Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:06

Dank je, Tinne! Ik vind het ook erg spannend allemaal! In het begin durfde ik het eigenlijk nog niet te geloven, maar nu ben ik voorzichtig enthousiast .

Ben alle boeken weer voor de zoveelste keer aan het lezen. Heb overigens nu weer een nieuw boek gevonden (hoefde niet ver te zoeken ) dat een enorme berg informatie bevat. Het heet "Paardenfokkerij" en is geschreven door Paul de Vries. Hij had eerst een ander boek uit dat niet meer verkijgbaar is, maar heeft nu dus een nieuw boek. Superinformatief met veel foto's. Ja, ook over minder leuke dingen, maar dan weet je tenminste wat je je bij bep. zaken voor moet stellen! Aanrader!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:13

Ik heb dat oude boek van hem nog gelezen, was idd erg leerzaam!!

Maar dit wordt waarschijnlijk de laatste dracht voor Lee denk ik? Aangezien je nu ook twijfelde wb haar leeftijd? Extra genieten dan !

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:17

Ja, ik denk dat Lee daarna toch echt te oud wordt voor die onzin .

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:21

@mac. Dan ga ik ook heel hard voor je duimen dat er een bijzonder veulentje uit komt.

In ieder geval een GEZOND en LEVEND veulentje , en daarna iets echt speciaals ok?
Succes.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:37

Wel dit topic gaat echt hard hoor!!!

@Mac: fijn dat je Lee toch nog eens hebt laten dekken, ik duim mee voor een gezond veulentje deze keer!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:49

Echt super dat Lee weer drachtig is! Dit wordt volgend jaar gewoon een topper! Een sabino-overo merrieveulen, ik voel het !

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 12:52

Mac, jullie gaan voor de bonus deze keer!

Begin van de nieuwe maand: tijd voor dikke buiken foto's dus
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:52

@ Mac: super dat Lee drachtig is!! Ik duim ook mee!!!
(en blijf meelezen hierzo... )

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:31

@Mac: Go Lee Go Lee... hoop dat ze een klapper op de vuurpijl geeft en een heel mooi veulen op deze aardbol zet! Ik duim ook mee!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 14:37

@Mac, goed dat je dat boek noemt, ik heb nog een bon om dat boek met korting te bestellen en nu denk ik er tenminste weer aan
Ga hem meteen op de post doen straks!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:25

Nou, Eliene heeft vandaag een prikje gehad om haar hengstigheid wat sneller op te wekken. Als alles volgens plan gaat (ze wordt donderdag even opgevoeld) dan zou Elegant zaterdag langs kunnen komen... Duimen jullie even mee voor een mooi ei?! Goh, ik word weer net zo zenuwachtig als vorig jaar...

Trouwens, over Angeliene en Eliene was m'n VA vanmiddag helemaal tevreden, ze zien er prima uit en Angeliene is al lekker handtam vond ze, dat maakt ze ook wel eens anders mee met veulens van 3 weken. *trots*

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:31

Mac schreef:
Dank je, Tinne! Ik vind het ook erg spannend allemaal! In het begin durfde ik het eigenlijk nog niet te geloven, maar nu ben ik voorzichtig enthousiast .

Ben alle boeken weer voor de zoveelste keer aan het lezen. Heb overigens nu weer een nieuw boek gevonden (hoefde niet ver te zoeken ) dat een enorme berg informatie bevat. Het heet "Paardenfokkerij" en is geschreven door Paul de Vries. Hij had eerst een ander boek uit dat niet meer verkijgbaar is, maar heeft nu dus een nieuw boek. Superinformatief met veel foto's. Ja, ook over minder leuke dingen, maar dan weet je tenminste wat je je bij bep. zaken voor moet stellen! Aanrader!

Toevallig heb ik dat boek vandaag door gebladerd in de boekhandel en wat een ënge"foto's zitten daarin heel medisch allemaal, maar wel veel grondige informatie. Gelukkig had ik een lege maag want daar kan ik niet tegen. Ik zocht info over een andere manier van scannen en in dat boek zag ik een foto van een shet aan de echo. Dat lijkt me wel wat.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:34

Ik heb dat boek zopas besteld, hopelijk valt het snel in mijn brievenbus. Kan handig zijn wanneer ik nog eens een veulentje kweek (als ik mag van mijn man tenminste... )

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:35

Mac schreef:
Ja, ik denk dat Lee daarna toch echt te oud wordt voor die onzin .

Ja ik heb dat hetzelfde Fly is net ook 19 geworden en als ze zal bevallen is ze 20. Heb daar ook heel goed over nagedacht en wel 3 DA opgebeld en met verschillende fokkers gepraat. Zelf heb ik het idee als ze niet meer drachtig worden dan kan het niet meer en heb uiteindelijk ook de stap genomen om haar te laten dekken op 19 jarige leeftijd. Ben blij dat ik niet de enige ben met een oudje. En ja voor haar is het ook meteen de laatste keer, de Da zei dat het kon omdat ze in het jaar 2002 als laatste geveulend heeft van de in totaal 5 veulens.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:10

Gefeliciteerd Mac,wat fijn dat ze nu ëcht'drachtig is.
En dat boek Paardenfokkerij heb ik ook gekocht,ik vond het een goed boek,maar wel bizarre foto`s.Mensen met een volle maag ...niet inkijken.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:15

Ik heb het boek ook ingekeken maar van mij hadden wat foto's in het zwart/wit afgedrukt mogen zijn...

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:22

Hoezo, wat voor foto's staan erin misschien??

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:41

spannend voor mij!
morgenavond word een van de merrie,s gescand.
ik hoop zooo dat ze drachtig is maar we hebben weinig hoop

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:30

@ Inowa Ik zal voor je duimen!!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:11

Pinky_girl schreef:
Melanie, ga jij eigenlijk ook naar keuringen ed met je veulentjes of is het enkel hobbyfok (hoewel dat met keuringen ed natuurlijk ook is hoor ).

Ja ik ga ook naar keuringen. Dit jaar alleen naar de WPCV veulenkeuring in Breukelen. Ik ga ook volgend jaar weer naar de Premium keuring. Had daar helaas dit jaar niets. Veulenkeuring had ik een jaarling A kampioen en een 2 jarige A kampioen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:47

Mausie schreef:
Hoezo, wat voor foto's staan erin misschien??

Nou ja, dingen als doodgeboren veulens, afwijkingen bij merries en veulens, foto's van de geslachtsorganen van de merrie (die op tafel liggen dan he). Ik kan daar heel goed tegen. Vind het erg interessant allemaal!

@MaiNat: ik vroeg het aan de da-en aan de praktijk hier (Paul de Vries dus ) en die vonden haar leeftijd absoluut geen probleem. De man lijkt er verstand van te hebben , dus ik ga er van uit dat dat goed zit. Dit jaar heeft ze absoluut geen last gehad van haar dracht. Sterker nog: ze voelde zich juist opperbest en zag er jonger uit dan ooit! Wat er gebeurd is dat het fout ging zullen we helaas nooit weten, maar qua gezondheid heeft Lee er niks onder geleden.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:09

@ Mac gelukkig maar ik had zelf die ervaring ook dat niemand het een probleem vond. Zelf had ik er toen geen verstand van en ga maar af op de DA
@ Inowa ik hoop dat er een veuli inzit. spannend!
@ Eliene spannend ik hoop dat er een goed ei aankomt, wat klinkt dat raar

Ik zal morgen ff kijken op mn werk of er ook boeken zijn met minder enge foto's want zo gedetailleerd wil ik het niet zien. Het liefst een boek waar je ziet hoe groot het veulentje is per aantal dagen, dat lijkt me heel interessant want dan kan ik er een voorstelling van maken.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:16

Mainat: In het boek van veulen tot volwassen paard staan die plaatjes getekend!

Misschien een rare vraag maar na hoevel dagen/maanden worde de merrie dikker aangezien het veulentje bij browny nu nog geen 4 cm is...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:19

De grootte van de buik zit denk ik in het begin meer in het vruchtwater. En misschien in de placenta.
Ik heb merries die mega dik worden en merries waar je je afvaagt waar het veulen zit.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:33

Melanie5 schreef:
De grootte van de buik zit denk ik in het begin meer in het vruchtwater. En misschien in de placenta.
Ik heb merries die mega dik worden en merries waar je je afvaagt waar het veulen zit.

of lucht ?? Die van mij oogde vandaag toch iets slanker als vorige week.

Wat gaan jullie hard hier...had ik niet in de gaten omdat ik geen meldingen van nieuwe posts krijg