[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BelgenGek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:11

Sjoert en Youngster: verdorie, wat jammer !, gelukkig is de merrie er goed doorgekomen!

@ pp Gefeliciteerd
@westerfrek; Gefeliciteerd, lageveld? zit toch in wierden, die kant op>? hebben ubbo toch gehad? of zit ik nu fout..

Grtjs Tineke

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:38

nicole288; de DA twijfelt of ze wel drachtig is of niet. ze moet nog een maand dus er kan nog het een en ander gebeuren. Toen ze haar vorige veulens kreeg was ik nog erg jong dus ik weet niet meer hoe dik ze toen was, (misschien draagt ze wel gewoon heel hoog) Voor mijn gevoel is ze wel drachtig, maar wat is mijn gevoel he :+

WF; wat een leukerd! :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:12

denk het ook wel nicole, ik maak me er in iedergeval minder zorgen om, geloof wel dat ze dit nog even vol houdt, en zo niet dan zal het ook wel goed komen, kan er in de tussen tijd toch weinig aan doen. ze staat wel heel veel te slapen, lief gezicht. :)

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:19

sjoert en youngster: veel sterkte :(:)
dacht ik leuk veulennieuws te lezen en dan zoiets. Dit hoopt niemand ooit mee te maken.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:23

Sjoert en Mar, heel veel sterkte :(:)
Gelukkig is het goed met de merrie.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:25

Sterkte Sjoert en Youngster! Het kan raar lopen..

Mijn merrie is nog steeds hetzelfde..uier veranderd niet en haar gedrag ook niet..ze is nog ontzettend wakker en laat zichzelf maar wat graag zien (aan de buurmannen) :+ Wij wachten dus nog (geduldig) af

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:34

foto update Kyra en Bibi

uier Kyra

Afbeelding

Bibi's uier

Afbeelding

Afbeelding

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:09

zo de ene kant is veel groter! :=

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:23

Ik gaat vanavond waken bij wet look, kwam daarstraks aan het uier en heel mijn handen waren nat en plakkerig.
Ben helemaal hyperrrrrrrrrrr nu, mischien gaat het dan vanavond wel gebeuren *\o/*

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:32

@ sjoert: fijn dat isabel iig goed lijkt te gaan.. heeft de dierenarts nog een idee wat t geweest is?
@ marielle: :(:) nog wel beetje kunnen slapen??

@ pauk: ze stond lekker te slapen voor ik naar bed ging iig.. hoop dat de cam snel weer gefixt is zodat je
dr weer in de gaten kunt houden..

@ponyparadijs: leuk friezenmeisje! heb je nog iets kunnen ontdekken qua melk of temp. voor deze geboorte?

@lucy_1: fijn dat jildou toch beter lijkt te gaan, hoop dat de stijgende lijn doorzet!

@ pippalex: gefeliciteerd met je nu officiele jaarling ;) toch wel fijn dat ze nu over die 280 dagen is voor je eigen gevoel denk ik..

@westernfreak: wat een schatje zeg.. hmm, nameninspiratie heb ik even niet op t moment :n

@suffie: *\o/* Van harte gefeliciteerd en wat fijn dat t weer goed gaat, hoop dat je nu toch echt van je kraamtijd mag genieten nog!

@ inowa: o, o een 1april veulen, grapje zeker :P nee maar hoop dat ze t veulen nog even binnen houdt toch..

@marijeR: :x ik zeg niks meer over dynamic.. misschien toch iets van een plattegrond voor t veulen door t hooi doen ;)

@marlijn: heb spirit ook even gekeken gisteren maar ze maakt zich nog niet echt druk volgens mij idd..

@jeanine84: pubermerrie :=

@amandake: blijf t een leuke uier vinden van kyra, zo duo penotti.. hoe is t met de kat?? bivakeert die ook nog steeds in je waakoord?
@draaakje: syl maakt t wel erg spannend door nu al spannend te doen..

@manueeltje: Oeeeh, spannend!! wie weet wie weet..

verder geen veulentjes geboren zo te lezen (maseike?) ??

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:46

lieve foto amandake :)

manueeltje, spannend hoor

herinneren jullie je deze foto van begin deze week nog?
Afbeelding
heel weinig uier, wel wat harsjes/vocht, maar vooral tepels en bovenin nog weinig tot niets (voor syl haar doen)
Afbeelding
inmindels is het getransformeerd tot dit formaat, helemaal vol, ook echt hard en druppels
Afbeelding
zoals je op deze foto kan zien, druppels zijn doorzichtig wit achtig :)
Afbeelding
ze heeft heel erg puntbillen, zoals je ziet heeft ze haar eigen stuk, aan de andere kant van het draadje staan haar vriendjes en ze kan nog een heel stuk naar voren, naar het zand toe (normaal is haar stal ook open)
Afbeelding
niet zo'n mooie foto met vieze billen, maar je kunt wel goed het vlakke stuk van haar billen zien waar normaal spieren zaten

iemand die weet wat ik met dr moet, aan de ene kant denk ik van let op, ze geeft tekenen, verlies haar niet uit het oog, aan de andere kant denk ik, dit kan ze nog 3 weken vol houden. gelukkig ben ik veel thuis, overdag is er altijd iemand, en ik ga om de paar uur even spieken, soms op de camera soms loop ik even naar dr toe (ze zal wel denken, wat zie ik je vaak :P)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:33

Ok, ik ga een poging wagen na het bijlezen va gisteravond........

Lientje: Gezellig! :D
Sjoerd en Youngster, vanmorgen al gereageerd, maar fijn dat het met de merrie wel goed gaat!
Mutopia: en, is er al verandering?
Pauk: doet ie het weer??? (gaat kijken zo....)
PP; GEFELICITEERD!!!! Wat een plaatje!! *\o/* (gaf de melk nog iets afwijkends aan voor de geboorte?)
Elisa: je merrie houdt ook goed vol zeg!!
Aslo: heb je een beetje bij kunnen slapen? (volgens mij zitten we rond mei allemaal met chronisch slaaptekort. Is het niet van een merrie die moet veulenen, dan is het wel van marestare... ;) )
Lucy; fijn dat de ontsteking bijna weg is en dat de merrie zich beter voelt.
Vajramani: jij hebt een leuke combi paard-koe-zwijn-olifant....heb je daar ook foto's van....? *-:)
Judithjuhh: spannend!
Snowdown: geen internet en stroom....hmm da's lastig. Kan je geen antwoord geven, sorry!
Pippalex: gefeliciteerd met Baba!! *\o/*
Fantast: dat wordt camen, tip: slaap af en toe ook... :+ !!!
Inowa: dat scheelt misschien weer een paar dagen waken!
Marieke: Jeetje, dat een merrie je dan zo voor de gek kan houden! Heeft de DA alleen van buitenaf gekeken?
Amaze: denk dat dat idd met vrouw zijn te maken heeft.... :D ik kan ook zo'n emo-muts zijn in die dingen.....zelfs al op TV!
Draakje: Syl houdt het ook spannend! Kost je aardig wat kopzorgen zo te lezen!
Westernfreak: wat een plaatje, en dat koppie!
Suffie: wat een super bericht dat jullie kunnen gaan genieten nu!!! +:)+ *\o/*
Marije: tja, wat moet ik daar nou op zeggen met die gekke Dynamic!......dat ziet er goed uit met de uiers, maar Dynamic d'r veulen moet idd een plattegrond krijgen ofzo (zoals al hier ergens stond beschreven, goede uitvinding trouwens ;) ......... en Macy heeft ook al aardige uier!
Marlijn: gekke spirit (al maft Por ook de hle dagen op het moment)
Marlinde; duurt niet lang emer, een maand is zo voorbij...
Jeanine: da's afwachten dus! Spannend, helemaal omdat je niet weet wanneer ze gedekt is!
Amandake: leuke uiers al!!! en een heerlijke buik!
Manueeltje!! ik ga voor je duimen!! en jij hebt ook goed je best gedaan met bijlezen!!! :D
Lientje ook!
Draakje! Da's al een goed verschil! Wat een grote uiers, of lijkt dat zo?

Hier alles nog hetzelfde, nog geen uierontwikkeling.
Net wel lachen (ik begrijp er trouwens geen snars van)....belt een vriendinnetje van me op en die hoort me niet want ze heeft allemaal geluiden er tussendoor van gehinnik en hoefgetrappel!!! Ik zit wel voor mijn computer maar heb geen barnalarm aanstaan, maar het was wel hetzelfde geluid! Snappen jullie hem nog???

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:34

Humor zoals die foto's genomen zijn (2 + 3) *-:) . Je zou haar toch ZO een bh'tje omdoen :D _O- !

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:36

De 1e cam doet het weer met de andere zijn ze bezig..
Was m'n vaders schuld, die heeft het verdeelblok kapot gemaakt

Dit is Kyra dr uier nu en ik vind het behoorlijk veranderd in 2 dagen
Afbeelding

Heb net teruggekeken naar haar moeders uier steeds vlak voor de bevalling maar die spleet gaat daar nooit weg voor de bevalling.
Ik verwacht het bij Kyra dus eigenlijk ook niet weg..
Vind het al een beste uier en moet eigenlijk vnaaf weg maar ik twijfel nog een beetje of ik wel moet gaan

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:42

damn sjoert en youngster; sterkte, gelukkig lijkt het met de merrie goed te gaan.

hier heeft igora volgens mij besloten om netjes uit te dragen of zo...uier is al dagen hetzelfde humeur helaas ook...

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:45

hallo!

ben hier al een poos niet geweest!
ondertussen alweer veulens geboren zag ik...
wat zien die uiers van sommige er al veel belovend uit zeg!
kan nu niet alles gaan reageren, maar zal vanaf nu wer bij gaan lezen!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:50

Sjoert en Youngster; Wat een rot nieuws.... Had het al even snel gelezen vanmorgen, maar had geen tijd om te reageren. Gelukkig voelt Isabel zich goed.

@ Suffie: Wat een fijn nieuws... Veel plezier samen!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:04

He gatver Sjoert en Youngster wat een tegenvaller. Gelukkig dat het wel goed gaat met de merrie.

Hier is heerst nog steeds stilte en geen enkel teken van een veulen op komst. Kalinda lijkt met de dag dikker en dikker te worden. Ik ga haar zo maar even een grote poetsbeurt geven. Ze heeft jeuk van al dat losse haar.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:06

:o
Wat een lading van reacties zeg :o
Dat is het mooie van dit topic. :j

Nu vooruit kijken en hopen dat er weer veeeeel gezonde veulens geboren mogen worden!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:08

Lief en leed delen, Sjoert :(:) !!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:23

Amandake schreef:
foto update Kyra en Bibi

uier Kyra

Afbeelding

artistiek uier heeft kyra zeg!

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:25

Sjoert schreef:
:o
Wat een lading van reacties zeg :o
Dat is het mooie van dit topic. :j

Nu vooruit kijken en hopen dat er weer veeeeel gezonde veulens geboren mogen worden!

:j lijkt me een heel goed idee, wel weer genoeg ellende zo dit jaar..
vind wel dat je er heel nuchter mee om gaat trouwens (niet als verwijt bedoeld maar meer bewonderenswaardig..)

draaakje: ja.. wat je ermee moet? ik denk dat je niet meer kan doen dan in de gaten houden en t beste hopen en volgende maand gewoon lekker een veulentje door je wei galopperen..
Laatst bijgewerkt door lientje89 op 14-03-09 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:25

het scheelt dat ik mijn drachtige meisjes nu op het werk gestald heb staan.....kan ik geregeld in de pauze ook even kijken als het zover is...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:31

Voor de dames die het vroegen.

deze frieze merrie was qua temperatuur nog stabiel donderdag!
Maar haar melk , die normaal tussen de 31 en 34 zat, was donderdag ochtend 22 en 's middags 28. Dus wat betreft haar melk gaf ze het wel duidelijk aan!
Hopelijk doen de andere merries het ook netjes aan geven!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:33

Wat grappig, dus als ik het goed begrijp is bij jou het melk-percentage gedaald ipv verhoogd voor de bevalling......