[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maroush

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:47

Succes hiboune!

Wat heeft Adhira een lekker buikie Haha!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:01

venus gefeliciteerd met je mijlpaal 320 dagen!!

adhira heeft een mooi buikje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:10

inowa schreef:
zijn er mensen met veulens uit de volgende hengsten?
-santano
-dramatic
-florencio

de veulens op stage hebben dezen als vader en ben wel benieuwd hoe de andere veulens zijn

Ik heb een jaarling van Santano!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:12

jennyk schreef:
hiboune: idd dik is anders, maar als ik hem vergelijk met mijn ruin.... Succes met de da ben benieuwd wat daar uitkomt.

op die foto ziet hij er juist perfect uit voor zijn doen... nu issie veel magerder..

Maar goed dierenarts is geweest..meteen fin even laten enten..
het verhaal:
die dierenarts gooit het grotendeels op zijn leeftijd en dat ie voordat k hem kreeg nooit een makkelijk leventje heeft gehad..
ze verdenkt hem van steeds kleine infarctjes in de darmen.. waardoor hij mede door ouderdom zijn eten niet meer goed kan opnemen en alles eruit halen wat hij nodig heeft..
Nu moet ik meer gaan voeren zodat ie er weer meer kan uithalen en even voor de zekerheid nog een x ontwormen en wat lijnzaadolie gaan geven..
dit moet ik ong 3 weken de tijd geven als ie dan niet is aangekomen wil ze bloedonderzoek doen..

mijn arme beesie...

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:15

Toeka, je hebt een beauty hoor!

Jolanda? Hoe is het gegaan? Jij verwacht ook een klein Dramaticje toch? (ben niet nieuwsgierig hoor Knipoog )

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:49

Hier gaat alles goed met Vick en de kleine Joy. Ze groeit als kool. Ik maak vanaaf ff een nieuw topic, want de klein is nu natuurlijk 4 weken. Woensdag wordt Vick gescand. Volgende de telling zou ze deze week weer hengstig moeten worden. Ze laat alleen niks zien. Ik kan haar ook niet schouwen, want ze vreet alle paarden die ze niet kent op haha. Dus we hopen iets te zien woensdag en dan zijn we dus al weer bijna drachtig.

Er staat veel op touw voor me dit jaar. Ik heb afgelopen week mijn eerste echt arbeidscontract getekend, zaterdag de nieuwe stal voor Vick bevestigd dus nog 7 weken en dan gaat ons nieuwe leven echt beginnen. 31 Mei gaan vick en de kleine verhuizen en een dag later gaan mijn laatste spullen over. Dus druk druk maar wel leuk en spannend allemaal.

Ik zal ff een link plaatsen van het nieuwe topic.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:56

Iedereen met een mijlpaal of veulen gefeliciteerd
Hiboune hoop dat hij nu snel opknapt voor je Ach gut
Adhira wat een lekkere buik en wat is ze weer wit Wow!
Clau hoe is het bij jouw al een veulentje??
Nou Nabukenya haar navelstompje moet ik nog één/twee weken aan kijken Nors opkijken weet niet wat ik daar van moet denken
Denk dat ik morgen maar een andere da bel,ben er niet gerust op
Straks krijgt ze een navelbreuk of weet ik veel wat(ja overbezorgt Bloos )
Voor de rest doet ze het prima en groeid als kool Knipoog

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:14

Kan door (chronisch Tong uitsteken ) tijdgebrek helaas niet bijlezen maar iedereen met een mijlpaal of een veulentje gefeliciteerd!!!

Hier wordt het steeds spannender bij ulisse. Zag vanochtend ipv een gelig puntje bij haar tepel een wit puntje (melk?). Verder is ze heel rustig en groeien haar uiers met de dag. Tepels worden nog niet echt groter maar wijzen wel naar buiten. Ze staat heel veel, had het idee dat ze vroeger vaker lag. Misschien ligt het wel niet lekker met zo'n dikke buik Ach gut

Verder waak ik nog niet echt. Wel zet ik 's nachts afhankelijk van hoe ik haar toestand vind, 1 of 2 keer de wekker (gerekend dat ik meestal om elf uur naar bed ga en om zes uur eruit kijk ik dus of om de 3.5 uur of 2.5 uur. Gelukkig kan ik even op de camara kijken en dan lekker verder slapen Slapen Zo is het nog wel vol te houden. Ik hoop dat ze het veulen nog tot het einde vd week binnen houdt. Dan wordt het echt lekker weer en heb ik vakantie Go jij! Go jij! Vakantie kan ook eerder ingaan maar dan heb ik mijn werk nog niet echt af Tong uitsteken Bloos Heb nog een drukke week.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:23

Wat ik trouwens heel grappig vind, toen ze niet drachtig was vond ze poetsen redelijk fijn en nu vind ze het helemaal geweldig, haar bovenlip gaat dan helemaal heen en weer (lijkt wel een zenuwtrekje wat ik vroeger bij een pony op de oude pensionstal zag). En ik heb de plooi tussen de uiers schoon gemaakt, wat een smurrie zeg. en dat vond ze ook heerlijk. Niet aan de uiers zelf mogen zitten maar er wel tussen Clown Koe

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:41

hiboune: heb ik gemist hoe oud hij is? Als het met een nieuw rantsoen beter wordt is dat natuurlijk super

ijsklontje: Wat heerlijk positief: dan zijn we dus alweer bijna drachtig Lachen OK dan!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:49

hier nog STEEDS niets....Vanity is een nachtje mee komen waken ,maar het heeft niet mogen zijn Boos!

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:50

Hiboune, hopelijk knapt hij snel op!!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:53

hier ook niks Knipoog

obi17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:58

Hallo
Net even een groot gedeelte van dit topic doorgespit.
Dus nu maar even melden dat mijn merrie vandaag 247 dagen drachtig is
Van mij mag ie komen Haha!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:59

Hier ook niet. Gypsi staat heerlijk te zonnen en Mira staat weer op stal. Was ze het niet helemaal mee eens, maar mijn man heeft avonddienst en hij moet haar binnenzetten....maar ze kan wel lekker naar buiten kijken.

Ze is nu echt verschrikkelijk onrustig, draait alleen maar in haar stal rond. Maar dat kan ook komen doordat ze naar buiten wil.
Haar staart kan ik trouwens al bijna zonder enige tegendruk op haar rug leggen, terwijl ze nog ontzettend strakke billen heeft, kent iemand dat?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:00

hiboune wat vervelend allemaal joh!! Ach gut
ijsklontje, houd je het veulentje zelf of is het voor de verkoop? welke hengst wil je er bij hebben dit jaar?
odessa spannend!! wordt nu dus al best serieuss..!

Amandake schreef:
hier nog STEEDS niets....Vanity is een nachtje mee komen waken ,maar het heeft niet mogen zijn Boos!

Balen, wat duurd dat lang de zon schijnt vandaag veulen weer..
ik zou gek worden als het zo lang duurd..
maarja, merrie met der eerste veulen kan je vaak niets over zeggen..
wanneer is ze uitgerekend frenia?
obi17 dat is ook al erg lang!!

dan zijn de banden dus al behoorlijk los Diablo, zal het wel in de gaten houden!!

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:21

*zucht*, kom ik helemaal uit het verre Brasschaat naar Limburg... Hamer
Durf ervoor wedden dat ze zodra ik hier vanmiddag vertrek, er een veulen naast ligt binnen het uur. Rolleyes

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:43

TabeR, maar als haar banden al los zijn, zouden haar billen toch in moeten vallen en blubberig worden? Want dat is echt nog niet zo.....
Plassen jullie merries ook meer vlak voor een bevalling?

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:45

Nicole288 schreef:
hiboune: heb ik gemist hoe oud hij is? Als het met een nieuw rantsoen beter wordt is dat natuurlijk super

ijsklontje: Wat heerlijk positief: dan zijn we dus alweer bijna drachtig Lachen OK dan!

rub is 14 wordt in sep 15 maar heeft al een redelijk zwaar leven achter de rug.. volgens de dierenarts die zijn gebit uitvoerig heeft bekeken schatte ze hem zelfs 17..maar ik heb toch echt zijn papieren en daar staat 08-09-1993..

ben benieuwd hij krijgt nu meer eten lijnzaadolie erbij hopelijk helpt dit allemaal en komt hij weer aan...die stomme darmen ook Boos!
heb hem ook net ontwormd die dure zelfs voor lintwormen..
nu afwachten..

nou dan Hiba net zat er wat oranje achtige slijm smurrie in haar staart en aan haar kling..
en t vocht wat uit de tepeltjes komt wordt witter en witter schrok er net van ter vergelijking met gister!
ben benieuwd hoe t vanavond is..
vorig jaar heeft ze niet staan kegelen maar als k even kneep toen kwam er op een gegeven moment op dag 340 melk uit!eerst doorzichtig dan doorzichtig wit en toen melk..dus vandaar dat k t nu zo beetje in de gaten moet houden..
madam kegelt niet :S ze heeft wel harsjes... ingevallen kont kan de staart makkelijk rechtopzetten en beetje verder...

ik heb geen tijd gehad alles terug te lezen is er al wat van jolanda bekent>

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:49

Het gaat weer hard hier, ik kan het nauwelijks meer bijhouden.

Pandora en Romantico zijn gisteren naar een grotere box verhuisd. Een van de dochters van stal heeft een box van een van haar paarden even tijdelijk afgestaan aan Pandora en veulen. Blij toe want met z'n 2-en in die box was eigenlijk net iets te klein. Moeders had al een keer langs zijn beentje geschampt in een poging te gaan liggen/opstaan.

We hebben Pandora het weekend ook even alleen los gehad. Ik wil er over een maand of wat toch wel weer op gaan en dan moet ik haar wel apart kunnen krijgen. Dat viel gelukkig allemaal erg mee, hoewel ze wel bleeft hinniken liet ze zich erg goed mee leiden. Ze stuiterde alleen wel goed, ik hoop dat dat er nog af gaat want ik denk dat ik er anders neit op durf. Samen los zetten gaat ook al stukken beter, ze hoeft niet meer persee oogcontact met het veulen te houden, zolang ze hem hoort/voelt is het ook goed. En aangezien meneer graag met moeders mee gaat kunnen we gewoon doorlopen naar de bak en terug naar stal.

Ik ga zo eens kijken of we vaders nog irl kunnen zien. Die loop vananvond mee met de hengstenshow bij ons op stal.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:57

Niet te geloven, gister is echt 10 minuten na mijn post het veulen geboren!
Wat een gekke merrie is het toch, die wacht echt tot iedereen weg is en dan poept ze snel het veulen eruit Knipoog
Ben nu even foto's aan het oploaden dus die komen er nog aan en dan ga ik vanavond maar eens bijlezen Haha!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:58

vanity schreef:
*zucht*, kom ik helemaal uit het verre Brasschaat naar Limburg... Hamer
Durf ervoor wedden dat ze zodra ik hier vanmiddag vertrek, er een veulen naast ligt binnen het uur. Rolleyes

aaaah Ach gut

Diablo schreef:
TabeR, maar als haar banden al los zijn, zouden haar billen toch in moeten vallen en blubberig worden? Want dat is echt nog niet zo.....
Plassen jullie merries ook meer vlak voor een bevalling?

vaak zie je wel dat de kont wat "inzakt" dat de staart wat hoger lijkt te liggen kan niet echt uitleggen..
die van mij plast sinds ze drachtig is wel vaker! en ook lang pis merrie Clown maar altijd in der box.. daarom wordt ze somsook vervelend onder het rijden loop ik even naar der box, pissen en dan weer verder hahaha tutje!

dat is super lief dat je even een andere stal mag gebruiken!!
Waarom pas over erop rijden als ik vragen mag Falona?

Alsof ze het wist hé Jolanda!! ik hoop dat het veulen mij niet ontkomt.. ga men best doen!!

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:11

Gefeliciteerd Jolanda!!! Dus toch! Ben benieuwd naar de foto's! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:13

Ik ook!

lilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:13

Gefeliciteerd Jolanda!! Party!! *LOL*
Ben benieuw naar foto's!

Vandaag hier ook een mijlpaal Haha! Lady op 300 dagen dracht
Nu wordt het toch wel spannind vind ik! Ze heeft nog 20 dagen want op dag 320 schop ik dat veulen er gegarandeerd uit Tong uitsteken
Nou toch ze mag mij niet al te lang meer laten wachten... al vrees ik het ergste want haar vorige veulen was er ook pas op 349dagen én dat was een merrie. Nu hoop ik / vermoed ik een hengst Bloos