Weet niet meet waarmee ze spuiten.... Straks even overleggen, misschien heeft die creme nu geen nut meer omdat het al open is? Ik ga nu Casa halen en naar de kliniek
Caresse07
Geplaatst: 13-06-09 08:04
Saffier: ik denk dat ze een hormoneninjectie geven om de jeuk te onderbreken zodat het schuren op zou houden. Ik heb mijn merrie ooit 1 keer in laten spuiten maar dat heeft helaas niet geholpen bij haar...... Dit is echter wel een jaar of 8 geleden dus wie weet zijn er nu wel weer andere middelen waarmee ze inspuiten die wel helpen en natuurlijk kan het per paard verschillen. Ik zou wel even goed overleggen met de DA of het niet schadelijk is voor het veulen omdat het toch hormonen zijn die je inspuit.
Voor iedereen met een drachtige merrie: gefeliciteerd!
Voor alle anderen duim ik nog steeds heel hard mee Las dat er voor een aantal weer spannende dagen aankomen i.v.m. scannen op dracht.
Zelf weinig te melden, merrie is vrolijk en weer lekker wat aan het werk, wachten tot de 24e voor we meer weten
voor ons ook even spannend !! deze week even schouwen of er 3 merries hengstig staan. HOOP het niet ! want dan zijn ze iig in 1x raak !
jennyk
Geplaatst: 13-06-09 11:08
marjolein: spannend!
Ik heb geloof ik de naam vergeten te noemen van de drachtige bij mij. Dat is de connemara, Isola Bella Eastway (voor vrienden creamer) . met loes zijn we nog bezig om die drachtig te krijgen.
En Casa is nog steeds drachtig we zitten vandaag op 46 dagen.
We hebben voor Casa dr staart eerst de creme geprobeerd. Moet er minimaal 1x per week opgesmeerd worden, indien nodig vaker. Dus nu in het begin doe ik het even wat vaker, en dan later als het goed gaat 1x per week.
IvysToeter: Ivy X Solarwind armani echo - 21 april 2010
Ik ben uitgegaan van precies 11 maanden na de laatste dekdatum. dus vanaf 21 mei. maar van hoeveel dagen kan ik het beste uitgaan bij het uitrekenen? als ik bij foalcam 340 dagen invul dan is het 26 april.
Ivy is gisteren pas drachtig gescant. dus nu maar hopen dat alles blijft zitten.
Gefeliciteerd! Ïk ga altijd uit van 340 dagen na de laatste dekking 6 mei voor t laatst gedekt uitgerekend 11 april! Ze is al 2x bevallen op dag 340 daarom ga ik ervan uit!
Caresse07
Geplaatst: 13-06-09 18:05
Ivystoeter: gefeliciteerd en welkom hier
Vanmiddag met DA afgesproken dat Jus volgende week zondag weer kan komen en een week kan logeren daar, dus alles geregeld weer.
Hier twee uitersten met scannen vandaag: Doortje broedt op een mega ei, was nu al 5,5 cm, vandaag dus nog een keer geinsemineerd en Bo is 5 dgn geleden hengstig gespoten maar had helemaal niks, niet eens een klein eitje dat eraan zat te komen.
kitzbi gaat donderdag na de hengst ze wordt opgehaald door de hengstenboer... dus moet ik mijn kleine veulentje een weekje missen het is zo,n knuffelkont..
ik heb deze week toch iets raars gehoord. Merrie van mijn staleigenaar is 14 jaar heeft pas 6 veulens gehad en wilde afgelopen jaar niet drachtig worden.
Nu proberen ze het dit jaar weer wil het nog niet,eerst een slijmmonster gepakt die was goed,maar weer niet drachtig.Nu hebben ze afgelopen week een baarmoeder onderzoek laten doen en blijft dat ze als het ware al in de overgang is.
Haar baarmoederslijmvlies is al gedeeltelijk weg zo raar bij een 14 jarige merrie heeft iemand daar vaker van gehoord? Hij zij dat het vaak voorkomt bij de echt oude fokmerries die al wel 10veulens hebben gehad.
Ze gaan nu toch nog het seizoen proberen want er is 15 procent kans dat het nog lukt.Maar vond dit zo raar.
Volgende week weer met Melody scannen dan is ze 7weken,maar volgens mij zit hij nog goed,ze heeft een mooie volle lies.
Nou suzanne, over het algemeen komt dit niet voor... meeste meries zijn toch zeker wel tot hun 20e gewoon drachtig te krijgen. Maarjahz er zitten natuurlijk uitzonderingen bij.
Nicole: gefeli met je verjaardag! Doortje studeert voor struisvogel Balen van Bo! Kan het ook zijn dat het eitje sneller gerijpt is en het al weg was?
conejo
Geplaatst: 14-06-09 12:21
kannie schreef:
ja ik meld me hier ook weer.... zita is drachtig gescand! wordt haar 4e veulen. ze is op 27 april uitgerekend.. zita is een tinkermerrie en gedekt door baggio van leonoor (ook op bokt)
Gefelieciteerd, mijn pony is ook op 27 april uitgerekend.
Nicole gefeliciteerd met je verjaatdag.
Imaginaerum
Geplaatst: 14-06-09 12:50
marjolein88 schreef:
yesss 1 merrie is al geschouwd en deed gruwelijk lelijk :D dus die is wel drachtig !
Gefeliciteerd!
Mijn merrie is vrijdag hengstig gespoten, even kijken straks of ze al wat laat zien.
Nee ze heeft haar laatste veulen jaar geleden gehad.daarna gelijk weer geprobeerd maar lukte niet ook niet in de veulenhengstigheid,toen omdat het laat in het seizoen was gestopt met dekken. Daarna lekker op de wei gezet,nu werd ze weer hengstig en wilde het weer niet lukken,dus baarmoederonderzoek gedaan en daar kwam dat uit. Vind het hel raar bij een 14jarige merrie.
SuperMinx
Geplaatst: 14-06-09 13:04
Wat is binnen vallen? Ik lees al tijden mee en dan kan er ook gewoon gereageerd worden neem ik aan. Omdat er een iemand is die klaagt zal ik me even voorstellen. Tamara, 25 jaar dierenarts en voor 2010 verwachten we al een veulen van First Stayershof Ramzi. Andere merries moet eerst nog een veulen uitkomen voor dat we besluiten welke hengst er op komt.