Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

: waarom heb je hem niet in de opfok staan? Die van mij staat ook in de winter het grootste deel van de dag buiten. De rest van de tijd staat hij met 7 andere hengsten in een grote loopstal. Zomers (ongeveer eind maart, begin april tot eind oktober / begin november) staan ze dag en nacht op de wei. De ideale situatie

Zitah schreef:dan zie ik dat al helemaal voor me dat mijn merrie binnen de kortste keren met een peesblessure staat of een andere ernstige gebeuren.
Vandaar....

:
(nowie is ook al veel meer paard om te zien dan haar moeder)

Zitah schreef:Mijn merrie wordt 21 mei 2 jaar en is nu haast 1.60 denk ik. Iedereen roept dat ze minstens 1.70 m gaat worden, maar ik twijfel er erg over. Ik denk niet dat ze het gaat halen. Wat denken jullie?
Om even off-topic mee te doen: Mijn merrie is dus nog geen twee, maar heeft energie te veel en loopt elke dag (nu in de winter) 1 à 1,5 uur buiten (vanaf april 24 uur per dag). Verder heeft ze een stal van ongeveer 3 x 5 meter waar ze galoperend en dravend doorheen gaat als ze weer een energiespurt heeft. Daarom longeer ik haar heel af en toe. Ik weet niet waarom dit slecht zou moeten zijn. Ik doe dit dan ongeveer 5 minuten. Gewoon aan een halster. Het voordeel hiervan is wel dat ze al perfect luistert naar de hulpen. Wanneer ze draaft en ik vraag haar naar stap te gaan doet ze dat bv perfect.
En wat maakt een bit nu uit? Je doet er toch verder niks mee? Het balast niks en ja andere argumenten kan ik eigenlijk niet verzinnen....
Wat nu spelender wijs gaat, daar hoef je dadelijk geen strijd voor aan te gaan!

bergkraai schreef:Zitah schreef:Mijn merrie wordt 21 mei 2 jaar en is nu haast 1.60 denk ik. Iedereen roept dat ze minstens 1.70 m gaat worden, maar ik twijfel er erg over. Ik denk niet dat ze het gaat halen. Wat denken jullie?
Om even off-topic mee te doen: Mijn merrie is dus nog geen twee, maar heeft energie te veel en loopt elke dag (nu in de winter) 1 à 1,5 uur buiten (vanaf april 24 uur per dag). Verder heeft ze een stal van ongeveer 3 x 5 meter waar ze galoperend en dravend doorheen gaat als ze weer een energiespurt heeft. Daarom longeer ik haar heel af en toe. Ik weet niet waarom dit slecht zou moeten zijn. Ik doe dit dan ongeveer 5 minuten. Gewoon aan een halster. Het voordeel hiervan is wel dat ze al perfect luistert naar de hulpen. Wanneer ze draaft en ik vraag haar naar stap te gaan doet ze dat bv perfect.
En wat maakt een bit nu uit? Je doet er toch verder niks mee? Het balast niks en ja andere argumenten kan ik eigenlijk niet verzinnen....
Wat nu spelender wijs gaat, daar hoef je dadelijk geen strijd voor aan te gaan!
Mijn beestje had een grote wond aan zijn been (niet door toedoen van andere paarden) waardoor hij 3weken op stal moest staan! Ik kan je zeggen HELEMAAL GEK! Dat kun je zo'n jong beest helemaal niet aan doen!! En longeren is idd niet goed, ga gewoon wandelen met m aan het halster. En zorg dat hij in ieder geval overdag de weide in kan!
)
En verder agree to disagree??
irmaz schreef:Zafiro: 04-05-04
is nu: 1.65m
Moeder V. Dageraad: 1.72m en Vader D-Day 1.67m
Het was mijn bedoeling een paard te fokken met eindstokmaat 1.67m dus ik kan binnenkort stoppen met voeren