[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:45

Inowa, wat jammer dat de lammetje zoveel zorgen geven. Dat kan soms inderdaad het genieten er van een flink stuk wegnemen. Maar die boze blik van pony, haha die is het ook goed zat.

Jolanda, lijk me een goed oplossing! Beter alles aan doen om het te voorkomen. Wil je Camilla eigenlijk dit jaar opnieuw laten dekken?

Vulina, wat lijk haar uier groot! Zeker omdat ik het vergelijk met mijn mini's :')

iEmmaaa, er bestaan geen domme vragen! Niemand weet alles, beter vragen dan maar gewoon aannemen van iets.

Pretty, dat klinkt toch alsof het al spannend gaat worden! Hopelijk schiet het een beetje op :)
Citaat:
Elke ochtend weer die spanning van wat voor uier ga ik aantreffen?? :):) Om dan 5 minuten later.... -O-

Precies dat!! :') Iedere ochtend denk ik ook, oeh spannend, en dan sta je daar en denk je...zucht is dit het |o

Linda, krijgen toch nog wel Star foto's te zien he?!

Crines, is er niet iemand die overdag af en toe een blik op de paardjes kan werpen voor je? Volgens mij gaat het wel weer iets warmer worden, dus dat is goede mocht mocht je bij de paardjes gaan logeren!

CL, tjonge ze houd je wel lang in spanning!

L_isanne, paardje ziet er goed uit! Glimt mooi zo met die appeltjes.

Al_Zawraa, hopelijk valt het mee met haar gebit! En 190 dagen, wat klinkt dat nog lang zeg :P Ik zou gewoon nog een poging wagen!

MarijeR, eerste al weer gedekt voor volgende jaar, tijd vliegt als je er zo over nadenkt.

Ik heb via via 2 halsteralarmen over kunnen nemen! Ik ben er zo blij mee, hopelijk kan ik ze morgen ophalen, instellen en gaan gebruiken. Gaat me veel meer rust geven denk ik :j Nieuwe vind ik erg prijzig dus wilde dat nog uitstellen tot volgend jaar, maar nu dus een gelukje :D

Citaat:
Pandakaas, wat een mooie dames heb je een foto van jenka in zomerkleur. ze is nu zo grappig wit hoofd en de rest vos.

In de zomer is ze een stuk witter ja!
Afbeelding

Elmars_Floor

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:52

Bij de stal van Marielle (van het verworpen veulentje en het frieze overleden veulentje) is er Rhinopneunomie in de Abortus vorm.. :( Wij staan 15 min bij deze stal vandaan dus vind het eng dichtbij met onze bolle floor.. Voor Marielle en haar paarden verschrikkelijk met nog 2 drachtige dames op stal.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:56

De hengst geeft X of Y door, daar word het geslacht door bepaald (een merrie geeft immers altijd X door) daar heeft de eisprong dus volgens mij niks mee te maken... Ik zou lekker nog eens voor dezelfde hengst gaan :j 3x is scheepsrecht (al hoop ik niet dat Star dat nu ook denkt := )

Joan, natuuuurlijk komen er gewoon nog Star foto's :D morgen ga ik haar weer opzoeken :)

Edit; aiii elmarsfloor... Rot!! Marielle wat vreselijk!! Sterkte!!
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 11-03-16 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:59

ElmarsFloor jakkes zeg. Wat ontzettend rot, sterkte Marielle.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:01

linda2008 schreef:
De hengst geeft X of Y door, daar word het geslacht door bepaald (een merrie geeft immers altijd X door) daar heeft de eisprong dus volgens mij niks mee te maken... Ik zou lekker nog eens voor dezelfde hengst gaan :j 3x is scheepsrecht (al hoop ik niet dat Star dat nu ook denkt := )

Joan, natuuuurlijk komen er gewoon nog Star foto's :D morgen ga ik haar weer opzoeken :)

Eisprong heeft ermee te maken omdat de zaadcellen met een Y een fractie minder zwaar zijn (Y chromosoom is een stuk kleiner dan X) en dus sneller 'zwemmen' over het algemeen. Waardoor je bij inseminatie op/na de eisprong een iets grotere kans hebt op een hengstveulen.

Floor: Oh dat is heel naar. Hopelijk blijft het bij jullie weg.

*kruipt nu weer braaf in de meeleesmodus*
Laatst bijgewerkt door mooney op 11-03-16 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:02

Ah oke mooney, nooit geweten! Interessant!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:07

Oh bah Marielle, hopen dat het een beetje meevalt voor de rest.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:10

Oh bah wat een naar nieuws :n Hopelijk zorgt het niet voor nog meer narigheid..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:11

Oh getver wat vreselijk zeg! Doodeng idd zo dichtbij.. marielle heel veel sterkte gewenst, maakt het allemaal nog veel verschrikkelijker!

Jongens zwemmen sneller en meisjes overleven langer. De uitkomst van de 'race' wordt dus ook zeker bepaald door de merrie. Althans; het klimaat binnen de baarmoeder :D
Roma, ik zou het gewoon nog een keer proberen als dit de combi is waar je een merrie uit wilt hebben. En dan gewoon ook alle bakerpraatjes erop stuk gooien :D :') t is te proberen :D
Is er geen mogelijkheid het sperma te sexen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:13

Bij stieren kan dat wel al dus denk dat het snel genoeg bij hengsten ook kan

Marielle sterkte!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:17

Ohnee Mariëlle, veel sterkte en ik duim mee voor het beste bij de merries die nog moeten bevallen!

amyz schreef:
Jongens zwemmen sneller en meisjes overleven langer. De uitkomst van de 'race' wordt dus ook zeker bepaald door de merrie. Althans; het klimaat binnen de baarmoeder :D
Roma, ik zou het gewoon nog een keer proberen als dit de combi is waar je een merrie uit wilt hebben. En dan gewoon ook alle bakerpraatjes erop stuk gooien :D :') t is te proberen :D
Is er geen mogelijkheid het sperma te sexen?

Ik heb eens gehoord van appelazijn bij te geven voor merrieveulens :D wat ik misschien nog wel ergens versta, zuurtegraad baarmoeder daalt dan, gunstiger klimaat voor de vrouwelijke zaadcellen? :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:25

Volgens mij is t juist dat de zuurtegraad omhoog gaat, waardoor de mannen t sneller afleggen. Maar 't is alweer even geleden dat ik er mee bezig was, dus weet niet zeker of ik t goed onthouden heb :P

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:28

aah okee die theorien had ik nog niet eerder gehoord idd, iemand zij tegen mij dat mijn merrie sowieso een hengsten veulen zou krijgen omdat ze twee antibiotica kuren heeft gehad binnen de eerste drie maanden van de dracht... maar dit lijkt me sowieso niet te kloppen want als de bevruchting is geweest zijn de chromosomen al vast toch? Lang leve niet opgelet hebben tijdens biologie :')

Marielle, wat eng zo dicht in de buurt! Hopelijk gebeurd er verder niets meer

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:33

Dat vond ik zo bijzonder en bizar tegelijk toen ik ging scannen... dat alles op dat moment al vast lag... De kleur, de bouw....alles. En dat terwijl t alleen nog maar een zwart vlekje op 't scherm was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:38

Ik heb op het moment niet de energie/tijd om helemaal bij te lezen, maar wil Marielle wel even heel veel sterkte wensen en duim mee dat de andere merries allemaal zorgeloos kunnen veulenen.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:41

Marielle heel veel sterkte!
Hopenlijk blijfen de andere 2 merries gespaard.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:43

O nee mariëlle, vreselijk. Veel sterkte.

EF, ik snap heel goed dat je bang bent. Wij hebben het ook een keer vlak in de buurt gehad en toen adviseerde men ons om dagelijks te tempen en een probiotica kuur te geven om de weerstand optimaal te houden. Het ging toen om de neurologische variant.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:45

Mariëlle, sterkte, wat enorm naar zeg! Ik hoop dat het toch goed komt met de nog twee drachtige merries!
Francien, wat eng zo dichtbij!

Bedankt voor de reacties allemaal!

fokfanaat, ze is beide keren voor de eisprong geïnsemineerd, beide keren hebben we op het moment van insemineren het ei pas afgespoten. En de enige keer waarvan ik echt zeker weet dat we na de eisprong geïnsemineerd hebben, werd het een merrie :+
Ik ken de theorieën inderdaad ook, maar bij ons is tot nu toe steeds het omgekeerde bewezen. Zo zie je maar, de natuur doet wat ie wil.

Dat over appelazijn heb ik ook vaker gehoord, dan gaat inderdaad de zuurgraad omhoog, wat vooral de mannelijke zaadcellen niet zo leuk vinden. Ik weet zelfs nog dat er jaren geleden in dit topic eens over gesproken is om hier een experiment mee te gaan doen, net als met het pendelen zeg maar, zoveel mogelijk mensen mee zien te krijgen en dan zien of het klopt. Maar ik heb het idee dat daar toen niks van gekomen is? Of weet iemand er iets van dat dat toen wel gedaan is?

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:46

Oh nee marielle, wat erg! Sterkte en ik duim voor je dat de andere merries gespaard blijven!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:48

Marielle heel veel sterkte met dit rotnieuws! De nachtmerrie van iedereen.

Al_Zawraa, ik zou ook zeggen 3x is scheepsrecht.

Leuk om te lezen hoe alles al zo vroeg eigenlijk bepaald is.

Vraagje: Viel me vandaag bij Bo op dat haar kling best al een stuk gezwollen is eigenlijk. Verder niet flubberig en staat ook niet open of zo.
Zegt dit verder al wat?
Uier is niks bijzonders nog. Gisteren was die aan één kant ietsje meer dan de andere, maar vandaag weer een stuk minder.

Verder had ze vanavond opeens weer energie voor 10. Rennen, bokken als een gek. Stalgenote zei al, je zou niet zeggen dat ze drachtig is hoe ze er nu bijloopt hihi

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:14

Het is voor Marielle onwijs klote natuurlijk, maar 95% van de paarden zijn drager van het rhinovirus. Dus je hoeft niet perse direct nerveus te worden als zo'n stal op 15 minuten van je vandaan is. Het komt ieder jaar voor en vooral voor de eigenaar en merrie is het vreselijk.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:15

Even ego...het zou zomaar kunnen..
Afbeelding

Afbeelding

Toen ik ze uit de wei haalde trok ik een foto van de uier..was geslonken. Een kwartier later zag het er al voller uit..nu vier uur later een keiharde uier. Melktest nog 6.0.

Wat een vreselijk nieuws van Marielle..dat is pas je grootste nachtmerrie... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:18

Spannend! :):)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:18

Sterkte marielle!

Jaa op naar het 2de veulen deze avond! *\o/*

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:19