[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:44

Nou,de roan merrie britt zit nu 21 dagen na de eerste dekking en 18 dagen na de laatste dekking.
Ze is gescand maar helaas gust.
Echter ook geen tekenen van hengstigheid of dat het aankomt.

Hopelijk is pepper wel drachtig want de hengst dekt dit jaar voor het laatst publiekelijk

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:07

Balen ;(

Saradominnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:13

Nou gelukkig maar, fijn dat er ook andere ervaringen zijn, dan is het bij mij per toeval gebeurd!

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:31

Prachtige paarden cp112

Succes mirjamalvaro

Knap diertje Cynthia

Prachtig veulen baudyh

Wat leuk Olga

Haha knolselder hopelijk heeft het gepakt

Eilinora: dat is balen, hopelijk is pepper wel drachtig, wanneer wordt die gescand?

Ik vind 18 dagen maar lang duren :’)
Hier gister geïnsemineerd en het eitje er af gespoten, ik laat morgenochtend nog wel ff checken

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:16

14 juni word pepper gescand, duimen draaien overuren

Liek1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:31

Wow luitjes....
Ik heb mn uiterste best gedaan jullie bij te houden. Ik kan concluderen dat dat vrijwel onmogelijk was _O-

Superleuk om te lezen dat er al velen drachtig zijn....minder is het natuurlijk als het nog niet gelukt is. En aan alle nagelbijters op t wachtbankje....nog even fingers crossed!

Haha Superpony...da's precies wat wij hier ook roepen....we nemen nooit geen paarden meer...nooit!
Ow wacht, we proberen er juist één bij te fokken :+

Hier ook weer de nodige ontwikkeling. Na het verliezen can de vrucht op de 20 dagen werd ze dus niet echt goed hengstig. Even drie weken gewacht maar ze hing er wel tegen maar door kwam t niet..
Dus afgelopen donderdag toch maar hengstig spuiten. Nou zaterdag vond ze het aansingelen al lekker. En daar vindt ze anders echt heel wat anders van -:(-
Dus toen wist ik al dat er wat gaande was. En zondags gingen de sluizen op hoor...
Vannochtebd gescand en dr zat al n mooi ei op van 4.5.
En een vreselijk hengstig baarmoeder. Even getwijfeld of we vandaag moesten insimineren want de vorige keer was het ei ook 4.5 en was het 2 dagen later ook niet weg. Maar ja, toen was t dan ook begin april en 9 graden buiten. Nu 25 :=
Dus toch maar besteld en ze is nu net geinsimineerd.
Maar jongens...dan zegt de hengstenhouder; nou, dar zal woensdag nog wel n keer moeten want de baarmoedermond is nog redelijk strak. God,dan voel ik me zo dom he...waarom. durf ik niet te wachten :x en ik voel me dan n beetje schuldig omdar ie wellicht woensdag weer heel dat takke-eind naar ins moet rijden.
Ben ik nu de enige die zich dan schuldig voelt :?

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:49

Olga altijd fijn als je zulke fijne hengstenhouders hebt. Ik heb helaas ook mindere ervaringen daarin. Maar gelukkig ook hele goeie. En wat grappig met kaas. :')

Mirjam fijn! Geinsemineerd dus?

Baudy gefeliciteerd! En wel spannend dus vrijdag!

Cio dat roep ik nou ook altijd. Wat doen we onszelf soms aan joh!

Caily heb je ook gelijk in! Nee sperma moet dezelfde dag voor 9 uur. Zelfde dag in huis :D

Eilinora,balen zeg!! ga je nog wel een poging wagen?

Na overleg met de da klinkt idd woensdag heel logisch. Daarom wilde ik graag dat hij terugbelde, om het goed te begrijpen! Als ze nu inderdaad ovuleert is er toch niks aan te doen gezien de baarmoeder niet hengstig genoeg is. Dus nu duimen draaien voor woensdag dat we dan kunnen insemineren :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:52

Liek die mensen doen toch gewoon hun werk? Zou me niet schuldig voelen dan hoor. Maar ik durf ook niet te wachten. En voor de zekerheid dek ik ook nog wel eens een keer extra ipv om de dag :o :+ dus je bent niet de enige.

Tweeling heeft te maken met dubbele eisprong toch? Zou niet weten hoe dat bij natuurlijk dekken vaker kan zijn. Ik heb het hier ook 1 keer gehad. Ga ook niet meer vroeger scannen als ik op de gok dek, want ze zeggen toch kijk maar even paar dagen aan wat de natuur doet is mijn ervaring. Maar wellicht verschilt dat per dierenarts.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:55

Als ik het niet aan durf laat ik het ei meestal afspuiten. Maargoed, wij zijn met afname- en verzendkosten al snel rond de €400 kwijt, dus dat doe ik liever niet vaker dan nodig := Maar wij insemineren sowieso pas als het eitje al mooi week wordt. Als ik met mijn eigen hengst dek laat ik hem wel een keer vaker springen, dan maakt me dat niet zoveel uit, maar als het ei dan heel lang blijft zitten spuit ik het evengoed af.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:49

Pfff zit in de zenuwen of het wel goed gaat met sperma. :=

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:17

Ga straks een uitgebreide bijleespost maken :o

Maar vandaag word mijn merrie gescand dus nu duimpjes draaien :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:33

Even een tijdje niet bijgelezen, veel te druk met werk en ook nog een collega met vakantie.
Maar gefeliciteerd met alle drachtigen. Altijd weer fijn.

Ik ben vanmorgen met Phoebe naar de DA geweest. Bloed afgenomen en ook de mest nog even gecontroleerd. Ze kon zo geen mest zien, maar voelde wel iets korrelig.
Donderdag of vrijdag krijg ik uitslag van het bloed. En vrijdag ook scannen op dracht, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik merk ook niks aan haar. Bij haar moeder zag ik het altijd gelijk, die had zo'n blik in haar ogen

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:39

Ik heb heel wat bijgelezen, maar christus, het gaat hard. Ik ken nie eens zo ver terug kijken bij een nieuw antwoord maken. Ik doe m'n best hoor :Y)

@Selente
Heb je al een keuze kunnen maken? Tussen welke hengsten gaat het?

@Muronia
Knappe baby, lekker stevig, hou ik van! :D

@superpony
Ik snap je helemaal, fokken zit vol met risico's en wanneer je die risico neemt, zit dat altijd in je achterhoofd. Enige wat we kunnen doen is goed voorbereiden erop.

@Cioccolato
Nou, dat, waarom zijn we er ooit aan begonnen? Was een heel stuk rijker geweest zonder... :')

@Floripori17
Zoals aangegeven, als de baarmoeder niet hengstig is of niet genoeg, dan zal bij insemineren niks gebeuren. Dat was ook tot 2 keer toe met mijn merrie, wel een mooi, groot ei, maar haar baarmoeder wilde niet meedoen. Maar wat Caily zegt, misschien vandaag toch laten komen, of anders woensdag voor 09:00? (Weet niet hoe de hengstenhouder is met sperma bestellen bij jou?)

Oh zie je latere reactie haha := Hopelijk is de baarmoeder mee met de cyclus morgen!

@Knolselder
Ahh romantische foto.... :D

@Eilinora
Ach jeetje, balen zeg -O- Ik hoop voor je dat Pepper drachtig wordt gescand.

@Marjoleine89
Oh spannend! Hopelijk heeft het gepakt *\o/*

@Liek1996
Is het voor jouw merrie de eerste keer? Mijn merrie had ook een hele strakke baarmoedermond met insemineren (zij was 5 dagen ervoor hengstig gespoten), maar de volgende dag was het eitje wel weg en heeft het gepakt. DA zei dat soms het voor maiden merries, de baarmoedermond ook bij hengstigheid strak kan zijn. En dan rijden met maar een paar keer op en neer hoor, liever een keertje teveel, dan te weinig!

@Toushie
Oh spannend! *\o/*

@Setteli
Ik hoop voor je dat ze drachtig wordt gescand, ik zit hier ook op het wachtbankje, maar ik weet het niet hoor... onderbuikgevoel zegt nee. Hoop echt dat ik ongelijk heb...

Liek1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:06

@Caily; je hebt helemaal gelijk hoor, ze doen gewoon hun werk en mocht hij woensdag terug meten komen laat ik het afspuiten, dan hoeft ie niet vrijdag nog een keer...
Maar hij zinspeelt er iedere keer zo op dat het lijkt of ik echt way out te vroeg ben....misschien vat ik het enkel zo op hoor....iets met "ik wil alles meteen perfect doen, maar ik weet nog zo weinig"... :o?

@ZwarteHeks; klopt....het is de eerste dracht in principe. Of nou ja...in april was ze drachtig maar dan slechts 20 dagen.
Was hier ook inderdaad in april. Baarmoedermond bleef strak maar had toch gepakt toen.
Ik hoop inderdaad dat het een maiden mare dingetje is...
Maar ik merk echt dat elk dingetje wat zon hengstenhouder zegt, me onzeker maakt. Onervaren zullen we maar zeggen :o

Succes aan de scanners vandaag...spannend!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:13

Cio, dat vraag ik me elke keer af als ik thuis zit... En dan zit ik op stal en weet ik 't weer. <3

Nog even geduld dus Yvk!

Floripori, lastig dat de baarmoeder nog niet mee doet. Ik snap dat je niet te lang wil wachten. Geen idee hoe snel die status kan veranderen, maar liever een keer teveel dan te weinig denk ik zo. Maar inmiddels contact gehad met de kliniek en gerustgesteld zie ik. :j

Eilinora, jammer dat ze leeg is. Hopelijk nieuwe hengstigheid snel op komst.

Liek1996, ik zou mezelf niet schuldig voelen. Vaak zit je gevoel wel goed, en als je het wel gemist had dan had je gebaald dat je je gevoel niet gevolgd had.

ZwarteHeks, nou ik moest wel een keuze maken. Ze wordt vandaag al geïnsemineerd. Dus ik had gisteren even paniek. Uiteindelijk hier en daar nog met wat mensen lopen sparren en even wat meer 'afstand genomen' om het grotere plaatje nog eens te bekijken. Toen toch overgestapt naar een andere hengst. Het is nu Lambada Shake AG geworden. :j
Verrichtingstopper met 90 punten en winnaar van de Blom aanlegtest met een 9,5 voor springen en 9 voor de rijderij.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:14

Eilinora dat is balen zeg! Ik duim mee voor Pepper.

Liek oh zeker voel ik me schuldig als ik ze weer moet laten komen opdraven. Ik voelde me zelfs al schuldig dat ik het dit jaar opnieuw wil proberen met Wainonia na 2 jaar gust blijven. Maar.. ik denk dat iedereen zn best doet voor het resultaat, een mooi, gezond veulen en dat kost nou eenmaal bij de ene meer moeite dan bij de ander.

Goldenarrow jeetje wat een geld, snap dat je dan extra goed dicht op de eisprong wilt zitten.

Zwarte Heks dank je! Hoe lijkt het bij jou nu? Wachtbankje ook?

Marjoleine hopelijk eitje weg en wachten maar.

Setteli hopelijk zit je ernaast en is het bij deze merrie gewoon minder goed te merken.

Toushi succes met de scan!

Floripori ik denk inderdaad dat je wel goed zit woensdag. Bij Wainonia duurde het ook een paar dagen totdat haar baarmoeder mee ging doen.

Mirjam ben je bang dat ze niet leveren?

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:55

Ei was weg, toonde ook niet hengstig meer dus nu echt afwachten

Welke hengst ga je gebruiken Mirjamalvaro?

Op hoeveel dagen scannen jullie na het insemineren?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:58

Tussen de 16 en 18

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:08

Liek zeker niet schuldig voelen!!

Nou sperma zit erin. Ze voelde goed aan en kwaliteit sperma was goed. Morgen checken of ei echt weg is.

Marjolein, het is FS Nummero Uno geworden. :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:18

Quinn zit op dag 20 en nog niet hengstig.

Helaas de andere merrie wel weer hengstig.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:20

Oh wauw! Ik wilde eerst graag wat kleiner fokken en dan was het fs numero uno geworden, vind hem nog steeds fantastisch.

Nu hoop ik op een niet te grote ferguson :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:28

Nou ze is dus drachtig en nu 25 dagen <3

Afbeelding

Dus het weekend gaan we de Knappe dame weer ophalen uit Frankrijk :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:27

Olga89 schreef:
Jeetje het wachtbankje zakt bijna door zijn hoeven _O-

_O- _O- _/-\o_
En respect voor je bijleespost!
Fijne hh inderdaad en ik zou hem het hele jaar gratis kaas geven als je in ruil daarvoor een gezond veulen krijgt :j

Selente, met alle liefde! Alle tinten crème in meisjesvorm graag <3
Plaats je nog even een foto van je nieuwe keuze hier? :D

YvK, nu nog maar 6 dagen! :):)

Flori, met een ei van 3,8 denk ik niet dat woensdag te laat is. Bij Fi springen ze tussen de 4,5 en 5 cm en na de eisprong heb je nog een paar uur. Snap wel dat je het spannend vindt hoor, had ik ook :)

Saradominnn, een tweelingdracht ontstaat door een dubbele eisprong, dus dat staat los van een natuurlijke dekking of KI. Het voordeel bij KI is wel dat je op de scan kan zien dat er twee eitjes gesprongen zijn en dan kan je een paar dagen eerder voor de drachtscan gaan. Maar bij natuurlijke dekkingen kan je dan bewust al kiezen voor een iets vroegere scan om zeker te zijn :)

Liek, ik zou me niet schuldig voelen. Ik zou ook kiezen voor twee keer insemineren in plaats van de gok nemen voor woensdag met de kans dat je dan te laat bent en weer een ronde moet wachten. En het is zijn werk toch? Dan mag hij niet zeuren ;)

Marjoleine, scannen tussen de 15 en 17 dagen hier. Nu 17, omdat er maar 1 eitje gesprongen is.

Gefeliciteerd Toushi!! Het lange wachten kan beginnen! *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:50

Marjoleine89 schreef:
Oh wauw! Ik wilde eerst graag wat kleiner fokken en dan was het fs numero uno geworden, vind hem nog steeds fantastisch.

Nu hoop ik op een niet te grote ferguson :+

:D Toen ik hoorde dat hij beschikbaar was in zweden was mijn keuze ook gelijk gemaakt :P

Toushie schreef:
Nou ze is dus drachtig en nu 25 dagen <3

[ [url=m/rOtSpA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus het weekend gaan we de Knappe dame weer ophalen uit Frankrijk :)

Yes gefeliciteerd!!

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:55

@Liek1996
Hier ook onervaren als de pest. Mijn moeder heeft meerdere veulens gefokt, maar ik heb nog zo goed opgelet wat er voor de dracht allemaal bijkomt. :')

@Selente
Net even gespiekt, mooie keuze hoor! Ben benieuwd!

@Muronia
Ja, ook op het wachtbankje. KWPN merrie wordt 10 juni gescand, de Frederiksborger is al gescand voor een kloppend hartje, dus die wordt volgend jaar rond 21 maart verwacht!

@Marjoeline89
Hier adviseerde de DA op de 18e dag te scannen, na inseminatie. Wel spannend, welkom op het wachtbankje. *\o/*

@mirjamalvaro,
Hopelijk morgen het eitje weg!

@Toushie
Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*