[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:31

jolandje schreef:
papa is zilvervalk ;) maar jij hebt ook een leuk veulen in de maak toch, van blaze :D

Ja, daar ben ik ook erg blij mee want Blaze is ook een leukerd.
Wie weet welke kleur ik ga krijgen, ben benieuwd :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:41

grote kans op een leuk bontje denk ik :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:15

Dragonfly is toch ook van een bokker of niet?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:19

ja van jody87 :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:27

Had ik het toch goed onthouden. :) Ik zit niet echt heel erg in die kleintjes, maar Dragonfly ben ik wel regelmatig tegengekomen op bokt. Blaze ken ik toevallig ook, maar meer vanwege Femur.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:01

Thanx allemaal.
Ruben is een lancet x Sultan en is ongeveer 1.73m groot.
Hij loopt ZZ licht met 8 wp :D

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 00:27

maverick schreef:
Thanx allemaal.
Ruben is een lancet x Sultan en is ongeveer 1.73m groot.
Hij loopt ZZ licht met 8 wp :D

Leuk paard Maverick, voor de verkoop ? Is hij gekeurd? Als je nog iemand zoekt die hem tijdelijk uit moet brengen, dan weet je het hè? ;)

Hallo ik zal me eerst netjes voorstellen en hoop in dit topic mee te mogen praten over mijn merries.
Ik ben andamoon en fok op kleine schaal Hannoveraanse en KWPN spring en dressuurpaarden. Ik heb een 11 jarige Hannoveraanse staatspremie merrie staan, die nu een merrieveulen aan de voet heeft van Contendro's Bube. Hieronder een foto van beide :
Afbeelding
En ik heb een 4 jarige KWPN merrie van Unaniem staan, die volgend jaar naar de keuring gaat. Die heeft vorige jaar een merrie veulen gegeven van Zento (Quassimodo Z X Caletto II)
Hieronder de 4 jarige KWPN merrie
Afbeelding

Wij dekken dit jaar onze merrie's niet, die gaan de sport in (de Hannoveraanse staatspremie merrie) en de andere komt volgend jaar op de keuring en dan is het niet handig om een veulen aan de voet te hebben... :n

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:03

mooie paarden zien voorbijkomen. Mooie nieuwe aanwinst Maverick! minipaardje is ook erg leuk! appie's vind ik zowiezo al geweldig.

drachtige merrie hier nog steeds in training, maar zou volgende week of de week erna weer richting huis moeten komen, met een mooie training achter de rug. Is in tussen tijd niet meer hengstig geworden dus denk dat het nog steeds goed zit, blijf het wat spannend vinden. ondertussen is de andere merrie op stal ook drachtig, dus dat worden 2 veulens volgend voorjaar, jammer genoeg wel met 3 weken verschil.

Zit er nog steeds een beetje over te twijfelen of ik nu een veulen erbij wil (dit jaar dan), nog altijd de twijfel of ik een rijpony voor de toekomst wil. Al mooie duitste rijponyveulens zien staan... Nja nog even rond orienteren. Als iemand nog wat leuks weet staan. :)

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:44

Ik zal dit weekend eens kijken of ik een foto kan maken van mijn mama-paard. Ze begint nu al dik te worden... en zit nog maar op 66 dagen... Het lijkt me wat sterk dat het nu al door de drachtigheid komt. Vanaf wanneer kunnen jullie het zien bij de merries?

Zenith staat natuurlijk ook op rust ivm een peesblessure, terwijl ze hiervoor echt in topsport conditie was. (Daar moeten we altijd heel hard aan trainen bij haar) Dus ik denk dat het daar ook wel door komt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:11

Zitake, heb nog wel een 3/4 de forester met spikkeltjes in de aanbieding. Potentiele sportpony. Half duits gefokt, want de vader is voor Sleeswijk Holstein goedgekeurd. Veulen zou ook zo daar ingeschreven kunnen worden, dan is het ook een duitse rijpony. :+

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:32

@ maverick das een knappe knollie :)
@ andamoon welkom ...........

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:47

Hoi!!
Mag ik me hier ook melden? :)

Ik heb mijn merrie dit jaar voor het eerst laten dekken..
Zij zelf is een 16 jarige merrie van Balzflug, en is gedekt door Di Caprio du Bois!
Eind april 2011 is zij uitgerekend!!

Afbeelding

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:36

@Bedank Maseike.

@Anike welkom, mooie merrie van Balzflug ! Hoe groot is ze? omdat je gedekt hebt met Di Caprio du Bois, dat is toch een D-pony?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:13

Anike schreef:
Hoi!!
Mag ik me hier ook melden? :)

Ik heb mijn merrie dit jaar voor het eerst laten dekken..
Zij zelf is een 16 jarige merrie van Balzflug, en is gedekt door Di Caprio du Bois!
Eind april 2011 is zij uitgerekend!!

Afbeelding

Doet me denken aan een pony die ik ooit gereden heb. Moeder was ook een Balzflug merrie, gedekt door mooie ponyhengst. Kwamen heel goede sportpony's uit, met gangen als een paard (van balzflug uiteraard).

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:30

Hallo allemaal!

Ook ik meld we hier weer als dat mag!
Regina is een shetlandmerrie (nsps) en is eindelijk weer drachtig. Helaas wordt ze niet drachtig als ze een veulen heeft, dus moeten we altijd een jaartje pauze nemen, niet zo erg natuurlijk, maar wel jammer, omdat ik nu 3 veulens heb gehad, terwijl dat er 5 hadden kunnen zijn, waarvan maar 1 merrie die helaas niet stamboekopgenomen is door een onderbeet :roll: Ik ben dus inmiddels nog niets opgeschoten in mijn fokkerij en daarom ben ik nu gigantisch blij dat ze weer drachtig is. ook heb ik inmiddels al een aantal bonte hengsten erop gehad en altijd nog zwart geworden, dus ik hoop echt dat het nu eindelijk eens bont is :=
Ze is drachtig van amigo v. st. v. aschberg:
http://www.stalvanaschberg.nl/amigo%20dekseizoen.htm
ze is op 8 juni uitgerekend.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:46

Gefeliciteerd Jolandje!

Knappe hengst Charlotte ;)

Mooi dier Maverick, ruige bok!

Vanwaar een ponyhengst op je merrie Anike?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:47

knappe hengst die amigo, mooi getekend, ik hoop en duim voor je voor een zwart bont merrieveulen ;)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:58

Grappig :) ik wist dat de vraag zou komen.
Vanwaar mijn keuze voor pony hengst..

Mel is paard gefokt, alleen te klein gebleven. Ze meet maar 1.56.
Omdat ze al 16 is en dit haar eerste veulen wordt, en ze zelf smal gebouwd is, de keus voor een pony hengst.
Wat ook mee speelt is, dat ik zelf nooit echt op paarden heb gereden, altijd voor maat mel.
Wil een rustige hengst die massa en front doorgeeft :)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:47

Anike schreef:

Omdat ze al 16 is en dit haar eerste veulen wordt, en ze zelf smal gebouwd is, de keus voor een pony hengst.
Wat ook mee speelt is, dat ik zelf nooit echt op paarden heb gereden, altijd voor maat mel.

Goede beslissing, goed onderbouwd !!! Mooi merrie ze oogt wel groter, super hengst hoor. Houd je het veulen wel aan dan?

Hallo Regina welkom !!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 01:10

alle nieuwe mensen welkom.
Het wordt wordt nog druk hier :D

@andamoon Ik ben er zelf nog niet over uit wat ik ga doen met Ruben.Wilde eigk zelf wel weer eens op wedstrijd, maar de interresse voor hem wordt met de dag groter :7

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 01:33

Ook ik ben "nieuw" en heb mijn merrie gisteren eindelijk kunnen laten dekken door Don Cremello du Bois *D
Hopen dat ze drachtig wordt.....tis al vrij laat en anders gaan we volgend jaar weer verder.

Anike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 06:30

andamoon schreef:
Anike schreef:

Goede beslissing, goed onderbouwd !!! Mooi merrie ze oogt wel groter, super hengst hoor. Houd je het veulen wel aan dan?

Dank je wel :)
ze toont inderdaad groter, waar ik eigenlijk wel blij mee ben. Start haar tussen de paarden, en qua gangen kan ze dat makkelijk bijbenen!

Veulen zal een opvolger van mel worden. Had uitgerekent, dat als alles gewoon goed gaat, mel 20 is als ik met het jonge ding kan beginnen. Mooie leeftijd om te stoppen dacht ik zo :)
maar zal het gewoon aankijken met haar :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:03

cristinaa schreef:
Ook ik ben "nieuw" en heb mijn merrie gisteren eindelijk kunnen laten dekken door Don Cremello du Bois *D
Hopen dat ze drachtig wordt.....tis al vrij laat en anders gaan we volgend jaar weer verder.

Zo, Dom Cremello heeft het druk gehad met al die merries van bokkers. :D

Anike, goede keuze en goed overwogen. :j Je bent zelf ook niet al te groot en op deze merrie vorm je ook een hele mooie combinatie.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:07

neon: doN cremello, dom is ie niet! :D

Nieuwkomers: welkom!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:12

heeft iemand een foto van die populaire don cremello? ;)