[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mijnlieverd

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:23

Hij is idd groot Silly, als ik Ariana dan zie, echt zo'n klein en fijn poppetje :D.
Snap wel dat hij daar int begin moeite mee had.
Wel een knappert hoor!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:26

Wat een bot lijkt hij ook te hebben Silly!
Blij mee,of niet? Wou jij nu een merrie of een hengstje?
Geniet er maar van nu!

Hier een eigen alarm en camera en dan nog melktesten.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:34

mijnlieverd schreef:
Faline, ja is altijd leuk hè een pup :P, als ze groter zijn ook hoor :D. Onze duitse herder is nu 9, wordt in oktober 10, weet dat t er een keer zit te komen, omdat ze dus best oud is..maar moet er echt niet aan denken.. :n.
.

Ja de oudjes zijn zeker ook leuk, we hebben ook nog een mengelmoesje Kaya van 12 jaar oud! Die is echt een topvoorbeeld voor de pup, dus ik hoop dat zij het ook nog wel even volhoudt! Ze was een paar weken terug voor het eerst in haar leven ziek, dat was wel echt even schrikken!
Met een jaar of 2 wil ik dan zelf een nestje hebben van de pup, zodat ze ook niet alleen achterblijft straks. Dat is ook altijd zo sneu.

@Setteli, ik hoop dat Jazzy straks thuis weer snel opknapt! De meeste paarden doen het toch thuis het beste.

@Linda, inderdaad al een voller uier, hopen dat ze nog even wacht en dat alles dan gewoon volgens het boekje gaat. :j
Wel grappig zo'n uier met al die vlekken :D Bij de champies hier is alles altijd roze.

Zo naast moeders lijkt hij nog groter Silly!

En Cynthia lezen we gewoon overheen :') {:}

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:39

Zo! Even bijgelezen :D

Mooney, Fijn dat de er niks aan de hand bleek te zijn. Toch weer even een geruststelling.

Setteli, Ik hoop dat je haar deze week mee naar huis mag nemen. Ice voelde zich ook echt niet zichzelf toen ze op de kliniek stond..

Woogy, Lastig hé. Als ze eenmaal over de 320 dagen zitten wil je gewoon dat het begint! :D

Oniekje, wat een mooie tinker. Ik hou echt van die mooie volle manen <3 .

Faline; Wat een dotje! Super leuke naam ook.

Carmuh, Op een gegeven moment wordt het echt zwaar hé.. succes nog even :(:) .

Bedankt voor de update Cynthia.. Ik ben helemaal niet jaloers O:) .

Haha. Die Lady.. Wat een slimmerik!!

Linda, wat een uier al! Hier beginnen de mini’s ook allemaal eerder aan hun uier dan de grote paarden. Niks om je zorgen over te maken denk ik.

Mimmetje, slim om de camera al eerder aan te hebben. Zo kan je precies monitoren wat hun ‘normale’ gedrag is en valt het echt op wanneer dit anders is.

Pretty, fijn dat het met Karin en de anderen allemaal weer goed gaat. Wanneer ga je haar weer laten dekken?

Het is inderdaad een joekel Silly. Gelukkig dat er iemand bij was en dat alles gewoon goed is gegaan.

Hier zijn Jolyne en Pien van skaay en mij rond de 300 dagen. Ze hebben beiden al een flinke buik en maken wat uier aan. Ik krijg er alweer helemaal zin in *\o/* . Over 10 dagen komt Moun (hengst) ook eindelijk weer thuis. Hij staat al 2 maanden in België in training voor de HK. Ontzettend benieuwd hoe hij het doen gaat.

Pien;

Afbeelding

Afbeelding

Jolyne;

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Icecrystal op 07-03-17 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:40

Ik heb een 3g camera van spyweb. Telefoon heb ik ook voor gekeken, maar om de hele tijd het licht aan te laten vind ik sowieso niet fijn plus deze kan ik op afstand draaien en ik heb hem niet voor 1x nodig. Denk dat een telefoon ook snel warmer loopt..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:44

Haha ja tis een knoepert, hij heeft inderdaad flink bot.
Geen idee of dat goed is of niet.

Ja inderdaad Jolise, volgens mij zit het wel goed.

Chantalll, wat bedoel je met smijten?

Even vlug alles gelezen
En hoop dat Jazzy snel naar hiis mag, daar zal ze vast sneller beter worden.

Verder ga ik vanaf nu weer zoveel mogelijk reageren op alles :D maar zit even op mijn roze egoïstische wolk ;)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:00

Faline, ik ontdek net dat de winnares van onze Arany actie in paints en quarters magazine de dochter van Kharamel en Valki is! :P

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:09

Bedankt Ester en Dustinlover. Ik zal alles eens goed uitpluizen wat voor mij het beste is.

Icecrystal dat zijn ook al heel mooie buikjes. Het gaat precies ook goed vooruit

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:12

Hij is echt heel leuk silly!!

Oh by icecrystal zijn de volgende alweer bijna aan de beurt! Ben benieuwd of die ook op zulke schappelijke tijden gaan ;) de andere 2 heb ik allebei gezien opnde cam!

Hopelijk mag jazzy snel naar huis! Iig al super fijn dat t voorlopig allemaal redelijk goed met dr lijkt te gaan!! eenmaal thuis zal ze nog sneller opknappen denk!

Mss beetje domme vraag, maar wat bedoelen jullie met een veulen met flink bot?? Heb dat nu aantal keer voorbij horen komen maar die term is voor mij nieuw :o

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:16

Flink bot= een stevig veulen flink aan de maat

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:27

Afbeelding

Mijn meetstrips zijn er ook thanx to silly :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:28

Maat en bot vind ik wat anders. Flink bot is stevig beenwerk, niet van die iele beentjes :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:35

oohhh Silly, esther die wil ik ook!!!! kan iemand daar nog eens aankomen? Mij is dat bestellen toen nooit gelukt :(

Veel maat en veel bot zijn inderdaad twee verschillende dingen.
Veel bot is eerder "stevig" (en dan niet qua vetpercentage ofzo, maar qua bouw.)
En veel maat is de hoogte van het veulen. :)

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:39

Wauw deel 2 en alweer 11 pagina's ! :=

Hier ook eindelijk wat verandering voor onze drachtige dame, eindelijk !

Laatste week had ik toch mijn twijfels of ze nog steeds drachtig was. Heeft een echo gehad eind juli maar heb daarna niet meer gecontroleerd.

Maar goed ze is dus niet dik, heeft wel een iets ander buikje dan de anderen maar toch. En ik weet ook niet hoe ze draagt ivb met haar vorige veulens dus het is afwachten.

Foto van afgelopen donderdag,
Afbeelding

Foto van afgelopen zondag, helemaal links ;)
Afbeelding

En een vergelijking, links is van afgelopen zondag en rechts van vanmorgen,
Afbeelding

Vanaf vanavond zal ze s'nachts in haar eigen box komen te staan en zal ze wat extra voer krijgen, vindt dat ze ook iets te veel is afgevallen, zeker omdat ze niet erg hoog in rang staat tussen alle anderen :o

ChantalllJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:48

Veel bot betekent: Mooi stevig beenwerk, niet van die sprieten waarbij je bang bent dat ze direct doormidden breken.

Willen ze bij ons (Welsh Mensen) graag zien. Maat is idd postuur, hoogte etc ... eigenlijk wat Vulina dus zegt.
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 07-03-17 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:49

Hoe ver zou ze moeten zijn Azara? Ze is inderdaad niet dik maar die bruine ernaast ook niet zo te zien.

Silly stevig bot belooft toch hopelijk wat kracht,de bedoeling toch dacht ik?
En voor nu mag jij lekker egoistisch genieten van je blauwe wolkje hoor!

Icecrystal Jolyne heeft zo een zachte uitstraling. <3
We twijfelen nog of we ze laten herdekken en zo ja,in elk geval niet in de veulenhengstigheid.

ChantalllJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:04

Silly; Sorry, niet iedereen kent die bewoording haha. Smijten is bevallen dus hoe ging de bavalling dan wel niet haha.

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:07

Duidelijk! klinkt ook best logisch, maarja dacht toch maar even vragen. Kan dr alleen maar van leren :)

Azara dat is idd nog een mooi slanke dame! Hoe lang moet ze nog? En ben je nog met dr aan t werk? ik vind dat altijd enorm schelen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:10

Vulina schreef:
Maat en bot vind ik wat anders. Flink bot is stevig beenwerk, niet van die iele beentjes :)

Nou inderdaad, dat bedoelde ik ook. Flink beenwerk, maar ook flink aan de maat.
Haha oké Pretty dat geloof ik wel ja.
Ben er niet zo in thuis

Haha ja die ging goed, ze Had wat moeite met zijn hoofd, maar daarna ging het snel.
We moesten haar na een tijdje wel overeind helpen want ze Was erg moe.
Maar nageboorte ging er vlot af.
Hij poepte ook snel.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:30

je veulen ziet er echt geweldig mooi uit Silly, blijven posten hoor, wordt een mens vrolijk van ;)

en gelukkig zijn de zieken hier aan het herstellen.

smijten _/-\o_ ik dacht ook al even mmmm ken ik niet :P µ

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:32

Tinniie schreef:
Faline, ik ontdek net dat de winnares van onze Arany actie in paints en quarters magazine de dochter van Kharamel en Valki is! :P

Ja ik wist idd dat ze een dekking gewonnen hadden, bij jullie dus, leuk! De vader van Valki is een quarter dus komt mooi terug dan! :D

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:45

Even een hele korte reactie vanuit hier.

Silly van harte gefeliciteerd met je grote prachtige bonte hengstveulen.

Pretty gelukkig gaan je dieren weer goed. Nu lekker weer positief en genieten van de a.s. veulens.

Jazzy bijna naar huis? Ik hoop het zo voor je. Zou toch wel fijn zijn voor jullie beiden.

Verder kan ik het even niet bijbenen. er worden gewoon meerder pagina's bijgekletst per dag pffff en dan ook nog leren en huishouden wil het vaak niet echt blijven hangen. :o

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:48

Azara71 schreef:
Wauw deel 2 en alweer 11 pagina's ! :=

Hier ook eindelijk wat verandering voor onze drachtige dame, eindelijk !

Laatste week had ik toch mijn twijfels of ze nog steeds drachtig was. Heeft een echo gehad eind juli maar heb daarna niet meer gecontroleerd.

Maar goed ze is dus niet dik, heeft wel een iets ander buikje dan de anderen maar toch. En ik weet ook niet hoe ze draagt ivb met haar vorige veulens dus het is afwachten.

Foto van afgelopen donderdag,
[ [url=m/xznwo0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto van afgelopen zondag, helemaal links ;)
[ [url=m/7tJJBh.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een vergelijking, links is van afgelopen zondag en rechts van vanmorgen,
[ [url=m/8Lk20Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanaf vanavond zal ze s'nachts in haar eigen box komen te staan en zal ze wat extra voer krijgen, vindt dat ze ook iets te veel is afgevallen, zeker omdat ze niet erg hoog in rang staat tussen alle anderen :o

Misha is ook nog niet erg dik hoor, begint nu eigenlijk pad een beetje te komen.
Foto van gisteren (295 dagen)

Afbeelding

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:03

Linda, wanneer moeten je merrie's? Ik heb hier strips, als mijn merrie bevallen is mag je ze hebben.

Setteli, hopelijk mag Jazzy snel naar huis.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:14

Mijn merries moeten 8 april (hoewel dat waarschijnlijk eerder gaat worden gezien haar uier) en ergens eind mei/ begin juni. Dus als je over hebt, ik houd me aanbevolen :j (desnoods voor volgend jaar ;) )