[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 11:19

Ponytante: Ideaal!!

Lastig met camera's idd, hier ook slechte verbinding tot de schuur dus we moeten ook nog ff puzzelen hoe of wat..

Afbeelding
Wij krijgen al beetje tientjes, zitten op 246 dagen.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 16:09

Boelles schreef:

Lastig met camera's idd, hier ook slechte verbinding tot de schuur dus we moeten ook nog ff puzzelen hoe of wat..

[ Afbeelding ]

Wat leuk, ik hing er ook even onder en zag dat mijn merrie ook al kleine tietjes krijgt. Zij is alleen wat eerder met 218 dagen.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 16:20

@ Amantjuh leuke pony! Welkom! Hoeveel dagen is ze drachtig?

@Nieky en Zaquira oh wat gaat dat snel, nog 2 maandjes, superleuk

@vibabu slim dat je nog even wacht met de verhuizing. Mijn man moet nog 2 stallen ombouwen tot 1 voor de kraamstal. Maar wacht daar even mee tot februari.

@sharon, ze ziet er wel echt goed uit! Hopelijk kunnen jullie nog lekker lang stapritjes blijven doen. Ik heb nog wel les maar we proberen nu te focussen op stap, juist omdat ze elke keer alleen maar dribbelt. Misschien na alle vuurwerk ellende een keer proberen langs de weg te stappen. Maar omdat we dat nog niet echt gedaan hebben vind ik het nog wel een beetje spannend. Wandelen doen we wel veel buiten.

@ponytante wat fijn dat je toch iets leuks hebt kunnen uitzoeken. Van onze camera’s heeft eentje het begeven dus moeten we ook nog een nieuwe aanschaffen.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 17:33

garffpamela schreef:
Boelles schreef:

[ Afbeelding ]

Wat leuk, ik hing er ook even onder en zag dat mijn merrie ook al kleine tietjes krijgt. Zij is alleen wat eerder met 218 dagen.

Ook een maiden? :)

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 18:47

Citaat:

Wat leuk, ik hing er ook even onder en zag dat mijn merrie ook al kleine tietjes krijgt. Zij is alleen wat eerder met 218 dagen.[/quote]

Ook een maiden? :)[/quote]

Ja klopt

Babootje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:00

Afgelopen weekend weer even gaan kijken bij Kenzo. Het gaat al opschieten. 9 Februari is ze uitgerekend, samen met nog 2 merries 1 op 8 en 1 op 10 februari. Zo spannend weer. Maar ze is in heel goede en kundige handen, dus wat dat betreft geen zorgen. Dat was de eerste x wel anders.

Afbeelding

Zijn jullie er al uit wat namen betreft?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:09

Lekker dik buikje <3

Ik heb de namen al bedacht, maar die had ik al bedacht voor m’n merrie überhaupt dragend was :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:15

Jullie hebben me op een idee gebracht, ook maar eens onder Eloontje haar buik gekeken. Dat ziet er nog heerlijk rustig uit (gelukkig). 262 dagen alweer. Nog 58 tot veilig en 78 tot uitgerekend, dat klinkt al zo dichtbij ook!

Ik zal ook eens even actie ondernemen mbt een tweede camera. Voor je het weet is het maart :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een lijstje met merrie- en hengsten-namen, maar mijn gevoel zegt heel sterk dat dit een hengstje wordt en daar heb ik al de hele tijd 1 naam voor in mijn hoofd. Dat moet hem wel worden denk ik :+

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:11

Dat is al een flinke buik Babootje! Maar mag ook wel als ze al voor 8 februari is uitgerekend.

Ik moet ook nog steeds kijken voor een 4g camera en zo een mifi? Router.

Ik heb nog helemaal niet over namen nagedacht. Voor de mini’s bedenkt ik meestal pas na de geboorte, al heb ik een hele lijst met inspiratie waar ik dan wat mee puzzel.

Maxi veulen wordt een ‘gewone’ naam. En dat is niet mijn sterkste kant := zal misschien wat afhangen van de kleur van het veulen moest het zilver of dun of beide zijn.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:22

Boelles schreef:

[ Afbeelding ]

Hier ook slechte (geen) wifi tot de stallen. Dat heb ik snel opgelost met zo een setje repeaters over het elektriciteitsnet. Je plugt de ene in bij je modem en de andere op stal nadat je ze gepaird hebt. Die laatste fungeert dan als router waardoor je perfect wifi signaal hebt waar je maar wil!

Hier een camera van de action en die doet het uitstekend. Ben al enkele maanden aan het proefdraaien :')

We zitten inmiddels op 231 dagen.. wat gaat het snel! Regelmatig wat kleine bewegingen te zien op de flanken dat maakt het toch een beetje tastbaar.

Indien jullie nog leuke namen weten voor een trekpaard zijn alle suggesties welkom. Liefst een oude (vlaamse) naam. Naar mijn gevoel wordt het een hengstje, maar dat zien we in april pas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:24

Thomas5 welk model van de action heb je als ik vragen mag?

Voor een trekpaard vind ik een nederlandse naam altijd mooi.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:39

Afbeelding

Deze heb ik, plaatje van het internet geplukt. Denk iets rond de 25 a 30 euro. Eigenlijk bedoeld voor gebruik binnenshuis maar werkt prima in de schuur (poort staat altijd open).

Je kan er een geheugenkaartje in stoppen om de beelden terug te kijken.
Ook kan je screenshots maken tijdens het kijken of een opname starten.

Het installeren ging ook vrij makkelijk. Je krijgt een QR code in de app die je voor de camera moet houden en hop, geconnecteerd.

amantjuh8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 21:56

@garffpamela dank je wel. Ze is 162 dagen nu dus wij moeten nog even wachten.

Wel super leuk om alle bolle buikjes hier te zien <3

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 23:23

Wat een verschil tussen de merries qua ontwikkeling van de buik allemaal. En wat schiet het voor een aantal al op zeg! Zo leuk.

Zijn er hier nog mensen die creatief zijn met een stal zonder elektriciteit en wifi en toch een camera hebben geplaatst? Zitten te denken aan iets met zonnepanelen en dan een camera op 4g... maar is best complex.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 23:32

Ik heb op mijn weides camera op zonnenpanelen en 4g. Werkt Top!

Van reolink zijn ze.

1 van de inloopstallen nu (camera kan je draaien).
Afbeelding
Die voorste merrie is mijn laatste (eind mei), maar al zo rond. _O-
Veulen erachter is ook van haar.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 00:24

Ik had ook een camera met zonnepaneeltje, maar bij een stuk of 4 grijze dagen zat ik toch zonder stroom! Nu gelukkig een kabel en stroom op stal.

Hier gaat de kraamstal toch 6x4 worden, lekker ruim en in juli staat de rest toch buiten

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:10

Ja, juist die van Action heb ik vorig jaar bij een kennis gezien. Zat in de planning maar even kijken wat ik binnen krijg van het cadeau.

Ik heb thuis van die stekker-versterkers maar stal is extern en iig tot nu toe delen ze hun wifi niet. Maar als de kamera geen Sim kan dan heb ik nog een oud mobieltje liggen, desnoods Sim erin & hotspot maken.

Komt tijd komt raad, we zitten pas rond 200 dagen.

Tieten zijn groter dan die van Elonia, maar de mijne is ook allesbehalve maiden. :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:16

Zou zo'n binnencamera goed zijn in de schuur? Het is wel droog maar kan wel vriezen enzo := . Ik vind het wel handig dat hij draaibaar is.

Haha Elonia heeft nog kindertietjes :+

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:53

Muronia schreef:
Zou zo'n binnencamera goed zijn in de schuur? Het is wel droog maar kan wel vriezen enzo := . Ik vind het wel handig dat hij draaibaar is.

Haha Elonia heeft nog kindertietjes :+

Kan zeker in de schuur. Ik heb een binnen camera onder de kapschuur al 3 jaar

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 13:21

Babootje: ik heb wel wat namen op een lijstje, maar kan zomaar wat anders worden. Ook afhankelijk welk kleurtje er uit komt.

Leuk om ff te lezen hoe jullie dat doen qua camera. Wij hebben bij de schapen de babyfoon kunnen gebruiken maar die heeft helaas geen bereik bij de paarden.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 13:59

Tot nog toe geen enkel probleem met de binnencamera in de schuur. Het vriest er soms ook wat binnen en hij hangt vrij dicht tegen het dak.

Ook het nachtzicht is handig, heb even een screenshot gemaakt gisterenavond en nu.

Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 15:47

Dank je, dat ziet er prima uit. Ik ga die ook ophalen!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:03

Even een vraagje, onze pony had net wat bloederig slijm uit haar kling. Zouden jullie hiervoor da bellen?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:07

Boelles schreef:
Even een vraagje, onze pony had net wat bloederig slijm uit haar kling. Zouden jullie hiervoor da bellen?

Ik zelf zou wel bellen, al is het maar voor evt advies of geruststelling, Maargoed ik ben sowieso een Piet paniek wat mijn paard en andere dieren betreft :=

Hopelijk is er niks mis met je merrie en veulentje

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:23

100% dierenarts bellen en echo laten maken. Zeker ook met dat aantal dagen dracht al uier ontwikkeling (is echt veel te vroeg). In combinatie met slijm (met of zonder bloed) is het risico op placentitis groot.