[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:46

Corina balen dat je moest wisselen, maar wel fijn dat je zo snel al kunt beginnen met je jonge merrie. Volgens mij ben je nu toch voor je oorspronkelijke eerste keuze gegaan?

Quir ik herken je gevoel, ik had ook graag de afgelopen hengstigheid gepakt, maar door dat vroege voorjaar krijg je toch een verkeerd beeld, dat zie je vandaag wel weer brrr. En daar in Zweden is dat helemaal zo.

Kiki nog even een paar dagen geduld dan maar.

Ha CP dat worden weer heel wat veulens voor jullie!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:17

Ik had graag voor Annika lenard willen gebruiken maar ik krijg geen contact met hun. En savonds om 9 uur kan ik denk geen sperma meer bestellen daar haha.

Annika is vanmiddag geïnsemineerd met Meindert. Zaterdag scan of ei weg is en dan maar duimen

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 01:05

Faith is vanavond geinsemineerd met Glock's Energy *\o/*

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 07:53

Muronia, ja hoor geduld hebben we genoeg. En het is nog vroeg in het seizoen.

corinadrenth, succes op het wachtbankje

CharmFaith, ook jij succes op het wachtbankje

Morgen met een paar vriendinnen en mijn dochter naar de hensgtenshow bij VDL. Nog meer die daar gaan kijken?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:33

Wij gaan zaterdag naar de nmprs hk. Benieuwd wat er allemaal tussen loopt!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:39

Gewoon te leuk om hier niet te delen, geweldige 1 april grap.
Afbeelding
Citaat:
Nieuw! We hebben een app, hiermee kunnen we zien of de merrie drachtig is Geïnteresseerd? Mail naar info@dedriehoeves.nl

Mar stiekem zou het toch wel onwijs handig zijn :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:53

Dat zou inderdaad wel erg handig zijn ja!!
Wel een leuke grap! Al zou ik niet degene willen zijn die al die mailtjes ontvangt _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:59

Scheelt dat ze die er zelf bij gezet hebben haha

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:29

Hoi, we gaan dit jaar voor de eerste keer 2 merries laten insemineren, best spannend :=

We hebben beide dames laten scannen om een idee te hebben hoe ver ze waren betreffende de cyclus en het bleek dat rafa er eigenlijk al klaar voor was, dus zijn we het traject gelijk ingegaan. We laten de merries opvolgen bij een praktijk vlakbij huis, erg handig dus.

Merrie nr 1 is Rafa, een bijna 5 jarige kruising quarter (ND winchester gun) x appaloosa, zij is afgelopen donderdag geinsemineerd door Rolexs Sparklin Pine.

En merrie nr 2 is Breeze, een 8 jarige quarter merrie, ze is nu hengstig en wordt morgen terug gescand en ws volgende week geinsemineerd door Chilled Out Colonel, deze dekking kregen we vorig jaar bij de aankoop van Breeze erbij.

Beide veulens zullen voor verkoop zijn (of ja, dat zeggen we nu nog :') ).

Combinatie 1:

Afbeelding
Afbeelding

En combinatie 2:

Afbeelding
Afbeelding

rowindieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:02

kiki1976 schreef:
Gewoon te leuk om hier niet te delen, geweldige 1 april grap.
[ [url=m/nTwmff.jpg]Afbeelding[/url] ]
Citaat:
Nieuw! We hebben een app, hiermee kunnen we zien of de merrie drachtig is Geïnteresseerd? Mail naar info@dedriehoeves.nl

Mar stiekem zou het toch wel onwijs handig zijn :D

Zou heel handig zijn _O- Wel een fijne dierenarts trouwens!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:04

Welkom nayla!
Wat een knappe merrie zeg is rafa!!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 01:08

Charmfaith. Spannend! Vandaag scannen of ei weg is?

Kiki. Veel plezier bij hengstenshow vdl.
Die 1 april grap _O- ik wou dat het waar was. Zou toch ideaal zijn.
Wanneer werd jullie merrie nu weer gescand?

Luna. Ook leuk, opzoek naar interessante hengsten?

Nayla. Welkom. Leuke combinaties

Toch maar gestopt nu met de regumate bij Liezella. Maandag bellen om afspraak te maken. Vandaag hebben we Odilia uit de opfok gehaald. Heel blij met haar, kunnen we haar ook in de gaten gaan houden met hengstigheid. Misschien gelijk mee scannen als ze toch voor Liezella komen.
De merries zijn heel blij op het nieuwe plekje. En ik ook :j

Odilia
Afbeelding
De andere merries
Afbeelding

Er komt wel echt bagger weer aan -O-
Hier viel de sneeuw gelukkig mee, was zo weer weg.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:31

Nayla, welkom en knappe combinaties. Maar voor 1 al op het wachtbankje dus. Spannend.

Meganvr, ja zou echt een stuk handiger zijn idd. Ik ken hem verder niet hoor, maar vond zijn 1 april grap echt leuk.

AM_Horses, dank je wel gaat vast wel lukken. Morgenochtend weer te scannen. Maar gezien de vorige hengstigheid gok ik dat ze ook dan nog niet ver genoeg is. Toen de aanloop ook wat milder, maar duurde wel weer wat langer dan andere jaren. Eerder normaal een week hengstig, echt goed hengstig (en je kon de klok erop gelijk zetten en stipt gerekend vanaf de dag dat ze begon 3 weken later begon ze weer) en laatste keer was het wel anderhalve week totaal. Moet allemaal nog ff op gang komen denk ik haha.
En geen idee wat de omslag naar het koude weer doet om eerlijk te zijn.
Met rijden is ze echt wel hengstig. Tijdens de hengstigheid is ze altijd super te rijden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:10

Omg jullie gaan hard zeg. Of ik ben gewoon heel traag de laatsten tijd hahaha

Dddara ik zit beetje met zelfde probleem van jonge hengst in de groep. Misschien toch beide merries drachtig krijgen dan kan die daar weer lekker bijlopen. Dilemma altijd. Ik geloof wel in het paar cms bijgeoeien bij vroeg castreren. Nu voor de meesten onder jullie maakt dit misschien niet zoveel uit maar in de quarters vind ik die paar cms wel belangrijk.

Muronia wachten duurt altijd zo lang hè
En ik ben dus gaan scannen ze had een follikel van 3 cm maar baarmoeder toonde nog niet hengstig dus moet volgende week terug. Voor de eerste keer was ze super braaf en alles zag er heel mooi uit vanbinnen. Ik denk dat ik Lily misschien ook maar meeneem om eens te checken. En wie weet dekken.

Tinniie is ook goed gelukt die twee samen. Belle is heel knap.

Gefeliciteerd knolselder

Melissa oh leuk jou hier te zien. Knap merrieveulen heb je. Ben wel zeer benieuwd naar je Duitse hengst. Ik heb ook een Duitser Sharped Dressed Shiner en drie jaar geleden een andere Duitser Twisten Two step.

Knappe dating amai chique hengst
Ik heb nog geen problemen gehad met Duitse hengsten wel moet het zaad verzegeld worden door een dierenarts bij vertrek naar buitenland en die Duitse dierenartsen nemen helaas veel verlof pfff das altijd afwachten.

Veel bekenden hier weer wat leuk. Zal ik wat actiever moeten mee praten.

Kiki en de sneeuw heeft nu hopelijk geen roet in het eten gegooid.
Am horses leuk plekje voor je merries. Hier was de sneeuw ook heel snel weg maar het is ineens wel berekoud geworden.

Welkom nayla en de andere nieuwelingen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:49

wow wat gaan jullie hard!

knolselder: gefeliciteerd met de dracht.

Al verschillende op het wachtbankje lees ik, succes allen!

AM: je dames zien er tevreden uit!

Maandag ga ik bellen om Pica te scannen hoever zij in de cyclus is, hengstigheid toont zij niet.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:28

Ja Duitsland is altijd wel spannend hè, ook heel duur de laatste jaren hoor ik voor zaad hier te krijgen en op weinig dagen mogelijk..

Ik duim dat het voor jullie vlot mag verlopen dit jaar Fotsy & Melissa :)

Satinka deed niet hard verder, net geen follikel van 4, zou het koude weer er voor iets tussen gezeten hebben? Morgenvroeg terug scannen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:05

Tet is hengstig *\o/* Nu nog hopen dat het eitje blijft zitten tot iig maandag omdat ik dan pas vervoer heb..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:11

Wij kunnen gelukkig elke dag bestellen bij de twee hengstenhouders. De ene (tegen de grens van Zwitserland) moeten we wel de dag van tevoren bestellen en bij de ander (veel dichter bij de Nederlandse grens) kan het dezelfde dag nog voor een bepaalde tijd. De kosten voor vers zijn voor ons altijd duur, maar verschilt gelukkig niet heel veel. Maar of we nu in Nederland of het buitenland bestellen, dan zitten we meestal tussen de €250-€350.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:05

Kiki. Ik ben benieuwd. Hou me op de hoogte

Fotsy. Fijn dat ze zo braaf was met scannen

Jennyk. Altijd lastig als ze niks tonen

Tinniie. Zou kunnen dat het het niet snel gaat door de kou. Aankomende week regen. -O-

Flubberboot. Yes,vansf vandaag hengstig? Dan zal maandag het eitje er nog wel zitten

Goldenarrow. Wat een geld, voor één verzending?

Nou Liezella staat mega hengstig. Ik heb de dierenarts bericht, ze komen morgen avond of maandag ochtend om te scannen. Nu leek Odilia ook beginnend hengstig. Nu staat ze hier net een dag, dus vindt ik nog lastig te beoordelen. Ik denk haar ook maar gelijk scannen.

Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:16

Alleen de afname en verwerking. Verzending komt er nog bovenop :') Wij spuiten dus ook eigenlijk altijd het eitje af zodat we niet nog een tweede keer in 1 ronde hoeven te insemineren. Gelukkig denkt het KI-station hier goed in mee.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 07:10

Fotsy, nee geen last gehad van de sneeuw gelukkig.

AM_Horses ja doe ik, app je straks
Oh misschien 2 tegelijk hengstig.

Hengstenshow was leuk (kijk is geen bloed voor Bo) maar wel leuk om te kijken. Nadat het bij VDL was afgelopen wilde de andere nog spontaan door naar Tolbert (hengstenshow stal Brouwer) dus toen zijn we doorgereden. Was een half uurtje dus viel mee. Maar wel gesloopt na zo'n dag.
Zo met Bo weer te scannen, ben benieuwd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 09:27

Succes aan iedereen op het wachtbankje, het seizoen begint nu toch echt los te komen bij veel!

Ik ben op hengstigheid aan het wachten hier maar de enige die hengstig staat is mn 28-jarige NRPS oma grr.. nog maar een paar dagen afwachten dan. Het weer werkt nu ook niet echt mee komende week.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:03

Weer werkt idd niet mee. Hier onveranderd, woensdag weer scannen. Da zei ook al, komt vermoedelijk door de omslag naar koud weer.

rowindieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:26

Ik ga morgen maar is de kliniek bellen om de 2 dames te laten scannen. Indie toont sowieso nooit en Cat Wip laat ook vrij weinig zien op dit moment :') Volgende cyclus wil ik ze laten dekken.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:21

AM_Horses, kan zijn dat ze gisteren pas hengstig is geworden, kan zijn dat ze het al even is. Ze heeft nu namelijk kleine signalen. De vorige keer was het echt plassen als je naast de staart aan het borstelen was. Vandaar dat ik hoop dat het blijft zitten. Al kan het natuurlijk zijn dat ze nu in de eerste dagen zit en daarom nog niet zo heftig toont deze keer. Of natuurlijk het ineens koude weer.

Succes iedereen die op het wachtbankje zit!!