Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:34

hihi... al die verhalen te lezen.. hoop ik dat alels goed komt Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:53

MarijeR schreef:
Moet je nagaan als ze ook nog ingevroren zijn geweest.

Zwalkende mini-Frankensteins!! Als het echt een "hij" wordt hebben we alvast een naam Clown .

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:17

Het was vandaag zulk mooi weer dat ik de kans heb gegrepen wat "buikenfoto's" te maken:
Lee, ruim 5 maanden drachtig (7 april uitgerekend, maar gaat waarschijnlijk een paar weken overtijd):
Afbeelding
Favoriete bezigheid: soezen in de zon Haha! :
Afbeelding
Pepsi, bijna 6 1/2 maand drachtig (1 maart uitgerekend):
Afbeelding
Favoriete bezigheid: vreten!
Afbeelding

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:22

Jippie! Foto's van de kanjers Lee en Pepsi!!! Tjonge die buik van Pepsi is echt flink aan het worden! Jij hoeft niet te twijfelen of ze nou drachtig is of niet Haha! ! Heerlijk!

Dat koppie van Lee...................... tja, nadat ik haar in real life gezien heb, ben ik gewoon verliefd Lovers , die oortjes!!!!!!!!!!!!!!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:29

Zo ben jij ook 2 skippyballen kwijt?
Dan heb ik een vermoeden waar ze zijn Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:38

jeeh vandaag kon ik Lowara's buik echt duidelijk zien! ik moest de singel al 2 gaatjes langer doen, en toen ik vandaag voor haar stond,zag ik al echt 2 van die puilbollen aan de zijkant Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:45

Oh, blijft geweldig, die buiken!!

Wat hebben die van jou nog een glad velletje, zien er goed uit allebei OK dan!

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:28

Mac schreef:
@Odess: ik kan op de foto niet echt zien wat je bedoelt, maar drachtige merries willen nog wel eens last krijgen van vochtophopingen (oedeem) voor hun uier, maar dat is meestal pas wat later in de dracht. Dit kan geen kwaad als het binnen proporties blijft. Overigens is het lichaam onder invloed van de verandering in de hormonen ook heel erg aan het "werk" en dan kun je allerlei veranderingen krijgen.

onze mama merrie heeft dat bij de eertse dracht gekregen (6 nu 17) en dat is nooit meer overgegaan! afgelopen zomer begon ze zelfs te kegelen!! Ze had zo een adoptie veulentje kunnen nemen!!! tweede en laatste dracht is ongeveer 8 jaar terug!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:22

Tinne"]
Wat hebben die van jou nog een glad velletje, zien er goed uit allebei OK dan!
[/quote]
Thanks Bloos . Ik denk dat het wel komt doordat de zon er lekker warm op stond te schijnen ... dan gaat het haar wat platter liggen ... vooral Lee heeft altijd wat moeite met de herfst en ik vind haar momenteel zelfs een beetje dofjes Scheve mond . Pepsi glanst eigenlijk altijd, ook al heb je d'r in geen dagen gepoetst.

[quote="Jeddah schreef:
Dat koppie van Lee...................... tja, nadat ik haar in real life gezien heb, ben ik gewoon verliefd , die oortjes!!!!!!!!!!!!!!!

Hihi ... nooit beseft dat ze van die bijzondere oortjes heeft Knipoog . Ja, van het ene oortje mist het puntje; is altijd erg grappig als je erop zit! Van mij ook geen kwaad woord over dit paard: De Freule is echt ons oogappeltje Lovers .

@ Marije: iemand is de skippyballen aan het opblazen volgens mij ... helluuuup!
Laatst bijgewerkt door Mac op 14-10-04 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:23

paardenmaf schreef:
onze mama merrie heeft dat bij de eertse dracht gekregen (6 nu 17) en dat is nooit meer overgegaan! afgelopen zomer begon ze zelfs te kegelen!! Ze had zo een adoptie veulentje kunnen nemen!!! tweede en laatste dracht is ongeveer 8 jaar terug!!

Het paard van een vriendin van mij heeft ook nog steeds enorme uiers en zij geeft ook nog melk. Het laatste veulen is inmiddels ook al weer ruimschoots onder het zadel Scheve mond ...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:03

Mac schreef:
Het paard van een vriendin van mij heeft ook nog steeds enorme uiers en zij geeft ook nog melk. Het laatste veulen is inmiddels ook al weer ruimschoots onder het zadel Scheve mond ...

Wat appart he, je kunt ze goed gebruiken als pleegmoeders! Tong uitsteken
Daar kan je nog best heel wat veulens mee redden! En hoeft je merrie het veulen niet zelf te dragen Tong uitsteken

Bij onze merries gaat de uier al vrij snel weg! Na een maandje is er niet veel meer aan te zien!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:10

Leuk om Lee zo weer te zien!

Ik heb van Boldly ook maar even bolle buikfoto's gemaakt.
Bold wil altijd alleen liever niet op de foto.. Ze draait altijd haar hoofd weg of gaat je stom aan staan kijken.
Bold is nu 166 dagen drachtig, ik vind dat ik vanaf deze week echt wat ga zien. Het is totaal geen dik paard,
maar nu wordt ze eindelijk mooi in haar bouw met een boller buikje!

"Ik kijk niet..." Tong uitsteken
Afbeelding

Ga weg met dat fototoestel... Of..

Afbeelding

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:30

haha, die Bold, even eigenwijs als altijd Lovers
Ik ben benieuwd hoe trots ze strakkies op haar veulentje zal zijn

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:32

Haha, Bold *LOL* Lekker eigenwijs Tong uitsteken!
Maar je kunt idd zien dat ze al een buikje heeft Cool!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:33

Hee, een slanke den met een buikje OK dan! !
En dat smoelwerk dat Bold opzet op die tweede foto: geweldig gewoon!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:03

haha! Die foto's van Boldy zijn leuk!! Ze ziet er mooi fit uit!!! Dat voor een drachtige dame!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:27

wauw wat is bold een prachtig mooi getekend paard wat een plaatje!

Hinke begint nu gedrags verandering te tonen haar dikke vriendin die altijd van haar hoopje hooi mag eten en die altijd aan haar vast geplakt zit mocht gister niet dichter dan 2 meter in de buurt komen en als ze alleen maar naar Hinke d'r hooi keek viel ze al zowat aan.
Ik herken mijn paard niet terug gelukkig is ze naar mij nog even lief en knuffelig.
de singel moet al 2 gaten losser dus het lijkt er wel op.

wbt het baasje die is nu al zowat een zenuwinzinking nabij dus ik vrees dat het niet meer goed gaat komen omdat ik toch nog 4 maand moet wachten.Volgens mij trek ik dat geestelijk niet *LOL* zucht hoe zal het eruit zien is het een hij of een zij....

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:45

*LOL* We slepen je er geestelijk wel doorheen hoor Kim Tong uitsteken!
Die 4 maanden zijn zo voorbij !

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:46

Bedankt voor alle leuke reacties!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:33

Nimber schreef:
wbt het baasje die is nu al zowat een zenuwinzinking nabij dus ik vrees dat het niet meer goed gaat komen omdat ik toch nog 4 maand moet wachten.Volgens mij trek ik dat geestelijk niet *LOL* zucht hoe zal het eruit zien is het een hij of een zij....

Welcome to the Club!! Zo zitten we allemaal ! Ik ben gewoon straks blij als de feestdagen er zijn, hopelijk gaat dat allemaal lekker snel, snel Hyper! voorbij en dan is het al bijna zover!! Ik kan ook niet wachten Nagelbijten / Gniffelen !!!!!!!!!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:12

jeddah schreef:
Welcome to the Club!! Zo zitten we allemaal ! Ik ben gewoon straks blij als de feestdagen er zijn, hopelijk gaat dat allemaal lekker snel, snel Hyper! voorbij en dan is het al bijna zover!! Ik kan ook niet wachten Nagelbijten / Gniffelen !!!!!!!!!!

ik ook niet!! ik moet nog 6,5 maand wachten!!! Boos! Ik ben zo bang dat er iets mis gaat! Maar gelukkig heb ik nu vakantie dat gaat idd sneller

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:41

Denk er eigenlijk niet heel vaak over na omdat je nu even geen verandering ziet tot ik hier weer ga lezen dan gaat het echt kriebelen.
Hier nog ruim 7 maanden te gaan over 2 weken word ze nog een keertje opgevoeld ben wel benieuwd of alles goed zit.

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:52

vrijalover schreef:
Wat appart he, je kunt ze goed gebruiken als pleegmoeders! Tong uitsteken
Daar kan je nog best heel wat veulens mee redden! En hoeft je merrie het veulen niet zelf te dragen Tong uitsteken

Bij onze merries gaat de uier al vrij snel weg! Na een maandje is er niet veel meer aan te zien!

Lachen Ja inderdaad, heb daar wel eens aan gedacht. Maar ja de mama pony is inmiddels 17..... Zo'n jong huppelding zullen we haar maar niet meer aandoen. Wel apart dat dit bij sommige merries is.

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:56

jeddah schreef:

Bij paarden gaat het vaak veel makkelijker dan bij mensen!!

In het voorjaar is er een veulen bij ons op stal geboren. Na een aantal uurtjes ('s morgens om 6:30) moest ik even gaan kijken uiteraard! Het kind was toen krap 3 uur oud. Moeders stond gewoon gezellig te eten, d'r 'gat' was gewoon zoals altijd....... net alsof er niks gebeurd was! Ik heb me dagen verbaasd dat zo'n veulen uit zo'n klein openingetje kan komen en de merrie gewoon niks heeft!!! Dat wil ik ook man!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:33

Ik kan het er wel uitkijken. zelf heb ik heel sterk het idee dat het een hengstveulen is ben benieuwd of ik gelijk krijg (ik hoop een beetje op een merrie)