[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Donna6

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:33

Gefeliciteerd Murosch! En gezellig dat je ook meevolgt Mel!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:34

Even snel zonder bijlezen Murosch gefeliciteerd! *\o/*

Ik heb ook een merrie gehad met dat gedrag ze was zo nerveus dat veulen niet drinken kon. De da heeft ze ook licht gesedeerd,kon geen kwaad. Het drinken lukte dan vanzelf,veulen wist de melkbar zijn en de druk was eraf, sindsdien ging het vanzelf maar de merrie was wel zeer beschermend!

Hier niks,ze speelt ermee. Wel was de melk gisterenavond 6.5 wat al laag is voor haar. Geen enkele maal alarm gehad,ook wel raar..ben er nog niet geweest nu,mijn vriend gaat ze zo op de wei laten en dan doe ik later nog een check!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:40

Joyce wat valt er op te zeggen,jouw twee mooie,meiden,schroom niet als je nood hebt aan even te ventileren,het is eeuwig zonde en oneerlijk..wat waren het toppers en dat ben jij ook! _/-\o_

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:41

In ieder geval 1 van ons zal toch wel het geluk hebben om vóór morgen een veulentje te krijgen.... :? ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:17

polleman schreef:
Urielle jou merrie heeft behoorlijke zucht of lijkt dat zo op de foto?

Nee dat klopt, is zelfs al heel erg geminderd maar ze had een zak vocht tussen haar benen van minstens 35 cm doorsnede.
Daarmee dat ik ook maar weer ben gaan longeren: uit zichzelf beweegt ze gewoon niet en dat is niet goed voor haar.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:17

Oh gelukkig gelukt murosch.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:21

Gelukkig dat het veulen nu gedronken heeft Murosch! Hopelijk accepteert ze het nu.

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:32

Murosch gaat het inmiddels beter met je merrie? Kan je veulen drinken als ze dat wil? Ik hoop het wel!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:44

Nogmaals proficiat Murosch, goed dat je toch gebeld hebt, hoop dat het nu wat beter gaat. En dan kan jij wat bijslapen

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:47

Gefeliciteerd Murosch! Was wel even spannend denk ik toen ze niet mocht drinken. Nu het niet meer zo'n pijn doet zal het vast beter gaan hoop ik. Ze is erg knap in ieder geval!

Joyce ik ben weer helemaal ontroerd door je verhaal. Je hebt in ieder geval een prachtig aandenken aan je prachtige Bacardi!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:57

Goedemorgen!

Murosch fijn dat het is gelukt met drinken!!!!!!

Hier niks vannacht. Ze heeft wel absurd weinig gelegen vannacht! Net of ze daar te veel pijn voor had ofzo.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:08

Joyceee86 schreef:
Allerliefste Bokkers,
Omdat ik niet iedereen op facebook heb en niemand wil weerhouden van foto's van mijn knappe meiden, omdat ze natuurlijk zeker mijn trots zijn en blijven, wil ik alsnog wat foto's plaatsen..
Het is alweer 2 en 2,5 week geleden, maar eerder geen tijd gehad.
Ik hoop niet dat jullie het erg vinden :(:)

Een aantal uur na de keizersnede en geboorte van Kaprice. Ze had een temperatuur van 33 graden, deze ging langzaam omhoog, dus lekker onder de warmtelamp en veel dekens. Mama die over haar waakt.
[ Afbeelding ]

Op de avond dat Barcardi is ingeslapen ben ik daarna nog even bij Kaprice geweest, dit was de eerste keer die dag dat ze uit zichzelf echt bewoog (zie foto, en dus ook haar hoofd op de baal krullen legt)
[ Afbeelding ]

De dagen erop was ze aan de buitenkant erg goed, ze dronk goed en was erg beweeglijk en wilde ook echt proberen op te staan.
Lekker slapen bij mij op schoot
[ Afbeelding ]

Kusje aan het vrouwtje
[ Afbeelding ]

En lekker wakker de wereld inkijken
[ Afbeelding ]

Helaas gingen de witte bloedplaatjes/lichaampjes dalen naar 0, wat betekende dat er ergens een ontsteking zat, dit zou zich kunnen uiten in haar longen/darmen/gewrichten of zelfs op de doorligplekjes die ze kreeg. Om erge pijn te voorkomen 'moeten' kiezen voor inslapen
Ook was ze niet 'goed' door het zuurstof gebrek en had ze volgens de dierenarts niet voldoende opwaartse vooruitgangen en bleef ze eigenlijk onder gemiddeld hangen.

Van mijn vader en zijn vriendin heb ik een mooie armband gekregen van de staart van Barcardi
(Barcardi was een vos, maar als je de staart goed borstelt vallen de 'dode' haren eruit en blijven de beste haren zitten en dat is vaak het binnenste en het donkerste vandaar dat de armband echt donker vos is)
[ Afbeelding ]

Zelf draag ik ze ook voor altijd in mijn hart en heb ik een tattoo laten zetten. Wel in kleur, omdat ze mij altijd zoveel plezier heeft gegeven.
[ Afbeelding ]

Barcardi laat mij nog haar knappe 2 jarige zoon na. Kwa karakter lijkt ie nu al op zijn moeder dus dat gaat helemaal goedkomen. Dit is ook echt zo'n lieverd en clowntje
[ Afbeelding ]

Ik hoop dat jullie dit verlate verslag niet erg vinden.

Ik krijg nu nog steeds erg lieve berichten, word daar wel verdrietig van maar op een fijne manier.

Tranen in m'n ogen Joyce! Dikke knuffel

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:13

Wat een lievie Murosch. En gekukkig kunnen drinken. Ging het dev2e keer ook goed?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:20

Joyce toch iedere keer een brok in me keel door het verhaal zeg. En super mooie armband!

Murosch, spannend met dat drinken, maar gelukkig toch goed gekomen! Gefeliciteerd!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:58

Dank jullie wel voor de lieve woorden en ook de nachtelijke ondersteuning was top jobamara! Ik moet Wainonia nog steeds vasthouden om de kleine te laten drinken, maar het gaat wel makkelijker. Als de kleine eenmaal drinkt, dan kan ik Wainonia loslaten en vanaf een klein afstandje toekijken. Helemaal alleen lukt nog niet, dan gaat ze weer rondjes draaien. Ze is nog wel heel snel met haar achterbeen als veulen iets doet dat ze eng vindt, dus ik hoop dat dat ook snel beter wordt.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:05

Murosch schreef:
Dank jullie wel voor de lieve woorden en ook de nachtelijke ondersteuning was top jobamara! Ik moet Wainonia nog steeds vasthouden om de kleine te laten drinken, maar het gaat wel makkelijker. Als de kleine eenmaal drinkt, dan kan ik Wainonia loslaten en vanaf een klein afstandje toekijken. Helemaal alleen lukt nog niet, dan gaat ze weer rondjes draaien. Ze is nog wel heel snel met haar achterbeen als veulen iets doet dat ze eng vindt, dus ik hoop dat dat ook snel beter wordt.

Wij hebben ook eens een merrie gehad de bleef dat doen enkel buiten niet als ze de ruimte had..

Deze was wel extreem die heeft het veulen gekrepen en door de stal gegooid.. echt bizar die stond wanneer ze door weer oid op stal moest vast tussen muur en een buis

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:11

even mijn verslagje van het hele gebeuren:
Wat een nacht, dag en nacht waren dit zeg! Ik voel me alsof ik een heel weekend op lowlands heb doorgebracht pfff. Gisteravond belde ik rond 21.00 mijn man om te vragen hoe het thuis ging (ik was werken) en toen hij op de camera keek lag ze dus opeens. Man in paniek aan de telefoon, maar we hadden gelukkig afgesproken met een kennis dat zij gebeld kon worden als het veulen zou komen en dan zou ze meteen komen.

Dit gebeurde ook en ik zat dus in de tussentijd aan de telefoon mee te luisteren. Klein momentje van paniek toen de kennis dacht dat het veulen verkeerd om lag, omdat het maar niet verder kwam dan een stukje van de beentjes. Terwijl zij snel de DA belde, kwam het veulen er ineens uit, dus DA was overbodig. Veulentje heeft nog een tijdje met de achtervoetjes in de merrie gelegen. Wainonia was helemaal beduusd van alles en bleef nog een tijdje liggen. Veulentje van vlies ontdaan en de navelstreng doorgeknipt, ontsmet enz.

Daarna ging het heel snel. In eerste instantie maakte Wainonia geen contact, maar even later toch ruiken, zacht hinniken, dus contact! Veulentje stond binnen een half uur en toen hoorde ik dus pas dat het een merrie was! Ik had inmiddels in alle haast mijn werk afgesloten en ben in een roes naar huis getuft (ruim een uur rijden), terwijl mijn vriendin mij aan de praat hield aan de telefoon.

Thuis aangekomen bleek dat het heel voorbeeldig ging, nageboorte was er heel snel af en veulentje leek een heel mooi, sterk meisje te zijn. Nou ja, de rest van het verhaal met het drinken is denk ik wel bekend. Gelukkig gaat dat nu met hulp wel goed. Ik moet Wainonia nog wel vasthouden, anders loopt ze nog steeds rondjes achteruit als het veulen wil drinken, maar als ik haar vast heb en ze drinkt, dan kan ik eigenlijk loslaten en blijft ze wel staan.

Nu eindelijk durf ik te gaan genieten van mn mooie meisje!! Ik was vannacht heel bang om haar meteen weer te verliezen sjongejonge.. Ik had op mijn wensenlijstje een merrie (check) en dan liefst zwart sabino of vos sabino (check) en mooie stevige lange benen (check). Ik zou zeggen, kijk in mijn OP en tadaam daar staat ze dan! Ook trots op mijn Noontje hoor, ze heeft er wat moois van gebakken *D

Het leuke is dat het eigenlijk onmogelijk had moeten zijn om hier een vosje uit te halen. De hengst zou namelijk zwart (EE) zijn.. maar daaraan had ik mijn twijfels al (zwartbruin). En dat is nu wel gebleken dus!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:19

Murosch, gelukkig drinkt ze nu!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:19

Murosch, niets te danken was gewoon heel bezorgd over je veulen. En vorig jaar hier ook ongeveer zoiets meegemaakt.
hoe zwaar ook voor jou, de komende 2 dagen zijn nog super belangrijk om te zorgen dat ze genoeg binnen krijgt.
dus hou vol. Neem koffie en dextro dat heeft mij toen voldoende energie te geven om nachtjes door te halen.

Bij die van ons heeft het best even geduurd als ik op cam zag dat het niet mocht drinken ging ik naar stal en was vaak de merries naam noemen op het laatst voldoende, en een bak met zemelen of zo voor haarneus hielp ook. In de wei zette ze het ook op een lopen als het veulen wilde drinken, Eindelijk toen het veulen stabieler stond krijg hij in de gaten dat hij hard moest mee rennen vlakvoor moeders langs schieten en op de rem. Ooo wat heb ik in die tijd die merrie vervloekt.

Lisch, erg is dat he, hier heeft ze dat ook 1 x gedaan. Ze heeft toen een tijd op pijnstillers gestaan en het veulen kreeg maagbeschermers

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:21

Murosch van harte gefeliciteerd!! Wat een verhaal zeg! Gelukkig gaat nu alles goed :)

Joyce wat een mooi bericht heb je gemaakt met foto's en verslag. Woorden schieten te kort. Wat een prachtige paarden waren het en wat een mooie herinneringen heb je van ze. Barcardi haar zoon is prachtig. Nogmaals veel sterkte en kracht toegewenst in deze moeilijke tijd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:22

Met alle liefde hoor jobamara, jouw tip van de pijnstiller was wel echt een goede, anders was het echt niet gelukt denk ik. Blij ook dat de DA even een paar extra handen leverde en de tijd nam om het veulentje aan beide kanten te leren drinken. Echt top!! Nu maar eens besluiten hoe ze mag gaan heten. Als het een hengstje was geweest, dan was het Millrose geworden (en daar was ik echt van overtuigd hahaha).

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:22

Wat een verhaal Murosch! Was echt spannend! Ik heb vannacht dit topic steeds in de gaten gehouden, ik hoopte zo dat het goed kwam! En gelukkig is dat gebeurt!!
Lola's moeder heeft dit toen ook gehad, maar had daarnaast totaal geen interesse in haar. Eerste dagen is ze met de fles gevoed maar stond wel bij moeder in de wei. Probeerden ook wel steeds te laten drinken door de moeder vast te houden en ook dat is uiteindelijk gelukt!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:25

Heb je wat te doen terwijl je de boel in de gaten houd, Ben blij dat het nu beter gaat hoor en wauw wat was jij kalm ligt ah noordelijke zeker :D. Heel veel suc6 en geniet ervan. Onze merrie heeft toen toch wel minimaal 1 week op pijnstillers gestaan.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:30

Zo Murosch, ze hebben je goed bezig gehouden vandaag! Top dat jobamara je geholpen heeft. Hopelijk laat ze het nu snel helemaal toe! Geniet van je mooie meisje!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:32

murosch wat fijn dat ze (met hulp) mag drinken!
millrose zou ook goed bij een merrie passen hoor, vind ik dan