[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:52

suffie , Gefeliciteerd!

kimmysan, Ik heb 3 kinderen maar ben zeker zo zenuwachtig, zo niet meer bij mijn pony's :=
Nu ook nog een merrie die voor het eerst een veulentje gaat krijgen.

Azara71, Ben benieuwd.....

juval, Succes morgen!

Joyceee86, Succes met insemineren vandaag!
Leuk dat ze tegelijk gaan, hier zit er 3 dagen tussen ( als ze drachtig zijn)

linda2008, Hier nog een Gelderlander. Grappig detail, kom uit Wijk bij Duurstede

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:57

Welke hengst had je in gedachten, welke je nu moet switchen? Idd, balen als ze ineens op diepvries overgaan, helemaal als je je merrie al gedekt zou hebben met vers en ze pakt niet op. Dat is gelukkig bij jou nog niet het geval.

Die andere merrie is dan lekker snel geweest met haar eitjes, die dacht NU schijnt de zon. Je hebt haar ook niet hengstig gezien na woensdag? Dat wordt dus goed opvolgen, anders ben je straks weer te laat.

Fotsy, wij hebben Fleckviehkoeien, idd van die grote zware melkkoeien. Als we het bedrijf verkocht krijgen komt er waarschijnlijk een veiling of een boer moet de gehele veestapel in een keer willen overnemen. Het is een prachtveestapel :j

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:09

Ik wou graag Charmeur. Ik denk dat het nu High Five wordt, een jonge Charmeur.

Nee, niet hengstig gezien.. Inderdaad opvolgen en maar afwachten. Weer weken later :/

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:21

Jeetje wat een gedoe zo....

suffie , Even gegoogeld, wij hebben jaren melk koeien gehad maar van Fleckviehkoeien nog nooit gehoord.
Gave beesten, stoppen jullie helemaal met het boeren bedrijf?

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:24

Spannend Aniek!

Leuke combi Ennasil!

Evelien, ik hoop ook dat het snel zaterdag is! Want dan is die van mij ook al gescand :D

Fijn Linda dat het weer goed gaat met de jaarling

Heerlijke plaatjes zo Anniek! Lekker zonnende veulens

Gefeliciteerd suffie!

Leuke tinker azara!

Ik heb dit jaar ook een veulen gehad en het is nog niet zeker dat mijn merrie drachtig is, dus als ik nu zou gaan rijden zonder veulen geeft dat veel stress voor haar dus rijd ik met veulen erbij. Met 30 dagen dracht ga ik weer zonder veulen afwennen!

Spannend Joyce! Succes

Ladylisa, dat knuffelige gedrag kan zomaar!

Zit nog niet echt mee Vulina, balen!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:38

Hier ook een Gelderlander Linda :) net als juval en hinte. Ik ben kom alleen niet van Wijk, beste vriendin wel weer :') . Ik zit in de Betuwe.

Ik zit precies in het verkeerde ritme voor jullie, na een weekendje weinig tot geen bokt zijn er altijd zoveel nieuwe berichten bij :+ .

Diane wow, jij hebt gewoon een heel meerjarenplan. Wel logisch als je het zo leest.

rienne: haha lief, maar hou die hengstigheid maar. Zal je zien dat hij laat aankomt en dat ze dan hengstig wordt als ze niet meer hengstig mag worden _O-

celine14: sabino is ook erg lastig, onderzoek naar sabino is ook nog niet compleet. Dus je kan testen op sabino1, maar er zijn ook veel paarden die wel het uiterlijk van sabino hebben maar niet sabino1 dragen. Witte onderlip is vaak het geval, maar ook niet altijd. Met andere woorden is sabino genetisch nog één groot vraagteken.

ladylisa: welkom! Ik ken de hengst niet, ik vind de naam wel erg grappig voor een dekhengst. Hadden ze vast niet voor ogen toen ze die naam gaven :D .

Myrthe: Fijn dat je merrie gewoon een paar steekjes los heeft, maar ze nog wel netjes drachtig is.

Fotsy: spannend nog met Flow, en nog een Elsa die gek doet. Lilly blijft prachtig <3

hinte: ach arme Zegmar, maar fijn voor jou! Ik hoop echt dat Trees de dierenarts ongelijk gaat geven, zou wel echt een Shetten stunt zijn natuurlijk.

gblover: oef, dat is echt heel vervelend. Ook apart dat ze zo beperkt leveren, hebben die een te groot merrie aanbod? Je zou zeggen dat dat bij het vak van hengstenhouder hoort als je KI doet, en die prijs dan ook nog -O- .

Lovelyn: fijn dat je je merrie weer thuis hebt nu, nu is het wachten op de scan.

AniekR: vervelend die vervoersproblemen, hoop dat je nog wat kan vinden. Is de keuring al snel? En wat heerlijk relaxt is het in die wei van jou!

Linda: gelukkig gaat het weer beter met je jaarling, dat is wel even schrikken zeg.

Marije: Geluidsoverlast door het dekken :') je buren zullen wel denken inderdaad haha.

Lisanne: Leuk gedaan dat plaatje!

suffie: Gefeliciteerd *\o/*

Vulina: Dat is even balen zeg, is dat trouwens vaker dat rietjes bestellen lastig gaat/anders zijn dan verwacht? Heb het gevoel dat ik dat veel lees in het topic.

Die van mij gaat ook weer aan het werk als ze thuis is, ze is vaak ook rustiger als ze regelmatig in handen is en van tutten houdt ze niet dus werken is dan prettiger. Maar hard werken niet meer, beetje recreatief buitenritjes mennen, longeren en wandelen (doet ze normaal ook, maar dressuurmatig mennen zullen we skippen voor haar, dat vindt ze niet altijd leuk :') ). Zolang het gaat uiteraard, in de winter doen we sowieso rustig aan altijd en ze gaat gewoon op verlof wanneer ze daaraan toe is (of wanneer baas het zielig gaat vinden :') ).
Nou mijn muts is net gescand omdat ze na bijna 5 weken bij de hengst nog niet hengstig was, trutje heeft gewoon stiekem een keer een ovulatie gehad (en is gewoon door gegaan met moordpogingen naar de hengst >;) := ). Zat nu aan de ene kant een geel lichaam en aan de andere kant een best mooi ei maar de baarmoeder was nog niet klaar. Dus ze is toch maar hengstig gespoten zodat het gele lichaam weg kan, hopelijk kan ze donderdag dan eindelijk gedekt worden.
Laatst bijgewerkt door mooney op 06-06-16 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:38

Kun je dan niet hengstig spuiten Vulina? Dan kun je beide merries misschien gelijktijdig laten dekken.

Wij stoppen idd helemaal met het bedrijf. De huidige regelgeving maakt dat mijn man het boeren steeds meer tegen gaat staan. Wij hebben al jaren ongeveer 100 koeien en dan hoor je er gewoon niet meer bij, je bent maar een kleintje...... Tegenwoordig moet alles groot, hoe meer personeel hoe beter lijkt het wel en dat is juist wat wij niet willen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:52

Hier geen problemen gehad met rietje bestellen hoor. Bij Uytert is dat keurig geregeld. Voor 9.00 u bellen, bestelling plaatsen en rietje wordt met koerier afgeleverd bij een veearts naar keuze.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:04

Joop v uytert is 2 jaar geleden zelf mijn merrie komen insemineren.. geen dierenarts die dat moest doen..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:12

Hier ook geen problemen met bestellen. Ik heb uit Duitsland besteld en daar moest ik eigenlijk voor 9 uur bestellen om het de dag erna te krijgen. Maar ik was om 5 uur voor de scan (op vrijdagmiddag) en toen nog besteld. Werd de volgende dag in de middag netjes bezorgd.

Ik woon trouwens in Twente, nog meer mensen hier uit de buurt? In DBT 2015 waren de Twentenaren ook al schaars, hahaha

Jazzy is nog steeds heel lief naar mij, maar des te bozer naar andere paarden. Echt aanvallen door de tralies en oren in de nek. Phoebe staat naast haar, die mag nog wel daar staan, maar de rest }:)
Ze is inmiddels 65 dagen drachtig, nog 275 te gaan (waarschijnlijk minder, omdat ze tot nu toe altijd eerder is bevallen)!
Laatst bijgewerkt door Setteli op 06-06-16 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:13

Ik heb ook geen problemen met Van Uytert, baal alleen van de diepvries. Maar goed, het wordt nu een Charmeur zoon :) Mocht ze over 18 dagen leeg zijn, dan mag ik alsnog voor Charmeur gaan. VDL komt verder insemineren, hoogstwaarschijnlijk worden beide andere merries gedekt door een hengst die bij hun ter dekking staat/van hun is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:13

@Suffie; het is wat hè, al die regels. Wel erg jammer dat het zo moet, de lol is er inderdaad snel af zo..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:52

wat jammer suffie, dat jullie gaan stoppen. werk je zelf ook mee in het bedrijf? Wij hebben ook een melkveebedrijf met ongeveer 100 koeien, maar wij gaan nog even door, net nieuwe stal en melkstal gezet en we zien wel hoe de toekomst komt. Wij hebben voornamelijk hf, maar zijn nu ook 3weg aan het kruisen met fleckvieh en nrb, geweldige koeien komen daaruit! succes/sterkte met de verkoop!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:05

Gblover, ah balen zeg :(. Kan lastig zijn idd als je hengst gekozen hebt die niet elke dag kan leveren, daar had ik er dit jaar 3 van, 3 hengsten uit Duitsland, die op bepaalde dagen niet kunnen leveren(1 hengstenhouder op zaterdag,zondag en maandag niet en 1 op maandag niet), maar alle 4 mijn merries zijn toch drachtig nu, 3 in 1x ook nog eens. Maar bij hun had ik wel t geluk dat ik het sperma precies nodig had op de dagen dat hun wel deden leveren, toen hup sperma erin en daarna meteen ei afspuiten. Bij de laatste merrie heb ik wel 1x gehad dat ik op een dag nodig had dat ze niet leverden, toen heb ik t een dag eerder gekregen, de volgende dag erin gedaan en ei afgespoten, maar toen niet drachtig geraakt helaas(of dat echt daar aan lag weet ik natuurlijk niet).
Edit betaal je serieus 1600 per keer of? Dan zou ik ook echt niet blij zijn met deze voorwaarden..

Ennasil92, knappe combi!!!

Aniek, haha, maar wel kei lieve foto's!

Suffie, jeeeej!!! Helemaal top!

Azara, leuk!

Vulina, ah dat is balen! Ben niet zo van de kwpners, maar vind Charmeur wel erg gaaf, ik ga eens ff kijken naar High Five :).

Ennnn jaaaa Bibi is drachtig gescant vandaag!!! *\o/*
En bij Hope zit t vruchtje er nog, dus helemaal top! *\o/*

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:09

Hier een geboren en getogen Amsterdammer. Dus nog iemand uit Noord-Holland.

Suffie, oh dat is niet leuk! Succes met de verkoop.

Vulina, wat balen dat Charmeur nu alleen nog diepvries is. Hebben ze daar een reden voor?

Hier is mijn merrie ook gewoon aan het werk en gaat ook mee op wedstrijden. Dierenarts heeft mij gezegd dat je het beste gewoon in het ritme kan blijven. Met dit hele warme weer doe ik wel wat rustiger aan. En natuurlijk als van de winter zij aangeeft dat het zwaarder wordt dan doen we gewoon een paar stappen terug.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:25

Ik weet de reden eigenlijk niet. Over 3 weken was hij weer beschikbaar, meer weet ik niet...

Ik zou ook gewoon mooi door blijven rijden! Rust roest ;)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:29

Anìek R, altijd lastig zulk soort dingen! ik heb er geen ervaring mee dus kan je ook geen tips geven sorry!
wat een heerlijke veulen plaatjes! das echt genieten

linda2008, wat fijn dat het weer goed gaat met je jaarling, inderdaad zo blij dat je dan kunt zijn met poep!

MarijeR, fijn dat lizzy toch weer hengstig werd (nouja in eerste instantie niet natuurlijk) en dat ze ook weer mooi gedekt is, hopelijk blijft het nu zitten

ennasil92, gaaf plaatje!

rienne, hoe oud is je ouwe doos :') , heerlijk van die ritjes waar de beesten nog het meest van genieten!

suffie, gefeliciteerd, succes met wachten!! Mijn vriend heeft samen met zijn ouders een melkveebedrijf en wij wonen nu dus in het dorp en moeten nog beginnen aan onze loopbaan op de boerderij, je merkt wel dat er steeds meer regels komen en ook van die negatieve media aandacht kan ik zo balen!!!

azara71, waarom niet gewoon een knappe tinker uitzoeken?

juval, spannend! ik moet ook morgen vroeg!

vulina, jammer dat je moet switchen, laatst bij veulentjes kijken van het KWPN een paar onwijs knappe charmeur merries gezien, toen dacht ik echt als ik ooit nog eens een dressuur paard koop dan wordt het een charmeur, wauw <3

mooney, zelf ben ik ook helemaal niet thuis in dat kleuren gedoe, maar het is wel enorm interessant!
en het blijkt dus ook wel dat het nog niet zo eenvoudig is.
hopen dat ze er donderdag helemaal klaar voor is!

settili, poeh dat wordenn 275 lange dagen voor de stalgenootjes :')

Haha hier geen belg! een geboren en getogen poldermeisje (flevopolder) oorspronkelijk afkomstig uit groningen/friesland.
Mijn allereerste pony is verkocht aan belgen, rond antwerpen. Wat was dat een top pony zeg! leuke mensen aan wie die verkocht is, helaas op een gegeven moment uit het oog verloren.

Tja qua werk met mijn paard is het zowiezo lastig. zit helaas met een blessure die ook niet meer over gaat (is ook de reden dat er nu gedekt wordt, al was het al wel heel lang de wens) ik rijd dr nu nog recreatief 3-5 keer in de week. loopt de ene dag wel goed en de andere dag niet, dus blijft lastig. maar ben er wel achter dat stil staan geen optie is momenteel (ik hoop dat daar verandering in komt als ze drachtig is) paard wordt er gelukkiger van als ze wat onder het zadel blijft, en is buiten dat bij niets doen ook niet meer fijn in de handen te hebben. dus dan maar het beste kiezen uit twee kwaden.

Ik ga wel naar buiten ookal heeft ze dan veel stress, maar goed met die van mij zonder stress door het leven gaan is volgensmij zowiezo onmogelijk. in de binnenbak rondjes toeren zonder doel wordt ook al gauw zo saai!

morgen scannen!! ooh ik vind het zoo spannend!! zoals ik eerder al zei, ik heb het gevoel dat ze drachtig is, maar goed je weet het natuurlijk nooit!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:40

Deze Drenth voelt zich in de minderheid
Onze dame heeft weer een mooie hengstigheid dus op naar de volgende poging spannend

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:45

Dat wordt flink duimen Celine!

Wel balen Vulina, maar High five is ook een schitterende hengst vind ik

2 drachtig! Top ML

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:46

Wanneer mijn merrie wel drachtig zou worden gescand volgende week ga ik wat uitgebreidere bijleesposten maken. Lukt me nu steeds niet, excuses.

Ik zag een heleboel zuiderburen (belgjes) in het topic? Leuk! Ik ben een echte noordeling (groningen).

Morgen scannen? Alvast veel succes celine! Hier nog een weekje geduld hebben.

Een hengstenswitch, dat is vervelend. Hebben wij ook moeten doen helaas, maar het is niet anders.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:52

Spannend Celine! Wij hebben nu ook een prachtig merrieveulen van Charmeur, echt een charmeurtje. Wat een houding en beweging, maar ook karakter. Super lief maar ook met pit.

Steven, ik duim mee! Ik als Fries voel me al helemaal in de minderheid :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:52

vulina jammer he en diepvries tja
en dan willen ze niet hengstig worden, pfff

succes voor de scanners morgen

jammer maar begrijpelijk suffie, een mens moet keuzes maken op een bepaald ogenblik, daar staan we uiteindelijk allemaal eens voor

mijnlieverd *\o/* bibi en nog goed bij hope

hier ook geen problemen gehad met het rietje te bestellen

ladylisa het kan hoor,
hier nog tien dagen voor de scan bij Flo en madame is echt chagrijnig, ze viel daarnet haar eigen geliefde dochter aan := en kontschuren, zou er iets aan het veranderen zijn daarbinnen _/-\o_ , ach hoop doet leven.

joyce leuk allebei geinsemineerd en dan aftellen naar scan

hinte ook drie kids, respect en ja ik heb ook meer stress bij het veulenen van mijn merrie's dan toen bij mijn eigen bevalling 8)7
spannend en een maiden das altijd extra spannend

celine inderdaad sabino is niet echt makkelijk, mijn merrie heeft dus een witte onderlip en is sabino1 negatief getest, net als splash en alle witaftekeningen eigenlijk

mooney zou ze stiekem de hengst niet leuk vinden dan ~~}>

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:11

Balen dat er alleen DV is Vulina. Maar als de hengst ziek is geweest is het sperma de eerste weken niet goed, en dan is het heel netjes dat ze alleen DV doen. Heb het zelf aan de hand gehad, kreeg de merrie niet drachtig, achteraf bleek dus de hengst ziek te zijn geweest, toch 2 pogingen voor niets ondernomen. -O- Had toen ook een heel laat veulen, merrie werd pas eind augustus drachtig.

Fotsy, ik ben bijna belg inderdaad. :)) Woon in Riethoven (of eigenlijk het gehuchtje Walik bij Riethoven).

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:12

Juval, ik werk zelf nog 3 dagen in het basisonderwijs. De andere dagen ben ik op de boerderij te vinden. Ik verzorg de kalveren (de hele week), doe de meeste verlossingen en melk op maandag en dinsdagavond en dan heb ik nog mijn 5 paarden/pony's en de andere beestenbende die verzorgd moeten worden.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:25

Bedankt allemaal! Jullie horen het natuurlijk zodra ik het weet! De tandarts komt ook nog langs morgen, niet de ideale planning, maar goed. Hij zei dat als hij moest behandelen, dat dat gewoon kon, hier mensen met ervaring? Hij werkt namelijk vooral verdoofd.
Maar goed als het ook maar enigsinds niet hoeft gaan we er ook gewoon niet aan beginnen!

Vulina, leuk!! Heb je een foto van jullie knapperd?