Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sanet schreef:Jeetje, wat een drukte al in dit topic zo vroeg in het seizoen.
Ik haak graag ook aan.
Ik ben voornemens mijn Friese merrie dit jaar ook te laten dekken. Zij is een 10jarige Tsjalle 454 Sport-Elite Pref x Jelte 365, voorlopig ster merrie en we gaan dekken met Elias 494 Sport-Elite.
Ik wil vanaf mei beginnen met dekken, in april eerst nog naar de dierenarts om iets van de hengstigheid op te sporen, want dat laat ze niet zien. En kijken of binnen alles ook oké is.
Dit wordt haar tweede veulen, mijn eerste
Het veulentje gaat blijven, hengstje of merrietje.
mooney schreef:suffie schreef:Is Kathmann wel EU station of moet je dan ook zelf op en neer Mooney?
Ze zijn beschikbaar via een Nederlands station, dus dan hoef ik zelf niet heen en weer. Vandaar dat ik die achter de hand hou. Anders had het weinig meerwaarde
mooney schreef:Vulina, het wordt alweer druk bij jullie. Doen jullie deel van het proces zelf, bijv inseminatie. Of hebben jullie gewoon vaak de dierenarts over de vloer? Was benieuwd hoe dat gaat met zo'n groot bedrijf.
Vulina schreef:mooney schreef:Vulina, het wordt alweer druk bij jullie. Doen jullie deel van het proces zelf, bijv inseminatie. Of hebben jullie gewoon vaak de dierenarts over de vloer? Was benieuwd hoe dat gaat met zo'n groot bedrijf.
Nee, wij hebben elke ochtend de veearts. En elke avond komt VDL langs om te insemineren. Ik zelf doe de planning, wie wanneer gescand, dichtgezet, geïnsemineerd moet worden en regel datDe extra dingen zoals dichtzetten doen we meestal later op de dag.
Vulina schreef:Het is ons werkSommige dagen zijn druk, en het is altijd van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en vaak in deze tijd ook nog de nachten erbij. Soms heb je eens een paard welke speciale aandacht nodig heeft, zoals laatst 1 die 12 x per dag gezalfd moet worden (van een klant), dus ook 's nachts.. Maar ik doe het graag