Hier ook al 2 2ling drachten gehad en gelukkig nog nooit n probleem mee gehad met wegknijpen (en nooit gescand op 16/17 dagen)....
Ik ga gewoon mijn gevoel volgen en die zit wel goed, we denken ook niet dat t 2e ei gesprongen is maar willen gewoon voor de zekerheid nogmaals scannen.
Fotsy wat een knapperds!! Die hengst is ook zo gaaf!!
Bij mij werd er heel erg getwijfeld da had echt goed gekeken of er niet toevallig nog 1 zat maar hij kon zo geen 2de vinden maar hij zei ook dat het niet de eerste zou zijn die verstopt zit. Ik zou met 30 dagen weer scannen maar hij zegt beter met 45 want de eerste 6 weken zijn ze in de “risico” fase daarna gaat het (meestal) goed dus ik wacht nog wel even. Beeb is voor nu omgedoopt tot “blubje” Haha
pretty
Geplaatst: 29-06-18 19:15
Hier ook ooit een deel van een tweeling gecrushed met succes voor de 18 dagen.
Aah goed nieuws Fotsy! Wat een leuke scan ook om te zien. Bijzonder is dat toch he
Hier op 18 dagen gescanned maar we wisten al dat het geen tweeling kon zijn, zat 1 mega-ei en 1 mini-ei 24 uur na inseminatie. Ik scan nog 1 keer op kloppend hart, en verder niet meer. Mijn merrie is niet fijn met scannen (nerveus en knijpt), en scannen kan toch een risico zijn. Vorige merrie was er zo relaxed in, DA zei ook al, die kun je iedere dag scannen en dat maakte bij haar geen reet uit.
Het klinkt wel zo enorm zot he...tweelingen crushen...Alsof er een bulldozer overheen rijdt
Paint_Lover
Geplaatst: 29-06-18 21:37
Wij hadden het daar gisteren met enkele van mijn stalgenoten ook nog over en toen zei ik, 2e vruchtje zegt hi en ik zeg bye (waarna de da m crushed)....
We hebben iig enorm gelachen maar luguber is het ergens ook wel....
Vulina
Geplaatst: 30-06-18 11:09
Ons lieve oudje wordt vandaag weer geinsemineerd, in de veulen hengstigheid. Ze kreeg dit geweldige veulen dit jaar in mannelijke vorm, dus ik heb terug gedekt, met hoop op de vrouwelijke vorm hiervan
Kabayo
Geplaatst: 30-06-18 16:23
Mooi veulen vulina!! Hopelijk gunt ze je zo een in merrie vorm
Fotsy maar tot 1 juli. Wat kort zeg. Super dat alles ee nog gezond zit!!
Barb dankje! Ooo zo. Ik dacht dat je zei dat er eitjes waren haha. Ik blijf duimen voor je!
Hier beide merries gependeld. Hij zegt beide een hengst. Zou leuk zijn! Maar volgens de pendel is zilver dus wel drachtig. Ben erg benieuwd of het klopt
Fotsy
Geplaatst: 30-06-18 17:03
Oh zou wel helemaal het einde zijn he vulina eentje zo in merrie vorm.
Had gisteren iets eigenaardigs gehoord over een veiling van embryo’s onder andere heeft die meneer eentje van comilfoo en eentje van totilas geveild, jeetje die gaan geld en dat zijn nog geen eens veulens ze zaten wel al in draagmerries en die merries zijn gelijk mee verkocht natuurlijk. Was iets helemaal nieuws voor me
Zou je twee hengsten willen kabayo? Duimen dat silver dragend is.
Ja das kort he 1 juli.
pretty
Geplaatst: 30-06-18 18:05
Hopen dat het klopt dan Kabayo!
Fotsy niks voor mij die handel.
Vulina duimen dan maar voor de vrouwelijke variant!
Gefeliciteerd voor alle goed-nieuwsers! Jullie kunnen nu lekker gaan loungen i.p.v. op doe harde houten bank haha!
En succes voor degene die deze week moeten scannen!! Hopelijk allemaal goed nieuws
Ik zit nogsteeds op het hengstig-staren bankje.. 25 mei was de laatste hengstigheid dus Juni hebben we al verspeeld helaas. Morgen weer even contact met de DA en dan misschien toch maar hengstig spuiten. Na 4x scannen kan het toch niet zijn dat ze het vruchtje gemist hebben lijkt me
Duurt ff voor ze hengstig is Sparky. Lijkt me ook niet dat ze het vruchtje dan gemist hebben.
Seven
Geplaatst: 01-07-18 21:14
Zo ik moest weer even flink terug lezen
Heel interessant het uitwendig scannen, ben benieuwd hoe dat er uit ziet kwa scan. Dat vraagt om een foto verslag
Kabayo Wat mooi die foto op de voorpagina. Echt een spetterende foto
Cubalibre Alvast een voorzichtige gefeliciteert met de dracht
Woogy Fijn dat er weer een gastmerrie klaar is, geeft vast weer wat rust Hier was de hengstigheid ook wat langer weg en wisselend ik hoor het veel dit jaar.
Fotsy Wat mooi om te zien hoe het veulen er in de baarmoeder bij ligt
Tweeling crushen maar niet te veel over nadenken krijg er dan altijd beetje raar gevoel bij
Vulina Die is same zal helemaal top zijn he wat een mooi getekend ventje
Kabayo Ben benieuwd of het klopt volgend jaar.
Fotsy De embryo veilingen ja die lijken de laatste jaren steeds meer voor te komen. Best een risico je kan gewoon niet voorspellen hoe het veulen word en welke genen tot uiting komen als ze al geboren worden. Maar aan de andere kant dat heb je als fokker ook
Courtjuh Spannend en het wacht bankje en je keuring Wat voor merrie heb je (kan het niet meer bij houden )
Ik mag van het wachtbankje onze merrie is vandaag drachtig gescand van just wimphof.
Bedankt Linda Was even spannend naar drie keer eerder proberen Nu weer wat onzekerheid natuurlijk maar we gaan er vanuit dat er volgend jaar weer een mooi veulen naast hobbelt.
Luna2006
Geplaatst: 01-07-18 21:48
linda2008 schreef:
Sara, spannend! Nu kan het wachten beginnen. Zij was gedekt door Habbie toch?
Seven, gefeliciteerd
Door sampson is ze gedekt. Volgend jaar gaat ipv marley. Muis naar habbie. Marley fokt zo groot dat ik en evelien muis toch slimmer vonden
courtjuh
Geplaatst: 01-07-18 22:10
Seven schreef:
Ga je voor de dressuur of spring richting voor het ster predicaat?
Dressuur!
Seven
Geplaatst: 01-07-18 22:51
Leuk Hopelijk morgen een predicaat rijker
MDWStables
Geplaatst: 02-07-18 10:19
Mijn hemel... topic ontstipt, 30 pagina`s bijgelezen. Dacht al wat een stilte in dat topic
Gelukkig wel wat succes verhalen wbt dracht. Ik heb sterk het idee dat het bij velen wat moeilijk loopt met de cyclus. Zo ook hier. De laatste cyclus liep wel oké na het hengstig spuiten en ze is dan ook geïnsemineerd in onze vakantie. Hopelijk vrijdag goed nieuws. Anders denk ik nog 1 keer proberen.
Zeker als je afhankelijk bent van het weideseizoen op een pensionstal kan ik wel begrijpen dat het een keertje ophoudt. Wel heel jammer voor diegenen die dat besluit hebben genomen. Veel moeite en kosten voor niets.