nou daar hoeft toch amper nog iets aan te gebeuren zo te zien, uier ziet er vol uit en ze is al heel slap van achter, staat die staart er steeds zo van af? Ik sliep toch met mijn vangnetje naast me hoor
Jane: Het lijkt wel een hangmatje waar baby heerlijk in ligt
amandake: Arme Lowlands
Ik lees nu pas het afscheidsgedicht van PVD, super
Hier nog even een laat berichtje voor vandaag van mij! Vanmiddag was het hier een beetje paniek in de tent!!! Denver werdt in de loop van de dag steeds slomer en keek niet goed uit z'n oogjes... Hij oogde niet fit, lag veel en als hij stond, stond ie met van die kromme achterbenen en leek het dat hij de hele tijd aan het persen was (poepen of plassen?) Toen ze vanmiddag voor het eerst naar buiten gingen viel het pas heel erg op, hij was nog niet ik de wei en plofte weer neer en ging toen telkens op z'n rug liggen met de beentjes opgetrokken (net als een hondje), toen het leek alsof de merrie mij liet weten dat het niet goed met haar kind ging heb ik direct de DA gebeld, deze was er binnen een half uur, eerst had hij het idee dat hij koliekerig was, maar Denver liet ook druppelgewijs de plas lopen (had hem nog niet goed zien plassen!) ...De DA was bang dat hij een scheurtje in zijn blaas had (blijkt vaker voor te komen bij hengstjes)en wilde het zekere voor het onzekere nemen, dus werden we doorgestuurd naar de kliniek, mocht dit dan het geval zijn kon hij gelijk geholpen worden en daar hebben ze ook de juiste apparatuur om de boel van binnen even goed te bekijken! Gelijk paardjes ingeladen en in de auto gestapt, toen we er aan kwamen leek Dnver alweer een hele piet (had pijnstilling gehad) en nog maar net in de stal begon meneer flink te plassen! Goed teken op zich, maar toch maar even een echo.... Gelukkig zag de blaas er prima uit, maar de darmen zatten nog wel erg vol met die eerste ontlasting en er waren 2 plekjes in de dunne darme die weinig tot geen beweging maakte..., bloed was verder goed... Denver heeft een klisma gehad en is daar nu nog met z'n moeder, hij wordt vannacht nog even ter observatie gehouden, kijken wat de klisma doet en hoe de darmen het werk weer oppakken enz. Als alles goed gaat hoor ik morgen meer en mocht er iets niet goed zijn bellen ze me vannacht nog... Even afwachten dus, maar ben allang blij dat de blaas goed was!!!
Zo, dit was even een heel verhaal van een enerverende dag, de schrik zat er even goed in, maar moest het even kwijt zeg maar !
Zo ga m'n bedje maar eens opzoeken, want die wallen worden hier steeds groter !
oe lettetje, dat is altijd schrikken!! Daarom geven wij hier de hengsten altijd een clisma na de geboorte. Hengsten staan erom bekend om dit soort problemen. Maar wat zul je geschrokken zijn. Hoop dat het stel vandaag weer mee naar huis mag meid!!
Hiboune, oké. nouja als ik meerdere aanbiedingen krijg dan stuur ik ze door naar jou leuk dat het zo goed gaat maak maar wat foto's kunnen wij het ook een beetje zien.
Hé wat sneu Rian! sterkte met je mannetje
NKPrecious; wat een mooi veulen die van jou shetlander. de bovenste twee zijn ook schatjes!!
Nicole dankje!!! zal het complimentje doorspelen ze is al zo arrogant dus zal het wat voorzichtig brengen hihi!!
Adhira dat ziet er veel belovend uit!!
Lettetje, dan schrik je ook gelukkig wisten ze wat er was en staat hij nu ergens waar ze er wat mee kujnnen. hoop dat ze vandaag weer lekker thuis mogen komen!!
lettetje wat sneu.... hoop voor je dat het snel weer goed is en ze weer lekker thuis staan!!! amandake.. hopelijk heeft ze zich alleen een beetje verstapt en valt het allemaal mee...
Geen veulens blijkbaar, is nogthans lekker weertje hier!
Wel 2x vals alarm vannacht... Zijn hier eigenlijk nog mensen met een BA die er ook een gsm melder aan hebben hangen? (Ik bedoel niet de BA met echt een gsm erin, maar een gewone birth alarm met zender en bakje en dan nog een telefoonmelder eraan vast) We hebben nu 3 nrs in dat ding ingesteld, mijn nr staat als 3e. Nu belt het bij m'n ma best lang (eerste nummer) en bij het tweede nummer al minder, maar op mijn nummer laat dat maar 1 of 2 seconden bellen, daar word ik dus echt niet wakker van Ik weet niet of je dat anders kunt instellen...
Helaas weer niks vannacht Gelukkig heeft het birth alarm bij ons nog geen vals alarm gegeven, ik heb hem wel op die tweede stand staan omdat Adhira vaak (plat)ligt. groetjes Debby
Lettetje dat is even schrikken Gelukkig alles oké met de blaas Hoop dat je je paardjes snel weer thuis hebt Heel veel sterkte Amandake jeetje zeg arme Lowlands Ben benieuwd wat de da straks zegt JJ ook nog niks Debby Adhira maakt er een potje van,weer geen veulen