[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:33

Sterkte met de verkoop Nimber
Altijd moeilijk om zo'n keuze te maken. Maar je kan nou eenmaal ook niet alles houden..

Hoe je alles bij het KWPN moet doen weet ik niet Ylana.. Moet je even wachten tot er iemand komt die daar wel verstand van heeft

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:41

Ik heb net contact gehad met de vorige eigenaren van Missy, die hebben er ook ooit een veulen mee gefokt die helaas na een week overleed aan een longontsteking. Ik vroeg me af of ze ook echt melk drupte voordat ze ging bevallen toen. En dat heeft ze dus wel gedaan Ze had melk om 11 uur 'smorgens om 4 uur 'smiddags spoot het eruit en om 11 uur 'savonds stond er een veulen langs. Heel fijn om te weten, kan ik daar ook weer rekening mee gaan houden!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:02

Gefeliciteerd ylana
Ik ga nu maar eens bij me paard kijken

Anoniem

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:10

Nogmaals gefeliciteerd Ylana!
Is de VA wel of niet alsnog gekomen?
Welke handelingen (vlies, navelstreng e.d.) heb je zelf gedaan?

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:11

Ben net terug, haar uier is vannacht goed gegroeid. Ik zag dat ze soor wittig spul onder aan de zijkant van haar vulva had en aan de onder kan zo'n spreepje en een druppeltje soort bloed bruine prut achtig iets.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:13

Ylana schreef:
Hé dames, een vraagje.
Hoe moet ik dat nu verder doen met het KWPN enzo.
Kan iemand mij dat stap voor stap uitleggen?

gefeliciteerd!

Wat bedoel je precies met het kwpn? Je stuurt het geboortebericht op en dan neemt een veulencontroleur met jou contact op om het veulen te tekenen en te chippen. En de rekening komt vanzelf. Het kan wel even duren tot deze controleur contact opneemt. Soms wachten ze tot ze een 'route' hebben.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:28

Ok. Bedankt!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:28

@sponsje: Bikkel is een goede naam voor dit stoere ventje!
@niezzz: klinkt goed! Nu nog wat uit die gaatjes
@Tinkerloos: oh, bedoelen ze dat met fokken is gokken ??
@Marlijntjuh: melk kan wel door de hars heendruppelen hoor. Gaat goeoeoed! Multi-tasking at its best, hihi!
@Amandake: wat een mooi merrietje, jullie Chymenta! Ik zie ook geen verschil in uier bij Cartouche ...
@Sammie: mooie merrie met een heel mooi beschaafd buikje (*kijkt uit het raam en vergelijkt*)

*Zit nu het verhaal van Ylana te lezen. De spanning druipt er af! Wat jammer dat ik toen niet online was!!*

En jaaaaaa .... daar is Blue River!! PROFICIAT Ylana!! Prachtige bevalling, prachtig paardje, prachtige naam!

@Nimber: wil je een merrie? Of juist liever een hengstje? Afgezien van "gezond" uiteraard

Ach jee Tinkerloos en Marlijntjuh: echt niks??? Marlijn: dat frutselen met haar mond is idd wel 1 van de voortekenen. Dat kan toch haast niet lang meer duren!

Lee heeft de hele nacht met haar hoofd staan schudden om vervolgens naar haar buik te kijken . Heel vaag. Uier is niet veel veranderd. Wel lijkt de buik iets minder naar de zijkant uit te steken.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:31

Net weer even gauw bij Miss gekeken in de hoop dat ze nu melk aan haar uiers had
Maar het is nogsteeds hars. Heb het er weer afgehaald.. ik kan daar echt onmogelijk vanaf blijven Het begint er wel iets geliger uit te zien Ik hooooop dat het vandaag nog overgaat in melk, en dat ze dan vanavond/vanacht WEL gaat bevallen..

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:33

Mam is weer wakker.. dus die kan het in de gaten houden van de paarden mooi in de gaten houden. Ik ga weer naar bed toe Tot vanmiddag Hoop dan met goed nieuws over melk

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:33

Welteruste marlijntjuh

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:34

Jovarna schreef:
Nogmaals gefeliciteerd Ylana!
Is de VA wel of niet alsnog gekomen?
Welke handelingen (vlies, navelstreng e.d.) heb je zelf gedaan?

Het was een super bevalling, dus de VA is voor niets geweest.
Ik voelde me alleen daar een stuk zekerder door.
Ik heb het vlies bij zijn hoofd weggehaald.
De nageboorte kwam heel snel.
Die heb ik samen met de VA gecontroleerd. Ze heeft me laten zien waar ik de volgende keer op moet letten.
Ik ben nog steeds onderste boven...

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:34

Ylana !!!!! * had ik toch gelijk *
van harte met je mooie vent! hij is kjoet!!!!!

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:36

Mac: Wauw Lee ziet er weer goed uit Uier gaat hard zeg!! Ze gaat vast niet voor het record, of zolang als de merrie van Tinkerloos

Marlijntjuh: Nog steeds niks bij Miss?? Hoelang heeft ze nu al kegels eigenlijk?

Tinkerloos: Uier wordt wel iets voller he, ik heb nog steeds hoop

Tantemeisje: Grazen valt ook niet mee voor zo'n kleintje, zulke lange benen en zo'n kort nekje De rest van de foto's zijn trouwens ook gaaf!!

Javorna: Wat heeft jou merrie al een punt-kont zeg!!

Christamoor: Wat ziet ze er goed uit, mooi glimmend, en met zo'n mooie buik!

Ylana GEFELICITEERD!! Wat een mooi verhaal, lijkt me ook prachtig zo'n bevalling meemaken! En jullie veulie is ook uberschattig

Sponsje Jij ook gefeliciteerd!! Leuk veulen zeg

Amandake : Nog geen verschil je zien idd, maar dat hoeft ook niet perse, misschien vind ze het wel overbodig om van te voren melk aan te maken!? ö

Nimber: Fijn dat het zo goed gaat met Hinke!! En wat grappig dat je denkt te weten dat het een merrie is, ben benieuwd! En sterkte met de verkoop.. Is nooit leuk

Ik ga vandaag trouwens weer eens foto's maken van Collin!! Het is hier heerlijk weer!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:45

Mac, ik baalde er ook van dat ik niet online was net voor middernacht! Ik kreeg vanmorgen echt kippevel toen ik de berichten las, en het was toch nog net of het "live" was, alleen nu ging het iets sneller. Ik vind het ook super Ylana dat je ondanks je spanning en je zenuwen aan ons hebt gedacht!

En de droogfoto's zijn prachtig! Jammer dat het een hengstje was, maar alles is zo voorspoedig gegaan, je zou je merrie natuurlijk nog een keer kunnen laten dekken.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:55

Neonlight schreef:
Maar alles is zo voorspoedig gegaan, je zou je merrie natuurlijk nog een keer kunnen laten dekken.

Daar zat ik zelf ook al aan te denken.
Ik heb alleen helemaal nog geen hengst op het oog, en eerlijk toegegeven, heb ik daar ook niet echt verstand van...
*Zoekt hulp bij mede bokkers voor hengst keuze... liefst bont/bruin/zwart*

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:57

De riverman heeft het toch niet slecht gedaan? Mooie allround bloed.

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:15

Gefeliciteerd Ylana! Echt een super veulie!! (L)

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:23

Niezzz schreef:
Ben net terug, haar uier is vannacht goed gegroeid. Ik zag dat ze soor wittig spul onder aan de zijkant van haar vulva had en aan de onder kan zo'n spreepje en een druppeltje soort bloed bruine prut achtig iets.

Ben net wéér even bij mijn paard geweest dat witte is weg het bloed/prut zit er nog. Maar als ik aan haar buik staart kont oid kom dan krijg ik een doodsschop. Er hangt nog niets aan haar spenen maar ik hoop dat dat in de loop van de dag komt vorig jaar begon ze daar dacht ik ook pas de middag of avond daarvoor mee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:38

Daar hoef je je absoluut niet voor te schamen Ylana! Ikzelf zou haar weer absoluut terug bij de hengst brengen. Ik heb dat bij mijn merrie ook gedaan, planning was eigenlijk 1 veulen en dan doorrijden en later eventueel fokken, maar ik wilde dolgraag nog een nakomeling uit de combinatie die ik nu had, en de hengst stond te koop (en de meeste NF hengsten gaan naar scandinavie). Dus heb ik haar ook weer terug gebracht. Uiteindelijk niet nodig, via mij heeft de hengst een nieuwe ruiter en staat hij dichterbij dan ooit en zie ik hem bijna dagelijks. (Hoe anders kan het lopen, maar ik krijg nu toch weer lekker een veulen .)
Qua hengstenkeuze kan ik je helaas niet helpen, zit niet zo in het KWPN. Wat voor bloedlijnen zit er in je merrie? Wat wil je verbeteren? Je moet er natuurlijk wel aan denken dat als het een merrie is ze voor de fokkerij weer ingezet gaat worden, beetje doordachte keuze is niet verkeerd. Als je een leuke hengst met kleurtje wilt, er zijn bij de NAS 2 nakomelingen van Gribaldi goedgekeurd. Zeker Sturdy Fellow laat hele beste veulens zien zijn eerste jaargang. http://www.appaloosahengsten.com/ is de website, bij foto-album staan er ook 4 veulens van hem op.

Veteris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:51

Gefeliciteerd Ylana met je mooie mannetje! Hij ziet er goed uit.

Voor iedereen met een merrie die op knappen staat veel succes bij het waken en maar hopen dat de veulentjes snel komen.

Met Bikkel gaat alles goed. Ik heb hem vanochtend een plasje zien plegen dus er is niks meer wat een gelukkige en gezonde toekomst in de weg staat. We zijn dan ook heel trots op ons ventje en zijn lieve mama. Nu maar hopen dat het nog een beetje mooi weer wordt zodat hij lekker naar buiten kan!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:52

Citaat:
Ben net wéér even bij mijn paard geweest dat witte is weg het bloed/prut zit er nog.

heeft mijn merrie al 4 weken, haar hele billen zitten er onder en staart ook en zelfs de muren van de stal, maar helaas nog steeds GEEN VEULEN

vandaag komt de veearts langs want de muts begint nu ook te jeuken, ze schuurt m helemaal kapot aan de muren en ook haar staart

en ze heeft heel veel last van zucht......

EN!! ik weet niet wanneer ze gedekt is.......pffff

maar ik hoop dat het deze week komt, ik ben het echt beu en zij ook....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:55

Ik durf het bijna niet te vragen,maar wat is zucht?

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:56

Dat zijn toch die soort bulten die net voor de uier zitten aan de kant van het hoofd zeg maar

edit; aan de voorkant zal ff een plaatje opzoeken of snap je het al
Laatst bijgewerkt door ZzzeiN op 01-05-06 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:02

Tonie: Wat sneu dat je merrie er zoveel last van heeft... Kan de dierenarst niet nagaan wanneer ze ongeveer moet veuelen? Hopelijk komt het snel!