Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:35

@ Tinne. Nog ff en Ivanka past echt niet meer onder haar zadel. Ik heb nog een pannekoekie liggen, 3 singels en het moet zo lukken. Clown

@ Jeddah, wat een mooie melkbar wordt dat.

Vanmiddag stond HM Famosa lekker in de bak hooi te knabbelen. Ze ging wat wandelen en ging in een hoek staan. Oortjes erop en ze keek de polder in. Ik zat dat te bekijken en ineens Hyper! aan de rechterkant van haar buik. Plakkie was geloof ik aan het gymmen daar binnen. Ze heeft daar zo 20 min. gestaan en steeds zag je Hyper!. Was zo mooi gezicht.

Even later heb ik haar wat af gestoft, want ze had natuurlijk een zandbadje genomen. Weer voelde ik Hyper!.

Ik heb ook wat foto's gemaakt van haar nieuwe residentie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:42

Mooie residentie heeft HM... Haha!

Ik heb mijn digi al klaarliggen om morgen foto's te maken van de dikke buikjes.
Hoop dat het weer ook meewil en het niet al donker is als ik van mijn werk kom.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 01:36

Zo er is weer een hoop gepost in dit topic! *LOL*

@ MissSol: Er begint nu een buikje te komen, leuk hoor Ja
Bij zo'n slank type zie je het veel minder snel heb ik het idee...

@ Boldy: Leuk filmpje!

@ MissHis: Heeft Rilexta het naar haar zin op haar nieuwe stekkie?

@ Ilindra: Zo die beginnen al rond te worden Haha!

@ Tinne: Volgens mij zie je het nu echt al hoor *LOL*

@ Jeddah: Wow! Dat gaat er al op lijken!
Nu wel regelmatige updates geven he? Knipoog
Verplicht iedere dag even melden vanaf nu Tong uitsteken

@ PhiaBink: Dat is een aardig vertrekje voor HM Famosa Haha!

Hier weinig nieuws te melden...
Macy verandert op dit moment weinig en Copper blijft ontkennen dat ze drachtig is. Ze doet nog net zo gek samen met Sammie.... Die 2 vliegen af en toe door de wei, daar wordt je eng van Scheve mond
Wel heb ik bij Copper nu eindelijk het veulen duidelijk voelen bewegen.
Mag ook wel op ruim 8 maanden...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 01:40

MarijeR schreef:
@ Jeddah: Wow! Dat gaat er al op lijken!
Nu wel regelmatige updates geven he? Knipoog
Verplicht iedere dag even melden vanaf nu Tong uitsteken

Yes Boss! Knipoog

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 09:29

MarijeR schreef:
@ MissHis: Heeft Rilexta het naar haar zin op haar nieuwe stekkie?

Gisteravond was ze wat onrustig, slecht eten (maar dat geldt al voor een paar dagen) en ze liep steeds uit de stal om vervolgens voor de schuur de boel in de gaten te houden. Dat is ze ook gewend, normaal staat ze dag en nacht buiten, maar hier moet ze gewoon op stal en dat vond ze niet zo leuk! Maar goed dat zal ook wel weer een kwestie van wennen zijn. Ik zal binnenkort even nieuwe foto´s maken van die dikke dame in haar nieuwe, grote stal.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 09:37

PhiaBink schreef:
@ Tinne. Nog ff en Ivanka past echt niet meer onder haar zadel. Ik heb nog een pannekoekie liggen, 3 singels en het moet zo lukken. Clown

@ Jeddah, wat een mooie melkbar wordt dat.

Vanmiddag stond HM Famosa lekker in de bak hooi te knabbelen. Ze ging wat wandelen en ging in een hoek staan. Oortjes erop en ze keek de polder in. Ik zat dat te bekijken en ineens Hyper! aan de rechterkant van haar buik. Plakkie was geloof ik aan het gymmen daar binnen. Ze heeft daar zo 20 min. gestaan en steeds zag je Hyper!. Was zo mooi gezicht.

Even later heb ik haar wat af gestoft, want ze had natuurlijk een zandbadje genomen. Weer voelde ik Hyper!.

Ik heb ook wat foto's gemaakt van haar nieuwe residentie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wow, dat is nog eens een veulenbox. Goh zo'n residentie hebben die van mij toch niet. De veulenstal is bij mij 5m x 2,5m.

Toch nog eens de DA laten kijken naar Roxette aangezien mijn andere merrie zaterdagnamiddag met hoge koorts stond (keelonsteking) moest hij toch komen. Hij zei diplomatisch dat ze weer eens heel goed in het vlees stak. Clown maar dat hij zeker is dat er geen 2 veulens in zitten. OK dan!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:22

Zo, dat is nog eens een superruime box voor Famosa!

En Jeddah, dat begint er inderdaad al aardig op te lijken!

Afgelopen zaterdag heb ik het veulen eindelijk "gevoeld": ik was aan het rijden en Rigaud sprong in een keer met de achterhand opzij, om daarna nog eens met een achterbeen naar haar buik te trappen: dat moet het veulen wel geweest zijn.

Ook kwamen we er dit weekend achter dat bokken met een dikke buik niet meer zo soepel gaat: we waren in het bos aan het rijden en Rigaud begon vrolijk te bokken, maar ze kwam lang niet zo hoog meer als anders.
Om vervolgens 5 minuten later te bewijzen dat je met een dikke buik best nog wel soepel kan zijn: Tot twee keer toe vanuit stap in een keer 180 graden omdraaien en weggalopperen...... }>

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:52

Deze box kwam zo uit toen we de stallen gingen bouwen. We hebben 2 3x3 stallen, in de hoek de veulenstal en aan de zijkant een stal van 3 1/2 x 2 1/2. Voor die grote stal hadden we alleen een deur nodig. Het is een hele hoge hengstendeur. Want Famosa krijgt gewoon een hengstveulen Schijnheilig . Famosa kan net over de deur heen kijken. Zo lijkt ze helemaal klein.

Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:56

@ elady: Goed teken dat de singel steeds strakker gaat staan! En leuk voelt dat hé, als je het veulen voelt trappen!! En over het uier schoonmaken, ik dacht dat Kila de enige gek was die dat lekker vond. Soms gaat ze helemaal terug kriebelen met haar neus Haha!

@ Ilindra: Zo hé, zelfs met de deken op zie je de buik goed zeg!! Hoe lang moest ze nog?

@ Tinne: Wild kapsel! Rock-on, dudes! En een mooie dikke buik zit er al op!!

@ jeddah: Wat een uier al!! Daar zal ik nog een tijdje op moeten wachten denk ik zo..

@ PhiaBink: HM Famosa heeft echt een mooi onderkomen!! Daar zal ze vast wel haar veulentje neer willen leggen Haha!

@ petraaken: Mooi dat het toch geen tweeling is! Dan toch liever 1 mooi groot veulen!!

@ Kelan: Tja, met zo´n buik je niet al te veel meer doen. Het is alleen dat de dames dat soms vergeten Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:56

Kwam bij Kila, stond er een mooi zwartbont merrie veulen naast. Was er helemaal blij mee!! En toen werd ik wakker Boos!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 11:26

Zo, je bent er een weekendje niet en direct zijn er tig pagina's bijgetikt. Een hoop dikke en mooie buiken en natuurlijk een mooie uier! Hier ben ik erg blij met de uier van Odess, die momenteel weer heel weinig is, terwijl ik met de antibiotica ben gestopt! Helemaal goed dus. Vandaag zit Odess op 266 dagen, dat schiet dus ook al lekker op! Wat zal ik blij zijn als Odess de 300 is gepasseerd!

De hoefsmid is net geweest, en die arme ziel kan de beentjes niet meer zo hoog krijgen achter. De vorige keer had mijn drachtige muts de hoefsmid op de grond gegooid, dus dit keer mocht ze geen voetje verkeerd zetten. Ze was heel braaf gelukkig, alleen de achterbeentjes op de bok lukte niet helemaal meer, er zat iets in de weg Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:36

304 dagen drachtig en nog maar 31 dagen te gaan!
Sim had vanmorgen weer flink uier, net als gisteren, verder lijkt het alsof ze wat aan het "zakken" is van uit haar rug, kan dat? De buik is naar beneden gevallen en haar rug trekt ook naar beneden, moeilijk te omschrijven.... Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb haar sinds een dag of 5 op meer voer staan, heb het idee dat ze dat nu echt wel gebruiken kan!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:32

Ik word nerveus. Tong uitsteken

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 13:39

Haha! Kan ik me voorstellen.

We hebben al lang geen foto's meer van je gezien bubbels, kan je die niet weer eens plaatsen Haha!

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:00

Nou, nou, ik houd het even een week niet bij en er is weer zoveel gebeurd........ Knipoog

Galant zit deze week op 8 maanden, dus het gaat nu een beetje opschieten. Ze wordt nu echt al dik. Ze heeft overigens een slechte week gehad, want het veulen wilde deze week absoluut niet stil liggen!
Mevrouw liep maar te piepen en te slaan in haar stal vanwege al dit inwendige geweld. Had ik toch wel een beetje medelijden met haar. Wat heb ik haar toch aangedaan..... Haha!

Ik vroeg mij trouwens af wanneer jullie nou van 100 dagen gaan aftellen. Bij 235 of 240 dagen? Galant zit vandaag op 236 dagen dus vandaar.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 14:21

Ik reken 335 dagen, dat is voor mij precies 11 maanden. Dus dan zou jij nu op 99 zitten Haha!

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:35

odess: bedankt voor het antwoord. Ik ging namelijk uit van 340 dagen (stond in een boek, dekdatum - 1 maand + 5 dagen), vandaar....

Nog even twee vragen off-topic: misschien ben ik wel een beetje kippig, maar ik kan mijn profiel niet meer wijzigen (en onderschrift). Ik zie nergens de link "profile", sinds de opzet van bokt is veranderd.
Ook weet ik niet hoe ik nu iemands profiel kan zien (foto's enz)
Wie helpt mij?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:50

Rechts boven in je scherm zie je User Control Panel. Als je daar op klikt kun je links kiezen uit profiel, en dan kun je weer kiezen voor onderschrift.
Duurde ook even bij mij voordat ik het door had.
Lukt het zo?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:50

Hier eindelijk de foto van Lady. Deze foto's zijn van 27 januari 2005.
Donderdag is ze 8 maanden drachtig Party!!
Sorry, snap nog niet helemaal het draaien van de foto's.

Afbeelding
Je moet hem vanaf links zien. Beetje onduidelijk

Afbeelding
Ook weer erg creatief Clown . Volgende week duidelijkere foto's.

Afbeelding
Typisch Lady!!
Maar zo zien jullie dus over wie ik het heb

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 14:54

Ik heb dus al die tijd gedacht dat Lady een fjord was Haha! Koe
Ik zie al wel een buikje maar door de creatieve foto's zijn ze niet heel goed te zien Clown Mooie merrie trouwens!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:08

Meer mensen denken niet dat het een fries is..maar een kwpn-er, fjord, shet (het zal wel aan de naam liggen Clown )

Het is niet de mooiste fries..komt omdat haar dochter (foto zien? Heb nou de smaak te pakken) het nodig vond om haar manen/sokken/staart eraf te buiten. Hopelijk komt dat niet voor in het woordenboek van het andere veulen Haha!

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:28

nog steeds off-topic (sorry) : Bedankt wendy_kila, ik kan nu weer mijn profiel gedeeltelijk wijzigen.
Mijn avatar, onderschrift en persoonlijke instellingen gaan nu goed, maar de persoonlijke informatie en de paarden informatie (met foto's), kan ik nog steeds niet vinden. Ook weet ik nog steeds niet hoe ik de bovenstaande info van anderen kan zien?
Weet iemand misschien hoe dat moet?
Bloos

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:30

Zal je dan ff teleurstellen. Dat kan de komende tijd niet. Met het nieuwe bokt is er tijdelijk geen profiel aanwezig. Deze kun je dus ook niet wijzigen, en niet zien. Dat wordt dus nog even geduld hebben Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 15:35

elady schreef:
Meer mensen denken niet dat het een fries is..maar een kwpn-er, fjord, shet (het zal wel aan de naam liggen Clown )

Het is niet de mooiste fries..komt omdat haar dochter (foto zien? Heb nou de smaak te pakken) het nodig vond om haar manen/sokken/staart eraf te buiten. Hopelijk komt dat niet voor in het woordenboek van het andere veulen Haha!

Nu ik haar zo zie, zie ik het wel hoor Haha! Had je nog niet eerder foto's van haar geplaatst?

Ik vind haar best een mooi koppie hebben hoor! Maar het is dus niet haar eerste veulen?

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:41

Wendy_Kila schreef:
Zal je dan ff teleurstellen. Dat kan de komende tijd niet. Met het nieuwe bokt is er tijdelijk geen profiel aanwezig. Deze kun je dus ook niet wijzigen, en niet zien. Dat wordt dus nog even geduld hebben Haha!

OK, dan weet ik alles weer en ben ik weer helemaal bij..... Haha!
pfff dacht even dat het aan mij lag Knipoog