Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissHIS

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:04

jeddah schreef:
Nee joh!! Dan zit zij al op de 302!!!!

Ja inderdaad, want Rilexta zit vandaag op 300 dagen precies (3 mrt). De arme merrie met de 13 nietjes in haar hoofd, ik zal eens kijken of ik er nog een foto van kan maken. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:26

Thanx Wendy daar heb ik wel wat aan!!!

Wordt dus nog even een busje betadindespray kopen! Clown De shampoo lijkt me niet helemaal lekker...
Ben erg benieuwd hoe mijn merrie het gaat doen!!!

Wel leuk zeg al die dikke buiken!!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:55

Wel leuk, zag net op de site van Marijke dat het veulen van Kila nu al zijn volle haarbos heeft! Kan dus nu niets meer aan vlekjes doen of iets Haha! Clown
Alleen jammer dat ik nog zo lang moet wachten voordat ik het resultaat kan zien..... Hoe dichter bijer de bevalling komt, hoe gespannender ik wordt!! Nagelbijten / Gniffelen
(Wordt nog wat als ik zelf zwanger ben Haha! )

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:11

Ja, die arme Rilexta ... heeft nu al hoofdpijn en haar kind is er niet eens Ach gut .

Wendy: zelf zwanger worden daar begin ik dus ook maar niet aan Haha! Ik word vast net zo sjaggerijnig als Lee ... haha!! Niet aan te bevelen, dus !

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:47

Hier dus ook 2 merries drachtig. Katinka net als vorig jaar van de hengst O`Malley en Ciara (die in april 5 wordt) nu voor het eerst drachtig, van de hengst Thunder.

Wat erg frappant was vorig jaar met de bevalling van Katinka... Ze vrat meteen na de bevalling de veulenhoefjes (die zachte vellen onderaan de hoeven die de merrie tijdens de dracht beschermt) eraf. Zag er erg raar uit, net alsof ze de hoefjes aan het afknagen was. Daarna begon ze trouwens ook het veulen zachtjes te schoppen, zodat ie op ging staan... Hoezo ervaren fokmerrie Haha!

Zijn er hier meer merries die de hoeven van het veulen afknagen?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:28

Zou het niet weten Mariska!

Arme Rilexta idd.. Ach gut . Ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat er dan uitziet, die nietjes.

Ik was vandaag Ivanka aan het poetsen en ze stond op rust, rechterachterbeen had ze zegmaar op rust staan. En die buik puilde echt helemaal uit naar links Haha!. Ik stond echt te kijken van: Hyper! Dit staat me nog te wachten Haha!.
Was echt een bolle buik opeens, maar ik vind dat ze sowieso al best een buik(je) begint te krijgen Cool. Ein-de-lijk Haha!.

En ik had vandaag dat nieuwe voer dus gekocht. Normaal gesproken kreeg ze 1 1/2 schep basisbrok, maar nu krijgt ze 1 schep basisbrok en een 1/2 schep van die muesli.
Ik deed het in haar voerbak, eerst rook ze er zo eens aan: dit is nieuw! Ga ik dit eten?
Heel voorzichtig nam ze een hap, oren ging opeens naar voor en ze nam nog een grote hap Haha!. Oke, het voer is dus goedgekeurd, fijn Haha!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:33

Wat de boer niet kent, eet hij niet! Haha! Haha!
Gelukkig dat ze het toch wou proberen, en dat ze erachter kwam dat het toch wel heel lekker is Vingers aflikken Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:38

Wat dat betreft is ze net een boer ja *LOL* !
Ben ook blij dat ze het lekker vind, het rook ook wel lekker vond ik.. Mama begon al gelijk weer over vroeger, omdat opa vroeger zijn paard alleen haver gaf, toen bestonden er nog geen brokken bla bla bla..
Rolleyes
Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:14

Ik moest vandaag wat zakken brok halen omdat ze volgende week pas met de vrachtwagen deze kant op komen met brok Scheve mond
Maar nu kreeg je per 5 zakken Pavo brok gratis een zak granenmengeling.
Ben benieuwd hoe ze dat vinden Haha!

Mariska, hier doen de merries dat idd ook.
En Macy is ook altijd erg fanatiek met het in de benen krijgen van de kleine.
Als het veulentje eenmaal staat, kalmeert ze helemaal en daarna gaat ze het veulen in een hoek zetten zodat het veulen precies bij haar uier komt te staan.
Dat deed ze al toen ze als 3 jarige voor het eerst een veulen kreeg.
Blijkbaar zit dat natuurlijke gedrag er goed in...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:16

Mac schreef:
jeddah schreef:
Nou dat ze groeit is wel te zien hoor! Hoe groot schat je haar nu? Zij gaat wel mooi aan de maat worden of niet?!

1.55 zoiets? Ik zal vanmiddag de stokmaat er eens naasthouden. Misschien vergis ik me.

Nou, daar zat ik dus goed naast! Ze is wel heel veel gegroeid, maar zoveel kennelijk ook weer niet! Ze lijkt groter dan Lee, maar is dat dus niet eens! Hahaha, haar buik lijkt kleiner dan hij is, en zij lijkt groter dan ze is.
Pepsi is op dit moment 1:48 m, maar ze is natuurlijk nog in de groei.
Lee meet 1:52 m (krimpt alleen nog maar Haha! )
Shane is 1:43 m (dat valt me dan weer heel erg mee!)
Ik snap het niet helemaal. Er lijkt veel meer verschil te zitten tussen Shane en Pepsi. Misschien nog maar eens nameten Bloos .

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:11

Citaat:
Ik deed het in haar voerbak, eerst rook ze er zo eens aan: dit is nieuw! Ga ik dit eten?
Heel voorzichtig nam ze een hap, oren ging opeens naar voor en ze nam nog een grote hap . Oke, het voer is dus goedgekeurd, fijn !
Heerlijk paard hahaha. Ken d'r niet, maar uit je verhalen lijkt me dit typisch iets voor Ivanka Haha!

Veulen voelde ik rond 5,5 maand

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:47

Tinne schreef:
Arme Rilexta idd.. Ach gut . Ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat er dan uitziet, die nietjes.

Zo dus...!!

Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:52

Ziet er niet echt fijn uit MissHis! Het geneest verder wel goed? Wanneer mogen de nietjes er weer uit?

Nog een blije Wendy hier!! Paste vanavond een andere voel techniek toe. Normaal voelde in aan de zijkant van haar buik, maar na vandaag plaatjes te hebben gezien, ging ik onder de buik voelen. Zeg maar tussen de flank en uiers in. En een leven dat ik voelde!!!! Wow!
Heb het veulen echt goed gevoeld. Af en toe kwam hij langs, en af en toe voelde het meer als een schop. Was echt gaaf om te voelen!!
Ben echt blij!! Haha! Bloos Moest dit even kwijt aan jullie!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 00:01

Nou MissHIS, madam is voor het leven hopelijk niet getekend Huilen . Wat kunnen die dombo's toch af en toe dom zijn. Ik zie ook af en toe wondjes en dan denk ik, hoe krijg je dat nu weer voor elkaar. Nergens haren te zien.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 00:06

Ik hoop maar dat het een beetje goed geneest!! Want ze heeft zo´n bloedmooie kop ( Bloos ) het zou zonde zijn als er een lelijk litteken op zou komen. De nietjes mogen er na anderhalve week weer uit, maar dan zit ik net een paar dagen in Den Bosch (hengstenkeuring) dus dan moeten ze nog maar even wat langer blijven zitten.

Ik heb vandaag het veulen ook nog voelen schoppen! Vingers aflikken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 02:07

Hopelijk is er straks niets meer van te zien Misshis!
Een litteken is al niet leuk maar helemaal niet op het hoofd...

Vandaag maar eens een foto gemaakt van Macy's nieuwe kapsel, coupe pleeborstel Boos!
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:04

@MissHis: arm paard Ach gut ! Maar het is mooi gehecht en de wondrandjes zien er goed uit. Volgens mij gaat dit goedkomen!

@Marije: néé he! Straks heeft ze hetzelfde kapsel als Hare Majesteit de P.R.E. Famosa ...

@PhiaBink: hoe is het met HM PRE Famosa? Moet je dat nou vaak bij gaan houden met scheren??

@Wendy: hij doet 't Haha! . Raar he, hoe de plek waar je beweging voelt steeds verandert?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:25

@ Mac: Was echt een hele aparte ervaring ja. Had daarvoor aan de zijkant van de buik gevoelt, maar nooit een duidelijke beweging van het veulen gevoelt. Nu ging ik dus onder de buik voelen, helemaal in haar flank, en daar voelde ik het dus wel zeer goed!!! Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 14:02

Marije, pak een schaar en knip die plee borstel af Tong uitsteken . Geen gezicht. Dan maar een rattestaart of te wel een nagelborsteltje, ala HM PRE Famosa.

@ MAC. HM PRE Famosa haar nagelborstel ziet er net zo uit als vorige week en de week ervoor. Ik denk dat ik 1 x per maand ff moet bijwerken. Bevalt prima zo!! Een aanrader.
De Spanjaarden vinden het ook hygienischer als die haren weg zijn bij de geboorte en bij een dekking. Eigenlijk heel logisch. Maar het is en blijft geen gezicht die kale kont. Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 14:06

PhiaBink schreef:
Marije, pak een schaar en knip die plee borstel af Tong uitsteken . Geen gezicht. Dan maar een rattestaart of te wel een nagelborsteltje, ala HM PRE Famosa.

Echt niet!!!
Zodra het veulen er uit is, stopt ze gelukkig ook met schuren.
Na een maand ziet het er weer toonbaar uit en dan blijft het goed tot ze weer verder in de dracht is.

Ik kan bij mijn merries ook de staartwortel niet scheren, het haar is ook een bescherming tegen wind en regen. Zij staan tot een paar weken voor het veulenen 24/7 buiten en vaak na een week of 3 na het veulenen gaan ze weer dag en nacht de wei op.
En aangezien er hier geen zuid europees weer is, lijkt me dat niet fijn met een kale staartwortel...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 16:20

In Belgie staan de PRE merries ook buiten en met een kale kont. Kwestie van wennen Tong uitsteken . Famosa staat ook buiten zonder jas Ach gut . Ze heeft niet eens een jas.
Het geeft idd bescherming. Die van jou heeft alleen een extra uitbouwtje gecre-eert. Model ala drachtige theemutsen pleeborstel. Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 17:28

Misschien doet ze het wel expres.
Dan kan ik straks vanaf de cam niets zien als ze met haar staart omhoog gaat lopen...

Maar staat ze daar in België ook in de winter 24/7 buiten als het slecht weer is?
Hier staan ze dan altijd met de kont naar de wind en de haren op de staart sluiten alles precies af Lachen
Afgelopen week had Copper 's ochtends vroeg steeds een witte staart van de sneeuwbuien. Moet er niet aan denken dat die sneeuw zo op je blote gat waait Clown

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:17

Friet had vandaag onwijs veel last van de kleine Bloos!
Maak me nu wel een klein beetje zorgen want ze is wel erg dik... ik weet wel dat ze altijd overdreven zwaar draagt, maar toch verbaast het me ieder jaar weer Scheve mond

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:27

Gelukkig heeft Kila nog niet echt last gehad van de kleine (meer van mij die in contact wou komen met de kleine Haha! Bloos )
Je weet gelukkig dat ze elk jaar zwaar draagt. Bij Kila is het dit jaar het eerste veulen, dus ik vond haar wel erg dik. Even met de dierenarts gesproken, maar we kwamen er samen achter dat de kans wel heel klein was op een tweeling. Dus Kiel blijkt ook best laag te dragen.
Veel sterkte er in ieder geval mee!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:35

MarijeR schreef:
Misschien doet ze het wel expres.
Dan kan ik straks vanaf de cam niets zien als ze met haar staart omhoog gaat lopen...

Maar staat ze daar in België ook in de winter 24/7 buiten als het slecht weer is?
Hier staan ze dan altijd met de kont naar de wind en de haren op de staart sluiten alles precies af Lachen
Afgelopen week had Copper 's ochtends vroeg steeds een witte staart van de sneeuwbuien. Moet er niet aan denken dat die sneeuw zo op je blote gat waait Clown

Daar staan ze ook 24/7 buiten. Ze hebben wel grote schuilstallen. Daar eten ze. Ze hebben schuilstallen maar ze staan ze toch liever in de regen zo als altijd.Koe .