[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:03

Succes sanne!
Hebben jullie merries het ook zo lastig met dit weer? Normaal deerd flup er niet om maar nu vind ze het echt niet leuk :(:) we hebben zo’n ronddraaiende sproeier in de weigezet en die vind ze fantastisch

Evelien__

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:19

Welkom Libera! Mooie combinatie!

Mooi zwart is ook niet lelijk he Change3x :D

Spijtig ajesca, nog een ronde proberen?

Hopelijk zet de hengstigheid snel door baudyh!

Das raar BusyMissy, zegt mij ook niks. Hopelijk snel een mooie cyclus!

Succes vrijdag met Esmeralda en Wild AMH! Hopelijk bij allebei positief nieuws!

Sterkte Marije! ☹

Welkom Pien! Mooie Pjotr! Leuke combinatie!

Succes met de keuring Mirjam!

Gefeliciteerd Soezee! Ja, als je er niet gerust in bent zou ik ze ook niet verplaatsen voorlopig.

Succes vrijdag jumpyhorse! De onze lijken het wel “cava” te hebben. Pony staat overdag binnen, die kan er niet tegen, Domino loopt met de arabier en opa gewoon buiten.

Wij wachten nog steeds op twee merries die hengstig moeten worden…

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:29

Soezee Gefeliciteerd met de dracht :D Klinkt inderdaad wel verstandig om haar (voorlopig) thuis te houden als het zo’n stress voor haar oplevert.

Jumpyhorse Spannend! Die van mij heeft er ook last van (maar of dat dat met dracht te maken heeft?), staat de hele dag bijna in haar schuilstal en komt er bijna alleen ’s ochtend en ’s avonds uit om te eten. Bij ons staat er ook zo’n sproeier op de wei, maar dat vind ze maar eng haha. Als ik thuis ben spons ik haar wel zo nu en dan even af.
Baudyn Duimen op een mooi ei!

Evelien_ Hopelijk zijn ze snel hengstig

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:40

Duimen dat het voor iedereen nog goed uitpakt dit jaar.

Hier is de merrie heel anders dan vorige keer. Vorige keer heel zen en dromerig en nu blijft ze een hittepetit. Ze toonde ook hengstig maar is toch echt drachtig. Dus misschien dit keer een merrie? Vorige keer was een hengst. We gaan het zien.
Stiekem hoop ik dat ze snel weer zen wordt want dat was de vorige keer bij de dracht zo lekker rijden en trainen.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:05

Evelien en Baudyh ik hoop dat jullie merries binnenkort een mooi ei vertonen.

Pien dat zou leuk zijn een merrie. Wie weet veranderd het karakter nog.

Hier hebben we geluk dat we heel veel bomen en dus schaduw hebben in de weide. Maar toch vooral mijn jonkie heeft veel last van de warmte.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:36

JumpyHorse, Fiore stond gisteren vreselijk te zweten op de wei. Terwijl Daisy en LaVie alleen wat klam op de borst en achter de oren waren. Ik wilde eerst hier vragen of dat door de dracht kon komen, maar dat leek me onzin. Maar nu ik deze berichten lees... :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:39

Hier kunnen ze kiezen, wei met gras of paddock met schaduw (en hooi). Ze staan op de gekste momenten in de wei, en op de gekste momenten hooi te vreten, geen peil op te trekken :))
Ze balen meer van de steekbeesten dan van de hitte, heb ik het idee.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:42

Die van mij kunnen ook in de schaduw staan, maar dat doen ze dan weer niet 8)7

En warm water willen ze ook niet. Heel gek :')
Gisterenochtend heeft een vriendin het water in de bakken ververst en toen ik ‘s avonds kwam, zat er nog zat in, maar wel warm. Leeggegooid en tijdens het vullen, stonden ze al gretig te drinken :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:48

Ik dacht dat mijn vriend sperma had besteld voor onze merrie.. Hij dacht dat ik het had gedaan :oo Gelukkig top geholpen door Joop, dus Lennox is onderweg voor de volgende merrie :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:12

Altijd fijn als een HH zo meedenkt en werkt!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:22

water zijn mijn dames niet zo gek op, haha als ik een sproeier aanzet lopen ze er met een grote boog omheen :)

oei vulina misverstandje :) gelukkig opgelost

warm wat lusten ze hier ook niet graag, dus 's morgens als ze nog op de paddock staan doe ik vers water in en 's middags als ze terugkomen ook weer, is hier heel makkelijk hoor, hoef alleen de slang er maar in te leggen :)

ik laat de dames 's morgens nog op de paddock, en dan kunnen ze zelf ook binnen staan, net alles weer de wei opgedaan en stonden gewoon op stal haha, maar ook vanaf de wei kunnen ze naar binnen, hoewel er ook een boom in de wei staat

hopen dat alle geplande dekkingen nog goed gaan :)
ik heb er zelf aan één genoeg, kan ook niet anders want heb maar één merrie op het moment die gedekt kan worden, mijn knappe Camille. Glowy is wegens slecht aflopende drachten met vervroegd pensioen ( 14 jaar ) en Eowyn is net een jaar oud , die mag over een paar jaartjes :)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:55

Soezee, doe mij maar hengsten. Die zijn zoveel makkelijker dan merries. Als ik kijk naar de opfokgroepen ook. Merries zijn zo kattig en hengsten veel gemoedelijker is mijn ervaring (uitzonderingen daar gelaten)

Hier heeft mijn hond meer last van de hitte dan de paarden. Paarden kijken het allemaal wel oké te doen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:04

Vulina schreef:
Ik dacht dat mijn vriend sperma had besteld voor onze merrie.. Hij dacht dat ik het had gedaan :oo Gelukkig top geholpen door Joop, dus Lennox is onderweg voor de volgende merrie :)

oeps leuk lennox.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:27

Hier hebben we helaas het vruchtje niet gevonden, zaterdag nog een x scannen

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:27

Haha oeps Vulina. Kan al eens gebeuren he als je een heel aantal merries te dekken hebt :)

Hier stond ook alles te zweten, merries en hengsten. De veulens leken er minder last van te hebben, en ook Kyo (cremello) waarvan ik dacht dat ze veel last zou hebben, leek het niet zo erg te vinden. Haar heb ik wel een vliegenmasker met neusflap aangedaan en smeer ik ook goed in met zonnecrème.

Honden hadden hier idd ook meer last had ik de indruk.. en de zwaluwen ocharme, kleintjes lagen te puffen en smeten zich gewoon uit hun nestje.. heb ze terug gezet als het wat koeler was, ze gaan elke moment moeten uitvliegen en vandaag leken ze toch iets beter te zijn..

Hier morgen Missy scannen.. vandaag dag 17 en nog geen interesse in Mo, ookal doet hij nog zo zn best :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:30

Hier stond alles gister gwn paard te zijn in het land. Op een gegeven moment was m'n merrie er wel klaar mee, maar dat was op de tijd dat de altijd naar binnen gaan. Even allemaal gedoucht en lekker op stal :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:06

Hier gaan ze met deze temperaturen overdag op stal en 's nachts naar buiten.
En heeft Olivia ook gewoon lekker vrij.
Maar gelukkig woon ik het noorden en is het vandaag gewoon lekker 20 graden. :))

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:14

Hier in het westen is het vandaag ook maar 20 graden zonder zon. Heerlijk, even afkoelen :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:25

Het was hier gisteren in de stal heter dan buiten. Het waait eigenlijk altijd wel hier. Dus ik laat ze lekker buiten :) Ze spelen ook gewoon door, heetst van de dag rondjes rennen :wow:

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:12

Het was hier gisteren op stal ook warmer dan buiten maar toch stonden ze op stal. Want anders stonden ze buiten te zweten met dazen. En die combi is niet echt handig.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:33

Nee dat snap ik. Hier weinig tot geen dazen gelukkig :)

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:20

Die van mij heeft gisteren ook buiten gestaan. Bij het hengsten station moest ze op stal terwijl ze bij mij op stal dag en nacht buiten stond. Zodra ze op stal stond, begon ze na 5 minuten te stampen dat ze er uit wilde :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:32

Hier is het vandaag ook heerlijk fris windje. Gisteren stonden ze fris in de stal maar twee zwetsers dus die waren achter oren en onder manen wel nat. De rest niet. Nu staan ze dag en nacht buiten maar gaan vaak zelf binnen staan om te rusten. De drachtige had nergens last van.
Hier ook weinig tot geen dazen door een dazenval die er al jaren hangt en echt werkt.

Oeps misverstandje vulina

Arme zwaluwen zeg. Hier zijn ze al uitgevlogen. Zes stuks deze keer. En zo een heel klein klein zangvogeltje had ook vier stuks waarvan eentje in een drinkbak was terecht gekomen die heb ik ook gered. Net op tijd denk ik.

Spannend tinniie

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:41

hier hebben de slimme zwaluwen ons tuinhuis geclaimd, ze zitten met z'n drieen op de grote loungebank, het hele tuinhuis is ondergekakt , maar goed, ik heb ze een waterbakje neergezet wat ze wel fijn vinden :)

ik heb tegen de vliegen zo'n vliegenvangzak gekocht, dat werkt super, in de stal bijna geen vlieg meer te bekennen, ik weet alleen niet of dazen er ook in gaan, dat zou fijn zijn, ik heb de eerste bulten alweer te pakken

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:58

Ja die kak moet je er helaas bijnemen. Wel vreselijk vervelend.

Beginnend buikje gespot. Beebje of gras :')
Ben er nog niet uit van welke twee het komt _/-\o_

Afbeelding