Hier gisteren nog weer moeten spoelen omdat de koorts weer opliep. Ga nu zo weer kijken, hoop echt dat we het ergste nu gehad hebben en dat de merrie mag gaan genieten. Ze zijn zo sip bij koorts en ze eet ook niet goed! Het veulen is door al dit gedoe inmiddels alweer helemaal gewend aan mensen in de box en staat overal op de neus bij. Klein brutaaltje... nu al.
Gefeliciteerd iedereen nog! Ik reageer hier verder niet echt meer maar wou nog even zeggen dat de merrie uit spanje bevallen is vannacht. En weer een merrieveulen, dat vond ik wel frappant. Ze heet Pebbles.
Charisma
Geplaatst: 18-05-22 06:58
Gefeliciteerd Mooosss met de veulens!! En fijn dat de palomino ook appaloosa wordt!
Gypsy: gefeliciteerd!! 2 mooie dames bij jou!! Mama heeft wat meer wit op deze gezet!
Faniek:
Cio: idd! Net zen mama! Jouw panda is knap!! Benieuwd of ik me vergis en onder de veulenvacht hier een schimmelpanda tevoorschijn komt
Goldenarrow: wanneer gaan jullie voor het eerst naar een show met de veulens? En moeten ze dan geschoren zijn of doen jullie dat zelf omdat het mooier is? Ze gaan het wel als gewoon zien als je er nu al mee begint natuurlijk.
Moosss: gefeliciteerd met jouw knappe veulens
Gypsy: gefeliciteerd
Neonlight: gefeliciteerd met de mijlpaal
Fokfanaat: Duurt lang
Faniek: Helaas geen verstand van kleuren dus kan je niet helpen wat dat betreft. Maar welke kleur ook het wordt vast een hele knappe baby
En had eigenlijk wel een aantal veulens verwacht vannacht
Oh Ynekes, vergeet jou helemaal....wat sneu dat de merrie nog steeds koorts heeft en zich niet lekker voelt. Hopelijk knapt toch snel op.
Blijkbaar toch nog niet genoeg geslapen dat mijn hersenen niet alles onthouden hebben
Luna: mag bij jou ondertussen ook wel een keer
goldenarrow
Geplaatst: 18-05-22 07:24
Ze mogen vanaf 4 weken oud mee naar show. Daarom beginnen we vaak al vroeg met het dekken enzo, omdat de eerste Nederlandse show al in mei is en dan moeten ze een maand oud zijn. Het veulen van Noora had ik bijvoorbeeld graag meegenomen, maar die is te jong. Die mag over een maand mee naar show
Het hoofd wordt standaard geschoren, soms wordt de hals meegedaan en soms helemaal. Ook een beetje afhankelijk van de sterke en zwakke punten van het paard en hoe oud ze zijn. Galaria had al wat plekken op het lichaam waar het haar kort was, dus we hebben er bij haar voor gekozen alles eraf te halen. Bij het hoofd wordt er zelfs op sommige plekken al het haar weggehaald (muv de tastharen) met een scheermesje. Dat vind de jury mooi Ik heb dus ook een panda nu, haha (het zwarte is dus waar al het haar weg is gehaald).
Gypsy, gefeliciteerd met je veulen!
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 18-05-22 07:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Sanet
Geplaatst: 18-05-22 07:25
Palomino appaloosa, dat is wel heel gaaf! Ik zie verder ook een prachtig bont veulentje, geweldig.
Ik had ook wel meer veulentjes verwacht nu, maar de ochtend is nog vroeg!
Ik hoop echt Ynekes dat je merrie gauw opknapt! Nix aan wanneer ze niet lekker zijn. Wel handig dat je veulen het goed opgepakt heeft en gelijk mens-mak is
Hier is de staldeur blijkbaar gekrompen, want mijn veulentje past er ineens overheen
Ynekes ik hoop dat je merrie snel stabiel is en zich beter voelt. Heb jij oook rust.
Luna ik had bij jou toch wel een veulen verwacht.
Ik heb heel weinig geslapen en Wiske heeft mij, ondanks de slaapstand, een aantal keren gebeld. Op de camera lijkt haar buik wel gezakt. Ik ben benieuwd wat ik zo aantref.
Deze ken ik inderdaad en dan lukt het eerste stapje, maar daarna?
Red factor? Augoti? Silver Dilution? Wellicht dat iemand dat hier weet met de gegeven beschrijving?
@Moosss Nog gefeliciteerd! Ik dacht eerst waar zijn de stipjes dan, maar ik zie ze
@ynekes Bah toch wee koorts.. Ik blijf door duimen dat ze snel herstelt. @Gypsy Gefeliciteerd! Wat een knapperd. @Caresse07 Daar is Misty vaak wel goed in Altijd Haflinger x Haflinger was niet zo spannend, behalve de aftekening op het hoofd . @goldenarrow Interessant om te lezen allemaal. Hopelijk voor goede resultaten @Sanet Haha zo schattig
Knolselder
Geplaatst: 18-05-22 07:47
Faniek, je haflinger is uiteraard vos. Flaxen. De rest van haar weet je niet zonder testen. Vaak dragen die haflingers ook agouti.
Hengst zal dan silver dragen, agouti en creme. Maar kan ook vos dragen gezien het vos in de voorouders. En dat kan laaaaaang verborgen doorgegeven worden.
Ach yneke ik hoop dat de merrie gauw opknapt, wat naar voor haar
Hier een onrustige merrie vanmorgen. Kleine plasjes, schrapen en rondjes lopen in de stal. Ga zo even bij haar kijken hoe ze ervoor staat. Ben zo blij dat de paarden gewoon aan huis staan en we de zaak aan huis hebben en ik er elk moment van de dag naar toe kan