Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbel

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:23

@ amandakè: jeetje jij krijgt een heuze babieboem dit jaar! Haha! Wat zuul jij een hoop stress hebben rond de uitgetelde datums. We leuk al die drachtige buikjes. Ja

@ Inowa: gaat het om Powys Fizz? Leuk diertje om te zien hoor, aparte aftekening op zijn hoofd!

@ KootMiraDrum: wel een beetje optimistisch blijven he. Haha! Leuk zo' buikfilmpje! Je foto van leek me trouwens wel interesant, maar ik kan 'm niet zien.

@ Frenia: jij vind een beetje afwisseling onder het eten toch ook lekker of niet soms? Haha! Ik denk dat ze een effen merrietje krijgt. Clown

@ Djesseka: elke stap in de goede richting is er eentje! Gefeliciteerd met de mijlpaa van Wild Rose!

@ Melanie: wat gaaf zeg, ik hoop dat ik hier ook snel een veulie zie bewegen! Mooi buikje heeft ze. Ik ben zelf ook erg huiverig voor een tweeling, aangezien Ravina ook maatje mega heeft. Ze is er ook wel opgescand maar toch...

@ pretty: leuke foto's, wat een viespeuk is jouw merrie. Haha!

@ Neonlight: Thnxk! Ben blij dat ik niet de enige ben die de 150 dagen mijlpaal zomaar voorbij laat gaan. Clown

@ regina: jaaa, van rustige mama spelen hou je bakken energie over natuurlijk!

@ Maseike: gave kaart zeg! En van hetzelfde natuurlijk! Knipoog

@ Chubby: ik wil ook shoppen voor een veulen halster. Nagelbijten / Gniffelen Maar ik moet me nog maar even gedeist houden, anders heb ik binnen no time meer halstertjes dan goed voor ons is. Ik denk dat ik voor Vina's veulen voor de veulen maat ga, maar dan we eentje die lekker ruim verstelbaar is. Ik heb van de zomer trouwens al geinformeerd naar roze halstertjes, maar die hadden ze niet bij de Hypoplaza. Boos!

@ marlijn_: spannend morgen!

@ Inowa: wat vervedn dat je niet even wordt ingelicht als de paarden van land verhuizen!

@ Shirefan: wat gaaf! Ik kan niet wachten tot ik hier wat leven in de buik kan zien/voelen!

Pfff dames, in het vervolg niet meer zo veel kletsen anders word het een dagtaak om hier nog te reageren! Haha!

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:25

Nou wat stom zeg, ik vergeet nu te zeggen wat ik eigenlijk wilde vertellen... Haha!

Ik krijg het idee dat Ravina nu toch wel leven in haar buik voelt, ze zwiept veel met haar staart, wat ze anders niet doet, en afentoe gaat er een achterbeen richting haar buik. Ben benieuwd wanneer ik iets bij haar kan gaan voelen/zien!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:49

zo... heb weer even bij gelezen, ik heb een leren veulenhalster liggen en krijg er van mijn ouders nog een baby blauwe en een rose bij. . . wel geinig dus...

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:48

Vandaag heb ik ook weer wat foto's gemaakt van Jellie, helaas zijn de foto's van 'helemaal' zodat je het allemaal in verhouding gezien mislukt dus daar maak ik later nieuwe van!

Jellie op 223 dagen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo en nu even alles bijlezen Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:11

Tienn; Mooi buikje hoor OK dan!

Sabbel; Denk je dat Ravina het nu al kan voelen? Dan zou Miss dat ook wel moeten kunnen eigenlijk.. Ik heb nog niks bijzonders verder aan haar gemerkt, maar Missy is natuurlijk al vaker drachtig geweest, maak niet zo'n indruk meer Knipoog

Blossom komt toch niet vandaag, maar morgen nou.. Het weer zou slecht zijn ofzo? Ik geloof nooit dat het morgen beter weer is, maar ok, ik hoor het wel Lachen Vind dat het nou toch wel tijd word dat ze komt hoor! Een maand is toch wel érg lang om te wachten Nagelbijten / Gniffelen De langste wachttijd bij mijn andere paarden was een week omdat ze het nodig vond om in de tussentijd een veulen te krijgen Haha!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:46

Ik moet even wat kwijt... ik zit er nog al mee

Vinga heeft 4 maanden geleden bij een zieke shetlander in de wei gestaan, ik was bang dat het
Rhino was en heb er met de DA over gepraat, hij kon het zo niet vaststellen wat het dier had dat
moest via bloed ondezoek en dat wilde de eigenaar van de shet niet.

Vinga heb ik toen per direct verhuisd naar een andere stal. Maar ik ben nog steeds erg bang
dat het eventueel Rhino was wat de shet had, en kijk elke dag bij Vinga of alles nog goed
gaat, check onder dr staart en inspecteer dr uiers, ik kan niet echt genieten van haar dracht omdat
ik bang ben dat ze het alsnog verwerpt, zeker nu ze 7,5 maand is en met Rhino meestal
rond de 9 maanden wordt verworpen, heb er gewoon nachtmerries van, ook vannacht weer
gedroomd dat ze verwierp en ik werd huilend wakker. Soms voel ik het veulen weken niet en
dan maak ik me al weer zorgen.... ik hoop echt zo dat alles goed blijft gaan en er in april een
gezond veulen naast Vinga loopt............ voel me zo rot hier om........................ Verdrietig Verdrietig

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:22

Dreeke: Das niet niks zeg!! Natuurlijk kan die shet vanalles hebben,of gehad hebben..waarom denk je aan rhino?
Weer typisch,dat het baasje er geen geld aan wou hangen om het even te onderzoeken zoals nodig.. Boos!
Ik kan goed begrijpen dat je nu moeilijk kan genieten..je kan het alleen maar in de gaten houden volgens mij.. Ach gut

Wel leuk trouwens dat je stalgenoten een halstertje gegeven hebben,echt lief!

Inowa: Kun je niet gewoon vragen waar ze staan dan?

Shirefan: Wat leuk dat je het veulen al gevoeld hebt! In shire-formaten is dat veulen nu vast al een duitse herder ipv.een beagle Tong uitsteken

Marlijn: Birthalarm is ook niet alles,ik heb het gehad en alsnog de geboorte gemist Bloos

Tienn: Jellie heeft een prachtig buikje zeg!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:36

hoewel sommige merrie,s echt zo dik als een olifant zijn moeten we toch wel blij zijn dat het geen olifanten zijn.....die dragen 2 jaar en dat zou ik echt niet uit kunnen houden.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:41

pretty schreef:
Dreeke: Das niet niks zeg!! Natuurlijk kan die shet vanalles hebben,of gehad hebben..waarom denk je aan rhino?

De shet hoeste veel, had koorts en wilde niet eten dus ik dacht aan Rhino.
Het hoeft het niet perse te wezen, maar toch spookt het door mn hoofd..... Verdrietig

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:24

Dat is echt heel rottig Dreeke Ach gut Veel meer als enten kan je niet doen volgens mij.. Blijf haar maar goed in de gaten houden en probeer er toch van te genieten! Je kan verder toch niets aan doen.. Ach gut

Pretty; Ook met Birthalarm ga ik wel waken hoor Ja Ik zou ook zo iemand zijn die daar doorheen slaapt ofzo Bloos Ik geniet zo van dat waken ieder jaar! Heerlijk die spanning, je bent het op een gegeven moment helemaal zat en zit je er helemaal doorheen.. En dan komt er zo'n geweldig beestje op de wereld Lovers Je vergeet alle drama's en spanning van de weken daarvoor en kan alleen nog maar genieten.. Ja, heerlijk vind ik dat! Zou ik niet willen missen Lachen

Maar van de nieuwe merrie weet ik niet wanneer ze uitgerekend is! En maidens kunnen zo onvoorspelbaar zijn als iets, dan vind ik een birthalarm toch wel fijn. Ik vond de 3 weken waken aan een stuk door van afgelopen jaar wel lang genoeg, dan is een birhtalarm toch wel lekker. Vorig jaar had ik 2 merries net na elkaar uitgerekend, de 1 kwam vroeg, en de ander droeg over daarom moest ik zo lang waken Knipoog

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:24

Het zou bij mij ook blijven spoken hoor Dreeke!
Hopelijk was/is het geen Rhino en blijft alles gewoon goed Ja

Ik heb Jellie's veulen overgens nog nooit gevoeld, maar als je dat 'gewend' bent lijkt het me idd ook wel vreemd als het ineens niet meer gebeurt maar misschien is het toeval dat dat nu eventjes zo is Lachen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:35

Waken én birthalarm samen is natuurlijk ideaal Marlijn!
En ja,ook ik kijk uit naar het waken..hoewel ik me dat nog ga beklagen waarschijnlijk! Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:26

Dreeke, je hoeft nergens bang voor te zijn. De shet kan inderdaad rhino hebben gehad, maar rhino is er in meerdere varianten. Dit was de griep/verkoudheidsvariant, overigens de enige variant waartegen je kunt enten. De abortusvariant heeft daar niets mee te maken en daar is ook niet tegen te enten. Dit is trouwens de info die ik eerder beloofd had te vragen aan mijn DA en ik helemaal vergeten ben hier neer ze zetten. Bloos Bij deze dus. Haha!
Mede door deze informatie heb ik besloten dit jaar niet te enten tegen rhino.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:56

Ik ent de merries ook nooit tegen rhino.. Ik wist dat er iets was waardoor het eigenlijk geen nut had, dus dat het eigenlijk zonde van het geld is.. Dit dus! Haha!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:35

Dreeke schreef:
pretty schreef:

De shet hoeste veel, had koorts en wilde niet eten dus ik dacht aan Rhino.
Het hoeft het niet perse te wezen, maar toch spookt het door mn hoofd..... Verdrietig

lisa had vorig jaar noverver, ook deze klachten (gelukkig toen niet drachtig)

maar zij had een virus in der bloed, en luchtwegen!

misschien had de shet ook zoiets??

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:22

jee, het zou ook door mijn hoofd blijven spoken dreeke
alles zal wel goed blijven, volgens mij had je anders ook wel iets aan de merrie gemerkt, niet?

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:47

Jellie heeft een mooi buikje! Jammer dat de andere foto's zijn mislukt, ben benieuwd.

_Marlijn, ik heb geen idee of ze het nu al kan voelen, maar het viel me gewoon op dat ze dus zwiept met haar staart en afentoe naaar haar buik trapt, dus ik dacht dat het misschien van de beeb zou kunnen zijn. Dit wordt overigens Ravina haar tweede veulentje.
Wat jammer dat de komst van Blossem nog even is uitgesteld, je moet wel een hoop geduld hebben he.

Andrea, wat vervelend dat je er zo mee zit! Kan me er wel iets bij voorstellen. Maar kreeg je laatst niet een complimentje van je da dat Vinga er zo goed uitzag? Zolang ze er zo goed uitziet hoef je je eigenlijk geen zrgen te maken toch?! Ach gut

Ik moet zeggen dat ik nog helemaal niet zo heb nagedacht over wat ik ga doen als de uitgerekende datum nadert. Blijven jullie gewoon op stal slapen ofzo? Ik moet maar eens gaan kijken of ik niet ergens een birth alarm vandaan kan toveren...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:09

Ik heb 2 camera's in de stal hangen. (paarden staan bij huis) Of ik zet de wekker een paar keer per nacht om op de camera te kijken, of ik blijf helemaal wakker. Dat laatste heb ik afgelopen jaar gedaan en ik heb de bevalling gezien, de andere jaren heb ik alleen de wekker gezet en heb ik het gemist (maar wel telkens op maar 5 min ofzo) Een bevalling zien is geweldig, maar ik hoef het niet perse. Het gaat me er meer om dat áls er iets misgaat, zo'n merrie niet de hele nacht er naar bij moet liggen. En ten tweede zou ik het mezelf nooit vergeven als ik niet gewaakt zou hebben en er ging iets fout Knipoog Birthalarm heb ik geen ervaring mee, lijkt me wel erg handig!
Laatst bijgewerkt door _Marlijn op 20-12-06 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:24

Ik ga voor Viola een GSM-geboortemelder huren en misschien waken... weet het eigenlijk ook (nog) niet helemaal.

@ Sabbel, Viola zwiept ook enorm met haar staart vooral als ze buiten staat in de paddock en tegenwoordig ook al met rijden... ik weet ook niet waarom ze het doet. Ze is in ieder geval heel erg zuur. Niet in de omgang gewoon hoor maar met borstelen, optuigen en rijden... én als je aan haar buik of tepels wil zitten. Nu maar hopen dat het overgaat als het veullie eruit is.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:54

@ Neonlight: bedankt voor je uitleg, stelt me toch wel wat gerust, misschien zit het ook wel een beetje tussen mn oren, ik maak me altijd al snel zorgen Bloos

@ Sabbel: Je hebt gelijk, ik maak me misschien wel te veel zorgen, vorige week zei de DA inderdaad dat Vinga er goed uitzag Ja

Bedankt voor jullie geruststelling Lovers

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:59

tegen 11 maart zijn er hier volgens mij nog geen birth alarms te huur Boos!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:03

Die zijn neem ik aan toch wel het hele jaar te huur? Ben ik eigenlijk nooit mee bezig geweest, maar kan het me niet voorstellen dat dat niet kan!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:04

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt, dat doet iedereen sowieso een beetje als een merrie drachtig is, maar zeker als er een ziek paardje bij heeft gestaan....... Komt vast helemaal goed!

Jellie ziet er lekker rond en gezond uit! Wat zit ze heerlijk in d'r vacht zeg... Mis zo'n lekker glad velletje wel bij die dikke van mij, is ook een 3kleur nu door alle mestvlekken Haha!

Weinig nieuws van het front hier.. Chub schopte vanaaf wel een paar x naar haar buik, veulen beweeg wel maar dat is nauwelijks zichtbaar vanaf buiten, dus zal vanbinnen wel vervelender voelen..

Eigenaresse van de papa van beebje was vanaaf al aan het shoppen voor een veulenhalster Haha! Dus ga ik maar kijken voor een shethalster voor daarna..

Nog 2 dagen werken en dan mag van mij beebje komen, zodat ik er de hele vakantie van kan genieten.. Dat lijkt me wel wat..

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:08

Saké 7 maanden drachtig van ES Proshnec Pling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ES Proshnec

Afbeelding

Afbeelding

Ben zoooooo benieuwd!!!!!! Haha! Knipoog

Groetjes Melina

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:34

_marlijn, net wat je zegt, als er iets misgaat... Wie weet kan ik de birthalarm van mijn staleigenaresse lenen, haar friese merrie moet immers al in maart bevallen, dus in juni heeft ze 'm niet meer nodig. Haha! Ik denk dat ik zoiezo wel meteen de da erbij wil hebben, zeker aangezien het voor mij het eerste veulentje wordt. Nagelbijten / Gniffelen Bij Ravina is bij haar vorige veulentje de nageboorte er niet (goed) afgekomen, ik ben bang dat als ik de nageboorte zelf naloop ik iets over het hoofd ga zien ofzo...

Andrea, Vinga ziet er ook gewoon goed uit! Maar nogmaals, ik kan me goed voorstellen dat je toch erg bezorgt bent. Ja Als je maar niet vergeet te genieten van je dame!

Chubby, dat zou nog eens timing zijn van de kleine beeb als ie met 2 dagen komt!

Melina, wat een gave merrie heb je!