[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:17

Ik had altijd vroege veulens in maart of april als alles meewerkte. Handig voor het showseizoen en keuringen dat er geenerries op springen meer staan. Maar wou in de toekomst toch liever pas in mei veulens, gezien dat showen stiller ligt.
Helaas dachten Wiske en Olaf daar anders over, dat zal voor eind maart zijn denk ik.

Change3x

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:21

Mijn merrie is van eind juli maar was nog een maand te vroeg geboren zelfs, als je er maar 1 hebt maakt het inderdaad niet zoveel uit. Alleen wat later beginnen met africhten. Dan is een halfjaar verschil wel groot. Maar goed, als je voor jezelf fokt maakt dat ook niet uit. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:22

Olivia is alweer 100 dagen drachtig. :=

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:47

Jeetje wat een pagina's erbij. Gefeliciteerd voor alle drachtige en hopelijk veel geluk voor degene waarbij het niet zo wilt lukken.

Ik ben er momenteel niet zo met mijn hoofd bij met zoveel bladzijdes al lees ik wel alles netjes door en zie ik mooie combinaties, maar mijn zusje ligt momenteel weer in het ziekenhuis en is gestopt met eten en drinken. Dus ene keer heb ik heel veel zin in de paarden en andersom denk ik echt pff als het dit jaar/volgend jaar maar allemaal goed gaat en niet weer zo'n klap krijg.

Wel heb ik afgelopen weekend mijn meisje Lynn opgehaald bij de hengstenhouder. Zij is drachtig gescant dus weer wat leuks om naar uit te kijken. We verwachten 2 veulentjes dus volgend jaar als alles goed gaat.

Fallen Ash Eagles Lady Lynn
Afbeelding

x

SMM Billy I Cee Diamonds
Afbeelding

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:50

Oehhh daar komt sws een knapperd uit :wow:

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:22

mooie combi Rowan <3

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:24

Wat een leuke combi!
Mocht mijn merrie na 18 dagen niet meer drachtig zijn(laten we hopen dat ze dat wel is natuurlijk!), wil ik het nog 1x proberen. Een veulen in juni vind ik nog wel kunnen, juli vind ik persoonlijk laat.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:55

Gefeliciteerd Rowan! Heel mooie combi.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:56

Heftig marije
Niemand zou zen kind moeten begraven. Vreselijk zeg. Dikke knuffel. Het leven is hard maar wat jij meegemaakt hebt, is wel zeer hard.

DL oh je zus nog steeds niet aan de betere hand? Ik blijf duimen voor haar.
Leuke combi

Evelien RBP royal belgian palomino. Ik ben geen bqha belgian quarter horse association fan vermits ze vorig jaar bijna failliet waren en je dan van Amerika geen papieren meer kon krijgen. En een gewoon paspoort zonder afstamming vind ik maar niks. Dus ik vraag aqha papieren aan en rbp erbij. 5panel hoef ik niet te doen vermits beide ouders negatief zijn.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:01

Citaat:
Evelien__, wat jammer dat Kazan niet gepakt heeft bij je merrie. Sperma misschien toch te lang onderweg geweest onder de niet juiste omstandigheden? Ik dacht gelezen te hebben dat je het zelf opgehaald had. Ik heb zelf nog Zangersheide geïnformeerd over de sperma kwaliteit van Kazan omdat ik nu ook twijfelde, maar hij schijnt merries zeer goed te bevruchten. Hopelijk krijg je je merrie alsnog drachtig nu!!

Klopt; ik heb het de 3de maal zelf opgehaald. Daarvoor is het 2x meer dan 8u onderweg geweest met EquiXpress. Ik heb er 2u (enkel) over gereden. Nu switchen we naar een andere omdat de voorwaarden van Zangersheide 3x dezelfde hengst en dan switchen is. Ik heb ook gehoord dat hij zeer goed bevrucht, dus daar ligt het volgens mij niet aan. Daarom dat het volgens mij idd aan de combinatie ligt.

Mooie combi Dustinlover!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:19

Sterkte met je zusje Dustinlover en gefeliciteerd met de dracht.
Knappe combinatie.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:20

Kom ook gezellig mee lezen, als dat mag!

Mijn merrie Halakea is gedekt door de hengst Koning DG. Helaas de eerste ronde niet gelukt, ze had een ei van 35mm en de veearts had er niet op gerekend dat ze zo vroeg al zou gaan ovuleren.... dus net te laat geweest met insemineren, helaas...
Gelukkig is het nu wel gelukt en is ze eergisteren drachtig gescand op 16 dagen! Nu ongeduldig wachten op de volgende scan voor het hartje *\o/*

Dit zijn Halakea (v. Ijsselmeer x Fair Play) en Koning (Bordeaux x Jazz)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:48

Leuke nieuwe combi's :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:55

Evelien, hopelijk nu wel raak!

Libera, mooie merrie en mooie hengst! Ik ben gek op vossen. :D

Mocht mijn merrie drachtig worden hoop ik natuurlijk ook dat er een vos uitkomt. Of een zwarte net zoals zij. 8-)
Afbeelding

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:49

Wat afschuwelijk marije om een kind te verliezen. Als ik dat lees als moeder wordt ik er acuut naar van. Begrijpelijk dat je je hoofd dan niet naar de paarden hebt staan.

DL, wat rot dat het slecht gaat met je zusje. Sterkte.

Evelien; ik hoop dat het werkt en je merrie drachtig raakt met de andere hengst.
Fleur wordt over een dag of 10 gescand, of even kijken wanneer de DA er toch al is voor de koeien.

Daarnaast voor de dames die drachtige merrie hebben:gefeliciteerd

En nu ga ik gauw zooi opruimen, kinderen verzorgen, paarden. Allemaal toch wat bewerkelijker met badjes van kinderen, binnen en buiten zetten van paarden etc.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:55

Wederom sterkte Rowan, hoop dat ze je zusje kunnen overtuigen dat eten toch echt beter is voor haar.
Wat een spannende tijd zitten jullie in nu.
Hoop dat je paardjes je toch wat afleiding kunnen geven.

Ik had nog nooit van IJsselmeer gehoord, die moest ik even opzoeken.
Begrijp dat het een Groninger is die in Amerika Grand Prix loopt.
Ben benieuwd wat er uit deze combi komt.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:03

Marije wat naar zeg. Moet eerlijk zeggen dat dat mijn grootste nachtmerrie is sinds ik moeder ben.
Duimen voor een mooi gezond veulentje!

Verder nog een hoop merries die geen veulentje lijken te willen >;)

Bij mij ook nog steeds 1 drachtig en de andere gaat deze week voor de 4de poging.
Vanmorgen gescand op dracht maar helaas dus leeg -O-
Wel beginnend hengstig dus donderdag avond weer scannen en hopen dat er nu gewoon netjes 1 ei doorzet

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:23

Ajesca wat balen! Hopelijk deze ronde meer geluk.

Marije dat is ook niet niks.. zo hoort het allemaal niet te gaan..

Libera gefeliciteerd!

Dankjulliewel voor de lieve berichtjes!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:42

BusyMissy schreef:
Wederom sterkte Rowan, hoop dat ze je zusje kunnen overtuigen dat eten toch echt beter is voor haar.
Wat een spannende tijd zitten jullie in nu.
Hoop dat je paardjes je toch wat afleiding kunnen geven.

Ik had nog nooit van IJsselmeer gehoord, die moest ik even opzoeken.
Begrijp dat het een Groninger is die in Amerika Grand Prix loopt.
Ben benieuwd wat er uit deze combi komt.

Het is een Gelderse hengst :)
Merrie oogt overigens helemaal niet Gelders

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:48

Wat heftig marijke.. Snap dat je even niet bij de paarden zit. En dat is ook helemaal niet erg.

Sterkte met je zusje dl.

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:52

Bijleespost vanaf telefoon, dus even kort. Heftig zeg Marije, sterkte!

Knolselderij Ik vind het idd ook wel een leuke combi! Was me niet opgevallen dat het een foutje was als je het niet had gezegd, maar begrijp wel dat je baalt omdat je graag een andere hengst had gehad.

Zag nog wat nieuwelingen voorbij komen, welkom allemaal!

En degene die drachtig zijn gescand nog gefeliciteerd en degene die nog bezig zijn succes!

Ik zit rustig op het wachtbankje en mijn merrie is een echte bitch op het moment, normaal al dominant maar vandaag heeft ze tot 2 keer toe (dat ik gezien heb) de andere de inloopstal uit getrapt. Paar minuten later stonden ze weer te kroelen (wat ze normaal niet zoveel doet)... Zwangerschapshormonen, of gewoon uberbitch? :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:24

Jeetje marije heftig. Dan snap ik dat paarden even niet belangrijk zijn. Duim voor een mooi bont veulen volgend jaar.

Knolselder een niet geplande combi gemaakt. Maar ze is wel drachtig en er komt vast wat moois uit. Niet druk om maken zou ik zeggen.

Hier vanmorgen al om half 8 bij de da. Mevr G is haar ei(eren) kwijt en nabehandeling gehad ( doet onze da standaard als het al 2 x mislukt is. Nu tot 8 juli op het bankje.
Morgen avond met Cassio heen die nog niet echt hengstig lijkt . En woensdag avond met meys voor de 30 dgn. Hopelijk daar meer geluk. En zaterdag met diantha heen voor 16 dgn. Weer druk weekje dus.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:05

Hier een rare merrie. Merrie 3 dagen na hengstig spuiten bij da gebracht om goed op te volgen. Geen ei te zien, baarmoedermond zacht, iets vocht erin dus naar verwachting begin van hengstigheid. Er zaten nog wel 2 geel lichamen. Vorige keer dubbele eisprong gehad,dus dachten daarvan maar hadden toen eigenlijk al weg moeten zijn. Blijkt nu dat ze dus al op 2/3 dagen na spuiten de eisprong heeft gehad.Weer gemist dus. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Ze blijft nu op de kliniek voor de nieuwe cyclus en dan nu opvolgen vanaf dag 1. Wordt vervolgd...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:13

Het zit je niet mee Busymissy!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:26

BusyMissy. Idd een rare merrie. Zit niet echt mee :(:)

Baudyh. Duimen draaien...

Marije. Wat heftig... Heel veel sterkte Y;(

Zonnetje. Ik denk drachtig :j

Libera. Gefeliciteerd!

Ajesca. Wat balen. Hopen op meer succes deze poging.

Evelien. Duimen dat een andere hengst wel pakt!

Dustinlover. Gefeliciteerd met de dracht. Jeetje wat heftig van je zusje. Sterkte!

Vrijdag ochtend wordt Esmeralda gescand op dracht. Ik reken er maar niet op, dan valt het altijd mee. Wild Thing laat ik ook gelijk weer scannen, hopelijk kunnen we dan de groei van het vruchtje goed zien :j