Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CrazyCat schreef:Jeetje Mexxuna wat zuur. En nu wordt afwachten?
MariekeA schreef:Bij een second opinion zou ze haar ook weer plat moeten spuiten, toch?
Ik zou dan liever kijken wat (of) er met 90 dagen zit.
Wel erg vervelend voor jullie Mex. Sterkte met het maken van je beslissing.
Mexxuna schreef:Het is te laat om weer te dekken vind ik, en ze is nog drachtig eigenlijk, dus we hebben geen hengstigheid.
Hengstig spuiten is ook niet veilig zei de dierenarts want er komt nog wel ns voor dat het vruchtje dit overleeft en dan later dood geboren wordt.
Wat moet ik nou doen?
ShamalArabs schreef:Mexxuna schreef:Het is te laat om weer te dekken vind ik, en ze is nog drachtig eigenlijk, dus we hebben geen hengstigheid.
Hengstig spuiten is ook niet veilig zei de dierenarts want er komt nog wel ns voor dat het vruchtje dit overleeft en dan later dood geboren wordt.
Wat moet ik nou doen?
Niet doen. gewoon afwachten. Over een tijdje als ze wat verder is kun je nog een keer op laten voelen, dan is de vrucht wat groter, als het er nog zit. Het gebeurt vaker dat vruchtjes niet zo mooi zijn of toch wat klein. meestal komen ze af, maar soms groeien ze nog wel bij. Het kan ook door het platspuiten komen, dat het vruchtje het even moeilijk had qua hartslag dan. en de stress van de merrie...
Gewoon niets doen. wacht maar op de 90 dagen scan of laat opvoelen op een maand of 4/5.
Je weet nu dat de kans groot is dat het vruchtje geresorbeerd gaat worden, dus reken niet op een veulen, maar hoop dat ie het wel red
pretty schreef:wat jammer Mexxuna,dit is zo tegenstrijdig. Ik denk dat ik het ook nog even zou afwachten en niks doen tot na 90 dagen..en ervanuitgaan dat het niks wordt,dan kan het alleen meevallen.![]()
MariekeA wat jammer nu toch,dan maar uitkijken naar volgend jaar
ShamalArabs schreef:ik had geedit![]()
Wat was lelijk aan het vruchtje? met 50 dagen kun je het veulen al herkennen als veulen, maar de ontwikkeling is per vrucht verschillend natuurlijk...
Mexxuna schreef:Ik kan me btw ook nog herinneren dat we haar bij haar 1e scan lieten scannen en dat de dierenarts zei: Ze is drachtig, maar het vruchtje is jonger dan 18 dgn.. misschien is dit ook al een voorteken dat het kleiner was dan gemiddeld.
Mexxuna schreef:ShamalArabs schreef:ik had geedit![]()
Wat was lelijk aan het vruchtje? met 50 dagen kun je het veulen al herkennen als veulen, maar de ontwikkeling is per vrucht verschillend natuurlijk...
Ze zei dat het klein was, en niet mooi, verder was ik een beetje sprakeloos natuurlijk, en de hartslag was niet (goed) te zien omdat het vruchtje zich ook niet goed liet zien.
Ik vraag me nu ook af of ze het uberhaupt wel helemaal in beeld gehad heeft.
Want later begon ze ook over baarmoederhoornen/plooien, waar hij (gedeeltelijk) in verstopt zou kunnen zitten..
Maar we hebben wel erg lang gekeken en gezocht, het enige wat de dierenarts zei is dat het er niet goed uitzag...
Maar ze ging het wel overleggen met een dierenarts met meer ervaring op dit gebied.