Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
peetorlan schreef:Word ze 1xkeer geinsemineerd???
ShamalArabs schreef:Same here! de een draagt tussen 330 en 335, de ander het kortst op 316 en het langst op 326. De merrie die dit jaar moet heeft gister haar 10-dagen draai gehad en zal dus volgens berekening (we weten niet zeker of ze nou 3 of 7 juni uitgerekent is met 335 dagen dan) dus iig op 319/320 dagen uitkomen of misschien zelfs dus 315/316. Mits ze volgens het boekje blijft gaan dan...
Heeft een groot voordeel: ik hoef nooit lang te wachten!
Megantjuh schreef:Gracy is over het algemeen goed hengstig, altijd regelmatig en ook in de winter
moniburrie schreef:@peetorlan, na lang wachten, aanhouder wint van harte gefeliciteerd
@gracy, ook van harte gefeliciteerd
Nou gaat erg snel in een keer met de merries![]()
Ik zit hier dus met een merrie die al bijna 14!!! dagen hengstig is, wou deze hengstigheid dus overslaan en de volgende hengstigheid laten insemineren, zou dan laatst mei begin juni hengstig worden, maar dat trutje gooit dus alles in de warAls ze weten wat je van plan bent werken ze dus niet mee
![]()
Gisteren nog met mijn wederhelft overlegt, zal ik dan de DA maar laten komen en nu insemineren, raad hij het me af, neeh wacht nou maar de vlgd keer af, MANNEN.
Ben ook bang mocht de DA nu komen dat het al te laat is, dalijk nog maar eens de hengst voor haar neus houden, hopelijk is deze hengstigheid dan weg en kan ik af gaan tellen naar de volgende hengstigheid![]()
Hebben jullie dat al eens meegemaakt, zo lang hengstig?
Pletje123 schreef:Waarom zou je em nu niet al laten insemineren?
Dan heb je volgend jaar half april een veulen. Een goede periode daarvoor als je het mij vraagt
Pauk schreef:Veel officiele zwangere nieuwe paardjes erbij.. Gefeliciteerd!
M'n miep is vandaag een maand drachtig
Wanneer zouden jullie een 2e keer laten scannen?
peetorlan schreef:Whisper is Drachtig![]()
![]()
![]()
![]()
En uitgerekent op 17-03-2008 op de verjaardag van Orlando.
O wat zijn we blij hier zeg.
LAng gewacht maar toch gekomen.
Moniqeu en Megan jullie ook een dikke knuf meiden.
En gefeliciteerd met jullie zwangere beeb.
twinkel schreef:Gracie: waarom op dag 35 en niet 40??
Heeft dat met een evt. nieuwe cyclus te maken als het fout is gegaan?
Dat hangt er toch vanaf wanneer er mogelijk is iets mis is gegaan?
Wij laten ook nog een keer scannen vandaar mijn vraag.