@Moner, de mardigan squeeze is niet nodig. Als meneer zich goed voelt slaapt hij normaal, maakt hij een huppeltje door de stal enz. Maar als hij zich slecht voelt, dan slaapt hij slecht, dan is het 5 minuten slapen en weer drinken. Hij heeft minder energie dan gewenst, maar gezien de situatie wel veel meer energie dan verwacht.
Edit: ik zal binnenkort wel de medische kant van het verhaal belichten, ook waarom hij zo kritiek is en dergelijke, ik leer zelf ook in sneltreinvaart bij. Maar op dit moment kan ik het er slecht bij hebben om allemaal echt goed bedoelde adviezen te krijgen.
Ik heb in de laatste week meer medische teksten over bevallingsproblematiek bij paarden en neonatale veulens gelezen, dan ik in de hele aanloop na de dekking, dracht en bevalling gedaan heb.
Ook de eigenaren van de stal waar Pleun en het ventje staan (hele ervaren fokkers) hebben dit niet eerder zo meegemaakt en zelfs de behandelend dierenarts (ook een fijne en super ervaren man) leert bij. We volgen het advies van de behandelend dierenarts en de kliniek in Wolvega op en meer kunnen we niet doen.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 20-05-23 10:10, in het totaal 3 keer bewerkt