Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Barcelano schreef:Balen dat ze beide niet drachtig zijn.
Dat was mijn gedachte ook een beetje.
Ik staat op een pension stal met opfok.
Alleen de opfok bestaat uit kwpn hengsten dus op een AV er tussen te zetten kan problemen opleveren.
Nu wordt het afspenen etc ook zo laat.
Toch zit ik zelf ook nog in dubio omdat het dan wel hopelijk een mooi visite kaartje wordt voor me hengst.
Keuzes![]()
ShamalArabs schreef:Barcelano schreef:Balen dat ze beide niet drachtig zijn.
Dat was mijn gedachte ook een beetje.
Ik staat op een pension stal met opfok.
Alleen de opfok bestaat uit kwpn hengsten dus op een AV er tussen te zetten kan problemen opleveren.
Nu wordt het afspenen etc ook zo laat.
Toch zit ik zelf ook nog in dubio omdat het dan wel hopelijk een mooi visite kaartje wordt voor me hengst.
Keuzes![]()
das het nadeel van opfok en pension denk ik. Wij hadden vorig jaar 15 september het laatste veulen. die heeft gewoon tot in mei dit jaar aan de voet gelopen en loopt nu gewoon in de groep jonge hengsten, allemaal arabier natuurlijk![]()
ik hou ook niet van late veulens hoor, maar we hebben de mogelijkheid er wel toe. Vorig jaar zijn de veulens geb. in feb. pas in december met kerst afgespeend (niet voor de kerstmaaltijd hoor). Dat vind ik het fijnste, lekker lang aan de voet
dan worden ze groter, zelfstandiger, ze zijn makkelijker met afspenen.
Nicole288 schreef:Ik had ook echt gedacht dat de vorige keer de laatste keer zou zijn geweest, maar toen ze vanochtend leeg bleken te zijn, wilde hij ineens toch nog een laatste ronde doen.
Als ze dan ook maar allebei pakken, of allebei niet, anders heb je 1 uk die nog veel te jong is voor bij de rest. De oudste veulens zijn dan al 4 maanden, als de laatste geboren wordt.
Dit jaar hebben we er twee van juni, die gaan mooi samen zo.
Bij Dupje is de wond weer bijgesneden vanochtend, weer mooi vlak nu, kan de huid er weer verder overheen gaan groeien.
ShamalArabs schreef:S.A. Mawiyah x S.A. Tawfiq - 1 januari - 213 dagen drachtig (gok op een merrie)
A.F. Shanaya x S.A. Tawfiq - 1 januari -214 dagen drachtig (merrie)
Ramaylla E.S. x S.A. Djamal - 1 januari - 210 dagen drachtig (hengst)
S.A. Emira Arabia x ZK Kuray - 8 februari - 172 dagen drachtig (merrie)
Njadien x ZK Kuray - 10 februari - 170 dagen drachtig (merrie)
Xenah x ZK Kuray - 9 mei - 79 dagen drachtig (merrie)
Firenza x ZK Kuray - 14 juni - 44 dagen drachtig (hengst)