[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rooslover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:34

Mmooie schimmelmerrie hierboven! Ik moet er volgens mij nog een paar in het overzicht laten zetten!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:41

Ik had nog niks in het overzicht staan maar moet nu toch nog afwachten :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:51

Woogy schreef:
Arabieren zijn niet te houden, driftige gekkenhuizen

Hier ook van die mega wilde Arabs haha!

Yentl (AKA Tie) is ook al zo zwaar... Alweer richting 7 maanden.

Jullie zijn al goed bezig met de namen! Ik had al ver voor de conceptie de merrienaam, maar nog geen hengstennaam. Keer daarvoor hetzelfde: ook alleen hengstennaam, geen merrienaam.
Fingers crossed dus voor n merrie lol! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:21

Katja, Pony heeft beide drachten ook met haar staart van het lijf gestaan, denk dat alles een beetje zeer doet, baarmoeder die ineens moet werken etc.

Die vosmerrie van GE is mooi zeg! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:37

Bedankt voor je antwoord :o stelt me toch een beetje gerust. morgen weten we meer :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:59

Het is wel of niet en weet je het is natuurlijk heel jammer als het niet is gelukt maar het is zo weer volgent jaar voor een nieuwe kans. Onze dames doen ook nog wel vaak een gilletje naar de hengst dan twijfel je ook wel weer! Ik blijf voor me zelf altijd zeggen liever dat het niet lukt of dat ze het in het begin kwijt zijn dan een dood geboren veulen of nog erger merrie.

Dank je wel woogy Ellanora een hele mooie sjieke merrie nu veel te zwaar maar als volgent jaar haar veulen op zijn eigen gaat willen we met haar gaan rijden ik hoop dat ze dan weer een beetje in model komt :o .

Ik heb ze er ook nog niet bij staan eerst laat ze ik toch nog opvoelen als een soort van bijgeloof zeg maar hahaha.

Ja inderdaad prince als sil niet drachtig zou zijn dan kan ze mee doen met het programma obese ben ik bang.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:41

ohja om nog terug te komen op het onderwerp namen, ik heb zelf altijd al voorkeur voor bepaalde namen gehad, beetje mythisch/buitenlands. zoals namen uit sprookjes en films/boeken, maar ook Scandinavische namen/Russische/IJslandse. Maar ook heb ik een heleboel Arabische namen op het lijstje vanwege mams. Daarnaast vind ik vernoemen wel leuk, of het nou naar een naam uit de stamboom is of naar een paard dat ik ken. Ik heb voor merrienaam al jarenlang een voorkeur maar ik heb voor beide namen sowieso een heel lijstje :+ ook al jaren trouwens, niet speciaal voor nu per se bedacht. En de naam moet altijd bij het bewuste veulen passen dus mijn voorkeursnaam kan ook wel een hele andere worden :D
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 29-09-13 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:41

Hoi allemaal,

Mag ik mij hier ook melden? Ik lees al een tijdje met jullie mee (en zal vooral ook meelezen, als dat mag), maar durf het nu aan om hier echt mee te gaan doen! Na een aantal mislukte pogingen vorig en dit jaar (heb vorig jaar ook een tijd meegepost in het 2013 topic), hebben we nog 1 laatste dekpoging gedaan met een andere hengst, en jawel, ineens gaat alles zonder problemen! Haalde onze merrie eerst steeds niet de drie maanden, na wel een hartje te hebben gezien op 30 dagen, zo is ze nu probleemloos 3 maanden drachtig, en volgens de dierenarts ziet het er nu vanaf het begin al veel beter uit dan alle andere keren! Ze werd steeds wel in 1 keer drachtig, maar kon het dus niet vasthouden. Ik ben dus heel erg blij, maar ben nog steeds een beetje sceptisch door alle mislukte pogingen, haha!

Mijn merrie is een 18-jarige Ixion XX x Principaal. Ze heeft in 2000 en 2002 een veulen gehad, en het veulen van 2002 is vorig jaar opgenomen in het A-kader eventing junioren. We wilden graag weer zo'n veelzijdig paard fokken, maar hebben (na mislukte pogingen met een veelzijdige hengst) uiteindelijk gekozen voor een erg jonge, vrij onbekende hengst, namelijk Firestone (aka Fecco), een driejarige Johnson x Florencio die dit jaar erg goed heeft gepresteerd en reservekampioen in Den Bosch is geworden.

De merrie heb ik tot M2 dressuur gereden, maar ons beider hart ligt bij de eventing, en ik hoop van harte dat het veulen ook wat springgenen van de merrie meekrijgt! Helaas is de merrie door een blessure niet meer te rijden, de afgelopen jaren hebben bestaan uit twee operaties en revalidatie, wat steeds wel een tijdje hielp, maar helaas niet de oplossing was. Nu staat ze al sinds mei lekker op het land en gaat ze dus hopelijk volgend jaar juni een veulen op de wereld zetten!

Graag lees en post ik met jullie mee, ik heb heel wat ervaring met paarden, maar totaal niet met het fokken van een veulen! Gelukkig heb ik een heel fijne en betrokken dierenarts, maar ik wil ook hier graag wat informatie opdoen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:43

Welkom martine! Spannende tijden dus geweest voor jou, na alle mislukte pogingen. Wat naar dat het zo vaak mis ging.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:34

*\o/* Wat gaaf dat het dan nu echt fijn blijft zitten Martine.
Welkom hier!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:42

Inowa ik duim voor je!

Martine ik herinner me je nog wel van vorig jaar. Leuk dat je nu wel mee kan blijde prate want daar gaan we wel van uit natuurlijk :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:15

Helaas is de verkoop niet doorgegaan dus moet nog even wachten tot ik mee kan doen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:28

Hallo, mag ik mij hier melden? :)
Ik heb mijn merrie dit jaar voor het eerst laten dekken.
Het is een schwarzwalder Fuchs van nu 4,5 jaar.
Ze is door een schwarzwalder Fuchs uit Duitsland gedekt (omdat ik echt ras typisch wil fokken met haar)
Heb haar zojuist via pb aangemeld hier in het topic :)

oh even kort iets over mij zelf:
Bianca, 24 jaar, woon in midden nederland.
In bezit van 3 lieve paardjes (schwarzwalder Fuchs, fjord, mini)
mijn mini en schwarzwalder Fuchs zijn drachtig :)
(ben vergeten mijn mini via de pb op te geven, moet nog even haar datum uitrekenen)

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:06

Pletje123 schreef:
Rambobo schreef:
yeah mijn merrie eindelijk ook drachtig, na 4 mislukte pogingen met Ampere, meteen drachtig na poging 1 met Charmeur! :D

Volgend jaar dus hopelijk een gezond veulen van Charmeur x Jazz in de wei hebben lopen :D

Gefeliciteerd! Vanwaar Charmeur op een Jazz merrie? Gewoon uit interesse.

Durfde ik met deze merrie wel aan ;)
bovendien zijn er al heel wat goede combi's gekomen uit een "jazz" x jazz
gewoon een experimentje haha

voor volgend jaar staan Lord Leatherdale, Bordeaux, Ferdeaux en Fairy Tale op mijn lijstje. Ben zeer benieuwd naar de eerste jaargang van de twee laatstgenoemde hengsten.
Laatst bijgewerkt door Rambobo op 30-09-13 09:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:13

BianCatje welkom, gaaf zeg een Schwarzwalder Fuchs! Heb je foto's van de ouders? En leuk een tweede veulentje van een mini, verschillende formaten in de wei :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:22

set_elkol schreef:
BianCatje welkom, gaaf zeg een Schwarzwalder Fuchs! Heb je foto's van de ouders? En leuk een tweede veulentje van een mini, verschillende formaten in de wei :D

Dankjewel :D Ja die heb ik wel, zal vanmiddag even foto's plaatsen van de toekomstige papa en mama.
Haha ja het formaat is zeer verschillend bij mij in de wei, van schaap tot schwarzwalder fuchs haha :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:50

En Katja, al nieuws??

Welkom nieuwe dames! Fuchsen vind ik zelf ook wel heel gaaf zeg, zijn de jouwe grote maat?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:58

Vanmiddag :j

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:07

Woogy schreef:
En Katja, al nieuws??

Welkom nieuwe dames! Fuchsen vind ik zelf ook wel heel gaaf zeg, zijn de jouwe grote maat?

Mijn merrie is helaas wat aan de kleine kant gebleven maar is nu gedekt door een grote hengst (niet alleen naar stokmaat gekeken uiteraard!) ;)
Maquavinci is nu ongeveer 1.47

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:21

Ik heb destijds een fuchs gereden van slechts 1,40. Was net ene donkere haflinger. Compact ventje ook, heerlijke pony ondanks dat alles. Bij mijn moeder op stal staan er twee denk dat die tegen de 1,60 lopen(of ik verkijk me erop omdat ze echt heel grof gebouwd zijn. Mooie oerponies :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:57

Sommige ogen ook erg groot omdat ze inderdaad grof gebouwd zijn ;) vergis je je soms best in haha

Kreeg van de week ook van iemand die langs mijn wei wandelde te horen (ik was aan het rijden) ohh dat je dat durft, ze is zo groot en ik zou dat nooit durven enzo.. toen dacht ik alleen maar: oke dan heb je vast nooit naast een echt paard gestaan :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:21

moet wel zeggen dat het beestje wat ik reed heel breed en zwaard toonde maar als ik erop zat voelde het niet anders dan mijn arabiertjes

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:06

Afbeelding

vandaag zitten we op 18 dagen :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:07

Ik heb een vraag over de openingspost. Hahaha zat hem nu pas goed te lezen.
Er staat dat je het veulen moet ontwormen met een worm middel in een schone spuit.
Je mag dus niet de wormenspuit van mams gebruiken?
Weet iemand wat daar de reden van is?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:17

Omdat je dan nooit kans hebt te overdoseren :j als je het in een spuit stopt kan je precies de goede hoeveelheid doen. je kan ook de spuit zover opmaken dat er precies genoeg over is hoor :)