[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:29

:') linda je bent er helemaal op :D ik ga niet meer kunnen kiezen straks wie weg moet maar ik bereid me al voor dat het veulen volgend jaar echt voor de verkoop is of het nu een merrie of hengst is :P

En wat als plan 'inkrimping' moest dienen, is beetje mislukt :o . Ik ga morgen kijken naar een nieuwe pony _O- deze keer is het niet mijn ingeving O:) maar mijn man >;) verkoop ik eentje, koopt hij er een andere bij |o weliswaar mag ik wel met de trailer heen en weer naar Nederland, ja naar Nederland 8)7 het kon niet gekker worden. Is wel een rijpony voor de dochter, nu Elsa mank staat en haar rijtoekomst nog onzeker. Het is ook jammer voor onze dochter, heb ik 7paarden/pony's staan en ze kan op geenenkele rijden. :oo

jeetje merrie4, jij bent ook goed aan het uitbreiden ;) straks zelfde probleem als mij :P

Elke oh wat jammer zeg, hopen dat ze nu dan nog pakt

sassie welkom, nog spannend dan allemaal

LinSa ik adem nog steeds niet hoor zelfs als veulen er gezond naast staat *D zorgen zorgen komen erna ook nog helaas. :roll:
En zelfs als ze 3jaar zijn, stopt het niet, onlangs mijn ene merrie mep gekregen en foto's moeten laten nemen en stukje van haar tibia. Het is altijd wat.

super van je muisje Luna, zij blijft leeg? Hoe gaat het met Luna?

AM Horses spannend morgen dan en al 88 dagen, das al bijna een mijlpaal. Duimen dat alles nog goed zit.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:43

Fotsy wat leuk een nieuwe pony's! Paarden heb je nooit genoeg van :D

Linda, toch nog de vierde :D drukte volgend jaar hihi. Ik heb wel genoeg aan eentje :')

Welkom sassie! Heb je ook een fototje?

Ooo spannend linsa! Ik duim voor je

Balen zeg elke... Hopelijk nu in 1 x klaar..

Am horses, zo al een beste mijlpaal 88 dagen. Hoop dat het nu duidelijk word.

Super luna!

Tiwi precies. Ik doe t voor de lol. Bij mijn pony klopte het wel.

Nicole288

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:44

Nog verschillende mensen bezig zie ik. Wij zijn als het goed is 'klaar' voor dit seizoen.

Zowel Elfje als oma Pur hartstikke drachtig! *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 07:12

Fotsy, zo lang er bij mij van alles mis blijft gaan of ik meer hengsten dan merries fok, zal de uitbreiding niet zo snel gaan :=
Succes vandaag bij de eventuele nieuwe pony ;)

Nicole, wat fijn gefeliciteerd.

AMhorses, 88 dagen al? Dat is al flink :D leuk!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 07:47

Proficiat weer met de drachtigen.

Balen zeg Elke; hopelijk wordt ze snel weer opnieuw drachtig en blijft ze dit.

Falke wordt vandaag weer gedekt en 3 dagen nagespoeld. Was toch weer een klein beetje vocht zichtbaar.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:47

Ook een slijmmonster genomen Sjintoo? Bij ons had naspoelen pas zin toen we het met precies het juiste middel deden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:07

Astrid en Nicole gefeliciteerd! Hopelijk blijft Purdy nu dragend!!

Ben even afwezig geweest door drukte met de ziekenboeg en gewoon even geen zin.. Alles zat tegen.. Harley gaat nog steeds niet zo best. Had gisteren ineens veel snot(pus) uit zijn neus dus toen dacht ik echt YES! Helaas werd hij wel weer benauwder dus toch gisteren dierenarts gekomen mede omdat Bo met een gezwolle uier van hier tot ginder liep(zoiets had ze nog nooit bij een kleintje gezien). Dus Harley op de ventipulin en slijmoplossers want hij klonkt slechter dan de vorige keer dat ze er was... Bo insectenbeet waarschijnlijk dus ook een spuit gehad. Wel een aantal gescant en toch zijn Empty,Celine en Jolene drachtig van harley voor volgend jaar!!!
Dit zijn dus de 5 combinaties voor Harley volgend jaar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan is er nog 1 drachtig van Vici en ben ik er nog 1 aan het dekken met Vici.. Komen er misschien nog 1 of 2 bij maar dan moeten ze wel nu hengstig gaan worden :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:50

Veel succes vandaag met te gaan kijken fotsy!

Gefeliciteerd nicole!

Hopelijk pakt het nu wel sjintoo!

Knappe combinaties rowan! Welke gaan met vici?

@fotsy: luna gaat met ups en downs nog steeds. In de zomer zijn de downs gelukkig een stuk minder. Is ze volledig pijnvrij en zijn de ups zo goed dat ze speelt met mijn andere dames.

Muis is pas nog gedekt geweest. Hoop dat het deze keer wel pakt want is de laatste poging dit jaar geweest.

Hier ook aan inkrimping bezig :) 2 hengsten gaan weg en volgend jaar na de veulens worden er keuzes bij de merries gemaakt. Mijn kudde is nu echt te groot met 7 paardjes.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:19

Hoi allemaal,

Graag zou ik me willen aanmelden in dit topic. Heb in eerdere dikkebuiken topic ook altijd genoten van het samen wachten op al die mooie veulentjes. (Ons laatste veulen Khaleesi uit shetlandermerrie Arya, Tinkerveulen Avelyn uit Sylke (toen de tekening uit de OP gemaakt is :P) en het jaar daarvoor de te vroeg geboren tweeling van Sylke)

Heel graag zouden wij een veulentje van Khaleesi willen. Helaas is ze van de eerste dekking niet drachtig geworden, maar op dit moment heeft ze een mooi groot ei zitten en is ze goed hengstig. Vandaag is ze voor de 2de keer gedekt en donderdag gaan we terug om te kijken of het ei weg is.

Khaleesi is nu 4 jaar, 83 cm, en super lief :D
Ze is beleerd voor de wagen en doet dit heel erg goed.
Mijn naam is Maartje, zelf ben ik 28 jaar en werk in een grote banketbakkerij. Naast Khaleesi heb ik ook nog een hele lieve tinkermerrie, Izzy.
Samen met Khalees:
Afbeelding
En haar knappe date:
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:58

Welkom maartje!

Sara vici heeft fleur drachtig dat is een merrie van Lorenzo vd appaloosa hoeve. Hij is nu 1 welshje aan het dekken en misschien nog mijn andere Welsh. Die zouden bij harley gaan maar dat kan nu dus niet.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:21

Sorry dames, even een ego-postje!

Er is een Baby-Bin in de maak! Eigenlijk niet verwacht. Dacht dat ze tegen hengstigheid aanzat, ze kwam ook met benen wijd en staart omhoog de opvoelbox ingelopen. Maar er zit toch echt een vruchtje! Ik ben zo blij! *\o/*

Nogmaals mijn combi:
Bindoctro x Don Cremello du Bois
Afbeelding

Hopelijk mag de rest zich ook snel bij de drachtige voegen!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:23

Gefeliciteerd!!!

Ik heb het gevoel dat er toch weer wat schot in de drachtigheid komt. Meerdere nu toch drachtig. Super fijn.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:44

Oh wat een leuke combinatie! Gefeliciteerd!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:11

Gefeliciteerd, toch weer een heel stel erbij! Ik mag vrijdag scannen, maar het zou me nietverbazen als ze donderdag al hengstig staat, zoals ze zich nu gedraagt.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:04

Gefeliciteerd Evita_3!
Succes met scannen Twinkelbel!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:10

Yes!!! Mooie hengstigheid deze keer. Netjes plassen voor de hengst, ei van 5,2 CM. Dus laat ons hopen. DA denkt dat het ei morgenmiddag zal springen

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:33

Sjintoo schreef:
Yes!!! Mooie hengstigheid deze keer. Netjes plassen voor de hengst, ei van 5,2 CM. Dus laat ons hopen. DA denkt dat het ei morgenmiddag zal springen

Nou we duimen hier mee hoor!!!! Succes

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:34

Twinklebel schreef:
Gefeliciteerd, toch weer een heel stel erbij! Ik mag vrijdag scannen, maar het zou me nietverbazen als ze donderdag al hengstig staat, zoals ze zich nu gedraagt.

Hopelijk toch een mooie scan vrijdag en heb ook jij een gelukje!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:38

Proficiat! Toch weer een aantal drachtig! :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:16

Gefeliciteerd Nicole!

Best ei sjintoo! Duimen dat het nu pakt

Twinklebel hoop dat het nu eens lukt bij jou. Duimen draaien

Gefeliciteerd Evita! Leuke combi

Welkom draakje. Leuke combinatie!

DL ook prachtige combinaties. Maar ik vraag mij af of deze hengst álle merries verbeterd. Als ik vragen mag, waarom alles onder deze hengst? :) geen aanval hoor, oprecht nieuwschierig

Afbeelding
Ze is inderdaad buikig. Al sinds haar eerste veulen. We zijn hard bezig om haar weer mooi te krijgen :)
Goed ingepakt
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:35

Kabayo, de hengst van Rowan (DL) is afgelopen hengstenkeuring kampioen geworden. Hij beweegt fenomenaal, heeft een prachtig koppie en is heel fijntjes gebouwd. Beweging en fijn beenwerk is iets wat vele paardjes binnen het NMPRS stamboek nog missen, dus ik denk wel degelijk dat hij al haar merries zou kunnen verbeteren. Ik zou hem ook op werkelijk al mijn merries durven zetten :j (maar dat is mijn persoonlijke mening hoor ;) Rowan zal zelf ook wel antwoorden)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:41

linda2008 schreef:
Kabayo, de hengst van Rowan (DL) is afgelopen hengstenkeuring kampioen geworden. Hij beweegt fenomenaal, heeft een prachtig koppie en is heel fijntjes gebouwd. Beweging en fijn beenwerk is iets wat vele paardjes binnen het NMPRS stamboek nog missen, dus ik denk wel degelijk dat hij al haar merries zou kunnen verbeteren. Ik zou hem ook op werkelijk al mijn merries durven zetten :j (maar dat is mijn persoonlijke mening hoor ;) Rowan zal zelf ook wel antwoorden)

Een perfect paard of dekhengst ben ik nog nooit tegen gekomen.
Maar bedankt voor je antwoord. Ik zit ook niet in de mini's, maar ik vind het altijd maar vreemd dat 1 hengst alle merries kan verbeteren.
Heb je ook merries drachtig van deze hengst Linda?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:47

Kabayo schreef:
linda2008 schreef:

Een perfect paard of dekhengst ben ik nog nooit tegen gekomen.
Maar bedankt voor je antwoord. Ik zit ook niet in de mini's, maar ik vind het altijd maar vreemd dat 1 hengst alle merries kan verbeteren.
Heb je ook merries drachtig van deze hengst Linda?

Ik zeg niet dat hij perfect is ;)
Ook hij heeft zo zijn "minpuntjes" maar ik probeer uit te leggen waarom ik wel begrijp dat hij verschillende type merries zou kunnen verbeteren.
Hij heeft nog geen nakomelingen dus het blijft gokken en ze zal ook met verschillende type merries beter kunnen zien wat hij eigenlijk gaat vererven, ik weet niet of dat ook meespeelt in haar beslissing, daar zal ze zelf beter op kunnen antwoorden.
Ik zou dit jaar inderdaad "merrie4" voor een dekking naar deze hengst brengen, maar dat gaat wegens omstandigheden niet door en heb ik dus voor een andere hengst gekozen :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:49

Ik begrijp het Linda. Thanks voor je reactie. Wist ook niet dat het zijn eerste jaar was. Dan is het wel logisch. Ben erg benieuwd naar de kinderen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:30

Kabayo inderdaad wat linda zegt. Mijn hengst zou op veel vlakken mijn merries kunnen verbeteren. Alleen op merries met echt weke koten zou ik hem niet zetten gezien hij dit zelf ook wat heeft. Ik weet verder nog niet wat hij precies door geeft dus dan is op verschillende merries het beste om dit te weten te komen. De merries die ik heb staan en van andere die hij gedekt heeft zou hij als hij zijn kwaliteiten doorgeeft eigenlijk allemaal kunnen verbeteren.