Ten eerste enorm bedankt voor al het medeleven!!!
Je kan je niet voorstellen dat het je zo goed doet dat zoveel bekende en onbekende mensen zo met je meeleven!!!
2 Dagen geleden ging het eigenlijk al achteruit met Black doordat ze niet meer at.
Daar had de DA een spuitje voor en ze begon diezelfde avond nog te eten zoals ik haar nog nooit had zien eten.
Wat een mooi gezicht om te zien....
De volgende dag echter viel alles terug bij het oude en begon ze te tandenknarssen vd pijn.
Er waren andere medicijnen onderweg die beter zouden zijn.
Na eerst de zooi kwijt te zijn bleek het toch op het eiland aangekomen en hebben we dat haar direkt toegedient.
Helaas sloeg de boel niet aan en er werd nog meer pijnstilling gegeven.
We hebben afgelopen morgen besloten dat als ze zo n pijn moest lijden ze morgen(maandag)ochtend een prikje te geven om haar uit haar leiden te verlossen.
Zo n leidend paard gaat je echt door merg en been.
Het was alleen nog niet erg genoeg om het direkt op te geven.
Ze bleef tot het laatst toe attent.
Haar veulen bleef om melk vragen .Dat deed haar enorm pijn .
Toch bleef ze vriendelijk en zette door.
We zagen haar achteruit gaan en spraken met de DA af dat als het nog erger werd we eerder zouden bellen.
Ik ben een half uurtje naar binnen gegaan totdat Henk kwam melden dat ze lag en enorm heigde en zweette.
Ik ben er hard lopend heen gegaan en wist direkt dat het mooi geweest was.
Ik ben bij haar gaan zitten en ze legde haar hoofd op mijn knieen.Het is hartverscheurend om te zien hoe zo n dier steun bij je zoekt.
Toen ze de auto vd DA hoorde probeerde ze met haar laatste krachten overeind te komen.Na alle ellendige prikken en andere rotzooi die ze had gehad had ze die man wel genoeg gezien.
Het opstaan mislukte tot 2x toe maar ze wist toch overeind te komen ondanks dat we probeerden haar te laten liggen.Het blijft een vluchtdier!!
Ze wilde zich niet overgeven!!
Het was duidelijk dat dit niet langer kon.
Het beslissende prikje was gauw gegeven en ze zakte binnen een halve minuut in elkaar.
Het laatste prikje was niet eens meer nodig.
Waarschijnlijk was er binnenin iets geknapt waardoor alles in een stroomversnelling kwam.
Black heeft haar best gedaan.Ze heeft gevochten als een leeuw maar het heeft niet mogen baatten.
Niemand heeft ons valse hoop gegeven maar je hoopt toch op dat wonder.
Zo n paard als Black krijg ik nooit weer.Ze was een bijzondere met een hart van goud.Deed alles voor me ,was nooit chagerijnig,altijd werklustig en voor de wereld niet bang.
Vertrouwde de mensheid volkomen en dat heeft haar ook zo ver gebracht na de operatie.
Black ,ga heen in rust ,vrede en vrijheid.
Ik zal je in elk geval nooit vergeten!!!
Rust zacht ,je hebt het meer dan wie dan ook verdient!!!
(Chivas maakt het uitstekend)