linda2008 schreef:Hey ik ben wel blij dat ik niet de enige gek ben![]()
haha!
Ik zit steeds al te denken, zal ik volgend jaar nog een merrie laten dekken?
zo ja, welke? en door wie? Welke combi's lijken me leuk, enz. enz.
Maar ik vind het zooooo moeilijk!! Er is zo veel keuze. Zo veel moois... pfoeh
wie wel al plannen heeft, wat heb je dan in gedachte? Wat niet?
Wat wil je anders doen dan dit jaaR? Of juist hetzelfde?
Een beetje vooruit denken kan geen kwaad toch? Natuurlijk even afwachten wat er uit komt, maar dan is het de bedoeling om daarna toch weer één of beide merrie's te laten dekken.
Hengstenkeuze ligt nog open. Afhankelijk van hoe de veulens er uit floepen en ook wat er weer wordt goedgekeurd komend jaar. Ben helemaal weg van deze hengst, maar moet wel kijken of ik ze nog een keer (minimaal) vier weken wil missen. Bovendien hebben ze dan ook allebei een veulen aan de voet en is België wel erg ver.
Er wordt over nagedacht zeg maar, maar er ligt nog niets vast!

@Knolselder, spannend met scannen. Hopen dat het goed zit.
En met die kopers zal het vast wel goedkomen toch. Wintervacht is er nu (bij mij in ieder geval) toch echt wel af na het 24/7 buiten. Gisteren dan wel bij de eerste de sokken en baard eraf gehaald inderdaad. Nummer twee zullen we dit weekend nog even moeten doen. Staat wel wat chiquer

Fijn dat jouw hengsten zo samen kunnen staan. Dat is uiteraard het mooiste. Helaas gaat het er bij de meesten niet zo aan toe.
Lees van alles over kleuren testen. Heb het zelf nog niet overwogen. Hengst is in ieder geval EEaa (zwart en geeft geen vossen). Mijn ene merrie komt uit een vos, die wél zwarte veulens geeft, dus die is EeAa of EeAA. Andere merrie komt uit bruine ouders, waarvan ik ook niets uitsluitends weet, kan EEAa, EeAa, EEAA én EeAA zijn. We gaan het afwachten. Komt bruin of zwart uit. Lekker makkelijk. Vind zwart super chique, maar ben ook heel blij met een mooie bruine!
CubaLibre, wat gaaf dat je door Amerika aan het trekken bent. Die bosbranden klinkt inderdaad wel een beetje creepy, maar wel heerlijk om zo daar van alles te zien. Jaloersmakende foto daar!
Oh en volgens mij heeft niemand iets gezegd dat iets niets mocht toch? Zijn er voornamelijk meningen gegeven. Kijk als je bijvoorbeeld appaloosa's fokt is het een ander verhaal. Dan ga je (gok ik) voor de beste/best passende hengst met een bepaalde kleur.
Ben alleen van mening dat in de sportpony/paarden fokkerij de kwaliteit/bruikbaarheid van een hengst boven een kleur moet staan. Maar daar zullen genoeg mensen ook kleur als belangrijke factor zien en dat is die mensen ook goed recht.
Viel mij met name op dat ik te horen kreeg; 'Als je een zwarte hengst wou gebruiken, waarom heb je dan niet die en die gebruikt, die staat een stuk dichterbij,' en dan moest ik maar weer uitleggen dat ik mijn keuze daar niet op gebaseerd heb.