaan, krijg ik een sms je, Casa is onrustig, ik gelijk heen, tussen dat sms je en dat ik in de stal kwam zat 7 min, en het veulen lag er al achter..... Net geboren...... Is ook heel snel gegaan!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:38

ik spring morgen even bij de paardenshop binnen.
ik weet nog dat ik vorig jaar bij 4 winkels geïnformeerd heb. Enkel watté in ninove dacht erover na om zelf een alarm te kopen en dan te verhuren, maar tegen die tijd was chenoa er al.
de andere doen er niet aan mee (belgië is volgens mij nu eenmaal een land dat aan zulke dingen weinig doet Bloos net zoals nh enzo, vind je haast niet hier in mijn streek Rolleyes )
dus ik spring morgen even binnen om het nog eens na te vragen.

een 2de hands kost zo'n 200 euro minder...is misschien wel interessant, al is het dan nog duur: 695 euro Bloos!
maar als ik voor twee merries pakweg telkens 4 weken moet gaan huren ben ik per jaar ook zo'n 400 euro kwijt (50 euro per week x 4 x2) dus dan kan ik al net zo goed eentje kopen...
mhhhhm nog even over na denken...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:50

Oh ik ben hélemaal verliefd! Lovers Wat een schatje zeg! Lovers
Ze is zo lief, en zo makkelijk! Ben ik helemaal niet gewend met die paarden van mij Nagelbijten / Gniffelen Het was al donker toen ze kwam, dus ik heb alleen maar een foto kunnen maken van toen ze op stal stond, niet mooi dus Knipoog
Ze heeft zich al vastgerold, ik had de bevallingscamera aanstaan dus zag het gebeuren. Ik naar buiten, keek ze me echt aan van: "Hallo! Ik zit vast, kom me maar even losmaken" ze legt haar hoofd neer op de grond en blijft lekker liggen Lovers Zo lief.. Ik trok haar been los (zat tussen de balken) en ze blijft gewoon lekker liggen. Totaal niet onder de indruk Clown Ze bleef ook echt een hele tijd liggen voordat ze opstond, ze was een beetje moe van de reis Ach gut

Afbeelding

Ik hoop wel dat ze echt drachtig is, ik vind haar wel erg dun.. Maar het is natuurlijk wel een maiden waarvan ik niet weet hoelang ze drachtig is. En mijn merries die allebij al meerdere veulens gehad hebben is dan natuurlijk wel een ander verhaal.. Ik wilde haar eerst niet laten opvoelen maar denk dat ik dat toch maar wel ga doen Ja

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:59

ach wat een droppie! ze ziet er niet uit op de foto Tong uitsteken zeker met die harige pels Nagelbijten / Gniffelen ben benieuwd hoe ze verder evolueert tegen deze zomer bv Knipoog

zou haar toch ook laten opvoelen. heb je meteen zekerheid + misschien kan de da een gok wagen Knipoog

let wel op... dat makkelijke kan er zo vanaf zijn als ze bekomen is van alle gedoe en zich thuis gaat voelen Knipoog Tong uitsteken

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:04

Ik zou dr ook even laten opvoelen...... Zit je straks niet voor niets in de zenuwen.......
Ik heb een andere merrie van mij toen we haar kochten op 5 maanden ook laten opvoelen....... Ze heeft nergens last van gehad... nou ja, een ding dan, ze ging daarna de trailer niet meer in Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:55

Och wat een poppetje.... Hoe oud is ze? Ze lijkt nog zo'n kleuter... och jeetje, als ik dat zo zie...
Zo jong, zo bleu, zo zoekend.... Lovers

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:11

Chubby schreef:
Och wat een poppetje.... Hoe oud is ze? Ze lijkt nog zo'n kleuter... och jeetje, als ik dat zo zie...
Zo jong, zo bleu, zo zoekend.... Lovers

Ze is nog maar 2 Lachen