[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:00

Een hengst op de hof is toch wel een groot verschil Rx, had dit ook nooit gedacht maar hoe hij het doet weet ik niet maar gisteren stond hij lekker bij Elsa en haar veulen _-:( hormonen zeker. Hij moet volgens mij langs de binnenkoer en tuin zo terug naar de stallen gegaan zijn. Laatst liep hij met hek rond de hals, had alles uit de scharnieren gekregen.
Nu mogen ze samen staan maar moest ze niet dragend zijn tegen de zomer dan moet hij helaas weer apart.
Ocharme je knuffeltjes, het is voor een goed doel he

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:13

Hey ik ben wel blij dat ik niet de enige gek ben ;) :D haha!
Ik zit steeds al te denken, zal ik volgend jaar nog een merrie laten dekken?
zo ja, welke? en door wie? Welke combi's lijken me leuk, enz. enz.
Maar ik vind het zooooo moeilijk!! Er is zo veel keuze. Zo veel moois... pfoeh :o

wie wel al plannen heeft, wat heb je dan in gedachte? Wat niet?
Wat wil je anders doen dan dit jaaR? Of juist hetzelfde?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:17

Ik had Nimroos en Pjotr op mijn lijstje staan moest ik meer voor welsh willen gaan.
Wil ik terug meer mini gaan heb ik Gone wild op staan. Maar ook stip vind ik heel gaaf!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:35

[quote="linda2008"]Hey ik ben wel blij dat ik niet de enige gek ben ;) :D haha! quote]

niet gek, verslaafd? misschien? :+ :D wel een leuke verslaving, iets gezonder dan chocolade :P alleen slechter voor de bankrekening -O-

hier nog geen plannen voor volgend jaar, eerst mijn twee merrie's drachtig weten te krijgen dit jaar.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:41

Fotsy schreef:
Een hengst op de hof is toch wel een groot verschil Rx, had dit ook nooit gedacht maar hoe hij het doet weet ik niet maar gisteren stond hij lekker bij Elsa en haar veulen _-:( hormonen zeker. Hij moet volgens mij langs de binnenkoer en tuin zo terug naar de stallen gegaan zijn. Laatst liep hij met hek rond de hals, had alles uit de scharnieren gekregen.
Nu mogen ze samen staan maar moest ze niet dragend zijn tegen de zomer dan moet hij helaas weer apart.
Ocharme je knuffeltjes, het is voor een goed doel he

Och jeemig zou zij hem stiekem niet binnengelaten hebben :')
Hoe reageerd hij dan als je hem weer weg had gehaald van de merrie?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:53

Jezus, ik kan al niet meer volgen :P

Marije, het wordt inderdaad zijn eerste jaargang. En als alles goed gaat, verwacht Charlie zijn eerste veulen. Ik sta 180% achter deze combi en ben echt nu al heel hyper als ik eraan denk voor volgend jaar! Ook Fre ben ik heel benieuwd. Haar veulen vorig jaar was al super gelukt, dus met Wish hoop ik op nog beter :P
Mijn verwachtingen van deze combi's zijn best hoog (misschien niet slim). Dus merrie of hengst maakt me bij deze op zich niet uit. Als de kwaliteit goed zit mag het blijven.

Fre wordt vanavond gescand!
Wat een drukte. 18u scan, 18.30u potentiele kopers voor Aster. Ik hoopdat ze door 24/7 weidegang en nog wt winterbaard kunnen doorkijken :P

Pfoe Linda, ik denk ook al wat na over volgend jaar hoor :D zeker de Amha merries zullen buitenshuis moeten.
Voor de rest denken wie ik laat dekken en wie een jaartje leeg blijft.
Ster is altijd zo blij met een veulen. Charlie wil ik op zich nog eens met Alec. Laat ik Galaxy door eigen hengst dekken of een andere en wie dan,... Of show ik haar nog een jaartje als Senior merrie.

Pretty, ik ben ook ooit naar Ella gaan kijken. Volgens mij was ze toen een jaarling, maar ik heb haar toen laten staan.

Aaaaaahhhh wat vreselijk dat wachten op bevestiging.
Van de andere hengstenhouder te horen gekregen dat Fleem volgende week gescand wordt. Hopelijk 2e keer goede keer.

Mijn 2 hengsten staan trouwens samen, naast de merries en dat zijn voorlopig nog de beste vrienden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:56

Nee RX ik kende Ella niet maar zat steeds naar het aanbod in Nederland te kijken en toen bleek Ella hier om de hoek te staan. :')
Mooi zo een klein verschil is altijd leuk! Dan kunnen ze er alsnog om gaan racen.

Hihi Fotsy ik zie nu Marcelleke lopen met een hek rond zijn hals. :')
Op de foto staan ze alleszins vredig bij elkaar! Als ik Cas nu weghaal bij de merries en apart steek dan loopt ie helaas steeds weg en weer langs het hek. Terwijl hij nu bijvoorbeeld lekker bij Clio staat te vreten. (die toch nog steeds niet hengstig is wat ik nochtans wel dacht! Spannend!)

Marley kan toch niet homozygoot agouti zijn als ze zelf vos is,of kan dat wel?

Leuk Cynthia,ik ben weer bij. :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:58

Marley kan agouti dragen, dat uit zich enkel op zwart. Een vos kan het meedragen zonder te uiten. Beetje zoals zilver :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:01

vos heb je in drie vormen pretty, aaee, Aaee en AAee, allen zijn vos, al of niet Agouti homo of heterozygoot.
zoals jij het ziet bij Marcelle was het ook alleen het hek was nogal vrij groot dus lopen kon hij niet meer :')

das soms ook een oplossing Knolselder, twee hengsten samen, maar eentje is al genoeg hier, al die hormonen 8)7

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:03

Hier lukt dat helaas echt niet,twee hengsten samen. Dat is nog gelukt vroeger,maar vroeg of laat was er toch altijd ééntje die begon te overdrijven. Jammer want 2 hengsten zijn echt leuk samen!

De genen kleurenleer is echt mijn ding niet. Ik ben al blij als ik een kleurtje herken :')

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:11

Arme marcelle hij is ingelijst :')

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:27

Khaleesi draagt sowieso Aa want Dany is AA getest :) Ik wil Khaleesi voor de zekerheid laten testen om te kijken of ze homozygoot is.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:27

Hier doen die 2 niets anders dan samen heel de dag klooien en spelen.
En in tegenstelling daarvan, betrap ik ze soms lepeltje-lepeltje slapend in de stal of paddock :') Stoere venten.
Als er een merrie hengstig is, is Rups soms wel de pineut :P

Ik denk dat ze juist zo rustig en lief in omgang zijn omdat ze al hun energie en hormoonoverschot kwijt kunnen in spelletjes met elkaar.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:29

De enige keren dat ik bij mensen met hengsten kwam stonden ze alleen.
Of te verpienteren in de stal en als ze er eens uit werden gehaald moesten ze met hoofdstel en zweep geleid worden of een klein stukje met schuilstal buiten.
Laatst bijgewerkt door R.X. op 04-06-15 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:35

Op zo een manier zou ik nooit een hengst willen houden. Hier kan ik zelfs de veulentjes bij de mannen zetten om af te spenen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:36

Dit is zeker ook niet mijn manier.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:40

Het scheelt inderdaad een hoop als ze hun energie kwijtkunnen! En nadat ik Cas heb laten dekken aan de hand is het ook een braaf lammetje.. :') Maar nu ook hoor,hij komt altijd naar me toe in de wei voor een knuffeltje. <3 Maar het blijven wel hengsten en die kunnen al eens onverwacht driftig uit de hoek komen. Zelfs Victor,onze 11 jarige hengst,ook al kun je er zo een kind op zetten als hij in de wei loopt tussen de merries.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:59

Ik ben ook al na aan het denken over volgend jaar... Wil graag mijn dame evt dragend meenemen naar NL (mochten we terug moeten).

Zelf hengst houden, dat wilde ik met mn nu 4 jarige doen maar ja, ik zit in de VS... Hij staat in de opfok en kon van het ene moment op t andere niet meer in de kudde blijven staan. Dus ze hebben m daar op stal gezet (wat ik vrij zielig vond) en ik heb toen besloten om m te ruinen, te laten beleren en daarna kijken of hij terug kan in de groep, als dat alsnog niet gaat gaat hij (helaas) de verkoop in (maar hopelijk duurt dat nog even).

Zo heej, wij zijn dus op rondreis door het zuidwesten van de VS, zijn nu bij bryce canyon en ze hebben hier gecontroleerde bosbranden... Nu is de wind gedraaid en zien we bijna geen hand voor ogen hier op de camping en ik hoor op de achtergrond paarden hinnikken... Pfft, zal blij zijn als we weer onderweg zijn want de lucht is ook niet echt prettig!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:06

Wauw Cubalibre, ik ben jaloers.
Bryce is echt prachtig he?
Heb je ook een tour te paard gedaan?
Jammer van de bos branden zeg..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:23

R.X. schreef:
Arme marcelle hij is ingelijst :')

_O-

Yep, Pretty, jij bent weer op de hoogte van mijn liefdesleven :D
Wel grappig dat ik ook gelijk twee pb'tjes kreeg met: Vertel! Wie? Wat? Hoe? :D

Sublime staat ook altijd samen met een ruinenvriendje. Of op de wei, of stukje paddock met twee boxen. Heerlijk voor hem!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:31

Icecrystal schreef:
Wauw Cubalibre, ik ben jaloers.
Bryce is echt prachtig he?
Heb je ook een tour te paard gedaan?
Jammer van de bos branden zeg..

Bryce is mooi....
Jups:

3uurs tocht door de bergen maar niet in bryce canyon gedaan....
Afbeelding

Bosbranden rook ziet er hier zo uit:

Afbeelding

Terug on topic ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:31

Durf hier bijna niet meer te posten met mijn merrie die in 1 keer drachtig was én ook nog eens van een kleurtje hengst :+

Ben ook wel errug benieuwd naar Ice morgen! Zul je zien dat ze toch drachtig is :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:32

:wow: wauw cubralibra! schitterend!!

Annelies, kan het nu al niet meer bijhouden ;) haha ik ook niet altijd hoor. Ik lees wel altijd braaf alles maar echt op alles en iedereen reageren red ik niet. Ik probeer het wel altijd braaf :o :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:33

Mijne was ook in 1x dragend, deze ronde niet van n kleurtjes hengst maar volgende x ga ik wel voor n kleurtjes hengst ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:37

nu word er net gedaan of alle hengsten met vlekken, stippen, verdunningen enz. niet meer gebruikt mogen worden :')
hhahahaha het hele verhaal gaat wel een enorm eigen weg... :')