Cheytjuh schreef:@Busymissy : Jeetje ! Wat een rit dan zeg ! 3 eieren, jeetje, ik vond die van mij al niet leuk met 2
Dat is nog een leuk verhaal van die ritten:
Ik dacht vorig jaar een hele leuke goedkope hengst gevonden te hebben voor mijn merrie. Was eerste dekking bij mij, het jaar ervoor gust gebleven dus wilde financieel niet al teveel risico nemen.
Uiteindelijk bleek die hengst uitgeleend te zijn aan een Duitse HH. Ook geen probleem, ware het niet dat het geen EU station was en het zaad dus niet de grens over mocht.
Over de grens bij Venlo toen een DA in Duitsland gevonden die het zaad wel voor mij aan wilde nemen van Hippo Express, dan kon ik het zelf de grens over brengen en dan meteen door naar België waar mijn paardenarts zit. Scheelde dan ruim 3 uur rijden, maar kon het zaad dan altijd pas aan het einde van de werkdag van die DA ophalen en dat was vaak tegen half 8 / 8 uur.
Paard werd meteen 1e inseminatie drachtig maar was op 35 dagen aan het resorberen. De 3 dekkingen daarna pakten niet. Laatste dekking van dat jaar toch maar zelf per direct het zaad gehaald
(was het toch verser) maar toen werd het een bloedei.
Dit jaar al in februari de merrie naar de HH gebracht zodat ik niet steeds op en neer hoefde voor zaad en afgesproken dat ik haar op zou halen als ze drachtig was. Ook andere hengst uitgekozen daar.
Net voor de grenzen dicht gingen heb ik de merrie opgehaald, ze dachten dat ze drachtig was maar wisten het niet zeker door de vele cysten in de baarmoeder. Na 10 dagen gescand, maar helaas leeg,
of weer geresorbeerd.
Toen dus de cysten laten verwijderen en nu pas weer de eerste dekbare hengstigheid.
Als ik alles optel komt hier straks toch echt een veulen met een gouden vachtje uit, afgezet met diamantjes
Ik heb trouwens ook nooit eerder 3 eieren gehad, ze heeft er wel standaard 2 ( moeders ook overigens).