[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:46

Ik snap ook niet waarom je onnodig risico zou willen nemen. Het hele fokken is al een risico, dus ik zou de rest er omheen zover mogelijk willen beperken.

Spannend vandaag Kabayo, ik duim voor je.

Noontje is vandaag alweer 50 dagen drachtig, het schiet op _O- Op naar de volgende 50.

De lijst in de OP groeit iets gelukkig, maar hij mag nog wel een stukje langer hoor! Kom op merries, gun jullie zelf een mooi beebje volgend jaar!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:55

Hallo allemaal, ik kom mij ook melden hier.
Ik lees rustig mee tussen door.

xHylkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:14

Hier ook een tijdje niet gereageerd, ik lees wel alles mee en probeer wanneer ik denk dat ik iets toe kan voegen dat dan ook te doen, maar voor nu: voor alle drachtigen gefeliciteerd! Zag gelukkig al wat meer voorbij komen in vergelijking met afgelopen maand.. Geeft mij ook weer wat hoop :p

Knolselder, welkom! Ondanks dat het ongepland was, ben ik het met de rest hier eens dat het nog best een leuke combi is! Ben heel benieuwd wat voor kleur daar uit komt!

Marije, wat heftig zeg... Ik hoop dat jullie een mooi gezond veulentje mogen verwelkomen volgend jaar!

Succes met het scannen Kabayo! Hoop dat er ondanks de vorige scan toch nog iets in zit voor je!

En ben ik met je eens Murosch, die merries mogen wel even wat meehelpen! ;)

Hier ook niet heel bekend met de KWPN hengsten, de ‘grote’ namen ken je omdat die veel voorbij komen, maar verder niet in verdiept! We hebben hier een fries, dus het veulen volgend jaar komt ook in het KFPS.
Wij hebben hier naast de fries nog een nmrps staan, die twee weken terug op date is geweest met het hengstje van de buurman.. Stond er zelf niet helemaal achter, vader geen papieren, wel leuk kleurtje (vos roan). Mijn moeder heeft een kinderopvang aan huis, en is gelukkig van plan het veulentje te houden zodat de kids er leuk mee kunnen spelen. Maar de hengst heeft dus een week bij ons gestaan net nadat mijn merrie geïnsemineerd was, en nu ben ik eigenlijk bang dat dat invloed kan hebben op het eventueel pakken van het vruchtje.. De hengst en mijn merrie hebben niet bij elkaar gestaan, en ze toonde niet veel interesse maar toch ben ik niet echt gerust. Eind van de week de 18 dagen scan, ben benieuwd!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:27

Klopt Jolandje. Elke merrie die een veulen krijgt wordt een mama, groot of klein. Minipaardjes qua afstamming zeggen me niks maar ik vind ze wel geweldig mooi om te zien <3

Succes met wachten jeannaa! Wanneer moet ze gescand worden? Ik put veel kracht uit jouw verhaal. Ik denk dat het met Kazan ook gewoon een verkeerde match was, want inderdaad, genoeg anderen van hem direct van de eerste keer drachtig. Dus hopelijk nu met Columbus in 1x prijs!

Ja Caily, leukst zo zijn dat ze allebei drachtig geraken. Zowel Domino als Prisca. We zien wel
Mooie hengst hoor!

Wat is RBP Fotsy? Belgisch papier? Maar voor de 5-panel moet het haar toch naar Amerika? Of ben ik daar verkeerd in?

Welkom Knolselder

Heftig Marije! Heel veel sterkte gewenst! En qua veulen is gezond het allerbelangrijkste!

Klopt Ibbel, zo is het heel erg lang gegaan. Ik heb tot 3 jaar geleden een koppel shetjes gehad (met stamboekpapieren) en daar is met moeite 1 veulen uit gekomen op die 7 jaar dat ze hier gelopen hebben. Vroeger ging het er allemaal heel anders aan toe.

Succes vandaag Kabayo! Hopelijk toch positief nieuws!

Ja Murosch, ik geef het straks door aan mijn dames :’)

Welkom Booster

Succes deze week xHylkje! Spannend!

Hier alles rustig. Domino toont niks qua hengstigheid volgens DA en toen zij die oprit af reed begon mevrouw als een gek te gillen tegen onze 23-jarige opa. Dat wordt morgen of woensdag scannen denk ik. Ik rijd dan eerst zelf 1x om sperma, zodat het weer geen 10u onderweg is en dan daarna ALS het dan nog niet gepakt heeft brengen we ze naar daar. (zelf geen trailer dus dat vergt nog wat regeling.)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:38

Het gaat maar goed tot het fout gaat. En natuurlijk kan er altijd wat fout gaan. Maar een tweeling laat ik toch liever uitsluiten, nu het wel kan.

Hylkje wat voor nmprs merrie heb je?

Dit zijn kleurkansen voor Wiskes baby. Had het al zitten uitrekenen _O-

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:57

Caily, wat een ontzettend stoere en gave kleur hengst zeg! En gefeliciteerd met de premies!

Baudyh, hopelijk zit er een mooi ei en wordt je merrie drachtig!

Knolselder, wat een verhaal, echt pech zeg! Maar de kleine crimineel is wel echt knap zeg! :D Daar komt vast wat knaps uit. En ik hou wel van die aparte kleurtjes hoor!

Kabayo, succes vandaag!

Marije1502, wat erg.... geen woorden voor.. sterkte. Ik duim voor vlekken!!

Evelien__, wat jammer dat Kazan niet gepakt heeft bij je merrie. Sperma misschien toch te lang onderweg geweest onder de niet juiste omstandigheden? Ik dacht gelezen te hebben dat je het zelf opgehaald had. Ik heb zelf nog Zangersheide geïnformeerd over de sperma kwaliteit van Kazan omdat ik nu ook twijfelde, maar hij schijnt merries zeer goed te bevruchten. Hopelijk krijg je je merrie alsnog drachtig nu!!

En welkom alle nieuwelingen!

Mijn merrie is vrijdag hengstig gespoten en stond ook al vrij snel te zweten.
Vanochtend waren we om 7:45 bij de kliniek om te kijken, er zat een heel erg mooi ei! Dat betekent dat er net sperma bestelt is en ze vanmiddag/vanavond geïnsemineerd wordt. Dus de komende paar dagen blijft ze daar!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:55

Welkom knolselder. Ik vind je kleine crimineel ook wel heel knap. <3
Het blijft natuurlijk jammer dat het niet de combinatie is die je voor ogen had. Maar ik ben toch wel erg benieuwd wat er uit deze combi gaat komen.

Wat heftig Marije, sterkte.
Op naar een mooie dracht, en hopelijk volgend jaar een knap veulen met vlekken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:57

Heftig Marije :(:)

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:24

Welkom knolselder
Heftig marije :(:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:32

Welkom Knolselder en Marije, allebei een heel verhaal.

Knol, je hoeft hier absoluut niet bang te zijn om veroordeeld te worden, hier was jij toch ook niet op voorbereid? Misschien niet je eerste keus maar Olaf steekt toch best goed in elkaar, dacht ik?

Marije...Afschuwelijk wat jullie mee hebben moeten maken. Geen enkele ouder zou zijn kind moeten hoeven afgeven, zo hoort het niet ;( Als ik alleen al aan het idee denk...brrr. Een hele dikke knuffel vanuit hier en ik duim voor een vlekkenbaby voor jullie

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:03

Dankje dames. Maar helaas toch weer een eitje van 3.5 cm. We gaan woensdag weer dekken. Hopelijk pakt het dan. Wil ook niet een te laat veulen..

Spannend change!!

Welkom booster

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:06

Bedankt allemaal.

Olaf is een leuk ding, maar wel totaal ander ras dan de merries. Maar wel een minishet zoals ik ze graag zie. We zullen wel zien wat eruit komt, heb dit nog niet eerder meegemaakt :')

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:17

Marije heel veel sterkte toegewenst ik duim voor een knappe bonte vlek voor jullie.

Knolselder ik snap dat je het jammer vindt dat je gewenste combinatie nu niet gaat lukken. Maar ik vindt Olaf ook gaaf en als je niks had gezegd van je oeps veulen was het vast niet opgevallen dus hele gave combinatie.

Kabayo jammer op naar de volgende ronde.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:23

Murosch schreef:
De lijst in de OP groeit iets gelukkig, maar hij mag nog wel een stukje langer hoor! Kom op merries, gun jullie zelf een mooi beebje volgend jaar!

ik heb alles doorgegeven maar sta er nog niet bij :o

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:48

Zojuist gebeld met de kliniek. Wij gaan zaterdag ochtend scannen op dracht. Ze is dan 16 dagen na de 2e ei

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:03

Ben benieuwd knolselder , hele verrassing :)

Marije heftig zeg! Hoop voor jullie op een gezond veulen volgend jaar

Balen kabayo. Hopen dat het goede weer van nu wat extra helpt..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:08

jeetje annelies, dat worden echt verrassingspakketjes :)
marije wat vreselijk zeg, sterkte , hoop op een knap bont veulen voor je
corinadrenth spannend :j
kabayo hopelijk lukt het nu wel
gave hengst caily <3

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:11

De nachtmerrie van iedere ouder Marije... Heel veel sterkte!
Hoop op een gezond veulen voor jullie.

Ik zou me over die hengst geen zorgen maken Hylkje, er zijn er hier zoveel die andere hengsten in de buurt van de merries hebben staan. Tijdje terug hadden we het daarover hier, maar weinig bewijs te vinden dat het dan vaker mis gaat. Dus gewoon positief blijven hopen ;)

Jammer Kabayo, ook voor jou een volgende ronde.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:17

Kabayo, eentje die in juni of juli geboren wordt is laat, maar is dat perse heel erg? Mijn paarden zijn allemaal van juli en juni. Heb er zelfs al een gehad uit augustus. :Y) En de volgende ronde beter!!

Corinadrenth, spannend hoor!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:26

Met een goed najaar kunnen ze dan nog steeds een hele tijd de weide op. Maar begrijp dat het niet je voorkeur is :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:29

Change3x schreef:
Kabayo, eentje die in juni of juli geboren wordt is laat, maar is dat perse heel erg? Mijn paarden zijn allemaal van juli en juni. Heb er zelfs al een gehad uit augustus. :Y) En de volgende ronde beter!!

Corinadrenth, spannend hoor!!

Heb ook al een veulen in april. Dus heb ze liever niet te laat achter elkaar :D Verder niet echt laat. Wel laat achter elkaar haha

Spannend corinadrenth

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:53

Wij hebben er zelfs van september gehad

Ik wil pas op de lijst als het hartje klopt, vrijdag scannen en daarna zou ze normaal mee op show gaan, maar wil ik niet na het scannen. Krijgt ze altijd een dag vrij, is best lang rijden. Dus dan maar alleen tientoi mee

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:05

Knolselder, ik vind de crimineel ook erg leuk. Misschien niet gepland, maar het is wel een leuk hengstje :)
Voor iedereen waarbij het nog niet gelukt is, heel veel succes bij de volgende ronde! Ik duim voor jullie.
En voor de gene bij wie de merries wel drachtig zijn, gefeliciteerd!
Ik heb een belletje gekregen dat ik mijn merrie kan ophalen. Gaan we morgen ochtend vroeg doen, want met deze temperaturen is het niet te doen :\

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:07

Ach, juli moet ook nog kunnen denk ik? Qua veulen? Liever eerder, maar het is niet altijd te plannen.

Hope is zelf van juni. De Friese twenter bij ons is van maart. Veulen wordt half april verwacht.

Wij staan ook nog niet op het lijstje, denk dat ik dat pas later doe. Alhoewel alles er goed uit zag op 32 dagen scan. Kan ik het wss ook wel doorgeven..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:13

Vorig jaar had ik er 1 in juli en 1 in mei. Het verschil er tussen is vervelender dan het late zelf vind ik.

En vervoerenm met dit weer kan prima. Zolang je rijd en ventileert is de trailer niet eens super warm.