[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:41

Twinklebel schreef:
Gefeliciteerd, toch weer een heel stel erbij! Ik mag vrijdag scannen, maar het zou me nietverbazen als ze donderdag al hengstig staat, zoals ze zich nu gedraagt.

Houd hoop! Ik had er ook niet op gerekend dat die van mij drachtig zou zijn. Toont ook beginnend hengstig. Ik zal voor je duimen! Na zo veel rondes mag het geluk je nu wel eens toelachen.

Ook veel succes voor jou Sjintoo! Flink ei heeft ze al! Hopelijk voor jou nu eindelijk ook geluk!

Abby ziet er goed uit Kabayo, en eerste maand zit er al weer op. Nog 10 te gaan!

Welkom draaakje, wat super leuk dat je uit je zelf gefokte merrie een veulen gaat fokken. Leuke combi!

Wat een ellende Dustinlover! Hopelijk is je kudde snel weer gezond en wel! Wat een vreselijk knappe man is Harley, ben benieuwd naar zijn kinders volgende jaar. Heeft hij naast jouw eigen merries ook nog gedekt?

Gefeliciteerd Nicole!

Bij jou schiet het al aardig op AM-horses! Wie is er eigenlijk als eerst uitgerekend?

Haha, het paardenbestand moet natuurlijk wel groot genoeg blijven Fotsy! Leuk, een nieuwe telg erbij. Zal je dochter vast heel blij mee zijn!

Even een vraagje, mijn merrie moet eigenlijk haar jaarlijkse enting krijgen. Is dit verstandig zo vroeg in de dracht? Wilde het gister eigenlijk aan de dierenarts vragen, maar door mijn blijheid van het goede nieuws is dat er bijingeschoten. }:0

Voor degene die het leuk vinden, en omdat het me leuk lijkt later terug te lezen heb ik een volgtopic gemaakt.

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:47

Kabayo, geen dank. verder begrijp ik je vraag ook wel hoor. Ik heb me ook wel eens afgevraagd wat je bereikt met alle merries maar continu door 1 hengst te laten dekken... Bij sommige begrijp ik daar nog geen snars van! Maar in dit geval kon ik het wel begrijpen en zou ik het waarschijnlijk ook gedaan hebben ;)

Twinklebel, niet opgeven :) je weet nooit... positief blijven!

Hoe veel zijn er nu eigenlijk nog aan het dekken? Ik wacht nog op de hengstigheid van merrie4, zal over ongeveer 2 weken zijn... vraag me af of ik hekkensluiter van de veulens ga worden in DBT 2018 ? :') hihi

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:00

Zo, ik ga me dan ook eindelijk eens hier melden, merrie nummer 2 is gisteren drachtig gescanned.

Eerste merrie is Reedhill's Special Rose, deze is niet van mij maar van de stalhouder, de buurmerrie van mijn eigen merrie. Zij is op 23 april uitgerekend. Is een hackneymerrie en is drachtig van de hengst Plain's Wesley.

En dan mijn eigen merrie, Vaderhoeve's Sarona. Zij is drachtig van Cassanova du Bois en uitgerekend op 29 mei.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:07

Wa leuk, allemaal bekenden uit het dikke buiken topic 2009!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:28

Fijn Neon, gefeliciteerd!

Komt vast goed Twinklebel :)
Juist als je het niet verwacht...

Evita, nu enten kan geen kwaad. Wel is het aan te raden in de laatste 6 weken te enten, zodat je de ent stoffen aan het veulen mee geeft. Veulens mogen niet worden ingeënt voordat ze 5 maanden zijn, maar zo bescherm je ze toch :)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:17

Gefeliciteerd. weer een aantal drachtigen erbij. *\o/* *\o/*

Betreft enten. Ik ben er huiverig voor zo vroeg in de dracht. Zeker net voor de eerste 3-4 weken dracht. hier heb ik ervaring dat ze dan toch niet drachtig zijn geworden/blijven. Toeval? Geen idee maar wel iets om te onthouden.

Gelukkig ent ik ze aan het begin van het jaar. En heb ik het zelf nog maar 1x meegemaakt.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:48

Toch fijn dat er nu meer en meer merrie's drachtig worden! Misschien toch een beetje het slechte weer ook geweest. Voor de mensen die nog bezig zijn, nog even duimen!
Linda, leuk dat er toch nog een merrie 4 gedekt wordt!!
Neon, ook gefeliciteerd met beide merrie's drachtig, hopelijk ook voor Rose meer geluk dit jaar!

DL, hoe gaat het nu op de ziekenboeg?
Het ligt er inderdaad een beetje aan ook hoe je hengst is en wat je doel is, daarnaast kan je punten proberen te verbeteren op je merrie, maar ook goede punten verankeren met een hengst die dit ook heeft.
2015 had ik ook bij beide merrie's dezelfde hengst (Bolero), terwijl mijn merrie's wel aardig verschillend zijn nog. Roos een beetje in hetzelfde type als Bolero, veel ponytype, mooi hoofdje etc en dit is ook zeker teruggekomen in het veulen. Lies is een prachtige langgelijnde merrie, maar mist een beetje dat ponytype en dat probeer je dan met zo'n hengst toe te voegen.
Dit jaar hebben ze beide van een andere hengst een veulen die op individuele punten weer beter bij één van beide merrie's zou passen. Toch zou ik ze beide nog wel een keer terug durven/willen dekken ook met Bolero. Nu alleen Lies drachtig, maar van een hengst met weer wat meer ponytype, waar ik Roos ook wel bij had gedurfd, maar die blijft leeg dit jaar.

Hier worden ze ook in het voorjaar geënt, vlak voor de veulens komen, maar denk dat het niet veel kwaad kan inderdaad om het nu te doen.

Maandag is Lies weer gescand op 28 dagen, vruchtje was mooi ontwikkeld en kloppend hartje gezien.
Hadden twee dagen eerder gescand omdat dit met mijn werkrooster beter uit kwam en wou er ook gewoon bij zijn, aangezien Lies een week eerder ineens niet rad was. Even aangekeken en vrijdag nog steeds niet goed. Dus daar ook even naar laten kijken.
Dierenarts kijkt er naar, en uiteraard loopt die gekke merrie weer goed :+ Hopelijk gewoon verstapt of iets te snel opgebouwd weer. Mag nu weer rustig met haar aan de slag en hopen dat het goed blijft gaat. Is ze straks toch weer onregelmatig gaan we verder onderzoeken.

Daarnaast ook nog een tweede merrie drachtig. Ik geloof dat Mariska (goeroe) het bijna niet meer verwacht had, maar haar Arabisch Volbloed merrie was nu ook drachtig op 19 dagen.
Was ook de laatste ronde dat het anders geprobeerd werd, nadat de oorspronkelijk uitgezochte hengst onverwachts overleden was de dag voordat ze gedekt zou worden. Nu toch weer drachtig van de hengst waar ze dit jaar ook een prachtig veulen van heeft.
Voordat de DA kwam, stonden we nog te praten in de wei, zou toch wat zijn als er volgend jaar maar één veulentje in de wei loopt :o En dat terwijl er drie merrie's geprobeerd zijn dit jaar.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:56

Super zoveel drachtige merries erbij! Dat geeft de burger moed!

Wij zitten nu op de helft van de regumate kuur, over een week kunnen we hengstig spuiten. Het aftellen naar het aftellen is begonnen.
Eerlijk gezegd is zo'n pauze ook wel even fijn. We kunnen nu niets dus ook geen geregel en spanning. Gewoon rijden en genieten van mijn fijne merrie.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:15

Ik ben een paar dagen niet geweest, dus even bijlezen hoor!

Milan_Lover ik zou een paar dagen afwachten of ze toch niet zelf hengstig wordt en anders daarna overgaan op de regumate. Met een eitje van 3.3 zou je denken dat het binnen een paar dagen wel duidelijk zou moeten worden. Ik ben benieuwd welke keuze je uiteindelijk hebt gemaakt.

xPenny ik denk dat dichtzetten niet nodig zou zijn bij deze merrie, maar dat kan de DA zelf het beste bepalen.

baudyh gefeliciteerd! Is de tweede ook goed gescand op 30 dagen? edit: sjips, niet dus lees ik. Nou hopelijk snel beter bericht.

AM_Horses poging 5 :wow: Gets, dat is niet fijn. Mijn duimen draaien hard voor je!

Astrid... ik moest even kijken, maar je hebt je naam veranderd :D . Gefeliciteerd met de dracht van Roxy nogmaals :)

hagelkruis ik hoop voor je dat het gaat werken en dat er toch nog een goede hengstigheid komt. Balen dat het steeds niet zo lukken wil zeg :(

luna fijn dat het goed zit met Marley en dat je de kenmerken van haar dracht zo goed kent. Dat scheelt al een hoop onzekerheid! En gefeliciteerd met de prestaties van Muis op de show! Knap meisje :)

Gets dat Regumate klinkt als een behoorlijk heftig goedje. ...

Finn_ ja leuk is dat he om zo mee te kijken in de buik :). 80 dagen alweer gepasseerd, gaat nog best snel zo!

Pauk jammer hoor, maar misschien is er een reden dat het niet wil lukken. Had je ook al een andere hengst geprobeerd voor haar? Hopelijk Aura beter nieuws!

AZ Ik duim voor Mausi en Aziza beide. Zou toch wat zijn als het nu bij beide toch is gelukt!

Sjintoo's dappere meisje in de opvoelbox. Eitje op komst lees ik, inmiddels vast al geinsemineerd en in de wachtperiode. Ik hoop op een mooie scan binnenkort!

Stal HD 1 drachtig en 1 gedekt, op naar 2 drachtig dus!

Kabayo gefeliciteerd met de eerste mijlpaal. Gaat mooi zo! Gependeld? Oh dat is leuk he, ga ik straks denk ik ook maar eens doen. Maar ik denk wel eerst de 100 dagen even afwachten, dan is het geslacht van de beeb gevormd.

Sassie76 welkom en succes met het scannen! Zou mooi zijn als beide in 1 keer raak zijn.

Elke86 wat balen zeg! Hoe ver was ze heen dan? Ik duim heel hard hoor!

Linda leuk nieuws, ook de vierde merrie nog bij de hengst. Gezelligheid in jouw wei volgend voorjaar!

Nicole288 gefeliciteerd met beide merries!! Mooi nieuws.

DL niet mooi dat het nog steeds niet echt beter gaat in jouw ziekenboeg zeg, wat een zorgen zo. Hopelijk gaat het ook met Harley snel de goede kant op. Wel fijn dat je toch al 5 combinaties hebt voor volgend jaar.

draaakje welkom! Hopelijk is het dan nu in de tweede ronde wel gelukt voor je merrie en haar hele knappe date.

Evita_3 gefeliciteerd!! Mooie combinatie

Twinklebel nee, nee en nog eens nee.. Niet hengstig, drachtig! duimduimduimduimduim

Neonlight gefeliciteerd!! Top dat ze nu wel snel oppakte.

AniekR / Goeroe gefeliciteerd met de tweede drachtige merrie, helemaal leuk als het zo onverwacht toch nog mag lukken.

Tiwi ik kan me voorstellen dat zo'n pauze wel even goed is. Hopelijk gaat het straks gewoon lukken met drachtig geraken!

Zo, ik ben weer bij hoor! Nieuws heb ik verder niet te melden. Suzie vandaag 60 dagen drachtig, we tellen lekker verder :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:07

Wij hebben ook weer 1 drachtig :) Volgende week nog 2 scannen op dracht en de merrie voor ET nogmaals insemineren :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:52

Gefeliciteerd Vulina!

Neon is er weer! Gefeliciteerd met de dracht!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:13

Gefeliciteerd vulina en neonlight
Leuk dat je er weer bij bent!

Zo ,beste bijleespost murosch! Ik ga haar ook nog een keer pendelen. Was ook niet helemaal duidelijk. Eerst rondjes en later heen en weer. Alweer 60 dagen. Kom ik aan met 33 :')

Fijn dat lies nog mooi drachtig is aniek! En gefeliciteerd met de arabier! Ook jij Goeroe!

Linda fijn dat je mijn vraag begrijpt en het gelukkig goed opgevat wordt. Zo leer ik ook weer wat bij :)

Dankje Evita! Ik volg je topic :)

DL bedankt voor je fijne en eerlijke reactie. Vind het wel erg verstandig dat je dit uitprobeerd bij je eigen merries. Ben benieuwd naar de kleintjes!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:35

Spannend Twinklebel!

Hey, gezellig Neonlight! Gefeliciteerd met de drachtige merries!

Spannend Sjintoo, duimen draaien hier!

Leuk die foto's Kabayo!
Mooi ingepakt in haar vliegendeken :D

Gefeliciteerd Vulina!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:56

Bedankt voor de antwoorden over het enten! Ik zal nog even met de dierenarts overleggen wat handig is.

Gefeliciteerd Neonlight! Ik vind die van dit jaar ook erg goed gelukt!

Bij ons heeft de regumate en het hengstigspuiten goed geholpen. Hopelijk bij jou ook Tiwi!

Wat fijn, gefeliciteerd met je twee drachtige merries AniekR/Goeroe

Respect voor de lange post Murosh! Gefeliciteerd met de eerste twee maanden dracht!

Gaat de goede kant op Vulina! Gefeliciteerd! Hoeveel verwacht je er nu voor je zelf?

Leuk dat je m'n topic volgt Kabayo!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:28

gefeliciteerd evita, neon en vulina, joepie weer wat drachtigen erbij
ga straks vlug eens kijkje nemen in je volgtopic maar ik kan het echt niet bijhouden om volgtopics te gaan lezen naast de dbt's.

hopelijk nu meer geluk sjintoo, alles zag er goed uit dus zou nu wel moeten dan

tiwi moed niet verliezen, kan nog alle kanten uit

AZ al nieuws voor ons?

nicole288 ook je oude drachtig, wat goed

murosch oh al bijna een mijlpaal, schiet wel op zo

aniekr/goeroe naast lies ook jullie andere merrie drachtig
hoe gaat Roos, loopt ze al beter?

welkom draaakje, leuke merrie en prachtige naam vind ik, grote games of thrones fan

nog niet veel te zien kabayo maar ze moet nog even natuurlijk :')
vliegendekens zijn geen overbodige luxe nu met al die vliegen

DL knappe combi's en wat jammer nog steeds van harley en nu Bo ook al, Melody had dit overlaatst ook zucht aan haar uier en dat voor een veulen, DA zei ook dat dit kwam van een insectenbeet. gelukkig omdat mams stalrust kreeg, zij ook en zucht is weer weg.

Milan lover nog nieuws dan?

Luna fijn dat ze het toch nog goed doet, ja een oudje kan niet anders dan met ups en downs

gefeliciteerd met je verjaardag stal HD

roep er maar niet op Linda volgend jaar krijg je straks allemaal merrie's zoals bij mij dit jaar en dan .....
en ja de nieuwe pony gekocht natuurlijk, graatmager en behoorlijk onder de beten van andere paarden maar wel een leuke pony voor de dochter, ze glundert alle dagen, pony staat nu nog even op de manege, ja staltekort _O- .
En verkopen -:(- ik word er zot van, doen ze een bod op je pony, willen ze komen kijken en laat je de rest weten dat de pony verkocht zal zijn, laten ze je zitten en melden ze dat het toch niet dat is voor hen >;) jezus mensen wie doet er nou ook een bod op een pony die hij niet gezien heeft. >;)
straks is het een teken, niet verkopen, stallen bijbouwen :Y)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:41

Neon en Vulina, gefeliciteerd :):) nog meer drachtig wat goed!!

Murosch, :wow: wat een bijleespost!

Fotsy, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! :D wat leuk dat je dochter zo gelukkig is :) en ik zie het probleem niet hoor..... stallen bijbouwen is een veel betere oplossing := :') hihi!
Verkoop is echt een ramp! Ik heb een hele tijd gevochten tegen het gevoel om Pico te koop te zetten... iedereen is altijd zoooo weg van hem dat ik vlotte verkoop gedacht had. Hak ik eindelijk de knoop door dat hij wel mag gaan als er iemand komt die wat meer met hem wil doen......en dan...... niks! Nou als hij in het najaar niet verkocht is, gaan zijn ballen er af en blijft hij maar eeuwig hier :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:00

linda ik heb de indruk dat je beter of een veulen verkoopt of een driejarige. Heb zelfs eens iemand gehad die er 50 euro wou voor geven, nou daar heb je net de chip voor, zal ik hem er even uitsnijden voor je _O- _O- stout van me maar het was sterker dan mezelf :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:24

:')
Hengsten verkopen natuurlijk ook wel veel lastiger dan merries bij de mini's. Zonde eigenlijk!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:42

Welke heb je nu te koop Fotsy? En foto van de nieuwe pony?

Hengsten is een gevalletje apart. Van mezelf vond ik het al heel knap dat ik nog maar 2 volwassen heb staan dit jaar.. Normaal zijn dat er 3 of 4.. Naja met mijn hengstveulens trek ik dat vast wel weer recht :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:09

Olaf en Tori, tweejarige en jaarling, allebei geruind al, was niet meer te houden op de hof hier, hengsten ik moet ze blijkbaar niet. :o of ze willen me niet :')

de nieuweling is echt een rijpony voor de dochter, ze is niet moeders mooiste maar dochter is er zot van en nu Elsa buiten strijdt om te gaan berijden, had mijn man besloten eentje voor zijn dochter te kopen :P

Afbeelding

Afbeelding
graatmager en nog helemaal buiten proportie, groot hoofd, wel 1m20 en bereden, ze is nog maar 5jaar, beetje tegenvaller :') komt uit nederland en oorspronkelijk ierland en ze ziet er mega oud uit := maar dat komt vast en zeker wel weer goed en we gaan haar spiermassa ook wel weer op pijl krijgen.
Zijn ook leuke mama-dochter momenten, al moet ze ook werken hoor, en niet alleen draven en galopperen _O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:24

Een kinderpony hoeft niet moeders mooiste te zijn, mak en betrouwbaar daar draait het om.
Foto's zijn ook wat ongelukkig. Met wat meer spieren erop zul je zien dat het een prachtige pony wordt. Kleurtje heeft ze alvast mee.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:58

Fotsy, een goede betrouwbare kinderpony is goud waard!! Die word vanzelf bloedmooi als je dochter er zo van geniet <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:02

Vulina gefeliciteerd!

Ik ga je topic ook eens even opzoeken Evita, ben benieuwd :)

Evelyne nieuwe pony? Wat een leukerd! Brave kinderpony's hoeven inderdaad niet mooi te zijn, maar ik denk dat hier wel een mooie pony onder vandaan gaat komen hoor! Wat heerlijk voor je dochter! Ik lees "ze", dus merrie... Dus als dochter te groot wordt, dannehh... kun je je kudde altijd nog verder uitbreiden met nog meer veulentjes O:) :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:09

Oh ik denk dat daar best een knappe pony onder verstopt zit als ze wat bijgetrokken is :) Belangrijkste is dat ze braaf is :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:53

Ik wil net zeggen zo lelijk is ze toch niet! Mager valt me op de foto's ook wel mee.. Die gevalletjes droes die ik hier nu heb staan die zijn mager :P