Meld mezelf ook maar weer even hier. Heb het mega druk met werken en paarden scheren. Hier alles zijn gangetje, vorige week laat scannen voor einde seizoen, maar beebje zat er nog keurig in.
Hier ook weer wat.. Vardau at wat moeilijk brok, en deed sporadisch na het drinken wat ehm appart..(Soort van op dr tong zuigen) Dus na TA geweest (dit keer gewoon bij DA), en is haar gehemelte zo zacht als een spons.. Dus advies.. halfjaar op de slobber, met rijden heb ze weinig last gelukkig dus training kan door gaan. Verder alles nog dik rond en "gezond"
Joto, klinkt hetzelfde als een manegepaard bij ons, als die wat te eten heeft gehad staat hij met zijn tong een stukje uit zijn mond wat soppende geluiden te maken. Heel gek gezicht.
Jeetje die heeft echt een BUIK. Dat wordt denk ik een reuze veulen.
Hera, hier laatst ook een paard met een gebroken heup, maar die is gelijk ingeslapen, was gaan steigeren en opzij geklapt, zonder iemand er op gelukkig. Ik hoop dat het jou beter afloopt!
Talishe: ja de meeste verhalen die ik heb gehoord over gebroken heupen eindigen met inslapen... 1 paardje bij ons op manege hebben ze er wel doorgekregen, kan nu zelfs weer beetje springen, maar daar was een zijtak van de heup gebroken, niet de heup zelf... ik heb nog beetje hoop... maar niet veel...
Ohw Hera het klinkt zo naar!! Ik ga flink duimen!!
Lekkere ronde Kitzbi, wordt een flink veulen denk ik
Hmmm, zachte gehemelte... Is dat dan weer hard na een half jaar slobber?? (sorry geen ervaring hiermee en ben gewoon benieuwd) Waardoor kan dat komen dan??
Onze poownebeessies gaan prima!! Izz begint toch echt een buikje te krijgen Morgen gaat mn nichtje weer heerlijk met ze tutten;-) (is 4 en gek op de poowns)
EvelienH
Geplaatst: 29-09-11 18:33
Hera, ik ga ook voor je duimen! Kitzbi heeft al een flinke buik!
Nog geen buik-foto, er is namelijk nog geen buik te zien maar ik heb wel twee leuke foto's van onze naarling, nu 1 jaar en 2 maanden:
Charisma
Geplaatst: 29-09-11 19:52
En men mannetje zijn heup is NIET gebroken!! Alé ze is OOIT gebroken geweest, oude breuk dus, van voor ik hem had! Het invallen van de kop is ons nooit zo opgevallen blijkbaar Hij is echter wel acuut hoefbevangen aan alle 4 de benen, nu ontstekingsremmers en op dieet en dan zou het hopelijk volgende week al beter moeten zijn! Ben zo opgelucht!! ♥ Bedankt allemaal voor het duimen!!!
Bedankt allemaal, ben er ook "blij" mee! Heb gisteren eindelijk terug kunnen eten en idd slapen! Hij heeft serieuze pulsatie in alle 4 de benen, maar op knijpen met de tang reageert hij niet. Dus we zijn er nog "hopelijk" op tijd bij. Zijn voer is nu meer dan gehalveert, krijgt wel extra hooi en lucerne en voorlopig op een klein weitje dat hij niet teveel kan grazen. Hoop dat hij snel van de pijn af is, want het is wel naar hem zo te zien natuurlijk. Hoefbevangen is absoluut geen leuke diagnose, maar alles is beter dan een gebroken been denk ik maar! Ook heeft hij toch een schuiver gemaakt, want hij had ook een peesschedeontsteking, maar daarvoor moet hij rusten en onstekingsremmers en dat moesten we toch al doen.