[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:41

Airborn schreef:
Hmmmm, Farita lijkt wel te beginnen met wat uier vorming! en ze zit nog maar op dag 277 :S Is dat niet een beetje vroeg?
Zal morgen even een foto maken van d'r uier.

kan iemand me gerust stellen pls? Begin me met alle pech in dit topic tot nu toe toch wel zorgen te maken dat ze dr uier ontwikkeling al begonnen lijkt te zijn ;(

quintusgl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:44

Heb je een foto airborn? En is de uier dik aan het worden of de voorkant vd uier of vanaf de zijkant dik aan het worden?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:45

Luna zit dan nu wel op meer dan 300 dagen dracht, maar die heeft ook geen slap uiertje gehad hoor. Toch wel stevig... Heb je er inderdaad een foto van?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:49

Airborn: Ik zou me er niet teveel zorgen om maken hoor. Sommige paarden beginnen gewoon vroeg. Zolang hij niet vol zit..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:49

Nicole288 schreef:
[Jazz in 1 keer 1000 euro duurder geworden? Absurd? :?

Ehhhh ik lees duurDER. Okee, nu rijst bij mij de vraag...... HOEVEEL betaal je dan wel niet voor een Jazz-dekking??? :7

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:51

Ik ga morgen ff een foto maken.
Ze heeft voor de uier zucht, maargoed, dat zegt nie veel. En qua de uier zelf, vooral de achterkant voelt stevig aan, en gevult zegmaar, echt van binnen. Ik voelde het na 30 min wandelen, en het voelde te stevig voor zucht (afgezien van het wandelen)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:54

_Marlijn schreef:
Airborn: Ik zou me er niet teveel zorgen om maken hoor. Sommige paarden beginnen gewoon vroeg. Zolang hij niet vol zit..

Nee hoor, de ene heeft last van een dikke uier, de ander ( >;) ) houdt de melktest al dagenlang hoog, en de meute hier in spanning...... en je ziet het: veulen komt er NIET uit :D .
('t Is maar een geintje hoor, ik wil je ongerustheid niet bagatelliseren :o )

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:57

hihihi, nou, van mij mag ze die spanning wel achterwege laten! Heb zo wel stress zat met allerlij andere zooi.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:59

Zolang er nog geen hars of melk uit druppelt, je nog niet teveel zorgen maken airborn... Komt wel goed hoor! :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:59

Is het echt uierontwikkeling of zucht? Neon kreeg ook al rond de 260 dagen wat zucht in de uier. Kan ook eerder zijn, maar dat was de eerste keer dat ik eronder keek. :+

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:13

Ook bij die van mij zit er verandering in haar uier.

Alleen laat ik morgen onze stalveearts wel even kijken, ze heeft net een handlengte voor haar uier een bult onder haar buik zitten.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:14

is vast zucht Freya........por heeft dat al heel lang en de DA heeft even gekeken toen ze geeent werd.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:19

Het is geen zucht NL, daarvoor is het te hard, en zit het te diep in de uier zegmaar. Voor de uier, onder de buik zit wel duidelijk flink zucht, maar daar maak ik me ook geen zorgen over.
Maar blijkbaar is ze iig geen uitzondering, dus dat scheelt:P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:21

het is echt een bobbel en onze stalveearts is elke dag op stal, een keertje laten kijken kan geen kwaad. Over het uier maak ik me geen zorgen meer.
Ik ben al zo voorzichtig met haar, zou haar het liefst nu in een porseleine kastje willen zetten.
Ben zo bang dat er iets mis gaat, voor het veulen , maar in de eerste plaats me merrie.
Zie er ook ernorm tegen op dat ze staks per 1 mei weer hele dagen het land op gaan en over de baan er heen en terug racen het land in en weer uit. ( Onze stal heeft een drafbaan, ongeveer 1 km lang , het stukje wat ze over moeten is nog geen 150 a 200 meter )
Het zal allemaal wel goed komen, alleen maak ik me nu even te veel zorgen. Ik weet dat de kleine goed en veilige in mams dikke buik zit. Als zij het maar vol houdt en haar been het vol houdt, dan ben ik al zeer tevreden.

Sorry voor mijn gezeur, maar moest het even kwijt ...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:25

Airborn schreef:
hihihi, nou, van mij mag ze die spanning wel achterwege laten! Heb zo wel stress zat met allerlij andere zooi.

Stress komt nooit alleen he, die komt het liefst in 3en.

Als ik je deze zuchtplaat laat zien, van 2 jaar geleden, worden je zorgen dan wat minder?
Afbeelding

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:29

BelgenGek schreef:
@westerfrek; Gefeliciteerd, lageveld? zit toch in wierden, die kant op>? hebben ubbo toch gehad? of zit ik nu fout..

Grtjs Tineke

Klopt helemaal Tineke!
Nou ja...Lageveld (Stal Lageveld dan) zat die kant uit, maar is in 2005 verhuisd naar Duitsland.

Veulen is inderdaad een A-welsh en een kleinzoon van Boreas Ubbo :)

Mojito vind ik ook wel een leuke naam. :j
Moby en Morrissey heb ik inmiddels ook al door gekregen. Blijft toch elk jaar weer moeilijk hoor met die namen :+

Las het al in de Paardenkrant (Fokkerijspecial) dat ze het dekgeld voor Jazz omhoog wilden gooien, omdat er wel erg veel interesse voor hem was.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:29

de laatste paar weken maak ik me ook overal druk om, ik denk dat dat heel normaal is :j

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:39

@westernfreak; ben een keer met richard dekkers en mn vriendin waar hij gwen toen op stal had staan bij lageveld geweest, en ik weet nog dat 'vroeger' ubbo bij mn andere vriendin marloes op stal stond..
vond het een erg mooi dier altijd!

Hier geen nieuws te melden, sarah heeft nogsteeds een hangbuik
en een uierTJE, zal bij mooi weer fotos maken,
wilde ik vanmorgen doen en toen kwam er weer een bui aan :(

Trusten !

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:07

ik vond mojito wel bij zo'n ondeugend gezichtje passen :)

syl heeft ook oedeem, en niet te zuinig, 2 dikke plakken onder haar buik. ongeveer in het midden, heb hier wel eens foto's neer gezet :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:17

BelgenGek schreef:
Trusten !

Ik ga ook slapen, trusten allemaal!

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:31

Nou Lisa (mijn wederhelft) is vannacht ook op stal slapen.... samen met een vriendin van haar.

Merrie is vandaag uitgerekend (over half uurtje, dag overtijd ;))

merrie ligt veel, heeft het helemaal gehad. Komt normaal altijd de staldeur uit en hinniken en knuffelen en kussen, maar heeft daar ook geen zin meer in.
Heeft al Hars vanaf Vorige week zaterdag, is sinds vandaag ook echt wit spul en niet troebel/geel...

Banden zijn in 3 dagen tijd heel veel slapper geworden, uiers ook in 3 dagen tijd 3x zo dik en kling staat steeds meer open...

En staleigenaar heeft zelf al tussen 20 a 30 veulens gefokt en die zei van de week dat het vannacht zal komen ;)

Hij zei moet je achter je merrie gaan staan en even met biks of fles melk schudden dan komt het sneller ;)

Wordt spannend dus..

het is morgen toch zondag dus ik blijf ook zoveel mogelijk wakker zodra ze belt snel ik naar stal ( 8 a 10 minuten... in spoed tempo 4 a 5 ;))

Ik houdt jullie op de hoogte...

BTW Sjoert en Mar.....kl#te zeg voor jullie.... "gelukkig" gaat het goed met Isabel.

Onze merrie is een Negro en we hebben dekken dit jaar voor het eerst, hebben voor Spielberg gekozen... werd gister gebeld door Nijhof...Normaal gesproken kiezen ze hun veulens die meelopen op hengstenshow uit op de sale, maar omdat die van ons zo interessant bloed zou krijgen wouden ze ons 9 april ook bij de nakomelingen hebben... (waarschijnlijk enige spielberg veulen , de rest is allemaal van vorig jaar (eerste dekking) )

Zo'n kans laten we niet lopen natuurlijk... moet het alleen niet een dracht van een jaar worden ;) maar zo ziet het er niet naar uit gelukkig...

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:33

KMD ik heb vriendelijk verzocht nog even weg te blijven bij Yew, maar een geluk voor Marije, ze zijn in Friesland gesignaleerd dus ze zijn al een eindje op weg, :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:45

hier in Bellingwolde een witte rijger en een ooievaar gespot, dus als ze de borden goed lezen zitten ze zo bij Marije hoop dat ze het vanacht nog vinden en bij Dynamic in de stal landen... Succes ik ga mijn bed opzoeken moet er om half 4 weer uit om mijn vriend op te halen bij de vrachtwagen als ik pech heb. Laten we hopen op een veulenrijke nacht. truste allemaal

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:47

Oh, dan heb ik een "lange" nacht voor de boeg, kappiegirl ;)
Moet over 7 uur en 2 minuten in de trein zitten ;)
Ga wel naar Friesland, dus wie weet kom ik die ooievaars weer tegen. (wat een slap ge o.h. he ;) )

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:53

worden een hoop stal nachten hier zo te lezen....

een heus veulenboom dit weekend?