Maar goed, wij nemen ze normaal gezien ook mee naar show en dan moeten ze ook de wagen op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BusyMissy schreef:Nou helaas leeg, niks te zien, zelfs geen restje van een vrucht. Ze zou vandaag 40 dagen zijn geweest.
Ik vertrouw voortaan alleen nog maar mijn eigen DA geloof ik....
Merrie heeft een aantal hele grote cystes, zijn zeker 4x groter dan vorig jaar, waardoor hij de kans klein acht dat ze nu drachtig raakt omdat ze met een hele klut bij elkaar liggen.
Hij raadt aan om de cystes weg te laten branden, maar heeft daar zelf geen apparatuur voor.
Weten jullie misschien iemand die dat doet? Een beetje in de buurt van Den Bosch of Tilburg?
Ik moet het zaad dus zelf ophalen. Prachtige Duitse hengst, maar geen EU station, dus zaad mag niet de grens over verzonden worden. Daarom had ik nu al vroeg mijn merrie naar het station gebracht, ze zou daar blijven totdat ze definitief wisten dat ze drachtig was. Volgens hen was dat dus vorige week en heb ik haar opgehaald. Maar helaas.
Begint dadelijk de hele ellende van zaad halen weer opnieuw, geen zin in.
Maar nu eerst maar eens stap 1 aanpakken. Dus als jullie iemand weten die cystes kan wegbranden hoor ik het graag!
BusyMissy schreef:Nou helaas leeg, niks te zien, zelfs geen restje van een vrucht. Ze zou vandaag 40 dagen zijn geweest.
Ik vertrouw voortaan alleen nog maar mijn eigen DA geloof ik....
Merrie heeft een aantal hele grote cystes, zijn zeker 4x groter dan vorig jaar, waardoor hij de kans klein acht dat ze nu drachtig raakt omdat ze met een hele klut bij elkaar liggen.
Hij raadt aan om de cystes weg te laten branden, maar heeft daar zelf geen apparatuur voor.
Weten jullie misschien iemand die dat doet? Een beetje in de buurt van Den Bosch of Tilburg?
Ik moet het zaad dus zelf ophalen. Prachtige Duitse hengst, maar geen EU station, dus zaad mag niet de grens over verzonden worden. Daarom had ik nu al vroeg mijn merrie naar het station gebracht, ze zou daar blijven totdat ze definitief wisten dat ze drachtig was. Volgens hen was dat dus vorige week en heb ik haar opgehaald. Maar helaas.
Begint dadelijk de hele ellende van zaad halen weer opnieuw, geen zin in.
Maar nu eerst maar eens stap 1 aanpakken. Dus als jullie iemand weten die cystes kan wegbranden hoor ik het graag!
Cioccolato schreef:Hier leren ze t later wel![]()
Vind het niet nodig en niet prettig om ze gelijk 3 kwartier erop te hebben als het anders kan.
Bij een kliniek bezoek oid zal het wel moeten
AM_Horses schreef:Balen Busymissy. Je weet wel zeker of ze drachtig was?
Vorig jaar hadden ze bij mijn merrie ook een cyste aangezien als vrucht. Daardoor ook een cyclus misgelopen. Wat baalde ik op dat moment.
BusyMissy schreef:Hebben ze toen ook weggebrand, of geplet zoals iemand hierboven vertelde? Begreep dat dat verschil kon maken in hoe snel ze terugkomen? Volgens DA zouden ze met deze behandeling 3-4 jaar weg moeten blijven, of in ieder geval klein genoeg dat ze geen last geven.