Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:18

Wat een mooie grote box heeft famosa zeg! Haha!

@ jeddah: het word nu ECHT spannend!! Nog maar 1 maandje!!
je houd ons op de hoogte he! Knipoog

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:33

Dit wordt Lady haar 5e of 6e veulen. Ik weet niet hoeveel ze er precies heeft gehad bij de vorige eigenaar. Geloof 4

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:47

Dikke buikfoto's zijn gemaakt vandaag, wel in de regen:
Isa op 228 dagen drachtig van Alabastro (is haar 4e veulen):
Afbeelding

In de stal:
Afbeelding

Lady op 170 dagen drachtig van Chirlon (is haar 2e veulen, 1e gestorven vlak na geboorte):
Vooraanzicht, wel wazig:
Afbeelding

Zijaanzicht:
Afbeelding

In de stal:
Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:54

Dat zijn zeker twee hele mooie buiken!!! Nu maar hopen dat wat er uitkomt ook mooi is, maar dat zal wel!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:11

zo voor het eerst weer in de kraamstal naar de boktverandering! Hinke gaat nu hard het veulen is heel erg onrustig schopt heel erg veel dus die buik blijft maar bewegen. Ze heeft nu ook echt uier en elke dag komt er meer bij. de banden zijn ook wat slapper dan voorheen.
Zaterdag heb ik d'r verhuisd naar de kraamstal.. ben benieuwd hoe lang nog ik heb zelf het idee dat ze 23 feb niet meer gaat redden (dan is ze uitgeteld)
maar wie weet vergis ik me vreselijk.
Ik verwacht ook nog steeds een merrieveulen.dus tja...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:13

Ojee wat Spannend Nimber!!!! Hou ons dagelijks op de hoogte nou hoor!!! Hoe bevalt haar nieuwe stal??

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:51

Oh, het wordt nu echt spannend voor degenen waarvan de merries bijna zijn uitgerekend! Ik kom vanaf nú echt elke dag op bokt om up-to-date te blijven Haha!.

Bunbun, jouw ene merrie is net zo ver als de mijne.. die van 170 dagen, alleen is die van jou een stuk dikker volgens mij Haha!.

Elady, leuk om nou ook eens foto's ze zien van Lady Ja ! Ziet er goed uit hoor OK dan!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:59

Jeetje ja, wat een verhalen weer over die drachtige mutsen! Héérlijk! Je kunt wel merken dat we de laatste maanden in gaan!

Jeddah, bedoel je dat het deel vlak voor haar heup een beetje "plat" wordt? Dat heeft Pepsi nl. ook. Haar rug is nog gewoon breed, de buik hangt eronder en waar het aan "hangt" is afgeplat, lijkt wel ... idd moeilijk te omschrijven en op een foto zie je het ook niet.

Pepsi kan van de week ook mee naar de Hunkemoller voor haar eerste bh'tje ... ik ben heel benieuwd wie er eerst gaat: Simply of Pepsi!

We waren vandaag een dagje weggeweest en natuurlijk was het juist nu enorm balenweer. Toen we terug kwamen waren de paarden door- en doornat en hadden ze meerdere keren liggen rollen in de paddock. Het waren net schnitzels!!

PS: Paleize Famosa mag er wezen, Phia! Hare Majesteit kijkt zéér vergenoegd ...

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:02

Tinne schreef:
Bunbun, jouw ene merrie is net zo ver als de mijne.. die van 170 dagen, alleen is die van jou een stuk dikker volgens mij Haha!.

Lady is na haar eerste veulen niet meer gereden oid. Ze had een wond aan de baarmoederhals en heeft op de weide gestaan en is dan terug gedekt owv een levend veulengarantie.
Maar ze staat wel lekker rond nu. Ja
Als ze gereden is, staat ze veel strakker...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:18

Ah vandaar Knipoog. Ik dacht al dat Ivanka weer te slank was voor haar tijd.. Bloos . Maar volgens mij loopt ze wel goed op schema. Ik hoop iig dat haar zadel nog láng blijft passen, want ik ben niet van plan om vroegtijdig te stoppen eigenlijk Haha!.
Begin mei ga ik op vakantie, dus dan heeft ze 10 dagen rust en dan zit ze op *denkt even na* 9 maanden... hm, ben benieuwd of ze daarna nog zin heeft erin. Nou ja, we zien wel... Als we het al zo lang volhouden tenminste, dat hoop ik wel eigenlijk Bloos .

Helemaal vergeten te reageren op de residentie van HM Famosa! Ik kan me wel voorstellen dat ze daar wel lekker staat! Tsjonge Haha! ! Daar is geen plaats ook denkkk *LOL* !

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:44

Spannend Nimber! Ik ben heel erg benieuwd of je gelijk gaat krijgen!

Ik had vandaag het idee dat het zadel niet meer lekker ligt (zadel is helemaal nagekeken en opnieuw passend gemaakt toen ze net drachtig was).
Ze keek ook erg boos toen ik heel losjes de singel aantrok.
Tijdens het rijden hobbelt ze (vooral in het begin) nogal.
Na een tijdje wordt haar draf stukken beter.

Een galop-stap overgang gaat wel apart. Dat is: galop, stap en dan komt de buik er nog eens achteraan.
Ik begin wel medelijden met haar te krijgen hoor...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:17

Nou Kim, mogen we bij jou de volgende beschuit met muisjes eten??? Of is er nog een fokmuts die eerder denkt te gaan werpen??

@Elady, ik dacht ook dat Lady een Haf was of een Fjord Blond Koe Maar het is een mooie Friesin. We hebben ook zo fries geval achter staan. Een Reitse x Marko. Een jeweetwel hengst, die af en toe nog denkt dat hij nog heel is. Haha! Een wereld beest is het. Het is de clown van stal.

Famosa is helemaal in haar nopjes in haar nieuwe onderkomen. Ze heeft alleen commentaar gegeven op het uitzicht. Aan 3 kanten ziet ze hout en aan 1 kant ziet ze een Pitbull }> anex kreng Extreme duivel of te wel sekreet Whoosh! en soms met naam Bep met oren plat in haar nek als ze haar aan kijkt staan. Bep houd van privecy en kan geen ander in haar buurt verdragen. De tussenwand tussen Bep en de legestal is voor de helft voorzien van een deken. Bep wil gewoon alleen staan en geen gezeik aan haar hoofd hebben van andere. Ze heeft het een beetje hoog in haar bol _/-o_ . Er is ook een lege box tussen de dames in, ingeval ze de boxwanden gaan testen of ze sterk genoeg zijn Hamer . Famosa kan ook maar net over de deur heen kijken en dan ziet ze de ingang naar het hooihok Vingers aflikken . Ze kan ook Koos net zien en ze ziet ons aankomen als we de stal binnen komen. Het liefst staat ze in haar oude stalletje waar ze alles kan zien. Ze krijgt dus haar bix in haar voer(t)bal en lekker veel hooi om haar zo te troosten.
Er is al een draad getrokken voor een camera. De camera met TV moet nog even nagekeken worden door een collega van Henk. Er komt ook misschien als het kan een scart aansluiting aan. We kunnen als we op tijd zijn Haha! alles op video zetten.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:53

Er komen weer leuke dikke buiken foto's voorbij Lachen

Ik heb me vanmorgen rot gelachen.
Toen ik Macy naar de wei bracht (klein stukje over de weg) werd ze helemaal vrolijk van de wind.
Ze gaat dan altijd wat naar mijn hand happen en zwaaien met haar hoofd. Ze liep ook te piepen en te snurken Haha!
Ze weet gewoon dat ze niet mag bokken aan de hand maar ze had echt veel zin om naar buiten te gaan Haha!
Eind van de middag was ze wel blij dat ze weer naar binnen mocht. Het heeft hier de hele dag geregend...
Waggel waggel weer naar huis... Clown

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 08:41

Citaat:
@Elady, ik dacht ook dat Lady een Haf was of een Fjord Maar het is een mooie Friesin. We hebben ook zo fries geval achter staan. Een Reitse x Marko. Een jeweetwel hengst, die af en toe nog denkt dat hij nog heel is. Een wereld beest is het. Het is de clown van stal.
Hahha..Nagoed...zal zo veel mogelijk foto's maken, dan zijn alle ideeën over Lady van de wereld Clown . Ik hoor het meer hoor. Die naam heeft ze al heel lang, voordat ze bij ons kwam. Om haar nou Adiana T te noemen als roepnaam... Haha!
Lady is een Lute x? En ze heeft een dochtertje Lute x Tsjerk en over 3 maanden een Lute x Anton343 Party!! !!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:53

Die Macy toch, dat ze nog kan bokken met die dikke buik Clown . *LOL*

Over 10 dagen is Vank 6 maanden drachtig Cool .
Hoop dat ze weer blij is om me vandaag te zien, kon gisteren niet omdat ik tot 6 uur op school zat en om half 7 weer weg moest... Baal er echt altijd van als ik niet kan gaan, terwijl ik weet dat mijn oom ook goed voor haar zorgt.. Clown
Nja, vandaag ga ik haar iig weer aan het werk zetten. Ging wel lekker afgelopen zondag Cool !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:12

Jeetje...ben paar daagjes niet op dit topic geweest...heleboel erbij Tong uitsteken

En weer n hoop dikke buiken!!!

[naam] zit op dag 297!!!

Ben de laatste tijd beetje aan het denken over namen... stamboeknaam is niet zo moeilijk, ga ik gewoon samenvoegen uit de voorouders...maar ik wil ook wel een leuke roepnaam...en de namen van de voorouders zijn niet zó leuk.. Bloos .
Moelijk hoor!!!

Hebben jullie merries trouwens ook last van warme benen? Die van mij staat overdag de hele dag buiten komt binnen als het donker wordt. Ik was gisteravond even aan t poetsen, waren alle 4 haar kogels warm en op een paar zat een klein beetje vocht... Hebben jullie dat ook bij jullie merries?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:35

@ Skippy: mijn merries hebben geen last van dikke of warme benen (staan ook overdag buiten en 's nachts binnen), maar het komt wel vaker voor in de laatste fase van de dracht. Net als bij vrouwen: die krijgen ook vaak dikke benen doordat ze veel vocht vasthouden. Als het niet té wordt en ze er geen last van heeft, kan het niet zo veel kwaad. Als je het niet vertrouwt, uiteraard de DA bellen.

@Marije: dat moet er koddig uit hebben gezien, zo'n bolle stuiterende merrie Haha!

@Nimber: en? Weer veranderingen vandaag??

Ik heb mijzelf weer niet populair gemaakt vanochtend. Ik heb het hele spul ontwormd }> .

Pepsi's uier begint nu vanuit de zijkant vol te lopen. Ziet er heel schetig uit, met van de naar binnen gedraaide speentjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:02

Ik vond het er niet zorgwekkend uit zien hoor! Gewoon warmer dan de rest en een heel klein beetje vocht, ze heeft geen mega dikke benen ofzo... Ze heeft het wel aan alle 4 de benen trouwens...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:48

@Mac, nee, de rug wordt niet echt platter, ik heb juist het idee dat de spieren langs de ruggengraat wat "zakken" als ze magerder was dat je dan de ruggengraat zou zien zeg maar (die zie je gelukkig niet, daar is ze nog te chubby voor Knipoog ). Ik ben ook heel benieuwd wie eerst gaat! Zit nog steeds te wachten op die uier foto's van Phoebs!! Of heeft ie de camera dagelijks mee Haha! ?

@Kitty, het lijkt erop dat ze begint aan te geven dat ze het rijden toch wel moeilijker gaat vinden nu! Hoe ziet haar buik er nou uit? Heb al een tijdje hgeen foto's meer gezien, dus snel weer plaatsen! Ja

@Skippy, dit is redelijk normaal zoals Mac al zegt, gelukig heeft Sim er nog geen last van, maar je hoort het vaker.

@Marije heerlijk dat ze zich nog zo lekker voelt he? Zal wel een prachtig gezicht zijn geweest met die bolle buik eronder Clown !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:56

305 dagen drachtig en nog 30 te gaan!

Vanmorgen had Sim weer iets meer uier, het begint ook lekker strak te staan in de ochtend, al is het nog wel klein vergeleken hoe het worden moet. Beetje het miniatuur vorm van hoe het aan het einde zal zijn denk ik, morgen zal ik weer foto's maken.

Verder heeft ze gisteren echt "raar" gedaan voor haar doen. Ze heeft namelijk aan de stalmuren zitten knagen!! Ik heb Simply al 4 jaar, vanaf dat ze 6 maanden was en dat heeft ze nooit nimmer gedaan! Ik denk dat ze een beetje geirriteerd was met het veulen dat ik vanaf de camera zelfs kon zien bewegen! Ik heb de muren dus maar ingespoten met Hertshoornolie en ze krijgt vanmiddag een nieuw houten speeltje in de stal. (een balk aan een touw opgehangen van de tralies, zag ik in elke stal hangen op een stal in Duitsland waar ik afgelopen weekend voor een hengsten presentatie was, super simpel idee dat ik nu ook voor alle stallen ga maken!)

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:07

Ik moet nog 3 hele maanden wachten!
Er zijn hier merries die nog maar 1 maandje hoeven! De tijd is echt snel gegaan! Haha!
De buiken zijn ook allemaal prachtig rond! Haha!

vreya moet nog ongeveer 85 daagjes Ja
klinkt echt kort!! Haha!:D

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:44

Oeh spannend jeddah! Wij zitten vandaag op precies 300 dagen dus hebben er nog 40 te gaan! Cool

De uier is bij Van sinds enkele tijd alweer helemaal weg en die dikke buik hindert haar TOTAAL niet, ze dendert overal doorheen, loopt fanatiek te spelen met de hengst, en gebruikt haar buik nog steeds als wapen. Clown
Ze voelt zich kiplekker, al heeft ze wel van die dagen dat ze haar brok niet op krijgt. Dan ligt veullie even verkeerd. Cool

Nog 40 dagen ....

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:58

Loolapelooza schreef:
die dikke buik hindert haar TOTAAL niet, ze dendert overal doorheen, loopt fanatiek te spelen met de hengst, en gebruikt haar buik nog steeds als wapen. Clown

Het lijkt of je Copper beschrijft Haha!
Zij loopt Samson ook echt plat en gebruikt ook haar buik om hem opzij te duwen als ze in volle galop naast elkaar door de wei denderen Ja

Macy doet het wat dat betreft rustiger aan maar ze is 's ochtends echt heel vrolijk.
Af en toe lijkt het wel zo'n dikke harige ronde shet Clown
Ze lijkt echt een buik op pootjes Bloos!

@ Jeddah: leuk he om op de camera het veulen te zien bewegen Haha!
En vooral ook om de reactie van de merries. Macy kan dan heel vuil achterom kijken of ineens gaan stampen met haar achterbenen.

Voor Macy nog 5,5 week en dan zit ze op haar kortste draagtijd (323 dagen)...
Haar kuil krijgt ze niet meer op. Ik voer nu ook al wat hooi naast het kuil, dat eet ze eerder op.
Brokken en wortels heeft ze erg weinig problemen mee op het moment Schijnheilig

Ik ga zo Macy maar weer eens uit de wei vissen. Het is hier vandaag heerlijk weer en ik heb haar nog niet bij het hek zien staan toen ik buiten bezig was.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:48

Jeddah en Loolapelooza; dat schiet allemaal al mooi op.

Hier duurt het nog iets langer (Odess, hoeveel dagen moet Rigaud nog? Knipoog ), maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg. Kan ik eerst hier meelezen hoe het allemaal gaat. Dit is het eerste veulen, zowel voor de merrie als voor mij, dus dat vind ik allemaal best spannend.

Rigaud begint nu trouwens ook wat last van hormonen te krijgen.
Gisteren op de rijvereniging was ik even mijn zadel naar de auto aan het brengen, terwijl Rigaud daar nog vast stond: en terwijl ik terug kom lopen hoor ik een enorm gegil.... Mijn anders zo brave merrie wilde het duidelijk niet meer hebben dat er aan haar gesnuffeld werd: van drachtige dames dien je af te blijven Haha!
Ik wist niet dat ze zo hard kon gillen.....

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:24

Wow wat een hoop berichtjes weer!!
Het gaat nu echt hard, leuk leuk leuk!!! Haha!
Fanja heeft er vandaag precies 7 maanden
op zitten... Nog 4 te gaan Haha!
Gaat hard nu, zal snel weer plaatjes maken.
Enne:
Ik heb het veulen gevoeld!!! (en zien bewegen...) Het leeft!!! Pling