[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:05

Bedankt meiden, ja komt wel helemaal goed oh en foto's vertekenen vaak inderdaad maar ze staat heel mager, ruggengraat ligt er bovenop, knobbels in der kont zie je liggen en ribben kan je tellen. Ben ik helemaal niet gewoon hoor :P met al die dikbilletjes op de hof.
En nee murosch geen fokplannen :D ik moet eerst in therapie om te kunnen verkopen _O- haat het ook al die mensen op je hof. ;)

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:45

Oh, ik vind het wel een leuke pony hoor Fotsy! Over een paar maandjes ziet die er al heel anders uit, en het belangrijkste: je dochter is er heel blij mee!

Twinklebel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:54

Wat een leukerd Fotsy. Lelijk vind ik haar niet, als ze braaf en lief is, is het voor je dochter de allermooiste pony van de wereld!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:56

Nog 1 nachtje....dan gaan we Vien weer scannen op dracht. Gisteravond was ze in elk geval nog niet hengstig...zit vandaag op 18 dagen vanaf insemineren.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:58

Mooi hoor Fotsy! Die heb je er vast zo weer bij :j
Mijn jongste zoon (2) wil niet meer op de shet rijden. Die is te klein volgens hem :')

Spannend Twinklebel!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:16

Fotsy, leuke pony!

Twinklebel, spannend, ik duim voor je!

Hier wel al nieuws, mijn noodoptie heeft zoals verwacht niet gewerkt, Aziza staat beginnend hengstig. Weer op een rotdag, wordt weer zeuren met insemineren..
Aangezien ik alleen zaterdag en dinsdag sperma kan krijgen.. Moet er eens even heel goed over na gaan denken wat ik ga doen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:41

spannend twinklebel, ik duim voor je, succes

_O- vulina, dat was hier ook beetje het probleem, vandaar dat de kleintjes te koop staan en ze waren ook nog net wat te jong, btje is erg leuk voor de kids alleen heel moeilijk te vinden zeg, amai moet ik daarvoor al voor de tweede keer naar Nederland rijden, en geld dat ze kosten := :D

oh az vervelend, niet gelukt en maar 2keer op de week zaad te verkrijgen das ook niet echt handig dan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:44

AZ, Als ze nu beginnend hengstig is, dan is zaterdag misschien juist prima toch? Dan leeft het nog tot maandag, dan heb je toch een redelijke kans?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:58

Gisteren voor de 3e x mijn merrie naar het dekstation gebracht .... hoop zo dat het nu eindelijk eens lukt, ik word er echt een beetje zenuwachtig van. Er zat gisteren een eitje van ruim 4cm, niet heel groot maar alles was al heel mooi zacht dus besloten om toch al te insemineren. We wilden het risico niet nemen om te laat te zijn.

Volgende week wordt mijn NF-merrie voor de 2e x gescand, die zit dan op 6 weken. Dus de duimen draaien overuren hier!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:59

sorry, het reageren op iedereen is niet echt gelukt. zit bijna altijd op mijn telefoon op bokt en dan is het erg lastig om op iedereen een reactie te geven. zal het vanaf nu proberen te doen. :)

in ieder geval iedereen waarbij de merrie drachtig is, Gefecliciteerd :D

wij mogen waarschijnlijk begin volgende week scannen op dracht. erg spannend

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:11

Spannend Moratoetje! Heb je al eens een swab laten nemen?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:21

Nee nog niet, mocht het nu weer niet lukken dan gaan we dat doen .... ik denk ook niet dat ik nog een 4e ronde in ga. Dan probeer ik het liever volgend jaar weer.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:21

Moratoetje. Wat spannend! Duimen dat het pakt.

AZ. Wat vervelend!

Twinklebel. Spannend!

Fotsy. Wat een leuke pony! Hij hoeft niet knap te zijn, als hij maar braaf is.

Esmeralda word zaterdag gescand (dan 92 dagen), over Wild Thing kan ik nog niks zeggen 22 juli is de 18 dagen scan.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:22

Spannend twinkebel en moratoetje hopelijk pakt het nu!

Az lastig.. maar net wat Vulina zegt misschien past her dan juist goed.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:08

AZ, jeetje wat balen zeg! T zit je niet mee!

Spannend Twinklebel en Normann!

DL, hoe gaat t nu met Harley en de rest?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:32

Poeh weer veel merries nog steeds niet drachtig 8)7 zou er ook de zenuwen van krijgen dat rond deze tijd nog niet drachtig zou zijn. Helemaal als je al 2 a 3 a 4 of zelfs 5 ronden verder bent.

Hopelijk pakt het allemaal toch nog snel.

Hier is voorlopig beide merries nog drachtig en ben ik van merrie 2 toch wel heeeel erg gecharmeerd van haar eerste veulen.. Nu ben ik nog meer benieuwd naar haar 2de <3

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:27

Nou idd Nicole, er zijn er ook best veel die al zoveel rondes bezig zijn.

Bedankt voor het mee denken dames!

Zaterdag insemineren is wel heel vroeg hoor, ze is nu nog niet eens goed hengstig, vind de hengst heel gezellig maar staat nog niet echt te plassen.
Dus ik verwacht dat er zaterdag een ei van zo'n 3 cm zal zitten. Dus dat is te klein om het af te spuiten, en dan is het ei er dus maandag waarschijnlijk niet af, of maandag avond pas op z'n vroegst, en dat wordt al krap met de tijd dat het sperma leeft. Maar dinsdagochtend zou het kunnen dat je net te laat bent, dus een lastig dilemma.
Normaal zit het ei er tot maandagnacht/dinsdag eind van de ochtend, daar tussen in zo'n beetje, dus ze heeft het echt waardeloos gepland :')

Fotsy, ik kan wel meer dagen sperma krijgen (van dinsdag t/m zaterdag), maar op zondag en maandag niet.. Wat dus heel lastig is als je merrie steeds haar hengstigheid op deze dagen heeft :+
Heb net nog nagevraagd of het echt niet mogelijk is om op zondag te leveren, maar dat gaat helaas echt niet, dat kan alleen binnen Italië. -O-

Ben al aan het twijfelen om zelf naar Italië te rijden, maar ja, aangezien ze al eerder niet drachtig geraakt is, vind ik dat ook zoiets. Als je nou zeker zou weten dat het pakt vind ik het geen probleem, maar als het dan weer niet pakt, is het wel een hele lange reis voor niks :=

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:38

Kan het niet diepvries verzonden worden A_Z?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:01

Nou, er is wel diepvries beschikbaar (al kost dat wel extra), maar dan komen we bij het volgende probleem: hier op het eiland is geen kliniek/dekstation, dus niemand die diepvries kan insemineren.
En mijn merrie reist heel verschrikkelijk slecht zodra ze van het eiland af moet, heeft al meerdere keren verworpen na het reizen. Dus ook dat is eigenlijk geen optie.

Ja, ze maken het ons niet makkelijk :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:12

Ik zou ze dan toch zaterdag al insemineren hoor.
Flo is maandagmorgen geïnsemineerd en was pas woensdagnamiddag af en toch drachtig. Dus zou het erop wagen en als ze dinsdagmorgen niet af is, kan je nog zien toch?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:18

Is voor beide keren bestellen geen optie? Of geeft dat heel veel meerkosten?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:19

Wanneer was het sperma toen afgenomen Fotsy?
Want dat is bij mij natuurlijk ook het probleem, als ik voor zaterdag bestel, is het sperma al vrijdag afgenomen, dus al bijna 24 uur oud voordat het hier is.

Als ik voor zaterdag zou bestellen, moet ik eigenlijk sowieso ook nogmaals voor dinsdag bestellen, want als het ei er dinsdagochtend niet af blijkt te zijn, kan ik dan pas voor woensdag weer bestellen, en dan is het ei sowieso al lang en breed weg. En ik weet zeker dat het ei er maandagochtend nog op zal zitten, dus dan nog eens scannen heeft weinig zin.
Maar met kosten van rond de €250 per afname/verzenden wordt het een aardig kostenplaatje als je gewoon voor de zekerheid voor 2x in 1 hengstigheid laat versturen. En dan zit je hoogstwaarschijnlijk nog met een aantal uur waarin er geen levend sperma meer in de merrie zit.

Pff, leuk joh fokken :roll:

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:20

Ik zou iemand naar de italiaanse grens laten rijden en daar het op gaan halen, haar drachtig krijgen is volgens mij nogal veel emotionele waarde, dus dan is het het waard. Als je het niet hebt gedaan krijg je misschien spijt.

DustinLover, hoe gaat het met de ziekenboeg?

Gefeliciteerd voor de drachtigen, duimen voor de wachters...

Mijn merrie is afwachten op de 17-dagen scan... Is de derde ronde geweest en we hebben nogal wat zitten klooien, voor Tinker termen, al is het niet persee negatief wat we hebben gedaan. Als het niet heeft gepakt weet ik ook niet wat ik moet. Vriendin vroeg mij, wat zou je het allerliefste willen. Dat is een hengst uit Polen. Voor een Tinker is dat idioot natuurlijk. Maar ik wordt wel steeds zekerder van mn zaak wat mn plan gaat zijn als het niet heeft gepakt, en hoofdlijn daarvan is dus wel dat ik haar volgend jaar naar Polen laat gaan. Hoe en wanneer en wat qua ophalen bekijk ik dan later, er liggen nogal wat opties open, maar dan heb ik het iig geprobeerd. Maar eerst maar blijven duimen dat ze alsnog gewoon drachtig blijkt :o Dan heb ik wel een originele hier in het topic denk ik _O-

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:25

Poeh wat een hoop bij te lezen steeds. Ik heb zelf eigenlijk niets te vertellen ;-) behalve dat Tooske nog steeds goed drachtig is en ik na de zomervakantie nog 1x voor de zekerheid een scan laat doen. Ze zit nu op 68 dagen.
Ik vind het erg sneu voor een hoop van jullie dat het allemaal zo moeizaam lijkt te gaan dus ik wens alle merries een snelle dracht toe en minder spanning en stress voor de baasjes.
Ik hou me voorlopig maar even rustig, ik lees elke dag alles en leef mee hoor!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:26

@Al_Zawraa wat ingewikkeld allemaal zeg. hopelijk lukt het deze keer! komt er dan een dierenarts naar jouw toe om te scannen en te insemineren?

@caily spannend, hopelijk pakt het deze keer!