Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_82

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:37

De dikke buiken bij ons hebben daarstraks laten zien dat ze nog een sprongetje kunnen maken.
Toen we ze loslieten van de paddock naar de stal, kregen ze het in hun kop om richting boomgaard te trekken (kunnen er niet in staat schrikdraad voor)ipv richting stal.
Cathy ging naar de andere kant van het huis en maakte hun duidelijk dat dat echt niet gewenst is dat ze daar naartoe gaan. Hup 2 merrie's terug richting stal en uit gekheid sprongen ze over hetgeen in hun weg lag (ze konden er ook langs).
Isa zit nu op ong 7.5 maand en Lady op 5.5 maand.
Als het lukt en ik mijn camera niet vergeet, maak ik maandag even foto's voor ik ze uit de paddock laat.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:01

hier mijn drachtige merrie op bijna 7 maanden.

weer even van bovenaf...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en zo in ze geheel
Afbeelding

even leuk ter vergelijking, zo zag ze er in september 2003 uit :shock:

Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:50

@ Bunbun:Tja, soms laten ze nog wel zien dat ze kunnen bewegen. Kila heeft af en toe de neiging om aan te komen galloperen op het voer. Geeft bijna een te meten aardbeving!! Haha!

@ MissSol: Daar begint inderdaad ook al een lekker buikje op te komen!! Kun je vooral goed zien als je het verschil ziet met hoe ze was.

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:01

De merrie's komen normaal wel redelijk kalm binnen, maar de jaarlinghengst die erbij staat, is niet zo braaf als zij en gaat nogal graag op verkenning ipv naar stal en daardoor willen de merrie's ook niet echt direct binnen.
Een tijdje geleden konden ze nog eens ff op de wei ipv alleen paddock, omdat ze in de wei bezig waren met de zware balken van de wei naar de paddock te brengen met de tractor. Toen ze daarmee klaar waren, begonnen de merrie's te crossen samen met het hengstje. Isa ging net niet tegen de grond. Gekke beesten, je zou denken dat ze wat voorzichtiger zijn met zo'n buik...

Als beide merrie's nog wat verder zijn en ze komen bij de stal aan, zal er ook wel een aardschok voelbaar zijn. Haha!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:06

Het is echt heel leuk als je het veulen voelt of ziet bewegen. Van de week was ik Bold aan het poetsen en iedere keer als ik bij haar flanken poetste kreeg ik een trap van het veulen. Ik had het gefilmd en het staat er op Haha! . Ik heb het op mijn site gezet want ik weet niet hoe ik het in het topic moet zetten. Het staat onder documenten en dan heet het filmpje 'schoppend veulen'. Ik hoop dat ie het doet, want als ik er op druk vanuit mijn site, dan doet ie het niet... Je kan het afspelen in de RealPlayer. Het schopt op ongeveer 26 seconden, net als er een meisje een paard roept.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:22

IK ZAG HEM! IK ZAG HEM!!!
Gaaf man, dat je dat zo op film heb. Als die meid roept, zie je het echt duidelijk bewegen!! Hoeveel maanden is ze al drachtig?

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:25

Gelukkig! Hij doet het! Leuk gezicht he!! Ze moet halverwege april, nog 10 weekjes dus ongeveer!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:47

Owkee, moet ze dus nog iets langer dan kieltje. Kieltje moet nog ongeveer 7 weekjes. Uitgerekend op 23 april.

Heb al een nieuwe kanidaat voor dit jaar. Zie dit topic: viewtopic.php?f=53&t=362097

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:04

@MissSol: Da's zeker een groot verschil, vooral op de buik closeup. Als je die standfoto bekijkt, heb je zoiets van mwaaaaa .... totdat je ziet hoe gestroomlijnd ze er normaal gesproken uizitet Wow! .

@Boldly: Hmz. Iets te fanatiek aan mijn computer gesleuteld vandeweek. Ik mis eea. Moet het later nog een keertje proberen!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:46

MissSol, die heeft idd al een mooie buik! Vooral bij die foto's van bovenaf, ziet er heel mooi uit OK dan!

Arme Rilexta, ziet er wel zielig uit zo Ach gut ... Hoop ook voor je dat het geen litteken wordt!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:04

Tinne schreef:
Arme Rilexta, ziet er wel zielig uit zo Ach gut ... Hoop ook voor je dat het geen litteken wordt!

Dat hoop ik ook van harte! Maar het geneest vrij mooi dus ik heb goede hoop!

Ik ga haar nu verhuizen naar de andere stal, verderop in het dorp. Daar is een merrieveulenbox en camerasysteem: ideaal dus! En een grotere wei dan thuis dus dan is Rilexta al weer helemaal tevreden! Pling

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:07

Oh, dat is fijn! Succes met de verhuizing! OK dan!

Ik ga vanmiddag maar weer eens met Ivanka naar het bos, ik heb alleen heel de week niet gereden, dus ben benieuwd hoe ze is Schijnheilig. Zal vragen of mn zus meegaat, dan kan die foto's maken van dr dikke buik met haar camera Tong uitsteken. Die is een heel stuk beter van kwaliteit dan de mijne Schijnheilig

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:48

HM P.R.E. met de nagelborstel staart Clown Famosa staat sinds gisteravond in een mega grote stal van 16m2. HM heeft het naar haar zin. Ze vroeg wel om een plattegrond Haha! . Ze staat weer op stro en is weer helemaal in haar element met haar voe(t)rbal met lekkere biksjes.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:50

Net terug van stal, valt me op dat ik echt moeite heb met de singel vast te krijgen. Of ze blaast haar buik nog meer op dan normaal, of hij is gewoon echt dik.
Vandaag na het rijden even 20 minuten op het land gezet. Haal ik haar er weer af, even tegen haar buik aangestaan en werd steeds even geschopt....zoo lief Lovers !
Lady haar tepels schoongemaakt, vond ze heerlijk, stond helemaal te genieten, oorjes lekker naar voren, hoofdje laag en maar knorren Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:13

Afbeelding
Drachtig, hoezo drachtig?????? Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:23

Whoeiii.. die ziet er lekker bol uit Illindra!

@Phiabink; fijn dat Famosa weer helemaal de oude is Lachen! Mag ze weer lekker biksjes eten Knipoog!
@elady; wanneer komen er nou eens foto's van Lady??! Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:34

Oh, mn foto's zijn al klaar met uploaden Lachen! Ben trouwens niet meer naar het bos geweest, mijn zus wilde niet mee en ik mag niet alleen voor het geval er iets gebeurd Knipoog. Dus ik heb zelf maar even buikfoto's gemaakt!
Ik was zo blij vandaag he Haha!, dr 2e singelstoot moet echt al een gaatje losser Haha!. Ik singel altijd nog 1 gaatje aan als ik erop zit, maar ik kreeg de 2e er echt niet meer in. De eerste zit eigenlijk ook net wat te strak, dus ik denk dat ik maar eens een gaatje ertussenin bij ga prikken Party!! ! ZE WORDT DIK Haha!! Whoehoe Haha!.

Maar goed, ik had foto's gemaakt zei ik. Allereerst een foto van Ivanka's kapsel:
Afbeelding
En ze schuurt niet eens Clown ! Toen ze bij mij kwam had ze echt een dun staartje, kwam door de zomereczeem ook en toen had ik haar de boett gegeven. Staart begon weer helemaal te bekomen, maar het is echt een ramp bovenin.. staat altijd precies de verkeerde kant op Haha!.

En zie hier, de dikke buik van 172 dagen oud Cool
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:37

Hier nog een van Lisa, die groeit ook al lekker Haha!
Afbeelding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:35

Citaat:
@elady; wanneer komen er nou eens foto's van Lady??!
Ik moet ze even oploaden, lukt nog niet heel erg. Welke site was het nou die jij ook gebruikt Clown
Lady is ook moeilijk aan te singelen, Ik heb zo'n dressuursingel, maar ppff...moet er echt moeite voor doen. Ze blaast zichzelf steeds meer op, of ze wordt gewoon echt dik Haha! . Halverwege het losrijden singel ik nog even een gaatje aan, dan denkt ze dat ze klaar is en dan kan ik even snel aansingelen (ahh...best zielig Nagelbijten / Gniffelen )
Maar Ivanka wordt dik zeg, merk je al wat aan d'r hum?

Nog even over die tepelmassage...ik was hem gewoon schoon aan het maken (pff...zat veel modder tussen van de afgelopen week in de bak) en tja...ze vond het zo lekker...paardje moet toch ook aan haar trekken komen Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:36

@ MissSol, jeetje wat een duidelijk verschil zeg! Zo slank als ze was zie je nu duidelijk een flinke buik!

@Ilindra, man, hoe bedoel je zwanger?? Haha! Hele duidelijke zwangerschap, zelfs de deken kan niks meer verbergen!
Hoe lang heeft zij nog? Niet lang meer toch?

@Boldy, geweldig filmpje!! Echt heel leuk!

@ Phiabink, ik moet eerlijk bekennen dat ik het helemaal niet eens zo lelijk vind hoor, die staart! (wil niet zeggen dat ik het bij mijn merries ga knippen Clown )

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:40

@ Tinne (sorry, was je overgeslagen) daar zie ik ook mooi verschil!
Enne, wat betreft haar staart, nou las ik van de week een theorie dat als de bovenkant van de staart van de merrie wat krullerig en waaierig wordt het een merrie veulen betrft, blijft het recht langs de staart wortel hangen, dan een hengst.
Dit lijkt dus op een merrie veulen op komst Haha! !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:50

Met Simply gaat het gestadig allemaal door. Ze loopt heel veel rond met haar staart opzij en begint nu af en toe ook naar naar buik te kijken en eventjes een piep klein beetje onrustig te zijn op stal.

Vanmorgen ook weer uier foto gemaakt en ze worden steeds strakker en groter al weet ik dat ze nog een heel end te gaan hebben, is het toch erg leuk om te zien.
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:53

Hahaha *LOL* Jeddah, ik moest even heel hard lachen om je bericht Haha!!
Dat zou wat zijn *LOL*! We zullen zien of het écht waar is, nog maar 5.5 maand hoeven we erop te wachten.. Rolleyes
Maar telt dat ook als die staart ook zo is als er geen veulen in zit.. Schijnheilig

Leuke uier-foto overigens Knipoog! Ziet er ook niet zo heel erg leeg uit daar Tong uitsteken!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:00

jeddah schreef:
Vanmorgen ook weer uier foto gemaakt en ze worden steeds strakker en groter al weet ik dat ze nog een heel end te gaan hebben, is het toch erg leuk om te zien.
[/img]

Jeetje! Die zijn echt flink! Bold heeft echt nog bijna niks. Er zit voor haar uier een klein beetje verdikking, maar voor de rest lijkt het er nog maar weinig op. Nog even wachten..!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:18

jemig, wat een buiken weer! Je ziet nu haast geen merreis meer waaraan je het niet ziet!

simply's uier begint echt al goed vol te lopen zeg!! Lachen