[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:55

Ai Fleuribelle, dat zijn spannende momenten… voel je geen beentjes of hoofdje?
Ik hoop dat alles goedkomt.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:58

Oh getsie.. Hopelijk komt het zo toch vlot, ik duim mee!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:00

Spannend fleuribelle, hopelijk komt er snel schot in de zaak!

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:06

Spannend Fleuribelle, ik duim voor je dat alles goed komt

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:07

Duimen draaien hard voor jou, je merrie en het veulen fleuribelle!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:19

Oo Fleuribelle, wat gruwelijk spannend. Vorig jaar hetzelfde meegemaakt hier, veulen had de voorbeentjes naar achter gevouwen en kon er niet uit. Dierenarts en mijn man hebben samen Rossi uit de merrie gehaald. Is gelukkig goed afgelopen. Mijn duimen draaien voor jou, je merrie en veulentje!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:21

O bah , Fleuribelle ik hoop voor je dat de DA gauw komt en alles goed afloopt ..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:34

Duimen draaien hier ook!!!

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:36

Cioccolato schreef:
Veulens en zand is ook gewoon eigenlijk geen combinatie.. wel om even de benen te strekken oid maar zeker niet voor constant of zonder veel toezicht.
Ik snap niet waarom ze het zo interessant vinden, maar ze zitten vaak met hun snoet overal aan. En een hap zand nemen en dan laten vallen schiet alsnog niet op, dan komt er nog veel zand binnen.

Hopelijk knapt ie snel op! Als ie niet ziek is, zou je zeggen dat het goed gaat nu toch?

Ik heb aan veel dingen gedacht die er mis konden gaan maar dit had ik helaas niet aan zien komen…
Ja probleem is de doorbloeding gaat stagneren in de darm als dat zand blijft liggen de darm zou ook kunnen scheuren door het gewicht van het zand en de schurende werking van het zand ivm de hoeveelheid zand

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:40

Fleuribelle! Spannend en ik duim voor een alsnog vlotte geboorte en een gezond veulen !

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:40

Spannend Fleuribelle, hopelijk is ie er veilig afgekomen!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:47

Fleuribelle ik duim hart dat het goed gaat!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:51

Ik zit hier bij een merrie die compleet in de stress is, maar het water breekt nog niet.. ze is al vanaf 9 uur onrustig en de laatste 20 minuten echt extreem. Hopelijk zet het zo door..
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 23-04-22 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:52

For_Que schreef:
Cioccolato schreef:
Veulens en zand is ook gewoon eigenlijk geen combinatie.. wel om even de benen te strekken oid maar zeker niet voor constant of zonder veel toezicht.
Ik snap niet waarom ze het zo interessant vinden, maar ze zitten vaak met hun snoet overal aan. En een hap zand nemen en dan laten vallen schiet alsnog niet op, dan komt er nog veel zand binnen.

Hopelijk knapt ie snel op! Als ie niet ziek is, zou je zeggen dat het goed gaat nu toch?

Ik heb aan veel dingen gedacht die er mis konden gaan maar dit had ik helaas niet aan zien komen…
Ja probleem is de doorbloeding gaat stagneren in de darm als dat zand blijft liggen de darm zou ook kunnen scheuren door het gewicht van het zand en de schurende werking van het zand ivm de hoeveelheid zand

Al doende leert men. En je gaat er niet vanuit dat ze gelijk zó veel eten.. ik heb ze in het begin ook dagelijks even op zand gehad hoor

Sterkte fleuribelle

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 00:45

Fleuribelle. Hoe is het afgelopen?

AZ. Hopelijk zet het door

For que dat is bizar veel zand. Wat moet je nu doen om dit zand uit zijn darmen te krijgen?

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 01:51

Hier een hengstveulen geboren om 22.45 uur.
De merrie was de hele avond al onrustig en de melk liep uit het uier. Om half 10 begon ze te werken. Na een half uur was er nog geen vooruitgang te zien. De merrie was wel bezweet. Ik heb de DA gebeld en deze was er om 22.30 uur. De merrie moest gaan staan dus met enige dwang de merrie in de benen gekregen. Bleek dat het veulen in een stuitligging lag. Gelukkig was er een tweede DA bij gekomen. Na een hele zware bevalling in stuit is hij geboren. Het veulen heeft vruchtwater binnen gekregen. De merrie en het veulen hebben het heel zwaar gehad. Het veulen kan nog niet zelfstandig in de benen komen. Hij heeft via de fles wat biest binnen gekregen. Dat ging uiterst moeizaam. Om 01.15 hebben wij weer wat melk gegeven. Nu had het veulen wel wat zuigreflex en heeft hij 200 ml gedronken. Vannacht gaan we hem ieder uur in de benen helpen en de fles geven. Hopelijk knapt hij daarvan op en kan hij zelfstandig gaan staan en op zoek gaan naar het uier. Gelukkig is de merrie super braaf en laat zij zich goed melken. Het veulen krijgt uit voorzorg antibiotica om een longontsteking te voorkomen.
Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 02:00

Och gelukkig hij is er, gefeliciteerd! Veel sterkte vannacht met de fles geven, ik duim wederom voor je, en nu dat hij snel zelfstandig in de benen kan komen en de uier kan zoeken!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 02:05

Gefeliciteerd Fleuribelle, gelukkig toch goed gekomen. Succes vannacht! Hopelijk trekt hij goed bij!

Hier ook een hengst (uiteraard), rest volgt later.
Afbeelding

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 02:18

Gefeliciteerd Al_Zawraa.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 05:28

Inmiddels alles oké. Het was na heel lang wachten, heel lang onrustig, echt een turbo bevalling. Toen het water brak was hij er in 3 minuten, waarvan Rakizah de eerste minuut niet eens geperst heeft.
Waarschijnlijk daardoor kwam hij even moeilijk op gang qua ademhaling. Hij lag echt naar adem te happen en rochelde ook wat. Dus toch ook de DA even langs laten komen om te checken, maar zijn longen klonken gelukkig goed. Toen de DA kwam was zijn ademhaling inmiddels in orde, maar een check is in zo'n geval toch wel goed. Ook heeft ze meteen oxytocine gespoten bij Rakizah, omdat we bang waren dat ze misschien aan de nageboorte zou blijven staan en gezien haar geschiedenis mag dat echt niet nogmaals gebeuren. Gelukkig was de nageboorte er daarna netjes binnen het uur af.

Ze is echt een hele lieve mama <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 06:14

Oh wat fijn dat het veulen er toch afgekomen is fleuri!
Al_zawraa ook gefeliciteerd!
En alle andere prachtige veulentjes op de vorige paginas. Lees vanaf telefoon mee en nog best lastig on alle namen te onthouden of een uitgebreide bijleespost te maken… maar doe mn best om alles bij te houden!

For_que fijn dat er al wat zand afgekomen is, hopelijk volgt de rest snel! Zag op je foto trouwens dat je 5(?) likstenen hebt hangen, daar zou ik ook mee uitkijken bij een veulentje, wij halen ze altijd tijdelijk weg of in ieder geval buiten bereik van de veulens

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 06:29

Aah hier is het topic gebleven :')

Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:14

Jeetje wat een heftige nacht Fleuribel. Gelukkig was je erbij en hebben jullie het veulen er uiteindelijk uit gekregen. Dat zal er niet zachtjes aan toe zijn gegaan... Arme merrie en veulen. Merrie wel weer oké?
Hopelijk sterkt de kleine snel aan! Gefeliciteerd met het mooie veulen! *\o/* <3

Al ook gefeliciteerd met het mooie kind! Fijn dat het zo vlot ging en met beiden goed gaat! Gefeliciteerd! *\o/* <3

Na alle merries zijn nu de hengstjes weer aan de beurt.....? :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:20

Och jemig Fleuribelle, wat heftig. Ik wist ook helemaal niet dat een veulentje in stuit geboren kon worden. Komen dan de achterbeentjes eerst of wel de billen?
Wat heftig in ieder geval. Hopelijk voelt de kleine man zich snel sterker!

AZ daarentegen een turbo bevalling! Fijn dat het ook goed ging met de nageboorte. Dat is toch altijd wel weer een opluchting.

Beide gefeliciteerd met jullie mannetjes <3

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:26

Jeetje wat een heftige fleuribelle. Hopelijk knappen zowel merrie als veulen snel een beetje op. Gefeliciteerd met de kleine!

AZ gefeliciteerd! Wat een snelle bevalling. Fijn dat alles nu goed lijkt te gaan!