[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 23:28

Het wachtbankje raakt bijna vol zo! Haha.

Hier Jolene ook gedekt zag ik vanmiddag. Pas net hengstig dus even zien hoelang ze dat volhoud.

Ze staan met zijn allen sinds vanmiddag op de zomerweide. 5 merries, 4 veulens en de hengst.
Jolene
Afbeelding

Deze dame is ook nog hengstig. Loopt op het eind

Afbeelding

Samen met de heer der weide. Ze kunnen bijna verstoppertje spelen in dit gras :')

Afbeelding

Deze dame in het midden moet nog. Net hengstig geweest, had haar afgelopen week bij de hengst kunnen zetten maar die had er al 2 hengstig dus deze dame schuift een ronde op. Anders krijgt Thor het wel erg druk :')
De schimp is al drachtig.

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 00:22

Prachtige merries heb je toch Chantal <3
Als je er ooit een vindt in formaat dat ik erop pas hou ik me aanbevolen. Genot om naar te kijken is het absoluut, zeker in zo'n prachtige weide!

Gefeliciteerd voor alle drachtige! Drachtig gekocht is een gemak, maar dan moet je het wel doen met de hengstenkeuze van een ander, lijkt me toch ook weer net niks.

En duimen voor iedereen op het overvolle wachtbankje, dat wordt een heuse veulenboom volgend jaar, hihi.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:56

Wat een rijkdom cp112 <3

En wat lekker dat je de natuur zo zijn werk kan laten doen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:01

AM, het is bijna 2 juni! *\o/*
Sammie x White Dream lijkt me heel gaaf! <3 Maar laten we hopen dat ze gewoon drachtig is!

YvK, wanneer zit je op dag 18?

Gefeliciteerd CP!

Pradadaan, schiet niet echt op zo. Ik hoop dat het mooie weer meewerkt en dat er woensdag een beetje schot in de zaak zit!

Gefeliciteerd Dennenbom! *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd JDVL27!

Olga, ik ben zó blij voor jou! :D

Caresse, succes met wachten! Tot de 11e zit ik gezellig naast je :)

Gave foto Kabayo!

Knappe Rival! En vreselijk knappe hengst! Nu al benieuwd naar je 2022 baby! <3

Marjoleine8 en petravdmeerx, kom er gezellig bij :)

Hoe is het scannen vandaag gegaan, floripori?

Ik moet moet 1,5 week wachten, maar kijk dan, hier wil je toch een tweede van? <3

Afbeelding

goldenarrow

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:37

Heerlijk CP! Vindt dat toch altijd wel mooi als je ze zo in kudde verband kan hebben!

Knapperd hoor Cynthia!

Net met Intissima de 6 weken scan gehad en alles zag er netjes uit, nu kan het echte lange wachten gaan beginnen :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:42

Oh wow Cynthia, wat is hij knap <3 <3

Daar wil je wel een stal vol van hebben :))

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:27

Morgen Sterre insemineren!!

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:15

Caresse07 spannend nog 17 dagen wachten.

SparkYY_8
vroeger (bijna 20 jaar geleden heb ik op een stoeterij gewerkt #ik word oud _O-) hadden we ook een merrie het HAF (volgens mij een dure naam voor bloedei maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen) dat was toen eind seizoen omdat na het hengstig spuiten niet weg was, we hebben haar toen ingezet in de springsport en daar sprong ze de sterren van het dak en toen niet meer mee gedekt omdat zet in de sport zo goed deed. Normaal werden ze ingereden en geinsemineerd, eerst een veulen en daarna pakten we ze op voor de springsport als ze goed genoeg leken.
Mijn eigen merrie heeft 2 jaar geleden een bloedei gehad en die konden we eraf spuiten en daarna is ze drachtig geworden alleen is het ergens na de goede hartslag scan mis gegaan (of het toch een verband heeft met elkaar)

Knolselder
wat leuk je eigen gefokte hengst erop, maar pff wat een takke eind rijden. Had je hem beter dichterbij huis kunnen verkopen :o

Balko wat stom dat het ei niet gesprongen is, hopelijk springt het nu na opnieuw insemineren wel goed (ga je weer chorulon spuiten nu?)

cp112 haha die roos, dat is erg duidelijk zo, ideaal zo'n knapperd die echt checkt.
Spannend met Jolene, ik ben ook geen voorstander van eruit/erin maar als ze slecht pakt zou ik het ook meteen proberen. prachtige foto's

Saradominnn sit back and relax, op het wachtbankje... Wat voor combi heb je?

AM_Horses Wild thing ik hoop zo dat je drachtig bent en alles goed verloopt na de ellende, zo lastig soms dan ga je inderdaad soms spoken zien O:)

Marjoleine89 Alles goed gegaan met insemineren? Nu weer scannen of het ei weg is of meteen op het bankje gaan zitten?

ZwarteHeks erg he, je kijkt even een dag niet en je moet flink bijlezen _O-

Eretria pff lastig zo, snap je twijfels

Kabayo wauw prachtige foto's <3 en je mag ook weer afwachten

Selente Ja hier ook switchen tussen de 2 topic's, ondanks dat er hier geen veulen is vind ik het wel leuk om nog de andere veulen te bekijken, haal er nog steeds troost uit
Diablue PS is echt een gaaf dier! Hoe is zijn karakter? Ik heb toen ik nog bij de springstal werkte Stakkato zelf op stal gehad en soms mogen rijden, maar poe die kon soms aardig karakter tonen >;)

jennyk Hoihoi, leuk wat heb je voor merrie gekocht?

Neonlight nog even geduld en blijven zitten op het bankje

Eef_Bam goede timing

baudyh
Ik denk dat de zon veel gaan doen voor de merries

StalMelyn spannend ik hoop op een goede uitslag, ik duim mee

superpony de paardenhandel is zo raar momenteel, gelukkig doen de "oudjes" het goed

Cioccolato als je een nu hengstige merrie koopt kan het nog net toch := wel een speld in een hooiberg

petravdmeerx altijd extra spannend als er een kans is op een tweeling

Jeetje het wachtbankje zakt bijna door zijn hoeven _O-

floripori17 hoe was de scan?

mirjamalvaro top, de scan wat dus perfecto

Cynthia82
Zo'n knapperd wil je er inderdaad 2 van hebben lopen <3

goldenarrowgefeliciteerd

Zo ik ben weer bijgelezen :Y)
Ik was druk bezig met de boekhouding te doen maar moest even een time out van alle cijfertjes anders ga ik fouten maken. Dus even een uitgebreide bijlees post op de computer

Net kreeg ik nog een appje van de hengstenhouder, die wou graag weten of Wirolieta drachtig was, zo leuk dat ze zo met me meeleven. Na het overlijden van het veulen heel brutaal gevraagd of ze me financieel wat tegemoet konden komen zat wel een addertje onder het gras... er moest ook kaas komen _O- Ik maak sinds een jaar hobby matig kaas van de melk van onze eigen koeien. Nou ze kunnen een hele kaasproeverij krijgen _/-\o_

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:26

Haha leuk Olga, dan geef je uit alle liefde kaas!

Sterre had ei van 4.5 en mooie baarmoeder. Dus inderdaad perfecte moment. :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:37

Olga wat ontzettend lief! Zulke hengstenhouders zijn echt goud waard hè. <3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:43

Kabayo schreef:
Baudyh 3 en 4 juni, doe je die niet op 1 dag? Spannende tijden voor jou!

Ja we laten ze beide 4 juni scannen. Dan komt de DA aan huis. Anders blijf je heen en weer rijden.

Vanmorgen is ons laatste veulen geboren.
Een merrie veulen van IL Divo x ooseven.
Groot bruin merrie veulen. Met allen een kol.

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:46

Ja theoretisch zou dat kunnen. Maar met zon gek seizoen en dan verhuizing voor de merrie gaat mijn voorkeur naar een drachtige. Met hartslagje al. Ik heb de tijd dus wil die ook nemen :j

Tenzij er nu iets op mn pad komt. Maar dat denk ik niet _O-

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:14

Ik zou ze een hele berg met kaas toesturen Olga! _O- Zo waardevol als ze met je meedenken en vooral meeleven. Zou toch mooi zijn als er nu dan een prachtige mini naast komt te staan. :j

Momenteel ben ik ineens niet meer zeker over m'n hengstenkeuze. Vanuit de stalhouder ineens een advies gekregen, maar heb dus ook nog met een andere grote fokker met veel kennis gebeld en die gaf nog een ander advies (die kent de hengsten uit het buitenland niet zo heel erg goed, dus daar doet hij geen uitspraak over). Diablue had zelf hele goede punten. 9,5 voor algemene indruk en temperament, 9,75 voor karakter en een gemiddelde score van 9,29.
Met druk op de ketel zal er uiteindelijk wel een keuze gemaakt gaan worden. _O-

Cynthia, begin gewoon een stal met Idrisjes! Maar dan ook in meisjesvorm <3
Laatst bijgewerkt door Selente op 31-05-21 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:19

Jullie gaan zo hard, dat lukt me even niet als ik mn drukke werkweek heb sorry! Na donderdag kan ik weer uitgebreider reageren.

Ik lees wel alles en ik zie knappe veulentjes, drachtige merries, kloppende hartjes en een doorgekrakt wachtbankje. Top, seizoen in volle gang dus :D

Eindelijk is het mooie weer er, hopelijk doet het veel goeds voor de merries!

Ik heb een afspraak gemaakt voor komende zondag om Wainonia te scannen. Ik vind het ZO spannend, jeetje.. ze loopt er tot noch toe relaxed bij, we wachten maar af!

Mag ik mijn veulentje van dit jaar ook even spammen? <3
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:26

Super leuk olga

Fijn als hengsten houders meeleven. Zou ik zelf ook doen gok ik, als ik hengsten zou hebben. Het geeft je veulen niet terug maar alle beetjes troost helpen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:53

Mooi veulen BaudyH, Gefeliciteerd.

Cioccolato, Ik heb ook zoiets van; als een merrie drachtig is, kan het veulen ook verkocht als het niet mijn hengstenkeuze is. Maar ben wel een enorm watje wat dat betreft.

Ik kocht mn merriein 2018 drachtig, maar zonder veulen, dus ze bleef tot afspenen daar. Niet te vaak gaan kijken en afstand gehouden.
Vorig voorjaar kwam dat veulen/jaarling al te koop met een blessure. Was al bezig met hengsten kijken, maar heb lang getwijfeld en toen te laat begonnen met dekken.
Soms wel spijt gehad, maar vond het risico vanwege de blessure te groot.

Nu nemen we ook alle risico's als je zelf fokt, maar je moet maar geloven dat het ook vaak wel goed gaat.
Soms wel echt lastig als je elke dag oproepen ziet voor merries zonder veulen of moederloze veulens en mensen die veulen en of merrie verliezen. Je bent je bewust, maar als je het leest, is het toch confronterend.

Leuk als hengstenhouders meeleven en mensen ook wat gunnen. Ondanks dat ik begrip heb voor de drukte, kon ik met sommige moeilijk in contact komen en heb dat wel laten meewegen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:56

Uiteindelijk is een paard hetzelfde als een risico.
Is het niet met dracht is het wel koliek, hartfalen, benen breken, blessures etc..

Waarom hebben we eigenlijk paarden?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:33

Cioccolato schreef:
Uiteindelijk is een paard hetzelfde als een risico.
Is het niet met dracht is het wel koliek, hartfalen, benen breken, blessures etc..

Waarom hebben we eigenlijk paarden?

Ik roep elke dag minimaal 2x; we nemen noooooooooooit meer dieren.

Er is er hier ook niet 1 geheel normaal. Ze doen dingen dat we dagelijks denken; hoe vind je ze? Maar meestal kies ik wat uit of loop ik ergens tegenaan, dus het is mijn schuld.

Van mijn man mag ik echt geen dieren meer mee naar huis nemen :o

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:43

Weer heel wat pagina's verder hier!

Baudyh gefeliciteerd met het veulen *\o/*

Pradadaan jammer dat de cylcus nog niet opgang komt.

Dennenboom gefeliciteerd met de dracht!

Selente & Cynthia volgende week maandag kunnen we gaan scannen. Dus nog een weekje geduld kweken.
Cynthia mooie foto hoor!

Eef Dat is goed getimed om ze weg te brengen.

Olga hele dozen vol kaas voor de HH :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:44

Oh wat geweldig Olga <3 Dan maak je inderdaad met liefde de kaas voor ze :j

MirjamAlvaro: klinkt inderdaad als precies het juiste moment, spannend weer

Baudyh: knap veulen <3 En 4 juni begint al aardig op te schieten :)

Salente: oei ineens twijfel over de keuze van de hengst, dat is lastig. Volg vooral je eigen gevoel.

Muronia: spannend zondag dus := jij ook al een knapperd dit jaar <3

Tja paarden/dieren en zorgen := Soms vraag je jezelf wel eens af waar je aan begonnen bent :o
Maar ik zou niet zonder kunnen hoor :n

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:36

Even ego post:
Links een ei van 3,8 da wil woensdag weer komen. Was er zelf niet bij ivm examens. Maar de baarmoeder was nice goed hengstig van wat ik begreep. Hij belt mij later terug. Ben bang dat woensdag terugkomen te laat is...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:40

Als de baarmoeder niet hengstig is dan kan je nu nog niks, dus vind ik woensdag niet raar. Maar duurt het nog een dag voordat je dan sperma hebt? Dan zou ik wel vragen voor morgen einde van de dag zodat je woensdag eventueel kan insemineren.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:09

Zoooo, die baby is hopelijk ook in de maak :D
Afbeelding
Ik moet alleen een andere merrie brengen, want ik krijg deze niet terug zegt ze _O-

Saradominnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:11

Cp112
Wauw prachtig zon zomerweide en erg makkelijk dat je een eigen hengst hebt met zoveel merrie's haha is een feestje voor hem!
Heb je nou niet vaker last van tweeling dracht door het natuurlijk dekken? Ik heb mijn merrie 3 jaar terug naar een hengstenboer gebracht voor natuurlijk hij is er toen 2 keer op geweest en toen bleek bij 18 dagen scan dat er 2 zaten :')

Cynthia82
Prachtig veulen ik snap inderdaad dat je er nog zo een wilt! <3

Goldenarrow
Fijn dat alles goed was bij de laatste scan en nu heel veel geduld hebben!

Olga89
Mijn merrie is een FriesXHackney van 1.54 en dit jaar hebben we de hengst Curro XLI gepakt :D
Wat fijn dat je hengstenhouder graag op de hoogte blijft, haha ook leuk dat ze om je eigen kaas vragen veel succes ermee!

Mirjamalvaro
Super moment! Nu afwachten..

Baudyh
Gefeliciteerd hopelijk alles goed verlopen! Mooi veulen.

Inderdaad een dier is een risico je gaat er zoveel van houden, je wilt alles voorkomen het geeft je een hoop stress en werk ondanks dat willen we nog meer dieren, want we houden zoveel van ze <3

Floriporie17
Als de baarmoeder niet goed hengstig is heeft het ook geen zin volgensmij, een ei van 3,8 kan best nog even blijven doorgroeien. Als je het niet vertrouwd laat je ze morgen toch weer scannen?

Aan allen succes met insimineren en wachten *D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:33

@saradominnn ik fok nu 11 jaar, +- 35 veulens totaal met altijd natuurlijke dekkingen. 1x een tweeling gehad bij 18 dagen. Dus nee ik kan niet zeggen dat die kans hoger is bij natuurlijk dekken.