[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:44

:wave:

Tijdje niet meer geweest, enorm druk.
Iedereen met drachtige merrie's gefeliciteerd!
En verder iedereen veel succes nog..

Sunny is vandaag 37 dagen drachtig als alles er nog zit, dinsdag word ze weer gescant voor de laatste keer.
Lady zit dinsdag op 18 dagen, dus word spannend :D
Net gevoerd en keek eens onder haar buik.. Sun had nammelijk voor dr uier dat het wat opgezet was dat ze net geinsimineerd was, maar lady heeft een streng van denk 2 cm breed en dan vanaf haar uier richting buik wel zo'n 10 a 15 cm lang..

Wat denken jullie, goed teken of niet? Of herkent iemand dit?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 07:25

SuperMinx schreef:
Wat is binnen vallen? Ik lees al tijden mee en dan kan er ook gewoon gereageerd worden neem ik aan. Omdat er een iemand is die klaagt zal ik me even voorstellen. Tamara, 25 jaar dierenarts en voor 2010 verwachten we al een veulen van First Stayershof Ramzi. Andere merries moet eerst nog een veulen uitkomen voor dat we besluiten welke hengst er op komt.

Binnen vallen is plompt posten in een HK-topic zonder je eerst voor te stellen en direct op iemand in te gaan. Dat is niet helemaal de bedoeling. Je kunt gewoon reageren, nadat je je hebt voorgesteld. Aangezien je dit in alle HK-topics flikt waarin ik zit, dat je ineens commentaar op me geeft, is het ook zo netjes dat je je eens een keer voorstelt en je je aan de regels van HK-topics houdt.
Je merrie verwacht dus al een veulen van Ramzi, wanneer is ze uitgeteld, dan zetten we haar op de lijst?

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 07:38

sool 68 dagen vandaag :D

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:46

Saffier schreef:
En Casa is nog steeds drachtig *\o/* we zitten vandaag op 46 dagen.

We hebben voor Casa dr staart eerst de creme geprobeerd. Moet er minimaal 1x per week opgesmeerd worden, indien nodig vaker. Dus nu in het begin doe ik het even wat vaker, en dan later als het goed gaat 1x per week.

Je kunt ook luispoeder proberen.
Helpt heel goed tegen dazen enzo. ;) Alleen krijg je dan wel dat de poeder zichtbaar is :+

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:55

Bedankt voor de felicitaties :)

jennyk schreef:
Balen van Bo! Kan het ook zijn dat het eitje sneller gerijpt is en het al weg was?

Nee, dat kan niet, want het geel lichaam van de vorige keer zit er nog en dat houdt een nieuwe hengstigheid tegen. Normaal wordt dat opgelost door het hengstig spuiten, maar dat is dus niet gebeurd, vandaag ook nog niks anders in de maak. Het wordt nu of opnieuw hengstig spuiten (maar als het de vorige keer niks gedaan heeft wat is dan de kans dat het nu wel werkt) of wachten/schouwen tot ze uit zichzelf weer hengstig wordt en dat is wat hij gaat doen. Dus gaat ze verhuizen naar dekstation, daar staat het schouwhengstje dit seizoen, anders hadden we gewoon thuis kunnen schouwen.

Doortje heeft (gisteren al) geovuleerd, dus die is nu klaar. Normaal gesproken wordt ze altijd in 1 keer drachtig, hopelijk nu ook. Grappig detail: als dat zo is, is dit is het derde jaar op rij dat een van de merries op mijn verjaardag ovuleert en daarvan drachtig is :)

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:30

Ten eerste bokt is van iedereen en voor iedereen. Als iemand anders het geschreven had, dan had ik het ook geschreven. Dus het zogenaamde flikken, sorry zeg zo ga je niet met elkaar om. Het is niet jou huiskamer topic, het is van alle leden en van iedereen. Dus dan is het niet nodig om mensen persoonlijk aan te vallen!! Ik heb me eigen voorgesteld nu, maar ik blijf wel weer in de meelees functie en houd mijn vingers weer over elkaar zoals eerst.

Ze wordt momenteel nog gedekt dus over 2.5 week zullen we meer weten of dat ze half mei 2010 een veulen verwacht.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:33

nicole: Bo trekt dus haar eigen plan! Eigenwijze merrie :D
Goed nieuws over Doortje! Nu dus 2 weken wachten, zou wel super als ze gelijk weer drachtig is!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:02

superminx zo praat je niet tegen onze neonlight

en ja je komt hier wel zo binnen vallen..
en begint zomaar de les te lezen

en ok misschien is het van alles en iedereen hier maar het is een hk met vaste mensen en als er dan iemand zo ineens komt binnen stuiteren en iemand aanvalt maak je nou niet bepaald een goede indruk.

maar klaar hiermee want zonde van dit mooie topic!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:27

mickey wordt rond 18.00 uur gescanned straks!
ze is als t goed is dan 19 dagen drachtig :D

ff voor de duidelijkheid
mick is de tinker van een goede vriendin die ik heb in gereden en straks ook weer ga rijden..
is ook beetje mijn knollie zo..

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:36

Kom ook weer even binnen vallen.
Heb het rete druk gehad de laaste week ......zucht....... ;(

Wet Look is afgelopen vrijdag voor de 2e x gescand.
Er zit nog steeds een klein Uphill beebje in :D
Vandaag zit ze alweer op 53 dagen dracht, de tijd gaat snel!

Moet ook zeggen dat ik elke dag geniet van Wet Look en haar wonder schone dochter Enjoy :o

(dus dan vliegt de tijd zowiezo voorbij)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:46

SuperMinx schreef:
Ten eerste bokt is van iedereen en voor iedereen. Als iemand anders het geschreven had, dan had ik het ook geschreven. Dus het zogenaamde flikken, sorry zeg zo ga je niet met elkaar om. Het is niet jou huiskamer topic, het is van alle leden en van iedereen. Dus dan is het niet nodig om mensen persoonlijk aan te vallen!! Ik heb me eigen voorgesteld nu, maar ik blijf wel weer in de meelees functie en houd mijn vingers weer over elkaar zoals eerst.

Ze wordt momenteel nog gedekt dus over 2.5 week zullen we meer weten of dat ze half mei 2010 een veulen verwacht.

Vindt wel dat je een klein beetje normaal mag reageren Superminx!
Dit toppic is idd voor iedereen, en iedereen mag hier posten.
Maar zoals jij Neon hier aanvalt, daar is niemand van gediend in dit toppic! :(
Je maakt er geen vrienden mee, laat ik het zo zeggen.

Iedereen is hier altijd heel vriendelijk en meelevend tegen over elkaar, het is een super gezellig toppic en dat willen we graag zo houden :+

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:46

mooi zo manueeltje!

goed nieuws!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:51

Spannend hiboune, gaat duimen voor jou! :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:53

Weet iemand hoe je een avatar kan maken met meerdere foto,s??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:13

Bedankt jongens! :*

Manueeltje, ik ben een leek wat dat soort dingen betreft. Misschien even kijken op FK?
Volgens mij moet je het centrale fotobewerkingstopic hebben. Ik zit alleen op een gruwelijk trage internetverbinding en het kost me een half uur om dat te zoeken, dus dat mag je zelf doen. Ben je ongetwijfeld sneller. :D

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:25

Mensen, nogmaals het was zeker niet zo bedoeld. En lees aub alle berichten van beide partijen voordat er gesproken wordt over een persoon al dan niet aanvallen. Er is er maar een die zeer aanvallend geschreven heeft en op het persoonlijk af.

Ik laat het hier bij en laten we het maar hebben over drachtige/ drachtig wordende/ niet drachtige wordende en probleem merries hebben. Daar gaat het topic over en geen persoonlijk vetes....

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:55

Laten we het alstublieft gezellig houden hier, net als elk jaar!
Natuurlijk mag je mee praten over je al dan niet drachtig wordende merrie. Maar idd dit topic is niet bedoelt voor persoonlijke vetes (niet dat ik enig idee heb wat jij tegen neon hebt maar goed....)

manueeltje: super dat de beeb er nog netjes zit! Hoe is met wet look zelf?

hiboune: dan is het net een beetje je eigen paardje! Succes met scannen!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:13

Mijn merrie word volgende week weer gescand spannend of het er nog inzit,volgens mij wel ze is lekker vol in dr liezen.

Iedereen gefeliciteerd met zn drachtige merrie's en voor degene die nog bezig zijn succes.

Vandaag is mijn staleigenaar weer met zijn 14 jarige merrie weggeweest.
Overlegt met de hengstenhouderij of het nog zin had te proberen met maar 15 % kans,ze gaan het nu toch nog proberen maar dan nu met Rodium waar ze minder mee dekken en ze dus een volle sprong van kunnen gebruiken bij de merrie.
Zhivago waar ze eerst mee wilde dekken word nu op de andere merrie van stal gezet die net een veulen heeft van Ampere en eigenlijk voordat duidelijk was wat er met de andere merrie was de verkoop in zou gaan.

Wel rot als het niet lukt met die 14jarige merrie,hij houd hem als fokmerie want in de sport is er nooit wat mee gedaan,dus als het niet lukt moettie hem kwijt zien te raken als recreatiepaard.
Lijkt me toch lastiger..

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:48

(Zullen we het inderdaad een beetje gezellig houden?)
Welkom SuperMinx. :)

Prisserd wordt morgen gescand.
Ben benieuwd, volgens mij is het niet helemaal goed.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:50

:):) :):) :):) :):)

Nummer 3 en 4 zijn ook drachtig verklaard! 1 op 18 dagen, en de andere was te vroeg 14 dagen, maar duidelijk een mooi vruchtje te zien!!!
Nummer 5 hangt er om, of er wat zit of dat ze hengstig word, Nou al word ze hengstig maakt mij niet meer uit, hier staat volgend jaar een ANDERS 451! baby :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:41

super!!! :D

weer een jaar wachten, en het gaat zo snel! :))

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:58

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries.

@puissance: waarom denk je dat het niet helemaal goed zit en hoeveel dagen zou ze moeten zijn?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:00

joto: dat worden veel veulentjes bij jou volgend jaar! *\o/*

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:01

Omdat ze uit zichzelf niet hengstig wordt en ze niet reageert op de spuit.
Daarom dus maar even een inwendig onderzoek (was niet nodig volgens onze dierenarts, ik wil het toch liever wel).
Heb het idee dat ze misschien in de "overgang" zit ofzo, voor ik haar kocht (stond ze ook al op dezelfde stal) was ze namelijk wel hengstig en zat een ruin in de paddock er wel continu op.
Ik heb haar nog nooit hengstig meegemaakt (heb haar zo'n 3 jaar).
Nouja, morgen zullen we het zien :) .

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:06

Goed, idd scannen en kijken waar ze zit in de cyclus. Hoe vaak is ze al hengstig gespoten? Hoe oud is de merrie en heeft ze als eens geveulend? Morgen krijg je in ieder geval meer duidelijkheid...