[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:45

Dotje is in de opfok overleden toen hij 8 maanden oud was. Neon 5 jaar geleden, en een half jaar later ook haar maatje Michael.
Jij hebt jouw merries van toen nog of niet meer?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:57

Neonlight schreef:
Dotje is in de opfok overleden toen hij 8 maanden oud was. Neon 5 jaar geleden, en een half jaar later ook haar maatje Michael.
Jij hebt jouw merries van toen nog of niet meer?

ah wat sneu! Heb je nu een nieuwe merrie?
Sjanty heb ik nog steeds, is nu al 20!
Laatste jaren was mijn dochter druk met wedstrijdpony's in het springen, nu is ze 18 en druk met school dus eergisteren de wedstrijdpony verkocht (laatste jaar door corona en school al geen wedstrijden meer gereden) en nu dus weer een fokmerrie gekocht. Mogelijk komt er nog een merrie voor recreatie en fok bij :o . De laatste van de veulens hebben we als 4-jarige verkocht, Babousca, die loopt in de M-dressuur. Met die eigenaar heb ik nog contact, 1 van haar dochters was toevallig de amazone van mijn Creamer

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:29

En Creamer?
Ik heb nu een nieuwe appaloosa merrie, kwam 2 weken voor Neon overleed te koop, was een buitenkansje dus al snel gekocht. Ze heeft nu een veulen van His Royal Badness DK, en is geinsemineerd met FS Next Diamond. Woensdag 17 dagen scan. Daarnaast nog een hackney merrie dezelfde dag gedekt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:39

Muronia: ik zag eigenlijk ook niets op je foto, maar snap je ongerustheid.
Jvdl: ook hier gefeliciteerd, fijn een merrie die zo makkelijk drachtig wordt!
Sparky: lastig, zelf geen wrvqring mee.
Welkom jennyk, makkelijk een al drachtige merrie.

Vandaag de merrie op goed geluk naar de hengstenhouder gebracht, hadden haar nog niet hengstig gezien. Pak ik haar uit de kudde, lopen de ruinen mee naar het hek en gaat ze naar ze staan plassen en knipogen. Precies op tijd denk ik :D .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:42

Iemand vroeg wanneer wij weer moeten scannen op dracht. ( sorry weet niet meer wie)
De tuigpaard merrie 3 juni
De Oscar merrie 4 juni
En de andere tuiger 10 juni
Hopelijk helpt de zon nu. Zeker voor die van 10 juni zou het moeten helpen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:26

Neonlight schreef:
En Creamer?
Ik heb nu een nieuwe appaloosa merrie, kwam 2 weken voor Neon overleed te koop, was een buitenkansje dus al snel gekocht. Ze heeft nu een veulen van His Royal Badness DK, en is geinsemineerd met FS Next Diamond. Woensdag 17 dagen scan. Daarnaast nog een hackney merrie dezelfde dag gedekt.

Creamer is ook verkocht en Larouscha had ik toentertijd en die is ook al jaren geleden verkocht.
Spannend nu dus of ze drachtig is, is ze meestal snel drachtig?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:28

Afbeelding
Goldy en Sjanty

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:32

Eef_Bam schreef:
Welkom jennyk, makkelijk een al drachtige merrie.

Vandaag de merrie op goed geluk naar de hengstenhouder gebracht, hadden haar nog niet hengstig gezien. Pak ik haar uit de kudde, lopen de ruinen mee naar het hek en gaat ze naar ze staan plassen en knipogen. Precies op tijd denk ik :D .

Dankje idd makkelijk!

Voor jou spannend of de merrie gedekt gaat worden (of geinsemineerd)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:46

Goldy is inderdaad nog wat schraal.

Sarona werd het eerste jaar niet goed drachtig, nerveuze merrie en ze stond nog maar net hier. Teveel stress, toen was de 3de inseminatie raak. De 3 keer erna meteen drachtig.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:31

Selente, helaas nog niet. Baal er van en krijg er een apart gevoel bij want zou binnen een week uitslag hebben. Voor nu denk ik maar geen bericht is goed bericht en de plek is heel mooi genezen maar betekent ook dat opnieuw testen niet gaat want het is niet meer open. Anders moet je het nu open maken om weefsel eruit te halen. Zal morgen een foto maken.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:08

Neonlight schreef:
Goldy is inderdaad nog wat schraal.

Sarona werd het eerste jaar niet goed drachtig, nerveuze merrie en ze stond nog maar net hier. Teveel stress, toen was de 3de inseminatie raak. De 3 keer erna meteen drachtig.

nou dat vind ik dus ook, de buurvrouw zei vanmiddag dat ze er juist super uit ziet en mijn pony's altijd veel te dik zijn :(:)

hopelijk nu ook in 1x raak!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:37

Blijkbaar een oude bekende hihi. Leuk om zo te lezen :) Leuke dames heb je !

Baudyh 3 en 4 juni, doe je die niet op 1 dag? Spannende tijden voor jou!

Eefbam klinkt echt als een goede planning tussen jou en je merrie :D

Selente wat een bijleespost! Mooi veulen! Mooie nieuwe hengst zeg <3

Fayola had na 1x insemineren vanochtend het ei al weg. Nu 18 dagen aftellen :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:43

Ow, gaaf Kabayo, dan zouden ze ook redelijk gelijk op gaan.

Ik had het uitgerekend en dacht echt; mooi weer, zon erop en vast volop hengstig, maar ze vertrouwd het weer niet geloof ik.
Ze is wel erg lief vandaag.

Een drachtige merrie kopen is wel handig. Even terug kreeg ik wel af en toe een merrie aangeboden, soms drachtig. We hebben 3 20+ paarden en 1 is natuurlijk overleden, dus zei dat ik graag 2 merries tegelijk met veulen had willen lopen, maar gelukkig gaan die 3 20+ers goed. En gek genoeg wordt nu ook niks/weinig aangeboden, dus dan moet het even niet zo zijn.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:01

Duimen kabayo!

Ik schuif ook aan op het wachtbankje, Zsaas is net geïnsemineerd.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:02

Ik ben ook nog op zoek naar een fokmerrie. Nu deze tijd liever ook drachtig. Anders kom ik laat in het seizoen. Voor mij _O-
Maar is nog niet makkelijk

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:11

Het wordt gezellig druk op het wachtbankje :D

Hé Jenny, jou ken ik ook nog van een DBT lang geleden :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:52

Ik heb nog een drachtige merrie te koop, maar dat is niet jullie ras gok ik zo :+

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:40

Ik kan ook aansluiten op de bank!

Gister geïnsemineerd, zaten nog steeds twee eieren die een goed formaat hadden. Vanmorgen weer gescand en allebei de eitjes zijn geovuleerd! Dus nu gaan we met 14 dagen al scannen op dracht. Mochten beide eitjes bevrucht zijn, halen we er eentje weg.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:32

Spannend jongens. Veel op het wachtbankje... Ik hoop van harte dat het prachtige weer bijdraagt. Wij mogen morgen weer scannen! Spannend.. hoop op mooie eieren klaar voor inseminatie :Y) maar zijn wss nog wat vroeg. (Voor de zekerheid vanwege haar korte cyclus van de vorige x)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:56

Wij morgen ook scannen met Sterre.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:16

Goldenarrow, opzich voor jou dan niet verkeerd als ze 'm exclusief willen houden. Heb jij mooi een exclusieve nakomeling van hem! :j

StalMelyn, aan de andere kant... Geen nieuws is vaak ook goed nieuws. Als ze iets slechts gevonden hadden, dan hadden ze je mogelijk al wel gecontact! Daar duim ik iig voor voor jou

Ik heb niet echt de tijd gekregen van m'n paard om na te denken wat ik ga doen met de veulenhengstigheid. Rival is 5 dagen en ze staat hartstikke hengstig. Even met de stalhouder overleggen maar. :+

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:17

Welkom Jenny! Goldy lijkt inderdaad te mogen aankomen, maar dat komt vast helemaal goed! Joj bent slim, merrie drachtig kopen, niet al dat gedoe _O-

Het is druk op de wachtbank!
Voor Bambi mag ik eraf. Die is hengstig. Ik weet nog niet of ik deze ronde weer probeer.
Voor Quinn en Odette zit ik op het randje. 18 en 16 dagen. Beide nog geen interesse in de hengst. Spannend...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:19

5 dagen, dat is wel heel snel. Vaak weer te snel om drachtig te worden, dan is de baarmoeder nog niet goed genoeg klaar ervoor na de bevalling.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:35

We gaan het zien. Ze staat op pension op een inseminatiestation dus kennis genoeg aanwezig daar. :j

Ben benieuwd Knolselder. Wanneer laat je ze scannen? Bambi was afgelopen jaar haar vruchtje verloren toch?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:58

Bambi is het ergens na 4 maanden verloren. Ze wordt ook niet makkelijk drachtig. Dus extra zuur als het dan lukt en alsnog verliest.

Ik ga gewoon schouwen bij mijn hengst denk ik. Dan zien we het vanzelf wel. En dan op het einde seizoen alles scannen. Al zit de kans er dik in dat ik het toch niet kan laten.